Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Kara:

Super, bedankt voor de moeite!
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg73,4 kg28,6 kgFineline105 kg75 kg101 kg4 kgPixymama64,6 kg50 kg57,0 kg7,6 kgSophan88 kg68 kg84,8 kg3,2 kgEvelynv104,968103,71,2kg Pindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgKara-16,5 kg[/quote]

Zo, het waren gelukkig inderdaad losse kilo's. Nog 5 kilo voor de afbouw - dus nog een week of 3. Dat is te overzien! Zit nu aan te hikken tegen mijn rondje hardlopen, suf, want ik vind het hartstikke leuk. Om 9 uur ben ik onderweg!

Morgen vier ik dus mijn verjaardag en heb besloten om een eetdag te houden dan. Ik eet 's avonds carpaccio met sla (vind ik zo heerlijk!) en tussendoor plakjes komkommer en hardgekookt ei. En mijn reep snijd ik in stukjes, zodat ik chocolasmaak heb als iedereen aan de aarbeienvlaai zit. Ik vind het een mooi compromis - iets waar ik nog een boel van kan leren.

Hoe gaat het met de rest van de dames? Het is rustig hier!
Sprokkelientje en Pindarotsje: hoe gaat het met de opbouw?

En Sophan, Fineline, Evelynv en Kara: hoe gaat het ermee?

Ik begin een beetje smoesjes te zoeken voor morgen: ach, ik ben maar één keer per jaar jarig, na 3 dagen zit ik weer in ketose, ik moet ook leren af en toe te zondigen enzovoort. Ben benieuwd hoe sterk ik morgen in mijn schoenen sta. Pffff.
Gaat prima hier.

A.s maandag ben ik officieel klaar.

Dan ga ik 's ochtends aan de optimel yoghurt met paar lepels vezelrijke muesli, 2 boterhammen, fruit en ik geloof ook iets van een plakje ontbijtkoek voor tussendoor en een avondmaaltijd.

Ik zit te twijfelen of ik nog een doos peanut crunch repen ga inslaan...altijd handig als ik vroege dienst heb (als ontbijt).

Ik ben mij heel bewust van wat ik mag eten, juist als je zo langzaam opbouwt is het goed te doen, ik denk dat als je ineens wordt losgelaten of zelf gaat afbouwen, je dan compleet jezelf verliest en je bewustwording en discipline ook kwijt bent.

Hé Pixymama kom op..jouw compromis klinkt echt heel goed, verlies jezelf nou niet in smoesjes meid, overmorgen heb je er weer spijt van en volgens mij is in en uit ketose raken en weer opnieuw erin ook niet goed voor je lijf.

DOE HET NIET!!!!!!

Volgend jaar is er ook nog aardbeienvlaai en zijn er ook nog snackjes..dan vier je je verjaardag ook weer (maar dan zo licht als een veertje hihi). Het is het echt niet waard, echt niet...

Wel een hele fijne dag gewenst morgen.
Hoe lekker ook....het is "maar" eten, niets meer en niets minder, als je er al aan begint en je weet dat je het eigenlijk niet moet doen dan geniet je er niet van, terwijl je wel kan genieten van je eitje en je carpaccio...
Hallo dames,

Inmiddels heb ik heel deze topic doorgelezen en ben ik jullie al een tijdje aan het volgen. Donderdag ben ik bij mijn consulente geweest en aanstaande maandag ga ik zelf ook beginnen en zou ik graag met jullie mee schrijven om mijn motivatie niet te verliezen. Ben inmiddels namelijk erg gemotiveerd geraakt door jullie verhalen, erg fijn! Mijn doel is 19kg, 28 augustus ga ik vakantie en dan hoop ik een heel stuk afgebouwd te zijn.

Heb veel respect voor wat jullie allemaal bereikt hebben en hoop dat het mij ook gaat lukken!
@ Sprokkelientje: bedankt voor de DOE HET NIET!!!!. Die wilde ik ff horen. Begin je dus aanstaande maandag met de opbouw? Van 1000 naar 1250 naar 1500? Hoe werkt dat eigenlijk precies? Je consulente heeft samen met jou gekeken naar jouw energiebehoefte? En ga je nog wel bij je consulente langs?

(Of heb je dit allemaal al gehad en ben je echt helemaal klaar?)

@ Kelly: Welkom! Leuk, weer een meeschrijfster! Waarom begin je pas maandag?
quote:sprokkelientje schreef op 04 mei 2012 @ 19:39:

Hoe lekker ook....het is "maar" eten, niets meer en niets minder.Zo! Dat is mijn nieuwe mantra.
Pixymama: In je afbouw start je met 2 CB maaltijden en 1 KH vrije maaltijd in de avond.

Na 2 weken: 2 CB produkten, 1 boterham en om de avond 1 aardappel bij je avondeten.

Na 4 weken: 1 CB produkt, 2 boterhammen, 1 stuk fruit, en bij de avondmaaltijd 1 aardappel, 2 lepels volkoren pasta en/of rijst en liefst nog 2 a 3 keer per week KH vrij.

A.s maandag vervang ik dus de laatste CB maaltijd voor iets gewoons en mag je ook nog 1 tussendoorje extra.

Moet dit a.s .maandag nog even goed overleggen...ik probeer altijd niet teveel vooruit te lopen op de zaak.
Bedankt Pixymama! Waarom ik pas maandag begin? Omdat ik dit weekend nog een etentje heb dat al langer gepland staat! Dit wde ik toch nog even meepikken . Maandag begin ik dus met volle moed!
Pixy: Je cadeautje wat betreft eten is natuurlijk de carpaccio. Daarom kun je je de rest van de dag inhouden, want daar wordt je echt ongelukkig van. Dus ook van mij een dikke DOE HET NIET!!!

@ kelly: Welkom!

@ Me: het gaat goed, ik zal morgen weer eens even wegen, dan kan ik mijn meterstanden weer veranderen. Ik hoop morgen op -18 te zitten (= de helft van wat ik kwijt wil).

Vandaag een lekker dagje gehad, met allemaal verschillende afspraken en activiteiten. Goede invulling van een laatste vakantiedag

Morgenavond ga ik bij een vriendin eten. Ik ben benieuwd wat ze voor mij gaat maken (ze heeft linkjes en pdf'jes gekregen van verschillende recepten).
Hoi hoi, was ik weer. Ik was heerlijk een weekendjeweg geweest.

Ik ben in middels gestart met week 4 dus de opbouw (1000-1250kcl) aangezien ik alles twee weken lang doe ben ik nu acht weken verder. Helaas dus de laatste CB maaltijd ook in hebben moeten leveren, maar nu enkele dagen later mis ik het toch niet echt. Ik kan nu ook echt genieten van een bakje magere yogurt met museli

Het weekendjeweg heb ik mij zoveel mogelijk aan de cb regels gehouden, ondanks dat heb ik wel een x een broodje meer gegeven en mijn koekje bij de koffie opgegeten. Ook merkte ik dat er heel veel zout ik verschillende soorten eten zat wat uiteindelijk ook zichtbaar was op de weegschaal, ik was namelijk 1,8kg gegroeid. Mijn consulente vond dit absoluut niet schokkend, en zij dat het voornamelijk van het zout komt.

De volgende dag was ik dan ook weer op mijn oude gewicht, en inmiddels ben ik thuis lichter dan ik ooit was

Zo moet je toch leren balansen en kijken hoe je lichaam reageert.

Dat van het beperken van kcl vrije maaltijden 2/3x per week heeft onze consulente absoluut niet gezegd en word ook niet aangeraden in de cb informatie boekjes, qua weken volg ik het ook niet helemaal sprokkelien? Doe jij alles 2x of of 1x en in week 4 eet je toch geen cb product meer? (tenminste niet volgens het boekje?) volgt jou consulente andere regels?

Dus hier gaat het super, moet er tegen eten om al mijn eten op te krijgen en dat is nog maar met de 1000-1250kcl.

wat ik dan mag eten is;

3 - 4 broodjes

1 - 2 melkproducten

1 stuk fruit

1 - 2 mager 20+ 30+ kaas

1 - 2 mager vleesbeleg

125gr vlees

4 - 5 aardappels

(zoetbeleg mag appelstroop)

Dus behoorlijk wat! Ik lever 1 broodje in om vezelrijke museli in mijn magere yogurt te doen Suc6 allemaal dit weekend, en beginners/ en volledige shakers Hou vol he!!! Het is voor zo'n goed doel en je voelt je zo goed en fijn als je klaar bent!
Jeuj! Jullie zijn er allemaal weer!

@ Pindarotsje en Sprokkelien: jullie verhalen klinken goed!Raar hè, Pindarosje, dat dit eten als veel voelt. Terwijl je 'vroeger' veel meer naar binnen stouwde!

@ Kara: Ik ben ook benieuwd naar je weegschaal, hoop dat je helemaal blij met het weekend begint. Wat een lieve vriendin heb jij dat ze CB voor je kookt! Heb je nog eetweek of 'smokkel' je deze maaltijd?

@ Kelly: Ik las: 'Maandag begin ik dus met volle mond.' Verder ben ik helemaal niet met eten bezig, haha.

Nog een paar weken en dan ben ik ook aan het opbouwen. Ik kan helemaal blij worden als ik mijn schouders in de spiegel zie. Vanochtend was m'n ketose nog niet in het hoogste blokje, ook weer een extra motivatie want ik wil morgen nog in hetzelfde blokje zitten en maandag in het hoogste! En dan ben ik klaar met over ketosesticks plassen, want ik vind het eigenlijk overdreven.
quote:pindarotsje86 schreef op 04 mei 2012 @ 23:20:

Dus behoorlijk wat! Ik lever 1 broodje in om vezelrijke museli in mijn magere yogurt te doen Welke soort muesli gebruik je dan? Ik vind krokante muesli met optimel vanilleyoghurt een traktatie, maar weet dat dat net koekjes zijn. Ik zie het alleen niet zitten om voortaan alleen nog maar zaden te eten, dus ben op zoek naar een smakelijke, gezonde variant.
@pixymama Ik moet biologisch muesli eten, maar ik was bij de AH en zag dat daar per portie (40gr) 170kcl in zaten en in de vezelrijke muesli 140kcl dus ben voor die gegaan super lekker ook maar is dus niet zo krokant als je gewend bent. Het is gewoon losse muesli met kokos en hier en daar een rozijn/sultana.

Maar dus de gezonde variant, want echt als je naar die andere kijkt daar zit soms 350+kcl in per portie.
ik heb geen cambridge gedaan, wel een soort gelijk dieet.

Ben er ruim 15.5 kilo mee afgevallen.

Nu 2, of al 3 jaar later ben ik totaal 3 kilo weer "aangekomen" sport nu wel iedere dag en ben een stuk gespierder, dat zal het gewicht dan zijn (hoop ik) :P

Mijn nadelen ervan waren, slechte adem en last met de stoelgang. Na afloop heb ik zware bloedarmoede gehad het is dus wel belangrijk dat je alles in de gaten blijft houden. ik heb het overigens wel op eigen houtje gedaan..
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg73,4 kg28,6 kgFineline105 kg75 kg101 kg4 kgPixymama64,6 kg50 kg57,0 kg7,6 kgSophan88 kg68 kg84,8 kg3,2 kgEvelynv104,968103,71,2kg Pindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgKara36 kg18 kg

Ik zit inderdaad nu op de -18kg. voor mezelf! Ik zit nog in mijn eetweek, dus deze maaltijd mag gewoon. Ik heb de afgelopen tijd veel gedaan voor mijn vriendin, en daarom wilde ze me mee uit eten nemen. Maar omdat ik bezig ben met CB stond ze erop dat ze een lekkere maaltijd voor me wilde maken. Toen moest ze alleen nog wel 4 weken wachten op mijn eetweek

Voor haarzelf, mijn vriend en mijn dochter kookt ze er wel iets van pasta of aardappels bij, zodat zij een 'gewone' maaltijd krijgen. Dan heb ik morgen mijn laatste eetdag en ga ik de komende tijd weer hardcore shaken

Zo blij! Nog twee kilo en ik ben gewoon 20kg kwijt!!! Dat had ik 10 weken geleden echt niet gedacht!

@ Pixy: Hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd!
Nee jij Kara: Hieperdepiep hoera! Hier doe je het allemaal voor!

Net taarten opgehaald, heb ik gewoon een 'verkeerde' taart besteld: ik dacht aardbeienvlaai (yum!) maar het is aardbeienslagroomtaart (nuh) geworden. Mijn karma wil ook niet dat ik de fout inga, geloof ik
@ Pixymama, gefeliciteerd met je verjaardag!! Hahaha, wat eten allemaal met je kan doen hè? Zou niet goed zijn als ik gelijk met volle mond zou starten haha! Maak er een leuke dag van!

Knap hoor wat jullie allemaal al bereikt hebben! Ook de opbouwers, daar zie ik op het moment het meeste tegenop!

Hoe gaat het met jullie met water drinken? Ikzelf heb daar nogal moeite mee, ben helemaal geen drinker en al helemaal geen water! Drinken jullie 2.5 liter incl. of excl. thee enzo? En heeft een van jullie de smaakjes voor in je water te doen al geprobeerd?
Hoi, mag ik mee schrijven met jullie? Ik ben vandaag begonnen en wil er 10 kilo af hebben. Heb dit dieet 2 jaar geleden ook gedaan na mijn zwangerschap en beviel goed. Helaas ben ik een enorme snoeper en zijn er weer wat kilo's aangekomen
Hello everybody! Ik heb weinig te melden maar o,o,o,o wat gaan jullie goed. Dit topic loopt ook als een tierelier, gaaf!

@sprokkel en PIxy, jullie waren bij mij in de spam terecht gekomen.
Fijne dag gehad gister! Ik had mijn reep in 20 stukjes gehakt, zodat ik bij ieder moeilijk moment chocoladesmaak in mijn mond kon hebben, kwam ik er 's avonds achter dat ik nog meer dan de helft had liggen. Niks moeilijke momenten! Lekkere komkommer'toastjes' met ei en kerrie/paprikapoeder gehad, genoten van de carpaccio en de cola light.

En vanochtend was ik afgevallen én beter in ketose. En ook al lekker hardgelopen. Whiehieuw! Je hebt gelijk, Sprokkelientje: het is maar eten.

@ Kelly: Je laatste dag van je oude leven! De vorige keer heb ik mezelf echt compleet laten gaan die laatste dag.

Water drinken gaat me vrij moeiteloos af. Als ik ergens mee bezig ben heb ik zonder erg weer een halve liter water weggeklokt. De vorige keer had ik de berry-mix voor m'n water. Was nogal een chemisch smaakje, echt naar zoetstof vond ik het smaken. Daar toen wel plezier van gehad, maar nu mis ik het helemaal niet.

@ Fleur: Welkom! Hoe meer schrijvers hoe minder vaak we op pagina 2 of verder staan, haha. Dus jij bent ook bij het interessante gedeelte de fout ingegaan? Ik ben tussen juli en oktober 22 kilo afgevallen en in februari zat er weer 12 kilo bij. Omdat ik niet goed heb opgebouwd en mijn eetpatroon niet heb veranderd. Een fout die ik nu niet meer wil maken. Hoe kwam het bij jou dat je het snoepen niet kon laten?

Ik vind het vooral fijn dat we allemaal in verschillende fases CB zitten. Kookie, die al lang klaar is, Sprokkelientje en Pindarotsje in de op/afbouw en Kara, Evelynv, Sophan, Fineline en ik nog hardcore aan de shakes.

Inderdaad zijn vooral de verhalen van de op- en afbouwers interessant. Dat is het moeilijkste gedeelte, dus ik hoop dat ze nog lang mee blijven schrijven!

Ik ben echt zo blij! Ik hoop ga ervoor zorgen dat ik dit gezonde gevoel vast ga houden.
Wat fijn dat je een leuke dag gehad hebt Pixymama en dat je je niet hebt later verleiden! Eigenlijk gek hè, dat je van te voren erg tegen dit soort dagen opziet, maar het je uiteindelijk makkelijker afgaat dan dat je had verwacht! Ik kan me dat nu nog niet voorstellen. Vooral fijn dat je in ketose bent gebleven, dat lijkt me een heerlijk gevoel!

Inderdaad, de laatste dag van mijn oude leven! Ik dacht inderdaad ook dat ik me helemaal zou laten gaan (de dag is nog lang niet om!). Aan de ene kant wil ik er nog even van genieten, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik aankom (heb donderdag gewogen bij consulente) en om dan aan mijn consulente te vertellen dat ik 2kg zwaarder was toen ik begon is nou ook weer niet wat ik wil!

Verder wat betreft dat drinken, toen ik donderdag ging wegen was mijn vochtpercentage veel te laag. Nu heb ik vrijdag voor mij doen erg veel gedronken maar was ik 's avonds wel ineens 3kg zwaarder als bij de consulent! Daar baal ik echt van want dat kan dus betekenen dat ij volgende week maandag niets in gewicht kwijt ben, omdat ik het dan ben aangekomen kwa gewicht. Zijn er meer mensen die dat hebben meegemaKt?

Dan nog een klein vraagje, hoelang duurt jullie afspraak bij jullie consulente? Mijn intake duurde een halfuur en de vervolg afspraken een kwartier. Is dit bij alle consulentes een beetje vergelijkbaar? Een kwartier lijkt me namelijk zo om!
@kelly92 Onze intake duurde aangezien we met twee personen zijn ongv 1,5uur. Onze vervolg gesprekken zijn zo gezellig en leuk dat ze meestal 45min/1u duren Maar dat komt misschien ook dat wij het zo gezellig hebben. Het informatieve gedeelte duurt ongv 30/40min ook wel lang(er).
En ik sta meestal binnen 10 minuten weer buiten. Veel meer dan wegen en shakes kopen is het niet. Maar ik heb dan ook niet zo'n fantastische consulente.

Als ik jou was zou ik me trouwens vanaf morgen pas gek laten maken door de weegschaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven