Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Hebben jullie enig idee hoelang na genezen van een longontsteking je weer mag gaan trainen? Ik kan niet wachten...
quote:pixel schreef op 08 december 2011 @ 21:27:

Hebben jullie enig idee hoelang na genezen van een longontsteking je weer mag gaan trainen? Ik kan niet wachten...

Zal waarschijnlijk grotendeels afhangen van de ernst van de longonsteking en de verdere algehele loopconditie. Bedoel was je voor de longonsteking goed getraind dan zul je gemakkelijker de trainingen weer op een laag pitje kunnen oppakken dan dat je nog maar in opbouw was. Want in dat laatste geval kun je eigenlijk niet echt relatief rustig trainen.

Heb zelf een 3 1/2 jaar geleden een longontsteking gehad en ben toen gelijk na het stoppen van de antibiotica kuur weer gaan trainen. Achteraf gezien had ik denk ik beter nog een weekje rust extra kunnen nemen. En in sommige gevallen zul je nog een veel langer herstel nodig hebben.
Dank je Baukje. Ik heb geen idee hoe het gaat lopen maar doe voorlopig maar even voorzichtig aan en wacht de berichten van de medici af. Maar ik baal er wel van. Was net zo lekker bezig.

Hoe is het met jouw blessure?
het is deze week wel de week van de trainingen moeten missen door andere verplichtingen! Gelukkig heb ik wel steeds even tijd om zelf te lopen.. Met maandag alleen zwemmen, dinsdag lopen+fietsen, wo lopen, do kracht+zwemmen en vandaag lopen geen slechte score!

@ Pixel, lastig te zeggen.. Maar in dit geval kun je inderdaad altijd beter een dagje te veel dan te weinig rust hebben..

@ max en baukje.. ik ben zelf niet opgegroeid met huisdieren dus ik snapte er de lol nooit zo van. Vriend wil later als we de ruimte en de situatie er voor hebben zeker weer een hond, hij had vroeger altijd een hond bij hun thuis. Van de week waren we op bezoek bij mn tante en die heeft net ook een puppie thuis gekregen. (oude hond was na 14 jaar overleden) Wat een schatje! Het liefst nam mijn vriend hem gelijk mee..
Fiekes ik kan me zelfs een leven zonder huisdieren niet echt voorstellen. We hebben hier 1 hond, twee katten, 2 varkens, 5 cavia's 6 kippen en een vijver vol met vissen (maar met dat laatste heb ik nu helemaal niets). Ik wil er zelf nog twee varkens bij maar dan moet eerst de huisvesting verandert worden.

Gisterenmorgen was ik nog vrij postitief maar lopen zit er toch echt nog niet in. Ga dus vanmiddag zodra de kinderen naar school zijn ondanks de wind toch maar fietsen. Heb een route van een 65-70km gepland. Nu maar hopen dat de echte hagelbuien uitblijven.
Het is een iets langer rondje geworden want ik ben weer eens ergens de route kwijt geraakt. Gelukkig had ik lampjes bij want het laatste stuk door het bos was al aardig donker. Bijna 85km en in belgische dorpjes geweest waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Ondanks het niet kunnen lopen toch een goed gevoel. En de beentjes voelen nu eigenijk ook best prima.

Het was hier en daar wel stevig trappen met de wind en twee hagelbuitjes over me heen gekregen. Maar ook een hele tijd in de zon gefietst.
Baukje, fijn dat het fietsen dan toch lekker ging en een behoorlijke ronde toch!! Het weer was gisteren heel lekker.

Gisterenochtend samen met een clubgenoot afgesproken om naar het bos te gaan. Zij loopt iets langzamer als ik en we hebben meest de fietspaden weer gevolgd, maar het was erg gezellig en we hebben toch nog een ronde van 10 km gedaan. Morgen de cross in reusel en die is een stuk pittiger dan de cross in tilburg of bij ons . Dus ben wel benieuwd of ik 4 rondjes ga volhouden. Volgende week hebben de trainers een echt zware trainig op het programma, want we mogen trainen op de motorcrossbaan van een paar dorpen verderop. Gaan we om 9 uur op de fiets naar toe. Moet ik wel op tijd klaar zijn met opruimen, want die dag vieren we ook nog de verjaardag van de jongste. Wordt 8.

Max, veel sucses op de bruggenloop morgen, als er een straf windje staat zal het wel pittig worden!!

Oja afgelopen woensdag liep ik ook nog een rondje en de garmin ga een maximale snelheid aan van 26,5 km. Weet wel dat dat moment opnames zijn, maar dat is toch wel heel snel! Had wel flink opzwepende muziek op staan, maar misschien had ik wind mee.
Lauwe het meest waarschijnlijke is dat je gamin aan het compenseren is geweest. De gemiddelde snelheden zijn redelijk betrouwbaar maar die pieksnelheden kloppen vaak niet. Als de ontvangst even wat minder is wordt het bij een volgend punt gecorrigeerd. Klopt dus de gemiddeld snelheid over dat trajekt wel maar krijg je verkeerde momentopnames.

Succes alvast voor morgen met de cross. Ik had zelf een 10km in Belgie gepland maar ja zou al blij zijn als ik uberhaupt 10km pijnloos kon lopen. Heb vanmorgen wel een serieuze poging gedaan. Ik dacht ik probeer echt een blokje van 10min om te kijken hoe de pijn zich ontwikkeld. De hamstring voelde gelijk al pijnlijk aan. En dat bleef zo de volle 10min.het werd niet erger, maar ook niet minder. In de 2 minuten wandelen daarna was het pijngevoel gelijk weg. Maar bij het volgende blokje was het gelijk weer terug. Zo 3x10min en 1x15 min gelopen.

En nu heb ik toch het idee dat ik weer iets meer last heb.

Maar heb nu in ieder geval een duidelijk verhaal voor maandag naar de fysio toe. Ook dat met het lopen de pijn dus niet bij de aanhechting aan het zitbeen zit maar een stuk later.

Nu dus een hele onrustige voet.

Met fietsen heb ik geen enkele last. Vanmorgen met de een na jongste in het bos gaan trainen dus had er nog een fietstochtje aan vastgeknoopt. Voor morgen weer een grote ronde gepland.

Jonste was niet mee gaan trainen. Had vannacht de overloop ongegespuugt. Houdt nu een pyama dag. Samen met haar vriendinnetje want die is toch gekomen om te logeren.
@ lauwe: o ik zie ook wel eens 32 ofzo maar dat is gewoon een storing. ik bekijk altijd de grote lijnen want zo betrouwbaar zijn die krengen niet.... ik hoop dat het morgen nietal te erg waait....

@ fiekes: o maar ze zijn zooooo leuk kreeg je nou mijn berichtje nog?

@ baukje: ga je morgen lopen dan met die pijn?

morgen duurloopje tijdens de bruggenloop. ben benieuwd start is pas om 15.30 geloof ik, zal morgen ochtend even kijken in de envelop want daar zit ook de chip enzo in..... gaap. ben moe
dat mobiel forummen is niet ideaal voor het typen van lange verhalen maar het is toch wel fijn om niet in de koude studeerkamer te computeren!

@ max.. Ik heb m nog niet gezien maar ik zal morgen op de gewone computer nog eens kijken naar je berichtje..

Succes morgen met je wedstrijd.. Ik zou eigenlijk ook weer eens een crossje lopen maar vriend heeft een beetje last van zn knie dus we hebben besloten niet dat hele end de rijden..

@ baukje.. Nog niet echt goed nieuwd dus wat betreft je been.. Flinke fietstocht heb je gemaakt met dit weer! Mij zie je de laatste tijd niet veel op de fiets! Van lopen krijg je het tenminste niet zo koud..

Bij jou ook al eentje aan het overgeven! Ik hoor zoveel mensen die aan het overgeven zijn! Bij de meesten duurt het gelukkig niet zo lang.. Wel een gezellige beestenboel bij jullie thuis! Wij houden het voorlopig toch bij onze twee vissen. Maar inmiddels ben ik dikke vrienden met de kat van de ouders vvan mn vriend dus ik zie mezelf later misschien ook wel met huisdieren..

@ lauwe.. Die training op het crossparcoursklinkt wel heel stoer!

Gister heb ik samen met mn vriend (heb t wel veel over mn vriend! Maar hij is ook heel leuk:) ) een rondje om het meer van 17 km gelopen. Ging lekker! Ondanks dat het tempo hoger ligt dan als ik alleen zou lopen en de hagelbuien, was het heel lekker.. Merk echt dat de hogere omvang alweer beter gaat! Moet natuurlijk ook met mn lange wedstrijd in het vooruitzicht enmet volgend weekend de halve van ameland!
Fiekes de halve is volgende week al.Wist niet dat je al op zo'n korte termijn een halve marathon in de planning had.

Max nee niet lopen. Lijkt me niet echt zinvol na de ervaringen van vandaag. En al helemaal geen grote route. Nee ik heb een knooppunten route voor morgen uitgezet van plm 95km voor met de fiets. Weer grotendeels door belgië maar dan de andere kant op. Na en tijdens het fietsen vrijdag namelijk helemaal geen last gehad.

Dan maandag even horen wat de fysio nog voor me kan betekenen en daarna met de trainer overleggen hoe of wat.

Pixel hopelijk ben je snel weer hersteld. Mijn valkuil destijds was nog niet eens zo zeer dat ik eigenlijk te snel weer was begonnen maar dat ik me na zo beroerd te zijn geweest en nauwelijks lucht te hebben mezelf toen ik "hersteld" was een beetje overschat had. Voor het dagelijkse leven had ik voldoende energie en gewoon rustige duurloopjes waren ook nog geen probleem geweest. Maar al een paar weken na het stoppen van de antibiotica had ik toch meegedaan aan een reeds eerder geplande wedstrijd. Daar had ik mezelf duidelijk geforceerd. Toen heb ik daarna conditioneel toch echt tijdelijk een paar stappen terug moeten doen. Is ook de enigste wedstrijd geweest waar ik uitgestapt ben en ook dat heeft me mentaal heel lang achtervolgt. Alhoewel het achteraf gezien voor toen de juiste beslissing is geweest.

Heel lang heb ik de optie "je kunt ook gewoon uitstappen" bewust moeten onderdrukken op kortere wedstrijdafstanden op de momenten dat het zwaar werd.
@ max.. Ik hoop voor je dat er net zo weinig wind staat als hier!

@ baukje.. Van mij had t ook nog wel iets langer mogn duren voor ameland was hoor! De afstand moet wel lukken maar eerlijk gezegd ben ik pas een week of 3 weer lekker aan het trainen.. De meeste mensen zou ik ook afraden om zo die halve te lopen, maarja , voor anderen kun je dat soort dingen altijd beter beslissen dan voor jezelf. De afstand gaat wel lukken maar het goede tempo is er nog niet.. Nu wordt het doel finishen en in het voorjaar ga ik voor een 'snelle' halve. Dan eens kijken of ik richting de 1.30 kan.. Ameland is ook het parcours niet voor een snelle tijd.. Ga jij in het voorjaar zelf ook voor een halve baukje? Dan kan ik mooi achter je aan rennen ;p
Fiekes ik durf momenteel even helemaal geen plannen te maken. Maar in had al ingeschreven voor de midwinter marathon begin febr. Misschien dat ik in het eerste weekend van april de halve marathon van Drunen ga lopen. (maar het kan ook zijn dat ik eind maart toch nog voor de ultra ga).

Nou ja als het lopen weer een beetje gaat lukken natuurlijk. Daarom zeg ik het is nu moelijk plannen maken.

Maar wat betreft tijdsdoelstelling hadden mooi aan elkaar op kunnen trekken. Maar heb ook geen idee als ik strakjes weer begin hoe snel ik weer op niveau ben.

Heb voor vandaag er weer 94km fietsen op zitten. Gelukkig lukt dat wel zonder problemen. In ieder geval in beweging geweest. Beter voor mij maar vooral ook voor mijn omgeving. Ik was vanmorgen om kwart voor tien al vertrokken en toen waren de fietspaden gewoon nog glad. Heb dus het eerste half uurtje best voorzichting moeten zijn met remmen. Had mijn boterhammetjes achter in mijn fietsjack gedaan dus die heb ik onderweg al fietsend opgepeuzeld.

Morgen naar de fysio, kijken of die me op kan vrolijken. Maar ik heb er een zwaar hoofd in.
Baukje, fijn dat het fietsen iniedergeval nog goed gaat en ook gelijk van die grote rondes nog eens!! Hier zag het er ook koud uit vanmorgen, maar toen ik als een dik aangeklede eskimo op de fiets zat bleek al snel dat ik veel te veel had aangetrokken.

Mijn wedstrijdje ging niet heel erg soepel, jammer want na de training van vorige week had ik gehoopt dat het iets beter zou gaan. Maar met inlopen er naar toe, voelde mijn benen al niet erg lekker. En toen met de start het tempo gelijk veel te hoog lag (voor mij tenminste) ging het moeizaam. Maar wel de 4 rondjes uitgelopen, al ging het laatste stuk over de heuveltjes erg langzaam.

Fiekes, volgende week een halve marathon en ook gelijk zo'n zware over het strand! Dan gaat het toch al weer lekker. En die snelheid komt dan vanzelf!

Max, hoe ging de bruggenloop?
In ieder geval toch de 4 rondes helemaal vol gemaakt. De ene dag is de andere niet he blijkt wel meer. En heuveltjes op tempo kunnen er aardig inhakken.

Zou overigens echt een probleem zijn als ik problemen met het fietsen had. Want mijn man heeft altijd de auto mee dus door de week moet ik voor werk, school , afspraakjes etc. iedere dag wel een 30km of meer fietsen. Welliswaar in kortere stukken gehakt, maar ook wel altijd in strijd met de klok.
Vandaag weer naar de fysio geweest. Die was enthousiaster dan ikzelf eerlijk gezegt. Ze vond de verbetering van absoluut niet kunnen hardlopen naar 8,5km hardlopen met pijn maar zonder dat het zich verergerd een hele vooruitgang. En veel meer had ik ook niet kunnen verwachten. Ze denkt dat de spieren nog een weekje nodig hebben en dat ik dan vanaf volgende week weer kan gaan opbouwen.

Vandaag dus maar weer een klein rondje gedaan. Gelijk eigenlijk weer de pijn. Maar zolang de pijn niet erger werd en met wandelen gelijk weer weg was , was er volgens de fysio niets aan de hand. Zo 3 blokjes gedaan van resp 10, 10 en 20minuten. De eerste blokjes gingen behalve de pijn ook nog eens heel moeizaam. Alsof de onderbenen ook als lood waren. Merkte wel dat een duurloopje twee veel lekkerder liep dan een echt rustig tempo. In de loop van het derde blokje ging het wel wat beter. Ook niet echt de napijn die ik zaterdag wel had. Alleen bij de aanhechting aan de zitbeen nu wel wat gevoelig (terwijl ik tijdens het lopen juist de hamstringspieren halfweg voel).

Hopen maar dat het overmorgen weer iets beter gaat. De fysio voorspelde dat ik vrijdag vrij snel door de pijn heen zou lopen. Eerst ervaren dan geloven. Kan niet wachten tot het zover is.

Morgen komt er iemand van de krant voor het intevieuw met de kinderen over hun drijfveren om te gaan sporten.

Max bruggenloop wat goed gegaan las ik elders. En ..leuke loop?
Nog maar eens een berichtje van mij anders verdwijnt dit topic in de kelder Laatste 2 weken niet zo veel gelopen om mijn knie enigszins rust te geven en volgens mij helpt het. Zondag 9 kilometer flink doorgelopen zonder dat knie reactie geeft.

Vanavond nog een rondje van 9 kilometer om de knie te testen.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat het enige overredingskracht kost om vanuit een behaaglijke woonkamer de winterse omstandigheden buiten op te zoeken. Aanstaande zaterdag loop ik mee met een wedstrijd van 13.5 kilometer bij mij in de buurt. Zal geen toptijd worden gezien mijn huidige trainingsvolume. Er doen weer veel bekenden mee dus gezellig wordt het in ieder geval wel.

@Baukje, hoe ging je interview?
Dat is een goed teken keesokp die laatste 9km rondje zonder reactie van de knie. Hoe is het vanavond gegaan? En veel succes met je wedstrijd van a.s zaterdag. Wat voor loop is het? Strand, cross, weg?

Het intervieuw verliep wel soepel. Het was natuurlijk vooral gericht op de kinderen. Verslaggeefster is hier een uur geweest. Is natuurlijk nog maar afwachten wat ze er van gaat maken. Duurt ook nog even voor het wordt geplaatst want we hebben voor de 28ste pas een afspraak met de fotograaf. Dan hebben we een gezamelijke wedstrijd.

A.s zondag hebben de kinderen een cross. Een echte thuiswedstrijd. Want behalve dat het door de eigen club wordt georganiseerd gaat de cross ook zowat door onze voortuin. Ik had zelf ook ingeschreven maar dat heeft nu geen zin om mee te doen. Ga niet achteraan hobbelen.

Vandaag een 10,5km gelopen. Ging wel iets beter dan eergisteren en nu voelde het na 10min zelfs ook wel iets gemakkelijker maar het voelt gewoon niet goed. Ik merk wel dat ik iets beter loop als ik het tempo iets omhoog doe. Nu op gemiddeld 12km/hr gelopen. Als ik het tempo lager doe dan loop ik momenteel echt te stampen.

En zo raar, ik val dan op links terwijl het naar mijn idee logsich zou zijn als ik op rechts zou vallen omdat links te blessure zit. Daarom blijf ik ook zelf het idee houden dat het een zenuw beknelling is ipv een spierblessure. Nu na het lopen ook een heel onrustig onderbeen.

Of bekijk ik het nu teveel vanuit een vierpotige situatie. Fiekes? Max? Jullie hebben meer kijk op tweevoetige wezens.
@Baukje, ik zou gaan hardlopen maar het werd voetbaltrainen en dat ging goed. Ga vanavond nog een rondje 8 van kilometer lopen.

Het loopje van zaterdag gaat over B-wegen, stuk bos en strand. (gedeelte kustmarathonparcours) Verschillende ondergronden met een zware strandop- en afgang.

Overigens vind ik 12km/hr gemiddeld een fantastisch tempo! Wilde dat ik dat kon tijdens een trainingsloop. Lukt me alleen tijdens kortere wedstrijden en dan heb ik toch een hoge hartslag.
Klinkt als een hele leuke wedstrijd kees. In zeeland weten ze er altijd wel iets leuks van te maken.

Het ging niet zo zeer om het tempo maar het feit dat het toch heel pijnlijk bleef. Waardoor ik me steeds afvraag of het wel verstandig is te lopen. Vanavond op advies van de trainer de visie van een andere fysiotherapeute horen. Ben benieuwd.
@ baukje.. Dat stampen en ongecoordineerd landen (zo vat ik het op tenmminste) zou opzich bij een zenuw iets kunnen horen maar het is niet perse zo.. Kortom, een vaag antwoord van mij.. Ben benieuwd wat de andere fysio vind.. Denk dat t goed is dat je verder kijkt want tussen de regels door lees ik geen vertrouwen en dat is jammer..

@ max.. Ik heb geen forum berichtje van je gehad.. Ben nog steeds benieuwd!

Nu slapen en morgen spukken pakken en naar dat eiland!
Fiekes heel veel succes!

Mijn onvoldoende vertrouwen bleek terecht. Dat stampen kwam volgens deze fysio inderdaad door onbewust niet voldoende afwikkelen van de voet tgv de pijn.

Maar het blijkt dus een overbelasting van de piriformis en de daarmee gepaard gaande beknelling van de ischiadicus.

Die hardloop pogingen op advies van de andere fysio hebben zeker de genezing niet bespoedigd en die massages van de hamstring waren zoals het voor mij voelde ook totaal zinloos.Maar het meest jammer vind ik dat ik eigenlijk twee weken min of meer verloren heb laten gaat.

Komende 10-14 dagen inieder geval volledige hardloop rust. En intussen probeert de fysio de spier mbv massage weer wat soepeler te krijgen.

Ik baal verschrikkelijk, maar heb me er inmiddels wel helemaal bij neergelegd. 2011 was een heel goed hardloopjaar voor mijn. vele overwinningen, grenzen zijn verschoven en nieuwe uitdagingen aangegaan. Het verbaasde mezelf wat een lichaam aan kan in 11 maanden. Terwijl de jaren toch echt gaan tellen en je mag verwachten dat het lichaam meer tijd voor herstel nodig heeft. Dat mijn lichaam nu vraagt om een maandje rust is denk ik terecht.

Heb al met de trainer van gedachte gewisseld hoe dit in de toekomst te zien te voorkomen.

Voorlopig beperk ik me dus tot fietsen en zwemmen. De hardloop plannen voor het voorjaar van 2012 heb ik van tafel geveegd. Eerst herstellen , dan terugkomen op niveau en dan ga ik me pas weer aan een planning wagen.
oei Baukje.. toch goed dat je nog even verder hebt gekeken dus.. Wordt het voor jou nu zitten op een tennisbal?

Balen van dat je nu je plannen daar op aan moet passen maar het is helaas niet anders.. En misschien valt de terugval in 4 weken je wel heel erg mee.. Mijn ervaring is in ieder geval dat jaren van training niet in een paar weekjes verdwenen zijn. Maargoed, ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar ik hoop in ieder geval dat je snel weer hersteld! Blijf je in de tussentijd hier gewoon schrijven over je fiets en zwemtrainingen? Ik denk dat 2012 het jaar van de triathlon gaat worden :D

wij gaan zo naar Ameland.. Ik ga dit keer gewoon voor de finish.. een PR wordt het toch wel. (dat heb je als je voor het eerst een halve loopt) Het is een zwaar parcours en het waait stevig dus de finish vind ik mooi genoeg. In het voorjaar ga ik dan eens proberen ' een snelle tijd' te lopen, maar vooralsnog ben ik tevreden als ik rond de 1.45 uit kom. Degene die mijn echte naam weten kunnen de uitslagen natuurlijk bekijken zaterdagavond!

Tot na het weekend!
Je mag het hebben fiekes met die wind. En inderdaad een tijd is onder die parcours en weersomstandigheden heel betrekkelijk. Ik kijk vaak achteraf vaak op uitslagenpuntnl wat de lopers die rond dezelfde tijd als mij gelopen hebben op snellere parcoursen lopen. Dan weet je een beetje waar je staat. Ook betrekkelijk natuurlijk. Want zelf blijk ik op zwaardere parcoursen het er vaak relatief beter af te brengen.

Ik heb even 3 dagen absolute rust. Dus even ook nog geen tennisbal of dergelijke. Maandag neemt de fysio me dan eerst onder handen en kijkt hoe het er dan voorstaat.

Voor de terugval op zich ben ik ook niet zo bang. Met de hielspoor 3 1/2 week niet gelopen. 5 maanden nadat ik weer mijn eerste rondje heb gedaan een dikke pr op de marathon gelopen. Alleen na een blessure is het toch voorzichtig opbouwen en dan neem ik liever de tijd voor een goede basis dan gelijk door te stomen om perse in het voorjaar nog een marathon te lopen. Kijk gewoon eerst hoe het gaat. Maar het kan goed zijn dat ik uiteindelijk kies voor in het voorjaar niet verder dan een halve marathon en dan pas in het najaar voor de hele marathon te gaan.

Na zoveel marathons weet ik wel dat de afstand het probleem niet is. Ik wil strakjes echt voor de tijden gaan en dan heb je daar waarschijnlijk meer tijd voor nodig.
Baukje, vervelend dat je gevoel dan toch terecht was. Iemand hier op het forum een tijd terug had toch ook iets met die tennisbal?? Maar begrijp wel dat het even pas op de plaats is!

Fiekes en Kees, allebei vandaag gelopen. Hoop dat het is goed gegaan. Het weer was wel redelijk hier vandaag, maar weet niet of dat overal zo was!

Afgelopen dinsdag kwam dochter thuis met een brief van school dat er hoofdluis heerst. Toen ik de symtonen las wist ik meteen dat het tijd werd dat ik spul bij de apotheek ging halen. Woensdag was dus ook wasdag bij ons. Baal ervan dat ik het niet eerder wist, heb 2 en halve week met ontzettende jeuk rond gelopen en na vanalles te hebben bedacht blijkt het gewoon hoofdluis te zijn.

maar goed de jeuk is nu zo goed als over.

Deze week nog 2x lekker gelopen ong. 11 km en 2x zo gepland dat ik geen regen had, wat toch vrij knap was deze week met al die hoosbuien.

Morgen die zware training op de crossbaan. Ben benieuwd, want het zal wel een lekkere blub zijn geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven