Lijf & Lijn alle pijlers

Heel veel afvallen

19-12-2020 21:06 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden heb ik hier meegeschreven in een topic voor mensen die heel veel af wilden vallen (denk aan meer dan meer dan 25 kg). Ik kan geen recent en actief topic vinden hierover.

Zijn er meer mensen die het leuk vinden mee te schrijven en van 2021 een gezond jaar willen maken?
170172 schreef:
11-02-2021 21:13
Sucade is ook heerlijk... Ik maak dat soort dingen dus klaar in een slowcooker.
Zo heerlijk mals dan, en geen omkijken naar. Ik ben ook echt wel een stamppotten mens. Kan ik enorm van genieten.
Alhoewel, ik geniet eigenlijk van alles wel. Dit weekend ga ik weer verse pasta maken. De saus komt dan ook uit de slowcooker.... daar verheug ik me ook al op.
Tja, niet zo raar dus dat ik overgewicht heb, ik ben echt wel een bourgondiër
Mag ik vragen welke slowcooker je hebt? Denk er al een tijdje over na om er een aan te schaffen, maar er zit zoveel verschil is prijsklassen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En geef natuurlijk liever niet meer geld uit dan nodig is ;-D
davo1979 schreef:
11-02-2021 22:18
Nou ik had niet veel geluk deze week. Ik heb al heel lang een complicatie in mijn gebit en eindelijk had ik de lef gevonden om het op te lossen bij een speciale tandarts. Toen bleek er ook nog eens een ontsteking onder te zitten die niet wilde weggaan en geïrriteerd werd van de behandeling. Na een paar dagen...dus weer terug en antibiotica gehad. Ik ben jaren geleden geopereerd aan mijn rug en een nieuwe fiets cadeau gehad van een vriendin. Alleen blijkbaar kan mijn rug niet tegen de nieuwe fiets. Ik kan amper opstaan en gaan zitten. Dus als het volgende week niet overgaat terug naar de fysio. Door de sneeuw en mijn rug ben ik anders gaan lopen en dus is mijn hielspoor weer naar boven gekomen. Ik heb zoveel geluk de laatste dagen....

Maar ik kan ook lachen want ik ben weer wat afgevallen. En ik ben inmiddels 10% van mijn start gewicht nu kwijt. Kreeg zn dingetje op mijn app van weight watchers. Ben toch zo blij en trots dat ik het nu al sinds eind September kan uithouden en ook dat ik het doe! Kijk al helemaal uit naar de zomer om weer leuke dingen te dragen. Ik weet heel voorbarig maar ahh een mens mag dromen.

En lekker sukade! Hou ik ook wel van!
Wat rot, al die medische malaise :| !
Wel knap dat je ondanks al die tegenslagen lekker af blijft vallen, mag je trots op zijn.
Alle reacties Link kopieren
Candy2020 schreef:
11-02-2021 18:29
GLI duurt 2 jaar. Het eerste half jaar intensief. Als je een pond per week afvalt is dat prima. Je moet niet dieten maar je leefstijl aanpassen dan hou je het ook vol. Goed aan de 3 hoofdmaaltijden houden zodat je geen snaaierij krijgt van koolhydraatrijke tussendoortjes. En vooral minimaal een half uurtje per dag wat intensiever bewegen zodat je hartslag omhoog gaat voor de verbranding.
Hoe bevalt deze methode je tot nu toe? En hoe is bij jou het resultaat?
Ik had de pech dat er voor mij net een nieuwe groep was gestart, sporten komt dus indien er weer genoeg nieuwe aanmeldingen zijn. Sporten gebeurd bij de fysio en mag doorgaan omdat het medisch is.
I don't care, i love it!!
polo1985 schreef:
14-02-2021 10:53
Hoe bevalt deze methode je tot nu toe? En hoe is bij jou het resultaat?
Ik had de pech dat er voor mij net een nieuwe groep was gestart, sporten komt dus indien er weer genoeg nieuwe aanmeldingen zijn. Sporten gebeurd bij de fysio en mag doorgaan omdat het medisch is.
Ik mag ook sporten bij de fysio,niet van de GLI, met de apparaten. Maar van de GLI dus niet omdat we niet met deze groep mogen samen komen ivm ook risicogroepen,afstanden maatregelen nu van overheid dus doen we het via Zoom zowel gesprek als thuisbeweging.
Ik vind de bijbehorende dietiste eens in de 6 weken ook fijn,toch ook een stok achter de deur maar ook overleg over hoe nu verder met eetveranderingen of zelfde door. En ik gebruik de eetmeter,ideaal.Nu zie je daadwerkelijk hoeveel je binnenkrijgt. Ik heb maximaal 1500 wat ik mag eten om af te vallen. Mijn gewicht bleef hetzelfde gedurende 2 weken maar vanochtend was er opeens 1.5 kilo af terwijl mijn eetschema hetzelfde was. Soms gaat het gewicht geleidelijk per week en soms zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een wat te intensieve dag gehad om op iedereen afzonderlijk te reageren, maar zie vooral positieve berichten! Mensen die afgevallen zijn, lekker bezig zijn met goed eten en bewegen. Daar word ik blij van!
Iemand ook met een flinke schuiver met de scooter, dat is wel balen zeg! Gelukkig niets aan overgehouden.
Ik las ook een pechvogel helaas.. wat naar zeg van die ontsteking bij het gebit, dat klinkt echt niet fijn! En ook nog rugpijn, bahbah.. hoop dat dit allemaal snel mag overgaan!!!

Mijn week was niet best qua eten. Weinig regelmaat, niet alle dagen voldoende fruit, waarschijnlijk niet genoeg eiwitten, teveel koolhydraten en suiker. Ik heb een enorme "ik wil gewoon bergen suiker eten en slanker worden het is niet eerlijk ik wil geen rauwkost en yoghurt en andere saaie dingen" periode. Terwijl ik (ook) gek ben op rauwkost en yoghurt. Pfff :facepalm:

Beweging zit wel goed, over 5 dagen verdeeld zo'n 8.5 uur gewandeld. Echt sporten zat er even niet in, want ik doe 3 dingen:
Hardlopen --> levensgevaarlijk
Fietsen naar en van + krachttraining --> ging niet door wegens levensgevaarlijk
Combi krachttraining en rennen op het veldje --> te koud, doe veel op de grond zoals push ups en buikspieroefeningen, zonder materialen is al staande trainen wat eentonig.
Verder niet echt veel stilgezeten ook.
De 2 werkdagen die ik nog heb waren ook beide druk zat, en vandaag was "druk zat" nog een understatement. Ik heb nooit iets met Valentijn gehad maar wat is het goed voor de zaken! We hadden het topdruk!

Ben nu nog even druk bezig mijzelf te overtuigen dat het volgende week vast beter gaat...
@LLDL; het was deze week ook geen weer om buiten te sporten, levensgevaarlijk met die spekgladde wegen! En je hebt wel flink gewandeld, en dat is ook beweging ;-D. En fijn dat t werk zo druk was! Dan gaat de tijd zo lekker snel en dat betekent dat je ook weinig tijd hebt om te snoepen! En ja, het gaat volgende week weer beter. Ik heb ook een flinke dip gehad met alles, maar ik heb vanochtend mijn eerste mijlpaal bereikt! Het komt dus vanzelf. Liever twee stappen vooruit, en een halve achteruit, dan stil blijven staan!

Vanochtend was het zover; 84,75 KG! :yes:
Eindelijk weer onder de 85 KG en ondanks de stress van afgelopen week toch afgevallen :)! Begin na 1 1/5 maand eindelijk resultaat te boeken en daar ben ik blij mee! We gaan vrolijk door ;-D

Even een dikke :hug: voor iedereen die ‘m nodig heeft! Uiteindelijk gaat voor iedereen de zon schijnen!
Ik wou dat ik die 84,75 al woog maar dat duurt nog wel even.
Buitenbeweging heb ik de afgelopen dagen ook niet gedaan komt Zondag wel weer dan is lenteweer voorspelt :-D
Zo raar he eet je hetzelfde als gisteren waarbij je ruim een pond afvalt komt je van deze keer een pond aan???? En ik heb precies hetzelfde gegeten/gedronken ook de hoeveelheid,ik heb de eetmeter 2x nagekeken. Beweging was ook niets meer of minder.
Ik weeg me sinds 1 Februari elke dag om te kijken hoe het zich verhoudt met wat ik eet/drink.
Maar goed vind het raar maar maak me er verder niet druk om komt wel weer goed.
Hebben jullie al wat lekkers van het paasaanbod gegeten in de supermarkt?
Ik tot nu toe nog niet maar ik kijk altijd wel wat voor soort smaken ze aan de chocoladepaaseitjes hebben in het langslopen daarvan |-)
Alle reacties Link kopieren
Zo weer eens even een levensteken van mij.
Ik heb wat problemen met mijn darmen op dit moment. Sta dan ook qua afvallen stil, of het schommelt eigenlijk. Ook heb ik wat last van mijn hamstring. Daardoor wat meer aan het rekken dan aan het lopen. Al blijf ik wel lopen hoor, ik doe met de teams die ik train mee met de app Ommetje. Die meiden hebben de smaak nu te pakken…

LieverLustDanLiefde dat herken ik… ik was na wekenlang streng er drie weken geleden ook even klaar mee. Heb me gelukkig kunnen herpakken. Dat gaat jouw ook lukken hoor! Wilde weer chips en wijn.
En buiten sporten in de sneeuw, nee… ik vond het wandelen door dit dikke pak al een workout op zich. Maar heb er van genoten. En gefeliciteerd met je onder de 85 mijlpaal!

Candy2020 zo gaat dat bij mij ook…. Het is niet echt voorspelbaar he.
Het Paasaanbod gaat aan mij nog voorbij. Ben ook niet echt een zoetekauw dus dat scheelt enorm. Heb bijv. nog chocola in huis van Sinterklaas. Geen neiging dat op te eten…
Alle reacties Link kopieren
170172, dat van de onder 85 was Springinhetveldje :P
Waarvoor complimenten overigens! Super fijn!
He wat vervelend nou dat je last hebt van darmen en hamstring! Zorg goed voor jezelf, goed dat je blijft wandelen. Verder een beetje rustig aan kan vast geen kwaad!

Ik schommel nu rond de 100 al een paar weken. En vind dat al een heel mooi gewicht, al wil ik er idealiter nog 5 tot 10 vanaf.
Het gaat de laatste weken wat minder dus, had er weer een kilo aan plakken afgelopen maandag (101) maar heb ook veel gesnoept. Nu 3 dagen weer wat geminderd, gewoon niks kopen is het enige dat echt helpt op dit moment dus dat is dan nu even de manier.

Candy ik herken het geschommel met gewicht wel, maar het ligt bij mij wel echt aan mijn eetgedrag. Sporten heeft minder invloed, al voel ik me wel energieker als ik voldoende beweeg en buiten kom.
De paaseitjes kan ik gelukkig goed laten liggen. Ben geen chocoladefreak. Vind het lekker maar taal er niet specifiek naar... Maar geef mij een kilo haribo en ik eet het in een dag op!
Alle reacties Link kopieren
O sorry, Springinhetveldje dat compliment was voor jou bedoeld....

Genieten jullie ook zo van deze temperaturen? Heerlijk om al die vogels te horen kwetteren, en mijn eekhoorntjes zijn fanatiek aan het struinen.
Ik ga zo richting ziekenhuis. Tijd om weer een scan van mijn longen te laten maken en te horen of zich dat goed ontwikkelt....
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

hopelijk gaat het goed met jullie. Ik heb een mooie week achter de rug.
Wat heb ik genoten van de warme dagen. Heerlijk, ik kijk uit naar de lente en de zomer. Als de dagen weer lang licht zijn, en de deuren en ramen lekker open kunnen blijven.
Deze week ben ik goed afgevallen. Dat is fijn. Ik ben nu 8.7kg kwijt in totaal vanaf begin december. En al moeten er nog heel veel meer af, hier ben ik al zo blij mee.
Niet langer meer in de 3 cijfers voor de komma. Nog lang niet blij met mijn lichaam, maar wel blij dat ik nu er wat aan doe...

Ik wens jullie in ieder geval een mooie zaterdag toe. Geniet ervan!
Gebruiken jullie ook de eetmeter app? Echt ideaal.
Zo kun je ook zien wat je eiwit,zout,vet,koolhydraat,vezelgebruik is en of dat genoeg of te weinig is die dag.
Ik moest meer eiwit eten en een 50% verhouding dierlijk/plantaardig dus dat was best een uitzoeken ook met de rest vezel ed om niet boven de 1500 kcal per dag uit te komen maar wel in het groene vlak. Maar ik zit nu goed op schema.
Maandag krijg ik een piepjestest en krachttest hoe mijn conditie nu is bij de fysio en dan krijg ik een schema voor opbouw van mijn spierkracht na Covid19. En ik heb een hometrainer gekocht. Maart wordt mijn betere conditie opbouw maand :-D
Zet hem op meiden we kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
Candy2020, jazeker gebruik ik ook de app...
Spannend zo'n piepjestest en krachttest... Bij mij ging de test vorige week niet zo denderend (zuurstofniveau daalde naar 84%).
Ik ga voor je duimen dat het voor jou goed gaat. En geniet van je hometrainer
Hier gaat het even niet zoals het hoort.. ik ben erachter gekomen dat, wanneer ik het slechte eten niet in huis heb, ik het gewoon eet zoals voorheen. De knop in de supermarkt moet om :|

Qua de suikers die ik voorheen dronk, gaat het een stuk beter! Ik drink 3 à 4 koppen thee per dag, en daarbij nog minimaal een halve liter water. Dat is beter dan al die energiedrankjes van voorheen. In het weekend mag ik 1 energiedrankje van mezelf, en dat gaat goed :cheer:

Vanavond ga ik de hele avond dansen. Een DJ uit het dorp heeft elke vrijdag- en zaterdagavond een livestream via Facebook, en ik heb besloten vanavond, na mezelf helemaal opgemaakt te hebben, mee te doen in de zoomwand. En dan kun je natuurlijk niet lui op de bank blijven zitten ;-D

@170172 wat goed dat je onder de drie cijfers voor de komma zit! Een hele mooie mijlpaal! En inderdaad, dat lentezonnetje doet een hoop goed :flirting:

@candy2020 die eetmeter heb ik even gebruikt, maar ik raakte er soms wat gedemotiveerd door! Zelfs m’n kalkoenfilet en rosbief voor op de boterham waren niet gezond genoeg, en dan zakt de moed wat in m’n schoenen.. Misschien dat ik het vanaf maandag weer op ga pakken! Daarvoor moet ik wel een keukenweegschaal aanschaffen, want anders heeft het weinig zin.. Fijn dat jij zoveel houvast hebt aan de app! En succes met het opbouwen van je conditie! Jij kunt dat :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

SpringInhetveldje wat ben ik blij dat ik gruwel van zoete drankjes. Ik kan me jouw strijd helemaal voorstellen, als je gewend bent om die energiedrankjes te drinken, wat voor een omschakeling dat dan is. En wat goed dat je daarvoor in de plaats al heel veel water en thee hebt gedaan. Ik gun mezelf sinds kort weer een wijntje in het weekend. De eerste twee maanden niet, maar nu wel weer.

Het helpt wel om je verleidingsvoedsel niet in huis te hebben. Ik stuur daarom mijn man om boodschappen te halen... Dat doet hij normaal ook al hoor, ik maak het menu en het lijstje, hij doet de boodschappen. Ooit zo gegroeid toen ik wat minder goed kon lopen door een blessure.
1 dag in de week zet ik trouwens wel iets "ongezonds" op het menu. Ik ben niet alleen in dit huis, en mijn kinderen vinden ook pizza of een nachoschotel erg lekker. Ik leef volgens de 80/20-regel, en voor mij is dat goed vol te houden zo. Geen last van vervelende schuldgevoelens als het eens een dag wat minder goed gaat.

En die app geeft aan of iets in de schijf van vijf zit. Besef dat in heel veel vleeswaren zaken als suiker toegevoegd worden ivm de houdbaarheid enzo. Ik kijk in de app daarom eigenlijk helemaal niet naar die score maar wel naar de hoeveelheid voedingsstoffen die ik binnen krijg zoals eiwitten, zout, vezels enzo. Voor mij een belangrijkere maatstaaf dan de schijf van vijf....
Alle reacties Link kopieren
170172, hoe is de long-scan nog gegaan? Kreeg je meteen de uitslag of wacht je hier nog op?
Wat super fijn dat je nu op de 2 cijfers voor de komma zit :)
Juist goed dat je af en toe een minder gezonde maaltijd maakt. De balans 80/20 klinkt heel goed en ook een vette hap op zn tijd hoort erbij. En zeker als de rest van je gezin hier ook erg blij van wordt!
Hier hebben vriend en ik ook heus af en toe iets van afhaal eten of een dagje makkelijk met soep uit blik en broodje, maar sinds ik weer merendeels thuis zit en hij ook wilde afvallen (viel ongeveer samen) koken we zoveel mogelijk vers en gezond en beperken we die uitspattingen tot maximaal eens per 14 dagen.

Candy, wat goed dat je een hometrainer gekocht hebt! Zelf geef ik de voorkeur aan buiten sporten en wil ik geen grote apparaten in huis, maar als dit voor jou werkt dat lijkt me dat een goede stap!
Succes met de piepjestest! Laat je even weten hoe het ging?

Ik heb een tijdje geleden een weekje de eetmeter ingevuld, maar vind het te veel gedoe. Wel goed om zo eens wat meer inzicht te krijgen in hoeveelheden voeddingsstoffen die je binnenkrijgt, leuk voor als ik me verveel (bijna nooit).

Springinhetveldje, wat vreselijk herkenbaar! Ik zou zo graag gewoon wat lekkers in huis kunnen hebben en hier af en toe iets van nemen met mate, maar dat lukt mij dus nu ook niet!
Ik koop ook maar even niks van dat spul, met 1 uitzondering: een zak harde dropjes. Daar doe ik lang mee want dat eet niet zo snel weg en het is ook nog eens mn favoriet!
Klinkt leuk zeg van die livestream met die DJ!! Ik hou ontzettend van dansen. Ondanks dat ik door werk en door vriendinnen die allemaal gezinnen krijgen, al niet meer veel op stap ging, mis ik dat nu enorm!
Ken je veel mensen die dan ook meedoen of niet echt? Wat voor muziek dans je graag op?

Afgelopen week hadden wij klus-vakantie. Van te voren bepaald dat we 2x afhaal zouden doen en het onszelf verder makkelijk zouden maken met maaltijden uit de vriezer (wel zelf gemaakt). Verder hebben we vrij normaal gegeten, ik heb nog redelijk wat gesport en natuurlijk door het klussen ook aardig bezig geweest.
Vanmorgen een halve kilo eraf, heel gelukkig mee! Eindelijk weer naar beneden en een beetje uit de heel-veel-snoepen-modus.
Zo boodschappen doen, allemaal gezonde dingen halen, heb zowaar weer zin om lekker vers te koken! Ik hou niet eens zo van koken maar na afgelopen week weinig hoeven doen kan het wel weer :P
Alle reacties Link kopieren
Hoi,hoi,

Wat treffen we het toch met dit mooie weer. Ik heb gewoon al een kleurtje, en dan is het pas maart.

De scan gaf een hele mooie vooruitgang aan, dus de longarts was erg tevreden. En ik ook natuurlijk 😊
Die eetmeter is ook wel veel werk, maar ik heb met de huisarts de afspraak gemaakt dit tot mei vol te houden. Ik heb wat moeite met mijn ijzer, en hij wil me aan de ijzertabletten hebben, maar ik reageer daar slecht op. Dus nu kijken we even een tijdje naar hoeveel ik binnen krijg, of het echt nodig is dat ik ijzer bij slik, of dat er gekeken wordt naar dat het niet opgenomen wordt in mijn lichaam.

En een klus-vakantie is dus eigenlijk een goede workout. Lekker is dat he, als dan die klussen klaar zijn. Vooral als het iets is waar je lang tegen op gezien hebt… En inderdaad in zo’n week is het makkelijk houden qua eten wel fijn.

Ik heb trouwens besloten dat ik een cross-trainer wil. Heb een hometrainer maar die is in slechte staat. En eigenlijk vind ik zo’n hometrainer niet leuk. Op de sportschool vond ik het geweldig op de crosstrainer de warming-up te doen. Dus hometrainer eruit, crosstrainer erin. Mijn man heeft daarvoor voor a.s. donderdag een winkel-afspraak staan.
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
11-02-2021 22:50
Mag ik vragen welke slowcooker je hebt? Denk er al een tijdje over na om er een aan te schaffen, maar er zit zoveel verschil is prijsklassen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En geef natuurlijk liever niet meer geld uit dan nodig is ;-D
Ik heb een Crockpot (5,7liter) en een Russel Hobs (3,5liter). Die Russel Hobs heb ik later gekocht, omdat 1 van mijn kinderen vegetarisch is en ik voor haar soms apart dingen maak (zoals curry worst of pasta saus)
Het ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt doen, er zijn ook apparaten waarmee je zowel slow als snel kunt koken....En waar je direct in kunt aanbraden....
Alle reacties Link kopieren
En dan is het al weer zondagmiddag. Wat vliegen de weken toch voorbij.
Ik ga zo voor het eerst weer naar mijn ouders (zijn wel hier geweest nadat ik uit het ziekenhus ben gekomen). Mijn vader is morgen jarig, en ik ga dus vanmiddag even op visite....

Verder gebeurt er in mijn leven niet zo heel veel. A.s. week ga ik proberen 4 dagen van 3 uur te werken. Ik hoop dan nog wat energie over te houden. We gaan het zien...

En woensdag komt mijn crosstrainer. Ik hoop dat dit een mooie aanvulling wordt in mijn weg tot conditie-opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat in dit geval "geen bericht, goed bericht" geldt bij jullie, en dat iedereen gewoon lekker bezig is en goed afvalt....
Hier gaat het prima. Vandaag ben ik aan huis gekluisterd omdat ergens tussen 8.00 en 22.00u ze mijn crosstrainer komen brengen. Hoezo, ik heb toch niets anders te doen. Vanmorgen een rondje gelopen maar het is grijs en grauw buiten, met af en toe lichte regen. Dus niet echt uitnodigend om er op uit te gaan.
Alle reacties Link kopieren
En dan hebben we al weer de laatste werkdag van de week. Hier schijnt de zon weer. Wat een wind gisteren hè. Vanmorgen bij de wandeling ook nog wel flink, maar minder erg dan gisteren.
Sinds dinsdag is mijn cross-trainer er. Het valt niet mee zeg. Ik had een beginnersschema gevonden, maar zelfs dat is al te veel belasting voor mijn longen.
Dus nu ben ik bezig met mijn basisconditie te verbeteren. Op een lage weerstand (niv.1) maar eerst eens een tijd volhouden. Ik zit inmiddels op 5 minuten bij een rpm van 50. En dan ga ik volgende week met de fysio maar eens werken aan een schema.

Mijn nieuwe eetpatroon begint ook best te wennen. Ik voel me er goed bij, en op het moment heb ik niet veel last van verleidingen. Al staat hier een grote pot chocolade-eitjes. Ik heb het geluk dat ik daar niet zo dol op ben.

Dit weekend wil ik eens zelf stroopwafels gaan maken. Mijn man is daar dol op en ik heb ze nog nooit zelf gemaakt. Gelukkig hoeft hij ze niet alleen op te eten, onze kinderen helpen hem :)
Alle reacties Link kopieren
Hier blijft het een beetje heen en weer schommelen, verrekte lastig om dat snoepen af te leren. Wat ik doe is eigenlijk meer "schade beperken" door veel te sporten. En probeer weinig in huis te halen waar ik veel teveel tegelijk van naar binnen werk. Af en toe een zak dropjes en wat pure chocolade.

Vorige week was ik een kilo zwaarder, nu is die kilo er weer af.
Het kan best dat mijn lijf dit gewicht gewoon prettig vindt, want ik voel me ook prima fit, eet zo'n 80% gezond en sport veel wat ik ook leuk vind. Maar voor een "officieel gezond gewicht" zou er nog ruim 20 kilo af moeten. Ik denk dat dat voor mij een veel te laag gewicht is - zo niet onhaalbaar zonder mezelf uit te hongeren - maar zo'n 5 kilo minimaal nog zou ik toch een prettig idee vinden.

170172, zijn de stroopwafels gelukt? En hoe gaf het nu met je conditie? Al veel op je crosstrainer gestaan?
Alle reacties Link kopieren
Zou je niet voor jezelf 1 dag in de week snoepen toestaan kunnen inplannen LieverLustDanLiefde. Dan geniet je nog een paar dagen na, en daarna kun je weer gaan aftellen tot je snoepdag.
Dat hoorde ik ooit bij iemand die dat zo deed. Ze deed 6 dagen in de week superstreng, en 1 dag dan niet. En dat hield ze al jaren vol....
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer mijn weegdag, en deze week 0.5kg afgevallen. Erg blij mee, want daarmee heb ik de -10% bereikt.
Tot nu toe gaat het elke week goed en passen er weer broeken waar ik uit gegroeid was. Mijn spiegelbeeld en mijn weegschaal geven wel aan dat ik afval, maar mijn gevoel is nog niet zover.
Alle reacties Link kopieren
170172, bedankt voor de tip maar dat is bij mij helaas geen succesrecept. Ik heb dat wel eens geprobeerd maar ik eet dan zo veel en slecht op die ene dag dat ik zowel de andere dagen teniet doe als ook me er lichamelijk slecht door ga voelen.
Daarnaast wil ik graag een gezonde relatie met eten en voor mij hoort daarbij dat ik zo'n 3 dagen per week kan snoepen zonder door te slaan. Ik zie het maar als "work in progress".
Vanmorgen 1,5 kilo erbij :'(
Heb veel gesport afgelopen week, maar ook veel gegeten en gesnoept. Gelukkig voelde ik me vanmorgen niet ontmoedigd maar flink gemotiveerd om deze week opnieuw te beginnen en gewoon weer door te pakken.
Wel ga ik morgen nog eens wegen, want ik eet momenteel op zondagavond altijd laat mijn diner en dat kan natuurlijk zijn weerslag hebben op de weegschaal de ochtend erna (ik eet rond 21 uur, na een werkdag van zo'n 10 uur met weinig tijd om te eten is overslaan gewoon geen optie)

Wat super goed dat jij weer 0.5 kg kwijt bent! 10% van je gewicht eraf klinkt echt al heel erg goed! Dat van je gevoel dat niet mee gaat in het afvalproces herken ik heel erg. Persoonlijk heb ik zelfs dat ik niet echt kan zien dat ik afgevallen ben. Anderen zien het wel. Ik blijf dat soms gek vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven