Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Oh, ik zie dat in ieder geval Lady Dana veel kwijt moet, yeay, aansluiting
Oh en Eeffie is ook nog niet aan de opbouw bezig zie ik..

Sorry meiden, ik lees echt alles maar het is zó veel, ik kan het echt allemaal niet onthouden..
Behoor ik ook tot de oude garde?

Ik lees echt trouw maar heb erg weinig tijd om te reageren. Aan het lezen heb ik nog steeds veel steun! Maar even kort een update.

Fernweh, je bent niet de enige ik ben ook nog niet aan het afbouwen. Maandag ga ik 1 week versnelde afbouw doen, daarna op vakantie. Vind het eerlijk gezegd doodeng. Daarna even de schade van de vakantie herstellen en ook afbouwen. Maandag woog ik bij de consulente 63,5. Het is bij mij niet super snel gegaan maar ben inmiddels dik tevreden! M'n consulente zei ook dat het genoeg was en dat 61 echt mijn minimum moet zijn! Dus mijn opbouw komt in de buurt.

Alle nieuwe dames, welkom en heel veel succes! En oude garde, houdt vol, we kunnen het en zijn allemaal al zo ver!! :-)
Kelly en fernweh, voor mij behoren jullie zeker tot de oude garde ;)

Ik was inderdaad ook verbaasd dat ik nog zoveel ben verloren in mijn eerste week. Het moet nu eigenlijk ook wel echt stoppen. Maar moet ook niet aankomen want dan past mijn nieuwe uniform niet meer ;)

Was best wel geschokt en trots tegelijk want mijn nieuwe uniform is maat 34/36! Als ik in de spiegel kijk zie ik dat dus echt niet, op foto's daarentegen wel.

Ik geniet echt van het eten! Heb ook veel plezier in koken. Eet alleen nog geen brood, maar in plaats daarvan 2 crackers of roggebrood.

Ben wel benieuwd of ik tijdens de opbouw ga aankomen (ze zeggen toch dat je dan gemiddeld 2 kg aankomt door vocht). We gaan het meemaken.

Kop op ladies, nog even doorzetten en dan mogen jullie ook!
Ik ben ook nog een beetje oude garde, denk ik. Ik heb na een korte pauze vanochtend het dieet weer opgepakt. Ik ga nog 3 of 4 weken hardcore shaken (500) en ga dan opbouwen. Ik ben nu nog 9kg van mijn streefgewicht verwijderd. Of ik op mijn streefgewicht kom, is maar de vraag, maar dat is voor mij geen punt. Ik ben vanaf februari bezig en omdat het bij mij langzamer gaat dan bij de gemiddelde CB-er, ben ik er zelf nu wel aardig klaar mee. Maar nog even een eindsprintje in de hoop dat er nog 5kg afgaat. Ik ben dan meer dan 30kg afgevallen en klaar om op te bouwen.

Dus, Fernweh, ik ben er ook nog niet
Kelly, om je gerust te stellen: ik heb een opbouw gedaan met behulp van de 800-variant. In mijn eerste week van de vakantie zat ik op de 1000-1200kcal, tweede week 1200-1500kcal en in de laatste week op 1500-2000kcal/dag. En ik ben 0,5 kg aangekomen.

Eerste en tweede week ook nog de CB800-producten gebruikt, maar in de laatste week niet meer (was wel het plan hoor, maar dat lukte niet helemaal )
Jammer dat er weinig over de 800 versie geschreven word. Vandaag dag 4, en valt me niet tegen. Alleen heb ik na een shake nog honger, je hoort mijn maag de hele dag knorren :(

Heb ook op de weegschaal gestaan en nog niks afgevallen dus gaat helaas niet zo snel als de 500. Consulent zegt dat je met de 800 een aanloopje nodig heb en daarna snel kam gaan dus doorzetten.

Ik vind de shakes als ze heel koud zijn beter smaken zet ze nu even in de vriezer.
@ Eeffie, kan me voorstellen dat je het wel zat bent. Maar volhouden he!! Je weet dat je het kan En veel plezier en vooral succes op de BBQ.

@ Kara, wat goed van je dat je het weer opgepakt hebt. Wat een prestatie waar je nu bent.

Ik wil min 10 kg eraf, iets wat me nog nooit gelukt is. Ik ben zo een erge zoetekauw en snack junkie, en vervolgens daarna me zielig en lelijk voelen als ik in de spiegel kijk. Ik heb dit nooit uit durven spreken, omdat iedereen je dan zo beoordelend aankijkt. Hier heb ik het idee dat ik wel begrepen wordt, en vind het heel fijn gevoel.

Volgend jaar wil ik in een trouwjurk passen (Aahh!! ), dus ik moet nu wel. Ik haal veel steun uit deze verhalen. En vind al jullie ladies geweldig sterk!!
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
PKT, wow wat dat heerlijk geweest zijn om je uniform te passen.. 34/36 dat is echt een droomaatje! Super joh! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt kan genieten van het eten. Ik vind dit eerlijk gezegd wel makkelijk dat ik niet hoef te koken s avonds enzovoort. Tijdens mijn eetweek vorige week was ik ook een halve kg aangekomen waardoor ik alleen maar banger werd! Maar goed, we zullen zien. Ga ook de producten wel missen ben ik bang voor haha. De repen en de muffin.. Mmmm

Kara, wat goed dat je weer terug bent van weggeweest!! Jij behoort ook zeker tot de oude garde! Wat goed dat je het toch nog ff op gaat pakken voor die laatste kilo's. Heel veel succes! :-) En alles wat eraf is, is eraf!! 0,5 kg? Dat is super netjes zeg! Ik ben tijdens mijn vakantie echter wel geheel production maar het stelt me toch wel gerust! Bedankt. En heb je ook nog wel eens genoten van iets extra's?
Hier een blij oude garde lid!! Net gewogen (thuis want consulente nog steeds vakantie) en er was 2,3 kilo af! Dat zou betekenen dat ik nu meer dan 20 kilo kwijt ben!! Dat was nou net even de oppepper die ik nodig had......naast jullie natuurlijk!!
Wow! Dat is super Eefie!! Gefeliciteerd met je mijlpaal!! :-)
Thanx Kelly!!

Net ff de stad in geweest, moest echt wat kleren hebben pas echt bijna niks meer! Enne ben gewoon geen 1 keer op een grote maten afdeling geweest.......straks ga ik winkelen nog leuk vinden! Hihi!
Hallo allemaal, hier een aanstaande volgeling

Ik ben 40 jaar, heb twee kinderen, een enorme drang naar ongezond eten en een dikke pens/kont en rest. Ben ooit met WW al flink afgevallen maar streef nooit bereikt. Nu ongeveer 30 kilo te zwaar. Maandag heb ik mijn eerste afspraak bij de consulente. Dit moet het gaan worden......the fast en hard way..... zie er vreselijk tegenop maar wat moet dat moet en ik wil de kilo's echt kwijt. Ik wil de 500 gaan volgen maar er ook wat bij blijven sporten.....niet goed begrijp ik hier?
Slapen is goud
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg76 kg9,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg67 kg12,9 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg89,8 kg17,1 kgEimear112,2 kg82 kg89,7 kg22,5 kgIgo4it105.2 kilo75 kilo85.2 kilo20 kiloWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg 79.5kg14.4 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg60,2 kg10,8 kgEvitaa86 kg70 kg81,5 kg4,5 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg73,8 kg9,4 kgMadeleine71 kg60 kg71 kg - kg

Goedemorgen dames,

Wow, wat leuk zoveel "lotgenoten"! En fijn om te lezen dat het de "oude garde" zo goed af gaat. Echt respect voor jullie!

Ik heb net m'n shake achter de kiezen voor vanochtend, en net geprobeerd alvast een chocolademuffin te maken voor de lunch (bedankt voor het recept!). Staat nu in de koelkast, voor straks. Ik ben heel benieuwd!

M'n consulente is met vakantie nu, dus ik heb flink ingeslagen qua shakes, soepjes en repen. Ik weeg me al vanaf het begin ook thuis, dus ik houd ondertussen m'n vooruitgang thuis wel bij. Vanmorgen stond de teller op -9,4 kg, na precies een maand CB. Yeah! 30 augustus kan ik weer komen wegen bij CB zelf, bij iemand die mijn consulente vervangt tijdens haar vakantie. 5 september heb ik weer een afspraak bij de consulente zelf, dan is het tijd voor een eetweek, of de eerste opbouwweek. Hangt er vanaf of ik me dan goed voel bij m'n gewicht, of dat ik nog een paar kilo extra kwijt wil. Ik moet zeggen dat ik er wel echt naar uitkijk om weer wat "normaals" te eten, en het rare is dat ik vooral zin heb in gezonde, verse dingen.

Hebben jullie trouwens ook te maken met mensen die heel vervelend reageren omdat je met een dieet bezig bent? Ik vind het ontzettend irritant dat ik me steeds moet "verdedigen". Ergens heb ik ook het idee dat de mensen die het vervelendst doen stiekem jaloers zijn... Heel jammer.
Misssh, die vervelende mensen gewoon negeren. Je hebt altijd mensen die negatief zijn over het een of ander. Vaak onwetendheid.

Wat betreft de muffin, ik zelf vind hem niet lekker meer als ik hem te lang laat staan, wordt hij heel taai. En als ik het goed heb begrepen moet je de producten nadat je ze met water hebt gemengd ook altijd binnen 15 min opeten ivm de voedingsstoffen. Het lekkerst vind ik hem als hij net uit de magnetron komt dan is hij nog lekker smeuïg ;).

Ben benieuwd wat je er van vind laat je het weten?
ik heb een heel groot probleem en ik kan wel janken.. ik heb gister perongeluk ( ik mocht een klein beetje eten ) een turks product gegeten (Groenten) maar der zat rijst in en dat was ik vergeten ! en kheb der nog best wel wel veel gegeten ik voel me zo schuldig nu kreeg ook hele erge buik krampen enzo was echt niet normaal! ik wist het echt niet.. ik voel me hopeloos wat moet ik doen?..
Snoepje ik heb er geen verstand van maar volgens mij niet te druk maken en de draad weer oppakken.maar goed, das mijn boerenverstand. Zou ook niet weten wat je verder kunt doen.
Slapen is goud
Beste dames,

Ik overweeg om na de vakantie ook een poging te wagen. Maar ik twijfel tussen 500 en 800. Ik moet zo nu en dan voor mijn werk of gewoon voor mijn sociale leven buiten de deur eten of lunchen. Daar kan ik eigenlijk niet omheen.

Met 800 kan dat, met 500 niet. Hoe doen jullie dat en kun je ook afwisselen? Dus in principe 500 doen maar een dag in de week een salade eten of zoiets (dus een soort 800)?

Of zou je dan beter helemaal CB800 kunnen doen?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

@Snoepjee; Kop op!! Kan gebeuren toch?! Gewoon weer de draad oppakken en weer vol goede moed verder gaan!! Ga je er niet al te druk om maken want dan gaan je je er alleen maar rotter om voelen. Je kan er toch niets meer aan veranderen! Enne dat ene keertje valt in t niet bij al die andere dagen dat het wel goed gaat! X
Twee jaar geleden CB gedaan en dit viel me toendertijd heel heel erg zwaar. Afgehaakt en nu dan toch weer begonnen omdat twee jaar lang gezond eten en veel sporten me ook geen kilo lichter heeft gemaakt. Nu ben ik inmiddels de eerste drie weken voorbij -7,7 kilo. Gisteravond voor het eerst een salade gegeten. Echter meteen vanochtend 0,8 kilo zwaarder. Kan iemand mij oppeppen?
Even een korte update vanaf mijn vakantie-adres. Ik heb dit topic sinds mijn afbouwen nogal verwaarloost namelijk

Ik ben nu alweer een aantal weken 'normaal' aan het eten en nog geen gram aangekomen! En ja, dat was ook wel eens patat of een wijntje ik voel me goed, ben nog niet helemaal gewend aan mijn slankere ik (vaak voel ik me nog dik) maar ik maak gezonde keuzes en tel zo nu en dan kcal om te zien of ik op de goede weg ben.

Na mijn vakantie ga ik nog even naar mijn consulente om te zien hoe het op haar weegschaal ervoor staat en ga ik misschien toch nog een rondje shaken voor de laatste kilo's. Ik heb dan wel een gezond BMI nu, toch ben ik simpelweg nog te zwaar vind ik, als ik in de spiegel kijk.

Ik wens jullie allen veel succes en zal nog eens komen lezen/updaten hier!
Klinkt positief nouveau-riche!! Dat geeft ons nog niet af en opbouwers goede moed voor na de shakes!!

Ff vraagje: Heeft er nog iemand een lekkere, simpele en tussenweek verantwoorde dressing voor door de sla? Ik ben daar nooit zo goed in en vind de kant en klare dressings al gauw te zuur (hou niet zo van zuur). Dacht zelf aan iets van olijfolie en kruiden maar weet niet zo goed wat lekker is......help!
quote:merano schreef op 18 augustus 2012 @ 12:59:

Beste dames,

Ik overweeg om na de vakantie ook een poging te wagen. Maar ik twijfel tussen 500 en 800. Ik moet zo nu en dan voor mijn werk of gewoon voor mijn sociale leven buiten de deur eten of lunchen. Daar kan ik eigenlijk niet omheen.

Met 800 kan dat, met 500 niet. Hoe doen jullie dat en kun je ook afwisselen? Dus in principe 500 doen maar een dag in de week een salade eten of zoiets (dus en soort 800)?

Of zou je dan beter helemaal CB800 kunnen doen?

Lijkt mij geen punt. Je kunt vooraf even bellen met het restaurant en vertellen dat je graag met die-en-die-groep mee wil eten, maar dat je gebonden bent aan een paar regels vanwege je dieet. Vraag of de kok een voor- en een hoofdgerecht kan maken zonder zout, suiker, fruit en koolhydraatarm, met max 300kcal.

Ik ben tijdens mijn CB-periode verschillende keren uit eten geweest en in alle gevallen heb ik een verantwoorde CB-maaltijd gehad.

Ik heb ook een paar weken 800 gedaan, en ik vond dat een stuk moeilijker. Maar overleg ook vooral met je consulent of 500 past in jouw leven.
Een persoonlijke mijlpaal: de eerste cbmaaltijd (appel-kaneelpap) zit er in! Ik vond het niet superlekker, maar ook niet vies gelukkig. Nu nog maar honderd te gaan ofzo, hihi.
manamana...tutuutududu
@noppie72 & Eeffie1 HEEEL ERG BEDANKT !!!!! echt waar zonder jullie motiverende woorden was ik echt in elkaar gestort, echt super bedankt gaat idd weer beter en was uiteindelijk toch 0,7 kwijt ! super bedankt voor jullie steun dames! succes nog xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven