Goede pedicure?
donderdag 24 augustus 2017 om 16:25
Ik ben nog vrij onervaren. Heb 2x in mijn leven een pedicure gehad. Lang geleden een keer. Toen flink wat eelt verwijderd en echt poezelige voetjes en nu laatst een keer bij een ander had ze er best wat afgehaald maar had ik nog steeds best wat eelt. Wat is normaal?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
donderdag 24 augustus 2017 om 16:51
Ik ga regelmatig (eens in de 6-8 weken) naar de pedicure en wat ze eraf haalt hangt af van mijn plannen.
Wanneer ik aan het trainen ben voor dagenlange wandeltochten laat ze expres een laagje eelt zitten, dat zit er niet voor niets en voorkomt blaren.
Wanneer ik binnenkort op vakantie ga naar een zonnig land en dus veel op slippertjes ga lopen maakt ze mijn voeten helemaal poezelig zodat ze er helemaal pico bello uitzien.
Overleg met je pedicure, zij weet niet wat jouw wens is.
Wanneer ik aan het trainen ben voor dagenlange wandeltochten laat ze expres een laagje eelt zitten, dat zit er niet voor niets en voorkomt blaren.
Wanneer ik binnenkort op vakantie ga naar een zonnig land en dus veel op slippertjes ga lopen maakt ze mijn voeten helemaal poezelig zodat ze er helemaal pico bello uitzien.
Overleg met je pedicure, zij weet niet wat jouw wens is.

donderdag 24 augustus 2017 om 21:29
Het hangt af van wat jij wilt eigenlijk. Het is niet altijd goed om al je eelt te laten weghalen, aangezien je hierdoor ook zere voeten kan krijgen. Mijn moeder was een hele goede pedicure (had altijd een enorme wachtlijst en mensen kwamen heel graag bij haar terug) en zij deed meestal alles mee tijdens een normale behandeling: voeten schoonmaken, nagels netjes knippen en vijlen, eelt bijwerken, evt. specifieke dingen (likdoorns, ingegroeide nagels, al die vieze dingen). En altijd een heerlijke massage als afsluiter.
Overleg wat jij witl!
Overleg wat jij witl!
donderdag 24 augustus 2017 om 22:02
Een goede pedicure doet je geen pijn! Ik heb er ook ooit één gehad die mij pijn deed als ze het eelt verwijderde met zo'n ronddraaiend ding. Dat werd erg warm en voelde heel vervelend. Mijn huidige pedicure doet dat met een 'nat' ding, pijnloos en probleemloos. En na de behandeling krijg ik een voetenmassage, waarna ze mijn voeten invet en in een warme handdoek wikkelt. Het is voor mij echt een relaxmomentje.
donderdag 24 augustus 2017 om 22:57
Tegenwoordig wordt meestal met nattechniek gewerkt (tijdens het fresen wordt water gesprayd over het werkgebied, dat verkoelt). Een dun laagje eelt is wel prettig onder je voeten hoor, dat beschermt. Overmatig eelt (zit meestal op de drukpunten van je voeten zoals de bal van de voet of de hiel) moet verwijderd worden. Dat wordt weggesneden maar dat mag geen pijn doen. Vaak verwarren mensen gortdroge voeten met eelt.
Ik eindig mijn complete behandeling met een voetenscrub, daarna warme doeken en dan sluit ik de behandeling af met het inmasseren van een verzorgende creme.
Als je een pedicure zoekt, kan je op de website van Provoet (dat is de branchevereniging) kijken. Of vraag eens rond bij vrienden en bekenden of zij goede ervaring hebben met een pedicure.
Goed aangeven wat je wil, is heel belangrijk.
Ik eindig mijn complete behandeling met een voetenscrub, daarna warme doeken en dan sluit ik de behandeling af met het inmasseren van een verzorgende creme.
Als je een pedicure zoekt, kan je op de website van Provoet (dat is de branchevereniging) kijken. Of vraag eens rond bij vrienden en bekenden of zij goede ervaring hebben met een pedicure.
Goed aangeven wat je wil, is heel belangrijk.