Lijf & Lijn alle pijlers

Heel veel afvallen

19-12-2020 21:06 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden heb ik hier meegeschreven in een topic voor mensen die heel veel af wilden vallen (denk aan meer dan meer dan 25 kg). Ik kan geen recent en actief topic vinden hierover.

Zijn er meer mensen die het leuk vinden mee te schrijven en van 2021 een gezond jaar willen maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook eigenlijk het beste een goede diëtiste aanraden die goed kijkt naar je eet en drinkgewoonten en daar stap voor stap veranderingen aanbrengen en kijken of dat bij je past en goed lukt.

Mij is aangeraden om op mijn koolhydraten te letten.
Minder koolhydraten, meer eiwitten, zoals kaas en kwark en wel vezels.
Bij honger een glas water drinken of wat eiwitten. Of handje ongezouten en ongebrande noten.
En als je dan toch wat snoept er wel van genieten, anders is het voor niets geweest.
En meer water drinken, want ik drink te weinig.
HEMAlover schreef:
21-12-2020 19:59

Mijn zwakste punt zijn de avonden, als kind op bed ligt en ik moe ben. Ik beloon mezelf dan met zoet. Of eet mijn stress van de dag weg. Iemand nog tips voor die momenten?
Dat is voor mij ook een lastig moment inderdaad. Ik heb me nu voorgenomen om tegelijk met mijn kind mijn tanden te poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
21-12-2020 19:10
Ik wil ook graag meedoen!
Ik wil graag 36 kilo kwijt.
Ik sport eigenlijk altijd wel 4 tot 6 x per week, nu met de sluiting natuurlijk niet, maar mijn eten is een grote puinhoop.
Ik kan heel netjes mijn maaltijden eten, gezond, niet teveel, wel genoeg, maar mijn tussendoortjes zijn vooral veel, zoet en zout.
Ik wil dus graag mijn tussendoortjes kh beperkt laten zijn zodat ik niet na het eten van een snack meer snackzin krijg. Ik heb namelijk het idee dat ik honger/zin in eten krijg van teveel suiker en teveel zout.
Ik begin in januari al let ik nu al wel heel goed op mijn tussendoortjes.
Was bij mij echt precies hetzelfde. Super gezonde maaltijden, maar tussendoor veel snoepen en daar zat geen rem op. Inderdaad dat gevoel na 1 hapje, snoepje, koekje kreeg in zin in meer. Nu weet ik dat dat ook echt zo is en dat dat aan de kh/suikers ligt. Je bloedspiegel stijgt en je krijgt een soort van high en je lichaam wil meer. Ook het bekende na de lunch/avondeten dipje. Dan zakt je bloedsuikerspiegel weer en wordt je moe.
Ik eet dus geen kh meer, of zeer weinig. 22 Kilo afgevallen en meer energie dan ooit!!!!

Andere tips van mij:
Weet waar je de mist in gaat. Verveling? Emotie? Bij mij was het vooral gezellig voor de tv. Nergens voor nodig.
Drink je calorieen niet. Zo zonde. Dus geen frisdrank, sapjes of suiker in de thee/koffie. Ongemerkt komen er op die manier veel calorieen binnen.
Plan je week of in ieder geval je dag. Maak het ook klaar van te voren.ik heb altijd wat nootjes in mijn tas. Scheelt weer een verkeerde, snelle keuze.
En zoals eerder genoemd is, ik eet ook niet meer na het avondeten. Dat helpt echt veel.
Ik doe aan intermittent fasting. Dus niet eten voor minimaal 16 uur. Om 18 uur klaar met het eten en dan pas de volgende dag weer om 10 uur eten. Makkelijkste manier voor grote voordelen met afvallen en vele andere gezondsheid voordelen.

Vind een manier die bij jou past. Of dat nou ww is, of calorieen tellen, of dat juist niet.
Als je het maar vol kan houden.
En als het een keer mis gaat, niet gelijk opgeven, maar de volgende dag weer verder gaan.
Succes voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Een ex-collega van mij is ruim 50 kilo afgevallen met een voedingspsycholoog. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen daar meer aan hebben dan aan een diëtist. Het zal natuurlijk ook afhankelijk zijn van wie je treft, er zullen genoeg goede diëtisten zijn die zich wel wat meer verdiept hebben en niet aan komen zetten met het standaard riedeltje van volkoren brood en een appel.

Ik ben 5 jaar geleden zo'n 25 kg afgevallen, vorig jaar december een flinke blessure opgelopen, pas in september kon ik weer een beetje normaal uit de voeten. Hierdoor wel behoorlijk aangekomen, ben nu sinds september 7 kilo kwijt en om op mijn gewicht te komen waar ik op zat moet er nog ongeveer 10 kilo af. Ik weeg sporadisch en tel geen kcal. Ik wil nu proberen om het rustig te doen, de vorige keer viel ik gerust 2-3 kilo per week af.

Een app op je telefoon zetten en alles afwegen en invoeren heeft mij wel veel inzicht gegeven. Is even vervelend, maar soms kom je er echt achter dat bepaalde producten het niet waard zijn of juist dat je iets gerust vaker kunt eten. De aangegeven porties op de verpakkingen kloppen zelden. Kijk ook eens naar de Glycemische index en waarde van producten. Hoe lager hoe minder de kans op honger.
Alle reacties Link kopieren
En nu weet ik weer precies waarom ik niet wil wegen. Vier dagen prima gezond gegeten en lekker bewogen en gesport. Niets eraf, nog geen 100 gram, terwijl ik wel al aan mijn kleding merk dat het allemaal wat beter gaat zitten :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Oh kruimeltaart wees trots op je vier goede dagen.... Afvallen komt nog
Echt.... Niet opgeven!!!
x
anoniem_402362 wijzigde dit bericht op 08-07-2021 18:25
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
23-12-2020 09:59
En nu weet ik weer precies waarom ik niet wil wegen. Vier dagen prima gezond gegeten en lekker bewogen en gesport. Niets eraf, nog geen 100 gram, terwijl ik wel al aan mijn kleding merk dat het allemaal wat beter gaat zitten :wtf:
Ik ben altijd zwaarder een dag na het sporten! Dat is ook te verklaren. Ik citeer van kiesvoorfit.nl:

Tijdens het sporten ontstaan er kleine scheurtjes in de spieren. Dit is niet verkeerd, omdat deze spieren na het herstel sterker zijn.
Om de spieren snel te laten herstellen pompt je lichaam vloeistof naar de spieren toe. Dit houdt in dat je lichaam extra vocht vasthoudt, en dat zie je terug op de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
23-12-2020 09:59
En nu weet ik weer precies waarom ik niet wil wegen. Vier dagen prima gezond gegeten en lekker bewogen en gesport. Niets eraf, nog geen 100 gram, terwijl ik wel al aan mijn kleding merk dat het allemaal wat beter gaat zitten :wtf:
Ook belangrijk is om realistische verwarchtingen te hebben.
Ik heb me in het begin pas na 10 dagen gewogen. Gewoon om iets meer zekerheid te hebben dat er iets af zou zijn. En dat motiveerde heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
23-12-2020 09:46


Een app op je telefoon zetten en alles afwegen en invoeren heeft mij wel veel inzicht gegeven. Is even vervelend, maar soms kom je er echt achter dat bepaalde producten het niet waard zijn of juist dat je iets gerust vaker kunt eten. De aangegeven porties op de verpakkingen kloppen zelden. Kijk ook eens naar de Glycemische index en waarde van producten. Hoe lager hoe minder de kans op honger.
Eens.
Het klinkt als veel werk, maar dat valt best mee.
In het begin veel lezen en wegen, maar de volgende keer weet je of product A of B beter is.
Ik weeg, meet of tel nu niks meer. Ik weet het nu.
Alle reacties Link kopieren
Thx dames, ik weet het allemaal ook wel dat het er niet in 1x poef af is en zwaarder na sporten etc. Maar toch hoop je (vooral bij echt fors overgewicht) dat er in ieder geval iets af is. Vorige keren gingen als een speer (maar wellicht dat dat de reden is dat het er ook zo snel weer bij zat :facepalm: )
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie succes wensen dames! En even mijn verhaal delen.

Eind april dit jaar ging bij mij de knop om. Mede door de berichtgeving mbt Corona dat mensen met obesitas meer kans hebben om op de ic terecht te komen, besloot ik om mij er echt voor 100% voor in te zetten gezonder te gaan eten.

Ik ben bij het Voedingscentrum begonnen en volg nu ook een beetje lazy fit. Mijn dagen zijn meestal gevuld met hetzelfde soort eten: magere kwark, muesli, fruit, boterhammen, aardappels, groenten en vlees. De ene keer ontbijt ik met twee boterhammen, de andere keer een grote bak kwark.

Ik ben meer gaan drinken en let erop dat ik zeker 3 grote mokken groene thee drink. Dit vult en draagt volgens mij bij aan een goede gewoonte. Ik dronk namelijk echt te weinig.

Verder gebruik ik nu volkorenproducten: boterhammen, pasta, etc. Dat bevalt heel goed. Mijn beleg heb ik ook ingeruild voor magere soorten (30+ kaas, kipfilet). En ik probeer 'puur' te eten. Bijv. 100% pindakaas.

Inmiddels ben ik van een bmi van 33,9 naar 25,9 gegaan. Ik ben 23 kilo kwijt. Eigenlijk alleen door mijn eetpatroon aan te passen. In het nieuwe jaar wil ik ook wat meer gaan sporten en dan met name krachttraining (thuis).

Mijn advies is, om éérst je eetpatroon goed onder de knie te krijgen. Dat sporten komt later wel. Ik heb me echt gefocust op mijn nieuwe eetpatroon. Wel probeer ik meer beweging in te bouwen in mijn dagelijkse dingen (dus trap op, trap af op mijn werk ipv de lift en in de pauze een blokje om).

Wel weeg ik nog steeds dingen af. Dus inderdaad maar 30gr. muesli en niet 50gr. En hoe dik beleg ik mijn boterham met kaas? Inderdaad maar 20gr. of misschien 50gr? Dat maakt echt wel uit. Qua avondeten hou ik me niet ergens aan. Ik eet gewoon mijn bloemkool met een lekkere verse worst. Calorieën heb ik in het begin wel bijgehouden met de eetmeter. Dat geeft toch wat meer inzicht. Nu doe ik dat niet meer. Ik schat dat ik rond de 1600 calorieën per dag kom. Wel eet ik nog lekker friet met een snack, 1x in de week. En dat kan en mag ook gewoon.

Ik hoop dat jullie in een goede flow terecht komen. Want dat is het toch meestal wel. Ik merk dat nu ik minder snoep (ik eet geen koekjes, snoep of chips meer) dat ik er ook minder behoefte aan heb. Maar dat is doorzetten. Op een verjaardag pak ik zeker een stukje taart, maar dan houdt het ook wel op. En verder probeer ik dan ook gezonde keuzes te maken (komkommer, kip).
Met emotie-eten heb ik geen ervaring, dus ik snap dat het bovenstaande niet voor iedereen geldt.
Hopelijk kunnen jullie elkaar motiveren en krijg je de knop om.

Stel een haalbaar doel; ik ben nu ruim 8 maanden bezig. In het begin gaat het hard, nu niet meer zo. Ik merk dat ik een week of 3 blijf hangen en dan bijv. na mijn menstruatie ineens weer een halve kilo minder weeg. Daar ben ik ook tevreden over.

Wat mij ook wel heeft geholpen is een fitbit. Die heb ik tweedehands gekocht voor een paar euro. De app geeft je inzicht in het aantal calorieën dat je ongeveer verbruikt op een dag. Doordat ik nu flink wat kilo's kwijt ben, verbruik ik ook minder. Dat is ook wel een eyeopener. En hij trilt als ik weer 250 stappen moet zetten, haha.

Nou, dit was mijn ervaring. Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Focus op de lange termijn. Een keer in de fout, maakt niet uit. Pak het weer op en begin weer aan een dag met nieuwe kansen. Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
23-12-2020 09:32
Was bij mij echt precies hetzelfde. Super gezonde maaltijden, maar tussendoor veel snoepen en daar zat geen rem op. Inderdaad dat gevoel na 1 hapje, snoepje, koekje kreeg in zin in meer. Nu weet ik dat dat ook echt zo is en dat dat aan de kh/suikers ligt. Je bloedspiegel stijgt en je krijgt een soort van high en je lichaam wil meer. Ook het bekende na de lunch/avondeten dipje. Dan zakt je bloedsuikerspiegel weer en wordt je moe.
Ik eet dus geen kh meer, of zeer weinig. 22 Kilo afgevallen en meer energie dan ooit!!!!

Andere tips van mij:
Weet waar je de mist in gaat. Verveling? Emotie? Bij mij was het vooral gezellig voor de tv. Nergens voor nodig.
Drink je calorieen niet. Zo zonde. Dus geen frisdrank, sapjes of suiker in de thee/koffie. Ongemerkt komen er op die manier veel calorieen binnen.
Plan je week of in ieder geval je dag. Maak het ook klaar van te voren.ik heb altijd wat nootjes in mijn tas. Scheelt weer een verkeerde, snelle keuze.
En zoals eerder genoemd is, ik eet ook niet meer na het avondeten. Dat helpt echt veel.
Ik doe aan intermittent fasting. Dus niet eten voor minimaal 16 uur. Om 18 uur klaar met het eten en dan pas de volgende dag weer om 10 uur eten. Makkelijkste manier voor grote voordelen met afvallen en vele andere gezondsheid voordelen.

Vind een manier die bij jou past. Of dat nou ww is, of calorieen tellen, of dat juist niet.
Als je het maar vol kan houden.
En als het een keer mis gaat, niet gelijk opgeven, maar de volgende dag weer verder gaan.
Succes voor iedereen.
Bedankt.
Suiker drinken doe ik eigenlijk nooit,, vind ik zonde en als ik mijn tussendoortjes kh arm/beperkt hou lukt het me ook allemaal prima vol te houden, het is dat ene snoepje, hapje van iets met suiker wat mij triggert meer te willen.
If is echt niks voor mij, ik heb het geprobeerd maar ik kon niet normaal functioneren was echt zo verschrikkelijk flauw. Maar eiwitten eten en kh beperken lukt me altijd wel heel goed, nu nog de knop om om GEEN suikers te nemen als ik honger heb maar iets waar mijn lichaam iets aan heeft,
succes
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
23-12-2020 09:46
Een ex-collega van mij is ruim 50 kilo afgevallen met een voedingspsycholoog. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen daar meer aan hebben dan aan een diëtist. Het zal natuurlijk ook afhankelijk zijn van wie je treft, er zullen genoeg goede diëtisten zijn die zich wel wat meer verdiept hebben en niet aan komen zetten met het standaard riedeltje van volkoren brood en een appel.

Ik ben 5 jaar geleden zo'n 25 kg afgevallen, vorig jaar december een flinke blessure opgelopen, pas in september kon ik weer een beetje normaal uit de voeten. Hierdoor wel behoorlijk aangekomen, ben nu sinds september 7 kilo kwijt en om op mijn gewicht te komen waar ik op zat moet er nog ongeveer 10 kilo af. Ik weeg sporadisch en tel geen kcal. Ik wil nu proberen om het rustig te doen, de vorige keer viel ik gerust 2-3 kilo per week af.

Een app op je telefoon zetten en alles afwegen en invoeren heeft mij wel veel inzicht gegeven. Is even vervelend, maar soms kom je er echt achter dat bepaalde producten het niet waard zijn of juist dat je iets gerust vaker kunt eten. De aangegeven porties op de verpakkingen kloppen zelden. Kijk ook eens naar de Glycemische index en waarde van producten. Hoe lager hoe minder de kans op honger.
Ik ga ook naar een diëtiste en die raad juist af om een app te gebruiken omdat je dan teveel met eten bezig bent, zal voor iedereen wel anders werken denk ik.
Ik maak in de ochtend een lijstje met wat ik die dag mag eten, die leg ik in de keuken en als ik zin heb in iets kijk ik even op mijn lijstje. Dit werkt voor mij heel goed,, zolang ik niet iets met suiker neem want dat is echt een trigger voor mij.
Succes
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
23-12-2020 14:04
Thx dames, ik weet het allemaal ook wel dat het er niet in 1x poef af is en zwaarder na sporten etc. Maar toch hoop je (vooral bij echt fors overgewicht) dat er in ieder geval iets af is. Vorige keren gingen als een speer (maar wellicht dat dat de reden is dat het er ook zo snel weer bij zat :facepalm: )
Doorzetten. Als je nu op geeft door de teleurstelling val je natuurlijk niet af.
Ik heb ook 100x verschillende dingen geprobeerd. Dan viel ik ag, en het zat er ook net zo snel weer aan.
Ik hoop dat je iets kunt vinden dat bij je past en dat je vol kan houden, als levenstijl, niet als dieet.
En niet in 4 dagen verwachten dat je 10 kilo kwijt bent :there:
Alle reacties Link kopieren
@crootje1980, helemaal eens.
Pak A ipv B. Zoek dus een gezondere optie. En iets minder daarvan. Dat scheelt al een hoop.

@Draakje.
Het hoeft ook niet perse een app te zijn, maar wel iets bewuster worden van wat je eet. Je kan je soms verbazen hoeveel suikers in iets zitten!!!! En als je een beetje gaat letten op de ingredieenten, calorieen en macro's kun je al heel wat bereiken.
Hoe en wat is voor iedereen anders.
Calorieen tellen is leuk, maar ik zou dan ook kijken dat de juiste calorieen binnen krijgt. Veel uit groente ofzo. Kan je heel wat van eten en zijn weinig calorieen. Ipv iets met weinig voedingsstoffen.
En inderdaad die suikers, je lichaam wil dan meer. Mijn snacks bestaan uit kaas, olijven, ongebrande noten (niet meer dan 30 gram, 1 x wegen en je weet het voor de volgende keer)
IF heb ik ook moeten bouwen.
Eersrt 12 uur en zo naar de 16 uur. Toen door naar 18 tot 20 uur. Nu ben ik op gewicht, dus doe ik 16-8 en soms ook een dagje niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de knop moet om, wat een gek fenomeen is dat toch

nu ik vakantie heb en lekker geniet van mijn kinderen is de structuur van normaal weg en zit een hapje in een klein hoekje,
ik heb mezelf nu alweer toestemming gegeven om iets ruimer te eten in de vakantie
draai ik dan de knop terug of ben ik realistisch en flexibel.

Ik heb ook besloten te koken met kerst, ipv bestellen en dan merk ik dat ik wel van lekker houd, een nagerecht en espresso martini.
Nog geen crosstrainer maar daar ga ik toch eens naar kijken met dit weer is wandelen ook niks....
wel ga ik echte wandelschoenen kopen van mijn vakantiegeld en ik heb wandelmaatjes, ik heb ook best veel slanke sportieve mensen om mij heen die goed de balans houden en een actieve levensstijl hanteren, daar kan ik meer gebruik van maken, maar die wandelen dan weer 15 km en dat kan ik met mijn lijf niet.....
Heb ook nog even overwogen om een personal trainer in te huren voor januari/februari, dat zijn altijd moeilijke maanden.
Nou zo rommelen we voort....
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
23-12-2020 17:19
@crootje1980, helemaal eens.
Pak A ipv B. Zoek dus een gezondere optie. En iets minder daarvan. Dat scheelt al een hoop.

@Draakje.
Het hoeft ook niet perse een app te zijn, maar wel iets bewuster worden van wat je eet. Je kan je soms verbazen hoeveel suikers in iets zitten!!!! En als je een beetje gaat letten op de ingredieenten, calorieen en macro's kun je al heel wat bereiken.
Hoe en wat is voor iedereen anders.
Calorieen tellen is leuk, maar ik zou dan ook kijken dat de juiste calorieen binnen krijgt. Veel uit groente ofzo. Kan je heel wat van eten en zijn weinig calorieen. Ipv iets met weinig voedingsstoffen.
En inderdaad die suikers, je lichaam wil dan meer. Mijn snacks bestaan uit kaas, olijven, ongebrande noten (niet meer dan 30 gram, 1 x wegen en je weet het voor de volgende keer)
IF heb ik ook moeten bouwen.
Eersrt 12 uur en zo naar de 16 uur. Toen door naar 18 tot 20 uur. Nu ben ik op gewicht, dus doe ik 16-8 en soms ook een dagje niet hoor.
Het erge is,, ik weet wat overal in zit, ik weet wat goed voor me is, ik weet wat ik kan eten om mijn lichaam prettig te houden maar het snaaien stoppen lukt me niet. Ik ben al 40 kilo kwijt ondertussen maar wip nu heen en weer tussen 60 kilo kwijt, naar 40 kilo kwijt naar weer 60 kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
23-12-2020 19:59
Ja, de knop moet om, wat een gek fenomeen is dat toch

nu ik vakantie heb en lekker geniet van mijn kinderen is de structuur van normaal weg en zit een hapje in een klein hoekje,
ik heb mezelf nu alweer toestemming gegeven om iets ruimer te eten in de vakantie
draai ik dan de knop terug of ben ik realistisch en flexibel.

Ik heb ook besloten te koken met kerst, ipv bestellen en dan merk ik dat ik wel van lekker houd, een nagerecht en espresso martini.
Nog geen crosstrainer maar daar ga ik toch eens naar kijken met dit weer is wandelen ook niks....
wel ga ik echte wandelschoenen kopen van mijn vakantiegeld en ik heb wandelmaatjes, ik heb ook best veel slanke sportieve mensen om mij heen die goed de balans houden en een actieve levensstijl hanteren, daar kan ik meer gebruik van maken, maar die wandelen dan weer 15 km en dat kan ik met mijn lijf niet.....
Heb ook nog even overwogen om een personal trainer in te huren voor januari/februari, dat zijn altijd moeilijke maanden.
Nou zo rommelen we voort....
personal trainer lijkt me ook wel wat maar jeetje die zijn duur :(
Alle reacties Link kopieren
Net weer 45 min crosstrainer gedaan. Toch een heerlijk gevoel daarna. Voorgenomen om alleen met kerst en oudjaarsdag wat extra's/ lekkers te nemen, i.p.v. 25 december tot 1 januari.
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
23-12-2020 20:34
Het erge is,, ik weet wat overal in zit, ik weet wat goed voor me is, ik weet wat ik kan eten om mijn lichaam prettig te houden maar het snaaien stoppen lukt me niet. Ik ben al 40 kilo kwijt ondertussen maar wip nu heen en weer tussen 60 kilo kwijt, naar 40 kilo kwijt naar weer 60 kilo kwijt.
Dat is hartstikke goed!!!!!
Tja, dat snaaien, dat kennen we allemaal :popcorn:
Ik eet dus geen kh, dus als ik toch snaaihonger heb, eet ik gewoon lekker kaas of worst. Niks aan de hand!
Dus mischien iets snaaien wat binnen je dagtotalen past? Of snoeptomaatjes?
Kop thee helpt mij vaak ook om niet te snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet snoepen het allermoeilijkste. Het is echt een verslaving, die suiker en vet en zout. Elke dag neem ik me weer voor het niet te doen, maar het lukt echt voor geen meter. Morgen weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Suiker is volgens mij echt ook wel verslavend. Ik snoep nu sinds 2 weken eigenlijk niet, maar de eerste 1,5 week had ik geloof ik echt ontwenningsverschijnselen: moe, trek, gapen, geen energie. Pas sinds een paar dagen is dat weg, meer energie vooral, en veel minder trek in zoete dingen. Dus dat is dan echt "even" afzien en doorzetten :yes:
dannas schreef:
23-12-2020 21:47
Ik vind niet snoepen het allermoeilijkste. Het is echt een verslaving, die suiker en vet en zout. Elke dag neem ik me weer voor het niet te doen, maar het lukt echt voor geen meter. Morgen weer proberen.
X
anoniem_402362 wijzigde dit bericht op 08-07-2021 17:30
14.42% gewijzigd
Hebben jullie ook moeite met maat houden? Ik ben alleen met een peuter en haal dus zelden koekjes in huis want als ik het wél doe is dat pak diezelfde dag leeg.
Wat ik verder ook doe helaas is altijd wel íets vinden om te eten. Er bestaat geen ‘niks in huis halen’. Want ik kan na het avondeten ook brood gaan smeren. En als er bloem en melk in huis is kan ik daar pannenkoeken van maken. Er is altijd wel iets te maken met de spullen in huis. De knop moet inderdaad écht om, en ik was al nooit zo technisch 😭😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven