Lijf & Lijn alle pijlers

Goed voornemen, 10 kilo kwijt in 2019

01-01-2019 09:25 922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allen,

Het is zo ver. Die vervelende 10 kilo die maar blijft plakken gaan er dit jaar echt van af! Besef kwam deze week toen mijn skibroek ineens amper meer dicht kon. :-(

Oorzaak is me helder. Ik eet teveel, te grote porties en ik vind teveel dingen lekker. Ik eet op zich niet heel ongezond verder.
Ik ga starten met WW om zo een stok achter de deur te hebben en om een gezonder eetpatroon aan te leren ipv een crashdieet waarbij ik wel afval als een gek maar vervolgens ook weer aankom.
Zijn er meer mensen die willen meeschrijven om zo elkaar te steunen/motiveren?
Alle reacties Link kopieren
Wat oneerlijk TG, van je moeder! Ik kan daar ook altijd wel jaloers op zijn..

Hier gaat t ook best goed, ik eet geen zoetigheid (er liggen al sinds vorig weekend stroopwafels in de la, ik heb er 1 gegeten) drink weinig alcohol en eet gewoon goed. Gister wel een broodje worst in de dierentuin bijvoorbeeld, maar dan s avonds weer gezond. Denk wel dat als ik er nog meer wil af hebben dat ik nog iéts strenger voor mezelf moet gaan worden, vooral lunchen met groentes en portiegrootte avondeten in de gaten houden. Maar ik zou t nog wel mooi vinden om onder de 80 te komen.
Mijn onderkin is ook verdwenen en ik heb weer iets wat op een taille lijkt (ik heb sowieso weinig taille, maar de laatste jaren was-ie echt kwijt) en mn bovenbenen zijn een stuk smaller. Allemaal aangenaam om te zien.
Ik kan ook weer een stuk beter lopen nu (en moet dat ook meer gaan doen om weer conditie op te bouwen) dus dat zal ook wel wat helpen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik uit de bocht gevlogen, en hoe! Na het raggen in de tuin ben ik met man de stad in geweest (was van alles te doen) met het plan om een ijsje te eten. Dat heb ik ook gehad, maar ook nog een flinke portie bitterballen en een rosé biertje. Het bier met ballen stond niet op mijn planning, maar het was wel lekker. Nu staat er een gezond soepje te sudderen, ik weet niet of ik daar nog zin in heb. Hopelijk valt het mee, overall heb ik verder niet veel gegeten. Met havermout ontbeten en een Duits bolletje met kaas tussen de middag.
Mwah, valt eigenlijk nog wel mee. Nouja, tis gebeurd, morgen weer normaal doen en nog een paar uur buffelen in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Als je er maar van hebt genoten TG :) en sommige mensen kunnen alles eten zonder er van aan te komen, helaas. Zou ik ook wel willen.

Hier gaat het ook goed. Hondje van mm moeder was afgelopen dagen bij ons. Heel wat afgelopen :) gisteren naar de dierentuin gegaan. Heb, op gisteravond na, goed op mn eten gelet en het ging weer de goede kant op. Gisteravond ook uit de bocht gevlogen, maar het was lekker dus we letten nu weer goed op. Hopelijk heb ik straks als zoon in bed ligt nog energie om te gaan hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei, hardlopen deed ik vroeger ook, maar daar krijg ik echt rugklachten van. Wandelen daarentegen gaat prima. Dat doe ik dan ook geregeld.
Echt ongelooflijk he, dat mijn ma ondanks haar leefstijl (en leeftijd, ze is over de 70) altijd zo slank is geweest. Mijn man zei daar gisteren heel droog (en raak!) over: "zij vreet zichzelf op van de zenuwen en spanning. Het beste mens is nooit relaxed." Dat is wel een typerende observatie denk ik. Zij krijgt het voor mekaar om calorieën te verbranden door de drukte in haar hoofd, zonder iets aan bewegen te doen. Ik geloof dat ik dan toch liever een beetje zwaarder ben en flink moet tuinieren en wandelen om op gwicht te blijven.
Is denk ik wel interessant voer voor onderzoekers: hoeveel calorieën verbrand een mens door 'altijd aan' te staan in het koppie? En zou 'je druk maken' nou echt zoveel schelen op de weegschaal? Hoe dan ook, ik ben van het 'zien we morgen wel weer' soort. Daarom is mijn taille natuurlijk verdwenen! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik vind het een mooie verklaring TG! Ik ben ook erg relaxed, over het algemeen, al zoek ik in mijn werk de stress wel op (of waarschijnlijk vind ik dat soort werk leuk doordat ik de stress over het algemeen goed aan kan)

Je biertje en bitterballen moet kunnen voor een keer hoor!

Ik heb trouwens van een opdrachtgever 2 doosjes van een alcoholvrije IPA gehad (secundaire arbeidsvoorwaarden ;-) ) die écht heel lekker is. Maakt t nog makkelijker om hoofdzakelijk alcoholvrij door het leven te gaan.

Fijn dat t bij jou ook goed gaat Aardbei!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een meeega slechte periode gehad qua eten. Oeps... En zonde ook natuurlijk. Maar nu gaat de rem er weer op. Zit sinds vorige week weer goed in m'n ritme en de 'rare' dagen zijn nu ook voorbij. Tijd om weer lekkere weekmenu's te maken en me hier ook aan te houden. Zit wat vaker thuis nu omdat ik alleen nog scriptie hoef te schrijven en ik werk 2 dagen. Dus de dagen dat ik thuiszit zijn de lastigste. Vooral omdat ik wel van uitgebreid lunchen houd. Iemand tips hier voor?

@Tuingravin, netjes hoor! Klinkt goed. En het hoeft niet allemaal zoals vroeger he. Als jij je fijn voelt, dat is het belangrijkste!

@Moosey Wat goed van je streefgewicht! Je kunt gewoon lekker verder gaan met je nieuwe patroon toch?

@Aardbei-banaan En er nu weer tegenaan. Die slechte weken zijn voorbij moet je maar denken. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik liep een beetje achter haha dus mijn antwoorden ook zie ik nu. Sorry!
Ik ben ook voor het grootste deel wel ontspannen. Dus ga wel mee in die verklaring haha.

Heb gisteren voor het eerst 75 km gefietst dus daar ben ik stiekem wel trots op. Stijve beentjes vandaag, maar was het waard.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Monkey, veel!

Ik moest gisteravond in een dorp in de buurt wat ophalen, lekker op de fiets gegaan. Het was zo heerlijk fietsen langs de dijk! Maar 75 km haal ik van m'n leven niet. Of nou ja, vroeger wel, maar dan was ik op fiestvakantie en deed ik er een hele dag over ;-)

Woensdag weegdag, 83,7 kg. Netjes. Hopelijk volgende week weer een stapje dichter bij de 83.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt goed je best gedaan met fietsen zeg! Dat doe ik je ook niet na!

Netjes Moosey :) en kortere afstanden fietsen is ook goed, je bent toch weer in beweging.

Mijn plan was om vandaag ook te gaan fietsen, hopelijk word het weer straks beter want nu is het nog niet veel. Misschien straks als vriend thuis is van het werken nog een rondje hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buikje is weer een beetje gekrompen! Ik heb de afgelopen dagen heel veel in de tuin gewerkt, in de zorg ook flink wat stapjes gezet en heb heel netjes gegeten.
Zondag naar het zwembad geweest. Daar zie ik van tevoren dan tegenop, want eigenlijk vind ik mezelf nog verre van bikiniproof. Maar als ik daar eens goed rondkijk, zie ik dat er maar erg weinig vrouwen in de catechorie 'prachtig met weinig om het lijf' rondlopen. Ja, een handvol hele jonge meiden wel, maar de dames van middelbare leeftijd lopen er net zo bij als ik. Putjes in de bovenbenen, een buikje, ronde bovenarmen. Ik vind dat altijd een oppepper voor mijn zelfbeeld, in de zin dat ik niet afwijkend ben. Ik val daar helemaal niet op, terwijl ik moeilijk loop te doen met een pareo om me in te verstoppen zodra ik uit het water kom. Vroegah werd er naar me gefloten, dat gebeurt nu niet meer. Hoeft ook niet, zolang mijn eigen vent me maar 'ziet'. Dat moet tegenwoordig wel met een brilletje op, al zegt dat meer over zijn ogen dan mijn figuur. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wat schrijf je heerlijk TG :HA:

Hier gaat het heeeeel langzaam ook steeds iets lichter qua gewicht :) ooit komt die dag dat ik op mn streefgewicht zit, haha.

Ik heb gisteren een koolhydraatarme bloemkoolschotel gegeten, was erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar. Vonden ook vriend en zoon.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei: het koolhydraatarme gedoe wil ik eigenlijk niet aan, hoewel ik begrijp dat het vooral voor dames in de overgang (zoals ik, zei de gek) vermoedelijk de beste manier is om iets sneller af te vallen.
Ik houd gewoon te veel van brood, aardappelen, pasta en rijst. Ik heb wel een maximum qua brood, vier boterhammen per dag. Ook doe ik met de piepers , pasta en rijst wat kalmer aan qua hoeveelheid.
Ik probeer vooral om de toegevoegde suikers te vermijden, zo min mogelijk calorieën te drinken en meer te bewegen. Dat is een leefstijl die ik vol kan houden, ook op lange termijn. En de weegschaal deur uit. Ik weet nog steeds niet hoeveel eraf is in kilo's, en als ik me nu zou wegen weet ik het nog niet, want geen idee wat mijn startgewicht was. Ik hou me aan het streven van broekmaat 38. Ik zit nu op 40. Volgens 'het boekje' zou er dan nog een kilo of zeven af moeten.
Ik vermoed dat als ik in maat 38 pas, er zo'n 20 kilo minder van mij is.
Maargoed, dat is dus een gokje. Ik doe niet aan BMI en catechorieen, al denk ik dat ik toen ik startte, zeker in de catechorie obesitas zat. En nu in 'overgewicht'.
Ik ben er nog niet, maar zeker goed onderweg. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook niet per direct kha hoor, maar zag het recept voorbij komen en leek me lekker. En wat gezonder als de normale bloemkoolschotel (met het zakje van maggi? Of knorr?). Ik probeer er wel op te letten niet téveel koolhydraten te eten. Merk snel aan mijn lichaam als ik teveel daarvan heb gegeten, heb ik meteen een opgeblazen gevoel.

En super goed van je: van categorie obesitas naar overgewicht. Je bent al een heel aardig stuk op weg, ga zo door :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier dames?
Ik ben net na jaaaaren eens op de weegschaal gaan staan, pure nieuwsgierigheid. Had ik niet moeten doen, gevalletje 'curiosity killed the cat', want ik ben me rot geschrokken! Net meteen maar even mijn BMI uitgerekend, die is momenteel 30 en dus echt nog te hoog. En dat terwijl ik al echt een heleboel gewicht kwijt ben. Ik wil eigenlijk niet eens weten wat mijn startgewicht was, maar in elk geval niet kinderachtig, dat weet ik zeker. Om op een gezond gewicht te komen moet er nog eens twintig (!!!!!) kilo af. Ik dacht in de categorie overgewicht te zitten op basis van mijn broekmaat, maar kennelijk ben ik met maat 40 obees.
Dat is wel echt een vreemd idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de scherven maar bij elkaar geveegd en besloten dat ik gewoon zo doorga als ik nu doe. Dus niet gaan crashen of rare diëten gaan doen, maar op dezelfde weg door. Als ik in de spiegel kijk snap ik er nog steeds niks van: ik zie een dame met rondingen, maar niet met gruwelijk overgewicht.
De weegschaal heb ik weer weg gezet, ik heb me voorgenomen om daar over een paar maanden nog eens op te gaan staan om te kijken hoe de vlag er dan bij hangt.
Hoe gaat het verder bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ben weer terug bij af. Merk het aan m'n kleren en foto's dus heb meteen voor dinsdag weer sportschool ingepland. Al weeeeken niet geweest
Alle reacties Link kopieren
Hey Koettie!
Goed dat je het weer oppakt. Wees niet te streng voor jezelf, dat werkt toch niet op de lange termijn.
Ik ga ook gewoon langzaam, maar gestaag door. Ik realiseer me wel, dat als ik uiteindelijk een gezonde BMI heb, er vermoedelijk zo'n 25 tot 30 kilo af is. En dan te bedenken dat ik dacht daar met zo'n 10 kilo minder al te zijn!
Ik was best overtuigd dat het allemaal wel wat minder kon, maar dat ik zoveel overgewicht had, wist ik echt niet.
Dus komt die weegschaal nu wel even weer van stal, af en toe. Ook als ik maat 38 heb, om zo nu en dan te koekeloeren of ik nog op het juiste spoor zit.
Een weegjunk zal ik niet worden, maar door me te wegen ben ik wel wakker geschud. Mijn manier van eten zoals het nu is, werkt prima. Ik val er netjes en geleidelijk mee af, en ik heb geen honger. Ook eet ik af en toe een frietje of pizza en een stukje taart met een verjaardag.
Chocola heb ik bijna afgezworen, maar ik mag wel vijf dropjes per dag.
Ik geloof nog steeds dat ik aan het einde van dit jaar maat 38 heb, want ik zit nu op maat 40. (Broeken dan he, ik red dat niet met bovenkleding, aangezien ik met borsten uitdelen niet achter in de rij stond).
Komende van broekmaat 46 is het duidelijk dat er veel af is, het is ook voor iedereen zichtbaar. Dat het einde in zicht is qua kilo's, blijkt dus niet zo te zijn. Ik weeg nu 75 kilo bij een lengte van 1.58m. Er moet nog minstens 15 kilo af. En dat gaat me lukken, linksom of rechtsom.
En deze keer blijft het er ook af. Ik wil niet meer terug. Als ik nu naar foto's van vorig jaar kijk, snap ik niet dat ik het toen niet wilde zien. En ook niet dat ik er door niemand op aangesproken ben. Ik heb met man afgesproken dat we elkaar scherp houden wat gewicht betreft. Alleen heeft hij zijn doel van zwemband weg en een goed cholesterolgehalte al gehaald, en Ik ben zeg maar op de helft....
Alle reacties Link kopieren
Dat zal flink schrikken zijn geweest TG. Knap dat je positief blijf en gewoon op deze voet door gaat. Crashen heeft inderdaad totaal geen zin, het kan er maar beter langzaam afgaan en af blijven als snel en weer terug komen. Je bent al een heel eind, keep up the good work! :yes:

Ik ben de afgelopen tijd 4kg aangekomen :facepalm: verjaardagen gehad, slecht op mn eten gelet, weinig bewogen etc etc.
Nu weer flink aan het opletten en de eerste 2kg zijn er weer vanaf. Slechte dingen eten mag echt wel, maar wel met mate :) gelukkig heb ik nog een paar weken tot mijn vakantie dus hoop er nog wat af te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge TG, wat bizar. Ik heb maat 42/44 en heb een BMI van 26.5.. Ik denk dat je je ook niet al te blind moet staren op cijfers hoor, je bent in elk geval supergoed bezig, lekker doorgaan zo. En wat gelukkig kun je dan worden van die spiegel he, met zoveel d’r af :-)

Koet, ben je nog wel gestopt met roken? Das dan in elk geval winst :-)

Hier had ik de teugels ook wat laten vieren, festivalwerk en weekendjes weg, maar niks extreems gedaan vond ik, ging ik vorige week op de weegschaal staan, 2 kilo erbij! Dus meteen de knop weer om en echt netjes gaan eten (bij mij zijn het eigenlijk vooral hoeveelheden, ik snaai niet en eet niet ongezond, maar ik ga gewoon geleidelijk steeds meer eten als ik niet oplet, en ik heb nou eenmaal een zeer efficiënte verbranding, helaas) en vanochtend was er alweer 1,3 kilo vanaf. Blijkbaar ook net op een ongunstig moment gewogen vorige week.
Dus ik blijf nog even streng, komende 2 weken weer festivalklussen, kijken hoe ik daar zo goed mogelijk doorheen kom.

Heb afgelopen weekend ook gewinkeld en werd daar wel heel blij van, een jaar geleden moest ik in de reguliere winkels altijd maar afwachten of ik net wel net niet in XL/44 of zelfs 46 paste, en nu pas ik overal in en moet ik soms zelfs nog een maat kleiner. En alles staat zoveel mooier :heart: Vind mezelf echt een lekker wijf momenteel ;-D
Alle reacties Link kopieren
Moosey, het voelt ook bizar. Ik ben maar klein, en dat gecombineerd met een stevige boezem word ik al snel een 'propje.' Raar he, dat je je dan slank voelt ( of tenminste, bijna) en het cijfermatig helemaal niet blijkt te zijn.... Nouja, het is wat het is, en weer doorrrr. Ik zal waarschijnlijk dus naar een broekmaat 36 gaan als die vijftien kilo er nog af gaan. Vroegah had ik maatje 34 van broeken, heel 'petite' dus. Dat is niet haalbaar en ook zeker niet de bedoeling. Ik voel me nu, beetje afhankelijk van de dag en wat ik aan heb, ook vaak een lekker wijffie. En ik verstop mijn rondingen niet, ben dol op aansluitende jurkjes, een goed decolleté en getailleerd spul. Grote zakkerige dingen staan me ook niet, met mijn minimale lengte.

Morgen ga ik met mijn man een paar dagen naar Vlieland. Daar vieren we onze 27e trouwdag. We nemen onze eigen fietsen mee en gaan daar ook lekker wandelen. Op onze trouwdag uiteraard heerlijk dineren, en dan mag ik een goed glas wijn en als er nog ruimte is, een toetje. De rest van de dagen normaal doen met eten, en hopelijk valt de schade dan achteraf mee...
Ik meld me hier ook. Door een blessure en de overgang ben ik behoorlijk aangekomen, weet niet precies hoeveel maar wel een kleine twee kledingmaten. Ik schat in minimaal 10 kg. Ik heb een probleem aan mijn enkel en die wil maar niet herstellen, mogelijk ook mede doordat ik zwaarder ben geworden. Dus vanaf enkele dagen serieus aan de bak om af te vallen, want wil ook zo niet verder. Ik kijk niet op de weegschaal maar naar mijn lijf overigens, ik heb altijd een prima gewicht gehad qua BMI en als ik weer in mijn oude kleren pas is het voor mij goed zat. Sporten kan ik niet goed door mijn probleem, dus is het kwestie van het eetpatroon aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier dames?
Ik ben tijdens mijn vakantie een kilo aangekomen, ondanks al mijn beweging op Vlie.
Nu weer goed bezig, ik heb nog een week vakantie. Het valt niet mee om niet te snaaien met alle mannen thuis en allerlei gelegenheden waar taart geserveerd wordt. Ik heb wel een goede stok achter de deur, twee bruiloften op komst waar ik naar toe ga in een nieuwe jurk (hangt al een tijdje in de kast, past ook als ik zwaarder zou worden, maar staat mooier met minder gewicht)
Ook heb ik eind september een gekostumeerd feest waar ik wil verschijnen in een dirndl. Die is ook in huis, past maar zit wel strak. Daar wil ik makkelijk in passen, dus heb ik nog zes weken om er nog wat af te krijgen. Wordt niet simpel, maar moet te doen zijn.
Plus, ik baal er zo van dat ik veel zwaarder ben dan ik had gedacht! In september ga ik mijn werkuniform passen, en ik wil perse in maat M. Qua taille geen probleem, maar van boven twijfelachtig. Boezem maatje F en vetjes op de rug... Cupmaat zal niet veranderen, maar de rompomvang wel. Reden genoeg om alle valkuilen zoveel mogelijk te omzeilen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven