Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Ik heb hier gelukkig keuze uit verschillende bosgebieden op loopafstand. Maar soms ga ik ook met de fiets naar het bos om van daaruit te gaan lopen. Is misschien ook een idee max.

Moet vanavond nog voor een ouderavond naar school. De club training schiet er dus bij in. Maar ben vanmiddag gelijk uit het werk gaan rennen. Kon het nog net redden voor het donker. Op zich niet erg in het donker lopen maar in het bos is het al snel te donker om veilig te kunnen lopen en je nek niet te breken over wortels en andere opstakels. Weer bijna 20km gelopen waarvan maar een blokje van 10min flink op tempo.

Heb mijn schema een beetje door elkaar gehaald. Heb zondag een cross. Eigenlijk komt het niet echt uit in mijn schema. Maar ik wil hem toch proberen goed te lopen. Vandaar nu even wat meer duur dan kan ik zaterdag mijn loopje wat inkorten. Want een lange duurloop dags voor een wedstrijd is natuurlijk niet echt optimaal
Gisteren halverwege weer huiswaarts gekeerd, ik had geen puf. Vandaag ging het lopen juist wel lekker. Morgen weer want do. kan ik niet, en dan vrijdag weer.
@ baukje: bossen zijn hier bij rotterdam niet zo erg aanwezig ik ga altijd met de auto naar het natuurgebied hier in de buurt en dat is op zich prima. daar heb ik een combi van asfalt en schelpenpaden. en ik probeer zoveel mogelijk lekker ergens op vreemd terrein te gaan rennen.... binnenkort door de glens van schotland
Hoe gaat het hier met iedereen? Wil het lopen nog een beetje lukken met die sneeuw? Of ben ik de enige die daar last van heeft

Zondag heerlijk kunnen lopen. Gisterochtend ook gelopen, maar de fietspaden waren nogal besmurried. Gelukkig was het niet druk op de weg en heb ik veel buiten het fietspad kunnen lopen. Ben van plan morgen weer te gaan, maar dan moet die bult sneeuw wel weg zijn! Vind het anders niet prettig om te lopen, terwijl het glad is en misschien de auto's ook niet alles onder controle hebben... Zo'n auto wint het namelijk vast van mij, mocht het tot een confrontatie komen.

Even nog een vraagje:

Zijn jullie ook afgevallen sinds jullie zijn gaan lopen? Of dat je lijf strakker en slanker is geworden? Ik was een aantal weken van plan om weer op mijn eten te gaan letten, maar dit is nog niet gelukt (ik eet dagen veel te weinig en er zijn dagen dat ik juist geen maat weet te houden met het snoepen). Ik laat het de laatste weken van dit jaar nog maar even zo en dan ga ik in januari echt beginnen met afvallen. Ik heb van mezelf een stevige bouw en achteraf bekeken had ik toen ik 10 kilo minder woog een heel mooi figuur voor mijn bouw. Helaas zag ik dat toen niet en vond ik mezelf hoe dan ook te dik en heb mijn lijf toen nooit kunnen accepteren. Nu ben ik 10 kilo zwaarder (zoveel heb ik nog nooit gewogen) en ik ben nog steeds niet dik hoor. Stevig van bouw, maar helaas met een buikje nu. Toch heb ik mijn lijf nu wel geaccepteerd en voel ik me ook goed, maar dat buikje vind ik jammer. Er mag dus wel weer wat af. Ook vind ik het zonde om weer nieuwe kleding in een grotere maat te moeten kopen terwijl ik nog veel leuke kleding heb liggen waar ik een jaar geleden ook goed inpaste.

Kortom: vanaf januari wil ik graag weer wat slanker worden! Zijn jullie ook slanker geworden door het hardlopen? Dat was dus de vraag
Max jij weet de leuke plekjes wel uit te zoeken he. Is het voor je werk dat je zo vaak op reis bent?

Ik was vanmiddag vrij en ben toen maar gaan lopen met het oog op de voorspelde sneeuw. Dus vanmiddag door de regen en de wind het parocurs voor a.s zondag een aantal keer op tempo gelopen. Het was voor het eerst sinds de 5 jaar dat ik loop dat mijn darmen ineens zo op hol sloegen dat ik een noodstop moest maken. He bos ligt op nog geen 2km van mijn huis maar dat ging ik vast en zeker niet redden.

Maar dus maar goed dat ik niet op de clubtraining gewacht heb want inmiddels ligt hier een behoorlijke laag blubber sneeuw. En zo in het donker vind ik dat toch niet echt lekker voor een tempo training.

Gisterenavond een uurtje krachttraining gedaan.

En dan kom ik gelijk op het onderwerp van simoon. Over al dan niet afvallen kan ik kort zijn. Door het lopen nog geen gram afgevallen. Hoe meer km's ik loop hoe meer eten ik nodig heb. Maar mogelijk is het verhaal bij overgewicht wel anders. Hoewel ik ook niet superslank ben.

Voor een belangrijke wedstrijd zorg ik altijd dat ik 2 kilo lichter ben maar dan moet ik dus echt bewust wat minder eten.

Mijn lijf is wel strakker geworden. En zo kom ik dus op het onderwerp van simoon. Want zeker het laatste jaar heb ik veel krachttraining gedaan. Voelde me daardoor sterker en heb het idee dat het een goede invloed heeft op het lopen. Maar zichtbaar was het niet- en hoeft ook niet overigens. Maar dat laatste begint nu dus te veranderen. Heb het idee echt zwaarder en gespierder te worden. Mijn benen gaan strakjes in Texel wel erg opvallen tussen al die ultra dunne en ultra lichte ultralopers.

En dat vraag ik me dus af. Waarom krijgen al die andere marathon en ultralopers van die dunne beentjes en worden mijn stapers steeds steviger.
Simooon: Ik ben (bijna) 2 jaar geleden begonnen met hardlopen om af te vallen. Destijds woog ik ongeveer 78 kilo, bij een lengte van 1.65 en nog geen jaar later woog ik 55 kilo, bij een zelfde lengte :-)

Ik heb een jaar niets gesnoept en heel gezond gegeten, daarnaast ben ik fanatiek gaan sporten. Nu 2 jaar later snoep ik soms wat, eet nog steeds heel gezond en sport veel. Ik ben nog steeds erg blij met mijn gewicht en wil echt noooooit meer zo dik zijn.

Gisteren ben ik niet gaan lopen, heel de dan cursus. Morgen neem ik mijn hardloopspullen mee naar het werk. Voor de zekerheid ga ik met de auto ipv de fiets. Wanneer er sneeuw ligt, rij ik naar de bossen om daar te gaan lopen, wanneer de sneeuw morgen is verdwenen loop ik een rondje in de buurt van mijn werk.
Sodeju! Dat is wel erg veel Charlar! Knap zeg! Ik heb een lengte van 1,74m en heb altijd rond de 74 kilo gewogen. Ook toen ik veel korfbalde. Mijn gewicht zit voornamelijk op mijn bovenbenen en kont. Ben dus gewoon stevig gebouwd. Toen ik op mezelf kwam te wonen woog ik op een gegeven moment 80 kilo en ben daar ontzettend van geschrokken. In 2007 ben ik gaan bakkeren. Heb dat toen bijna 5 maanden gedaan en woog daarna 68 kilo. Helaas paste dat totaal niet bij mijn lijf. De benen en kont bleven gewoon en ik voelde me gewoon echt te licht. Ik denk dat 74 kilo gewoon een mooi gewicht is voor mijn bouw. Alles zit ook mooi in proportie zeg maar. Helaas weeg ik nu 84 kilo en ik vind het verschrikkelijk om dat getal op te moeten schrijven. Al hoor ik wel uit mijn omgeving dat zij ook schrikken van dat hoge getal en het niet aan mij zien. Helaas is mijn buik nu niet meer mooi plat en krijg ik 'lovehandles'. En dat is zo zonde! Vanaf januari gaat/moet het roer weer om!

Al zie ik dus aan Baukje haar post dat ik me maar niet moet blind staren op het lopen, want blijkbaar valt niet iedereen er vanaf...
Simoon, Ik val ook niet echt af van het hardlopen. Maar zonder sporten kan ik niet (te veel) eten, maar als ik niet sport heb ik veel minder honger. Maar als ik soms mensen zie, dunner als ik, maar met schommelend vet overal, dan ben ik blij dat ik het sporten zo leuk en fijn vind, want mijn vet zit een stuk strakker om mijn lijf. En ook mijn dubbel d blijft nog steeds vrij goed opgewassen tegen de zwaartekracht en dat is sinds het hardlopen alleen maar beter geworden! Dus gewoon doorgaan met sporten, als het je dan lukt om gezond te eten val je toch wel wat af!!!

Charlar, vind het nog steeds knap dat je zoveel bent af gevallen en nog steeds op gewicht blijft!!

Baukje, ja soms zit het toch even tegen. Maar wel op tijd gaan trainen dus.

Ook ik heb vanmorgen op tijd mijn schoenen aangetrokken en weer pijnloos mijn 20 min. gelopen. Kwam tijdens mijn werk een clubgenoot tegen die vroeg waneer ik weer eens kwam, maar dat durf ik voorlopig nog niet. Wel de laatste runnersworld gekocht en ik ga ook die oefeningen eens proberen.
Hoi allemaal,

ik kom ook nog even een kijkje nemen en een update van mijn loopprestaties geven

Sinds de 't is voor niks loop heb ik aardig wat kilometers in de benen zitten. Momenteel loop ik doordeweeks 3 keer een intervaltraining van 60 minuten en afgelopen zondag heb ik een loop van 2.20 uur gedaan. Ik was de avond ervoor uitgeweest en s'ochtends had ik echt last van een kater. Ik had ook eigenlijk geen puf om te starten. Maar goed, onder het mom van " s'avonds een vrouw, s'occhtends een vrouw" toch maar gegaan.

Niet verwacgt, maar ik ging als een speer. Na de eerste stap verdween mijn kater als sneeuw voor de zon en na het lopen had ik nog voldoende energie om gewoon zonder vermoeidheid mijn dag door te komen. Echt super!

Kom ik meteen op mijn vraag. Ik merk wel dat ik moet gaan leren eten en drinken gedurende de lange duurlopen om geen hongerdip te krijgen. Nu lees ik wel eens hier en daar wat, maar wat eten jullie eigenlijk?

Ik ben nu van plan om wat bananen mee te nemen en daar maar eens mee uit te gaan proberen. Advies hierover is welkom!

Simoon, jouw vraag mbt afvallen en hardlopen:

Op dit moment loop ik gemiddeld 50 km per week. Ik merk dat mijn lichaam in raptempo strak wordt. De vetjes verwijnen heel snel maar ik heb mijzelf niet gewogen of iets dergelijks. Ik vermoed dat ik zeker de komende tijd ga afvallen als ik op dit tempo doorga. Ik ben zelf 1.68 en weeg normaliter zo rond de 60 kilo. Voor een vrouw ben ik redelijk gespierd, dus gelukkig hoef ik niet bang te zijn voor dat hele dunne hardlooplijf. Wat ik wel merk is dat ik veel meer eet dan wanneer ik niet train.

Ik zit nu tussen de 6-8 boterhammen op een dag, en daar zitten de tussendoortjes en het avond eten niet mee gerekend.

Als ik dit niet doe dan word ik echt misselijk van de honger. Ik ga er dus van uit dat mijn lichaam van het lopen wel strakker wordt, maar ik probeer niet heel veel in kg te gaan verliezen door dus ook goed te eten.

Naast het lopen probeer ik ook (als ik tijd heb ) om aan krachttraining te doen. Toch om mijn spieren enigszins van aandacht te voorzien zodat ze goed onderhouden blijven.

Dat was het weer zo'n beetjes. Ga zo lekker een uurtje lopen. Heb zojuist besloten een ijsvrije dag op te nemen
Ik durf niet te lopen vandaag. Er ligt zo'n dik pak sneeuw! Ik loop altijd op de hoofdweg in mijn woonwijk en dat zie ik nu niet zitten... Hopelijk is het morgenvroeg beter!

Voor alle bikkels die wel gaan lopen: Blesseer jezelf niet!
Ik ben vanmiddag wel gaan lopen. Er stond nog een vergadering gepland met Amerikaanse collega's om 5 uur. Ik dacht, daarna ben ik zó gaar en ga ik echt niet meer. Toen dacht ik bij mezelf "laat ik het nieuwe werken eens toepassen" en ben toen van 3 tot 4 gaan lopen, daarna weer naar kantoor om te werken.

Ik ben naar het bos gereden met de auto om daar te lopen. Het was in één woord SCHITTEREND! Helaas ging het lopen niet zo denderend. De sneeuw was erg plakkerig en om de haveklap bleef er een hele klont sneeuw aan mijn schoenen hangen wardoor het leek dat ik op heel hoge hakke liep. Daardoor speelde vrij snel mijn kuiten weer op De geplande 14km werden er daardoor maar 6.

Ik eet ook vrij veel vind ik zelf. Ik probeer wel zo gezond mogelijk te eten. Volkoren brood, macaroni, zilvervliesrijst. Weinig vlees, halve liter magere zuivel, muesli, veel groente en fruit ed. En ik dwing mezelf anderhalve liter water te drinken per dag.

Mijn bovenbenen zijn niet dik maar wel gespierd, dat komt denk ik ook wel door de krachttraining die ik doe.

Ik weet niet of ik zondag ga lopen, hangt van mijn kuiten af.... Bleeeeh, ik baal er wel ONTZETTEND van, het ging net zo lekker weer....
Charlar ik kan het alleen maar bevestigen; het bos was schitterend. En daaaraan wil ik toevoegen dat een dik pak sneeuw een heerlijke ondergrond is voor een duurloop.

Had vandaag een rustdag maar dat dikke pak sneeuw en toen 's middags dat zonnetje bij; daar moest ik van profiteren. Heb dus een duurloopje van ruim anderhalf uur gedaan. Via binnenweggetjes met een dik pad sneeuw naar het bos gerend en in het bos de maagdelijke witte bospaden betreden. Helaas waren de bevroren plassen onder de sneeuw niet zichtbaar. En in het algemeen kon ik ook wel inschatten waar het foute boel was. Maar heb toch niet kunnen voorkomen een paar keer door het ijs te zakken. Maar dat was het me dubbel en dwars waard.

Die rustdag neem ik morgen wel. Komt eigenlijk wel goed uit want zondag een cross.

Driewieler lekker bezig lees ik. Maar 3 keer per week een interval trainig? Dat lijkt me wel veel van het goede. Of bedoel je niet een echte intrerval training waarbij je rondom je omslagpunt traint.

Wat betreft eten/ drinken zou ik met water en isotone sportdrank beginnen. Daarna kun je uitproberen hoe andere dingen je vallen. Banaantje bevalt me prima, maar niet als ik nog meer dan een uur verder moet. Dus dat is ook iets wat je uit moet proberen; wat gebeurd er nadat je iets gegeten hebt en nog een tijd verder moet. Maar ook wat neem je nog op als je al vermoeid bent of op wedstrijd tempo loopt. Maar eerst natuurlijk gewoon uit proberen tijdens een rustige duurloop.

Zelf gebruik ik altijd isotone sportdrank en vanaf halve marathon afstand icm energie gel.
Vandaag niet gerend maar n lange wandeling gemaakt.

Hoop volgende week weer op schema te lopen, dus iedere maandag, woensdag en vrijdag.
Hier een heel dik pak sneeuw. En ik zie bij de wedstrijden dat zo goed als alles afgelast is vandaag. Maar hier gaan ze schijnbaar gewoon doorbikkelen want geen enkele melding dat het niet door zou gaan. Ga zo dus vertrekken voor een echte sneeuwcross. Ben benieuwd hoeveel mensen er aan de start staan.
Baukje veel succes met de wedstrijd!

Ik heb zowel vrijdag als gister niet kunnen lopen en baalde als een stekker. Maar het is gewoon echt niet vertrouwd. De auto's rijden al bewust zachtjes, als ik daar dan ook nog tussendoor ga lopen, dan kan ik me voorstellen dat men mij dat niet in dank zal afnemen... Vind het ook eng met die gladheid.

Als het zo blijft dan moet ik maar eens een alternatieve route gaan zoeken. Helaas zal ik dan langer onder de pannen zijn om te kunnen lopen en dat is nu juist wat ik momenteel zo fijn vindt aan het lopen. Ik stap de voordeur uit en ben binnen het uur lekker weer terug...
Ja simoon soms ontkom je er niet aan om elders een parcours te zoeken. Maar uiteindleijk is het ook zo veel leuker om niet steeds dezelfde ronde te lopen maar lekker te varieren.

Het is hier supergoed gegaan. Het waren 3 rondes. Vanwege het pak sneeuw maar niet te gek gedaan in de eerste ronde. Maar ondanks dat bleek ik toch al een behoorlijke voorsprong te hebben. Ben dus pas in de laatste ronde gaan versnellen. Overall eerste geworden met ruim 2 mintuen voorsprong op nummer twee.

Ben met een grote omweg hardlopend naar huis gegaan en heb zo mijn duur toch gehad want in totaal met inlopen erbij toch ruim 17km gelopen.

5 van de kinderen hebben ook gelopen en 4 daarvan een podium plaats. 1x eerste , 2x tweede en 1x derde. Met die vanmij erbij zijn we dus weer 5 medailles rijker.
Baukje, een sneeuwcross! Klinkt goed en zo te lezen hebben jullie het als familie weer erg goed gedaan!!! Hier viel het vanmorgen nog heel erg mee. Mijn vriendin heeft meegelopen met een belg die van eindhoven naar antwerpen ging lopen. Van het ene glazen huis naar het andere! Onderweg toch veel animo en ik zag dat de sponserloop vanmorgen in eindhoven toch 38.000 euro heeft opgeleverd, dus toch ook veel animo!!

Zelf vanmorgen rustig 25 min. gelopen zonder pijn, dus ik ben alweer een beetje blijer!!! Nog 2 dagen werken en dan ben ik vrij!! Zal me moeten inhouden om niet te veel te gaan lopen. Maar als ik dat dikke pak sneeuw nu zie zal dat wel meevallen.

Charlar, hoe gaat het nu met de kuiten is het alweer een beetje beter? Balen zeg, want je ging zo goed de laatste tijd!!

Simoon, denk niet dat het helpt als je nu een alternatieve route gaat uitzoeken, volgens mij ligt er nu overal een dik pak sneeuw!

Tijgermeisje, het zal de komende week wel veel wandelen worden, heb ik eindelijk profijt van dat ik nu ook nog bij de sportschool ga sporten. (en toch af en toe nog ga lopen)

Hoe gaat het met Fiekes, die had toch wat last van d'r voet. Zal ze niet meer kunnen lopen? Daar hebben we ook al een tijdje niks van gehoord?

Sucses iedereen die de sneeuw in moet morgen.
Wat goed dat die sponsorloop zoveel opgebracht heeft.

Ja de sneeuw was 's nachts hoofdzakelijk in het westen gevallen. Wij hadden er nog mooi van mee kunnen profiteren (en zitten nu nog met de ellende op de weg). Ik zag dat ik toch nog met een gemiddelde van 13km per uur had gelopen. Dus nog niet eens zo slecht in die sneeuw.

Maar wat fijn dat je al weer aan een pijnloze 25min. zit.

Inderdaad van fiekes al een tijd niets gehoord. Ik hoop dat ze gewoon te druk is met vanalles.
Vandaag in het witte sneeuwlandschap gelopen, ging goed. Heb een paar spechten gehoord en eentje van dichtbij gezien, verder was het superstil, heerlijk!
Ja hoe vervelend ik die sneeuw op de fiets en in de auto ook vind; het lopen door de sneeuw is in een woord geweldig. ....... en best vermoeiend. Ik zag de bui al hangen dat de training voor vanavond waarschijnlijk zou worden afgelast. Dus ik ben vanmiddag richting bos gegaan. Bijna 23 km waarvan ruim 20km echt door een pak sneeuw. Heb er van genoten. Maar nu, inmiddels al weer uren later ook best wel moe.
Mijlpaal: mijn eerste rondje en mijn eerste 5 minuten non stop rennen!

Beviel erg goed, denk niet dat ik nog vaak kleine stukken heen en weer en heen en weer ga lopen.

Twas nog een mooi rondje ook, een heel goed te doen bospad, hier en daar een verdwaalde boerderij, en alles wit.

Over hardlopen en afvallen: Ik ben langzaam een beetje van vorm aan het veranderen, buikomvang is bijv. aan het verminderen, maar in kilo's merk ik nix.

Komt ook omdat ik geen dieet houdt maar probeer "normaal" te eten, en dat het afvallen dan door het lopen komt. Naarmate ik langer ga lopen hoop ik toch wel af te vallen.

Maar ben nu nog zo'n beginner, dus wie weet gaat dat pas echt gebeuren als ik over een jaar ofzo echt lange stukken kan lopen en ook wat aan snelheid ga doen.

Ik zie het wel, voorlopig ff verstand op nul en Vooral Doorgaan
In het januari nummer van runnersworld staat een heel artikel over hardlopen en afvallen. Daar wordt gesteld dat pas bij een weekomvang van meer dan 25km (voor mannen) en 48km (voor vrouwen) de gemiddelde hardloper afvalt.

Nu loop ik veel meer dan die 48km maar val dus niet af (logisch want hoe meer ik loop hoe meer ik eet). En eigenlijk is het maar goed ook dat je niet zomaar afvalt want dan zou het hardloop plezier hier zo over zijn. Bedoel een paar kilo afvallen is leuk, nog een paar kilo meer al eigenijk niet de bedoeling. Wat dat betreft is het mooi dat je lichaam dat probleem vanzelf oplost door je op te zadelen met een meer dan gezonde eetlust.

Gefeliciteerd tijger met je mijlpalen. Rondje is ineens veel leuker he.
Baukje ja das zeker n stuk leuker

Grappig is dat, ik vind het meestal supertraag gaan, mn vooruitgang.

Maar als ik dan van iemand hoor 'ik red het eind van de straat niet eens', en dat ik ook zo'n conditie van nul had toen ik begon, en nu 2-3-5-5-5 loop, dan lijkt het ineens heel snel gegaan, ook al gebruik ik n rustig beginnersschema.

Als ik de Runners World van januari koop heb ik 3 op n rij, denk dat het OF lezen in de bieb OF n abonnement gaat worden, ik gok dat laatste
Wat lekker dat jullie nog lopen! Ik sta nu alweer een week stil... Ben zo klaar met die drab hier op de weg! Heb ik de juiste kleding en motivatie, krijgen we dit weer. En om dan de auto te pakken naar een ander gebied doe ik momenteel ook niet. Veel te glad hier... Wat ik met deze reactie wil? Niet klagen hoor, maar even laten weten dat ik nog meelees Succes allemaal nog met lopen!
Nog n paar Yaktrax aan je outfit toevoegen Simooon? Zijn 30 euro dacht ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven