Lijf & Lijn alle pijlers

Heel veel afvallen

19-12-2020 21:06 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden heb ik hier meegeschreven in een topic voor mensen die heel veel af wilden vallen (denk aan meer dan meer dan 25 kg). Ik kan geen recent en actief topic vinden hierover.

Zijn er meer mensen die het leuk vinden mee te schrijven en van 2021 een gezond jaar willen maken?
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
23-12-2020 21:16
Dat is hartstikke goed!!!!!
Tja, dat snaaien, dat kennen we allemaal :popcorn:
Ik eet dus geen kh, dus als ik toch snaaihonger heb, eet ik gewoon lekker kaas of worst. Niks aan de hand!
Dus mischien iets snaaien wat binnen je dagtotalen past? Of snoeptomaatjes?
Kop thee helpt mij vaak ook om niet te snaaien.
Ik wil mijn tussendoortjes ook inderdaad kh arm, het probleem is wel dat ik geen vlees of vis eet dus een heleboel dingen vallen af.
Een stukje kaas is wel erg lekker maar dat moet ook niet teveel worden, ik ben nog wat zoekende qua koolhydraat beperkte tussendoortjes
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zeker geen maat houden, pffff daarom voel ik me hier thuis en niet in andere topics, waar mensen zitten die dat juist heel goed kunnen.

ik heb nog een tip van Johan Noordeloos, yoga adept: voor je gaat snoepen/snacken: adem 10 x bewust in en uit, dan is je impuls al verstoord en hoef je niet meer.

Speciaal voor danna: mogelijk helpt het je snoepdrang uit te stellen, dan probeer je dat eerst : dus ja ik mag het vandaag maar niet nu, maar vanavond, wedden dat je er dan al overheen bent ? en anders heb je iig uitgesteld en kun je dat uitbouwen, wat je nu nodig hebt is een succeservaring en niet weer falen dus maak je stapje zo klein mogelijk, dan wordt hij haalbaar.

ondanks mijn geworstel: ik heb nu ik stukken gezonder eet, veel en veel minder honger dan vroeger toen ik door de dag allerlei suikers binnenharkte. Ik had altijd honger en trek, juist door mijn hoge suikergebruik. Het is echt de moeite om jezelf daarvan te verlossen dus houd vol ladies!!!!
Ik ga nu maar even wandelen, gisteren niet gelukt door de regen.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
24-12-2020 13:11

ondanks mijn geworstel: ik heb nu ik stukken gezonder eet, veel en veel minder honger dan vroeger toen ik door de dag allerlei suikers binnenharkte. Ik had altijd honger en trek, juist door mijn hoge suikergebruik. Het is echt de moeite om jezelf daarvan te verlossen dus houd vol ladies!!!!
Ik ga nu maar even wandelen, gisteren niet gelukt door de regen.
Die ervaring heb ik ook. Ik was ook echt een suikeraddict. Vooral snoep. Maar nu ik minder suiker eet, is mijn behoefte aan suiker ook veel minder. Zelfs minder honger. Eerst had ik om acht uur al 'trek' en nu pak ik rond negen uur en stuk fruit of volkoren cracker met wat mager beleg.
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
24-12-2020 11:25
Ik wil mijn tussendoortjes ook inderdaad kh arm, het probleem is wel dat ik geen vlees of vis eet dus een heleboel dingen vallen af.
Een stukje kaas is wel erg lekker maar dat moet ook niet teveel worden, ik ben nog wat zoekende qua koolhydraat beperkte tussendoortjes
Eitje? Lekker, gezond en vult goed. Olijven? Hele goeie vetten.
Ja, geen vis en vlees maakt kh arm/beperkt wel iets moeilijker.
Maar ga in ieder geval voor suikervrij. Ik zie zoveel reacties inmiddels hier dat dat voor iedereen helpt.
Vet heeft helaas een slechte naam, maar van gezonde vetten wordt je niet dil. Van suiker wel.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips om toch voldoende vezels binnen te krijgen bij koolhydraatarm eten?
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
24-12-2020 18:40
Heeft iemand tips om toch voldoende vezels binnen te krijgen bij koolhydraatarm eten?
Daar had ik ook moeite mee.
Toch veel groente, avocado, chia seeds, flaxseeds, noten.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nog bij maar ik ben mij kapot geschrokken op de weegschaal :-$ :cry: :cry: ik wist wel dat ik fout bezig ben maar zo fout :cry:
Ik moet nu echt actie ondernemen.

Maar door de depressie weet ik gewoon niet hoe ik dat moet doen.

Ga nu eerst wat verse maaltijden maken voor de vriezer.
Ik ben 30kg afgevallen en in juni/juli 2019 op mijn streef aanbeland. Nu is het zaak gelijk te blijven maar door IC diensten en ook veel nachten werken en daardoor minder sporten is er toch weer 8kg bij gekomen.

Wat ik ervoor gedaan heb is eerst een eetlijst maken. Wat eet ik nu (veel), waar komt het door (ik zat slecht in mijn vel) en wat kan ik makkelijk schrappen. En dan stap voor stap, meer en meer schrappen. Niet elke week schrappen maar meer na een week of 3.

En ik heb intermittend fasting opgepakt. Voordat het hip was heb ik dat al een tijd gedaan maar door slecht in vel zitten dat laten gaan. Ik ben wel iemand van alles of niets dus dat werkt als een trein en als het mag eet ik alles wat los en vast zit en kan ik geen maat houden. Gelukkig mag het niet zo vaak van mij. ;-)
Eerst begonnen met eten tussen 12-20u met af en toe een vastendag van 20u oid en uiteindelijk nu eten tussen 13-19u en verder niks. Dat red ik makkelijk, in die uren koolhydraatbeperkt (arm red ik niet) en volgens een eetlijst.

Ik ben vanaf het begin meer gaan wandelen en daarna weer begonnen met hardlopen toen mijn bmi richting normaal ging en ik loop sindsdien 3xpw hard. Ik liep vroeger ook heel veel hard maar ook daarmee gestopt.
Ik heb vooral moeten leren niet te streng te zijn. Geen zin? Dan loop ik niet, loop ik al 2 weken niet want steeds geen zin? Dan in ieder geval mijn sportkleren aan en beginnen, ook al draai ik na 10 min om. Ik heb het weer gedaan. Zo wordt de drempel om de volgende keer wel mijn rondje te lopen wel makkelijker.
Net als met struikelen met eten, het is niet voor niks geweest want ik ben al deze kilo's al kwijt.
En ik baal als een stekker dat die 8kg er weer bij zit. Vroeger zou ik denken dat alles voor niks was en zou ik dooreten tot alles er echt weer had bijgezeten maar ik herken nu de valkuil en vlak voor kerst is de knop weer aangescherpt.
Ik heb weer een eetlijst gemaakt en mijn koolhydraten weer geschrapt, wel met in mijn hoofd dat gister, vandaag en morgen ik mag eten wat in huis is.. :proud:
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
26-12-2020 10:20
Ik lees nog bij maar ik ben mij kapot geschrokken op de weegschaal :-$ :cry: :cry: ik wist wel dat ik fout bezig ben maar zo fout :cry:
Ik moet nu echt actie ondernemen.

Maar door de depressie weet ik gewoon niet hoe ik dat moet doen.

Ga nu eerst wat verse maaltijden maken voor de vriezer.
Lijkt me heel lastig met een depressie. Probeer niet te streng te zijn voor jezelf. Eet die verse maaltijden met de gedachte dat ze goed zijn voor je lichaam, niet omdat je moet en iets anders niet mag. Je mag alles, maar je wil het (langere termijn) niet.

Al begin je met een gezond ontbijt of een gezond diner, dat is al beter dan hoe het was. Wees lief voor jezelf.
Ik wil ook graag meeschrijven! Na er een aantal dagen tegen op te hikken het er toch met mijn partner over gehad. Ik ga vanaf 1 januari beginnen met een andere levensstijl. Automatisch betekend dit dat ik (veel!!) ook ga/moet afvallen. Maar het begin is de nieuwe manier van leven. MIjn man is een echte fit goeroe en ik dus, ehhh... niet. De avonden zijn mijn valkuilen, dan hebben we vanalles in huis en moet eigenlijk ook alles op. Mijn man eet alles rustig mee maar sport heel veel en merkt er daardoor niks van aan zijn lijf. Maar vanaf januari ga ik 5 x per week sporten en gezonder eten! Gewoon alles met mate. Ik mag best wel af en toe eens een frietje of een beetje chips, maar het is nu gewoon te gek geworden de afgelopen tijd.
Alle reacties Link kopieren
MH778 schreef:
28-12-2020 11:24
Ik wil ook graag meeschrijven! Na er een aantal dagen tegen op te hikken het er toch met mijn partner over gehad. Ik ga vanaf 1 januari beginnen met een andere levensstijl. Automatisch betekend dit dat ik (veel!!) ook ga/moet afvallen. Maar het begin is de nieuwe manier van leven. MIjn man is een echte fit goeroe en ik dus, ehhh... niet. De avonden zijn mijn valkuilen, dan hebben we vanalles in huis en moet eigenlijk ook alles op. Mijn man eet alles rustig mee maar sport heel veel en merkt er daardoor niks van aan zijn lijf. Maar vanaf januari ga ik 5 x per week sporten en gezonder eten! Gewoon alles met mate. Ik mag best wel af en toe eens een frietje of een beetje chips, maar het is nu gewoon te gek geworden de afgelopen tijd.
Ik ben van plan het met stapjes te doen want in 1 x niks meer mogen en heel veel moeten vind ik een grote stap.
Sowieso sport ik al heel veel en vind ik dat leuk dus dat is mooi meegenomen.
Ik ga de eerste week van januari al mijn suikerrijke tussendoortjes vervangen voor kh beperkte tussendoortjes
de 2 e week ga ik mijn ontbijt eiwitrijk maken
de 3 e week ga ik mijn lunch eiwitrijk en kh beperkt maken
En daarna denk ik dat ik al flink goed op weg ben,
Succes
Hallo, ik wil graag met jullue meeschrijven want ook ik wil naar een gewicht met 2 cijfers.
Ik heb me in Januari aangemeld voor de GLI,gecombineerde leefstijl interventie.Helaas door corona kwam ik op de wachtlijst.Uiteindelijk kreeg ik bericht dat we op 15 December zouden starten.Maar ook toen gooide de corona de avond ervoor roet in het eten door de persconferentie dat de sportscholen wederom dicht zouden gaan. En dat is de helft van het onderdeel GLI. Dus weer uitstel tot 19 Januari 2021 en dan maar afwachten of het dan wel of niet doorgaat. Het onderdeel dietiste is wel begonnen en bij het eerste weegmoment was ik 6 kilo in 6 weken afgevallen en 13 cm buikomvang minder.Dat was volgende de dietiste erg veel want een kilo vet per week was 7000 kalorien in 1 week minder eten. Zoveel steeds gaf kans op terugval een eetaanvallen. Dus ik moet wat meer eten,hoewel ik mijn eetlijst wel mee vind vallen want ik heb gewoon boerenkool met rookworst gegeten ed. Het begin is nooit moeilijk maar het volhouden wel.
Alle reacties Link kopieren
Voor één kilo lichaamsvet wordt inderdaad 7000 of 7700 kcal aangehouden, maar de eerste weken kun je ook vocht kwijt raken. Bijvoorbeeld omdat je minder zout eet en/of minder koolhydraten eet.

1 kilo per week is wel de max wat over het algemeen als gezond beschouwd wordt. Het gevaar is dat je op den duur echt tekorten gaat krijgen waardoor je lichaam om eten gaat schreeuwen en zie jezelf dan nog maar sterk te houden.

Iedereen de kerst goed doorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ik zou ook graag mee willen schrijven.

4 jaar geleden zat ik op een mooie 64 kg, was voor mij eigenlijk al iets te licht. Hiervoor ben ik 25kg afgevallen.

In de afgelopen 4 jaar ben ik gaan samenwonen, wat fijn is. Maar ben verhuist naar een plek waar ik me enorm eenzaam voel. Ik heb een flinke depressie gehad waar ik gelukkig uit ben nu maar de eenzaamheid is er nogsteeds. In deze tijd ben ik, verdorie, 32kg aangekomen. Mijn huidige gewicht doet me pijn aan mijn ogen en mijn lichaam geeft mij steeds meer signalen dat het ongezond is.

Je kunt bijna zeggen dat ik verslaafd ben geraakt aan eten en met name suikers. Ik ben dan al eens eerder zoveel afgevallen maar ik zou nu niet weten hoe ik moet beginnen. Lazy fit girl is mij aangeraden, iemand hier ervaring mee? Heb in ieder geval een sport matje aangeschaft om te beginnen aan meer beweging. Het meest lastige word het aanpassen van mijn dieet.

Lengte: 1,68 m
Startgewicht: 96 kg
Streefgewicht: 70 kg
Alle reacties Link kopieren
Leuk zoveel nieuwe mensen die meeschrijven!

Hier ging het een beetje wisselend tijdens de feestdagen. Maar nu in het nieuwe jaar ga ik een stuk strenger zijn voor mijzelf. Morgen ga ik naar de groenteboer, vanavond eerst eens even een lijst maken en een actieplan. Voor mij helpt het even een paar weken goed streng zijn zodat de craving naar zoetigheid weg is.
Alle reacties Link kopieren
Succes voor iedereen in het nieuwe jaar.
Week menus maken helpt echt.
En ik maak tijdens het avond mijn lunch en snacks voor de volgende dag klaar.
Scheelt tijd en helpt echt om de volgende dag betere keuzes te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen bij dr groenteboer heel lui 5 gezonde avond maaltijden ophalen. Puur omdat ik te moe ben om te koken en ik toch gezonder wil eten.
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen iedereen! Op een slanker 2021 💪🏿

Vandaag begonnen, beetje met sonja bakker als richtlijn. Werkt voor mij het beste, qua eten staat dit het dichtst bij mij. Ik richt mij eerst op het eten, misschien straks wat er bij gaan bewegen. Nederland in beweging en via YouTube is het plan.

Weeg nu 117, wil eerst onder de 100 komen.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
01-01-2021 21:18
Ik ga morgen bij dr groenteboer heel lui 5 gezonde avond maaltijden ophalen. Puur omdat ik te moe ben om te koken en ik toch gezonder wil eten.
Dat is best een goed plan. Vaak zijn die maaltijden lekker en ook aardig gezond.

Ik ben even bezig met mijn bestelling plaatsen bij Picnic. Heeft iemand nog tips voor lekker en mager broodbeleg? Ik ben meer van het hartig dan zoet. Ik heb nu hutenkase, ossenworst en ham in mijn boodschappenmandje.
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
02-01-2021 12:07
Dat is best een goed plan. Vaak zijn die maaltijden lekker en ook aardig gezond.

Ik ben even bezig met mijn bestelling plaatsen bij Picnic. Heeft iemand nog tips voor lekker en mager broodbeleg? Ik ben meer van het hartig dan zoet. Ik heb nu hutenkase, ossenworst en ham in mijn boodschappenmandje.
Kipfilet, filet amercan, sandwich spread
Alle reacties Link kopieren
Voor variatie op de sandwichspread heb je tegenwoordig van zonnatura ook allerlei groentespreads. Verder hummus.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Oh ja sandwich spread, dat is ook altijd lekker. Die stop ik ook in mijn mandje.
De beste gezonde wensen voor 2021!

Vandaag de laatste overblijfselen van 2020 opmaken en morgen gaan we er weer enthousiast tegenaan. Ik heb het geluk dat we een bedrijfsfitness hebben die we ook in deze coronatijd onbeperkt kunnen blijven gebruiken dus voor volgende week heb ik daar 4 uurtjes voor ingepland in mijn agenda. Eind van de maand weer naar de dietiste. En mijn spijkerbroek die te strak zat zit nu weer ruimte in :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben 1 kilo aangekomen en heb ook de teugels laten vieren,
was dat het waard ? Nee eigenlijk niet, kerstavond, 1e kerstdag en 2e kerstdag lijkt eten wel een must, ik laat me gewoon meeslepen. Raar eigenlijk.....

Enfin, blij dat er weer normale dagen komen met structuur, ik kan niet zonder

Gisteren wilde mijn dochter gaan joggen , ik dacht toch maar meedoen en het goede voorbeeld geven, ondanks dat ik topzwaar ben.......
vandaag weer gewandeld, ik wandel zeker 3 keer per week maar krijg steeds meer last van mijn rug, pfff, eerst maar echte wandelschoenen kopen.
Geen zin om weer te gaan werken en ook nog ruzie met mijn vriend, nu is het oppassen geblazen dat ik niet ga schransen, dat weet ik van mezelf.

Hoe gaat het voor de rest met de lezers hier?
Dag allemaal!

Ik schrijf ook graag mee; het lijkt me fijn om met mensen met hetzelfde ‘probleem’ te praten.

Toen ik begin 20 was, had ik een perfect figuur (al zag ik dat zelf toen niet..). Met de jaren steeds zwaarder geworden, zelfs tot over de 100.. Nu ben ik het zat. Ik moet steeds grotere kleren kopen en ik voel me enorm opgeblazen.

Op dit moment weeg ik 109,5. Met mijn 1.80m valt het niet eens heel erg op, maar er mag zeker 25 kilo af.

Ik weet heel goed waar het aan ligt, maar zo uit mezelf alles laten staan kan ik niet. Ik heb de boeken van de Foodsisters en Puur Figuur in huis, deze ga ik als leidraad gebruiken.

Ik heb er zin in, het gaat ons lukken! :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven