Het cambridge 500 dieet.
woensdag 2 november 2011 om 22:22
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.
Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 28 augustus 2012 om 20:34
Nog een paar hele mooie inspiratie teksten!
Helaas heb ik ze toch echt nodig zo nu en dan
Don't make excuses for yourself, get results. Try,try again. Push push harder, make it happen. Dont quit.
Deze vond ik stiekem wel grappig haha
You don't get the ass you want by sitting on the ass you have.
What you eat in private, you wear in public.
Just remember the fat will last longer then the flavor.
Next time you feel like quitting,remember why you started.
Hihihi! Vind ze erg goed! ze helpen mij ook goed!!
Helaas heb ik ze toch echt nodig zo nu en dan

Don't make excuses for yourself, get results. Try,try again. Push push harder, make it happen. Dont quit.
Deze vond ik stiekem wel grappig haha
You don't get the ass you want by sitting on the ass you have.
What you eat in private, you wear in public.
Just remember the fat will last longer then the flavor.
Next time you feel like quitting,remember why you started.
Hihihi! Vind ze erg goed! ze helpen mij ook goed!!
dinsdag 28 augustus 2012 om 20:39

dinsdag 28 augustus 2012 om 23:28
Ga t vrijdag ook even aan m'n consulente voorleggen maar wil jullie ook om advies / ervaringen vragen.....
Over 2,5 week ga ik een stedentripje doen van 3 dagen. Nu wil ik die 3 dagen eigenlijk wel gewoon "normaal" eten. Ik ben tijdens m'n vakantie thuis en heb me netjes aan t dieet gehouden maar wil tijdens die 3 dagen eigenlijk ff niet aan shakes denken. Wat zouden jullie doen? Zou ik t dan echt verpesten? Moet ik eerst opbouwen? Slaat m'n maag niet meteen op hol als ik weer normaal eten binnen krijg? Ben natuurlijk niet van plan om 3 dagen bij de Mac te zitten ofzo maar gewoon lekker uit eten, ontbijt in hotel, lunchen.......
Zit echt te twijfelen, ben dan 15 weken bezig en wil daarna natuurlijk gewoon weer verder. Ben bang dat als ik die 3 dagen dan eet ik daarna niet meer in t ritme kom.....
Over 2,5 week ga ik een stedentripje doen van 3 dagen. Nu wil ik die 3 dagen eigenlijk wel gewoon "normaal" eten. Ik ben tijdens m'n vakantie thuis en heb me netjes aan t dieet gehouden maar wil tijdens die 3 dagen eigenlijk ff niet aan shakes denken. Wat zouden jullie doen? Zou ik t dan echt verpesten? Moet ik eerst opbouwen? Slaat m'n maag niet meteen op hol als ik weer normaal eten binnen krijg? Ben natuurlijk niet van plan om 3 dagen bij de Mac te zitten ofzo maar gewoon lekker uit eten, ontbijt in hotel, lunchen.......
Zit echt te twijfelen, ben dan 15 weken bezig en wil daarna natuurlijk gewoon weer verder. Ben bang dat als ik die 3 dagen dan eet ik daarna niet meer in t ritme kom.....
woensdag 29 augustus 2012 om 06:35
Ik zou het echt niet weten, ik ben volgende week pas aan m'n eerste eetweek/afbouwweek toe. Ik heb er erg veel zin in, maar ik ben als de dood om weer aan te komen. Wat ik om me heen hoor is dat mensen soms versneld afbouwen voor ze op vakantie gaan. Wat voor gevolgen dat heeft weet ik niet, behalve dan dat je uit ketose zal raken.
woensdag 29 augustus 2012 om 09:54
Ik had mijn etentje van afgelopen zondag ook met de consulent overlegd en zij adviseerde me wel de maaltijden evengoed te nemen (ik denk om een bunkerpartij te voorkomen) en vooral groenten en vis en kip te kiezen. De alcohol erbij had ik zelf bedacht Ik denk dat als je je gewoon streng voorneemt die maandag weer te beginnen (of misschien zelfs zondagavond als je dan alweer terug bent) dat dat moet lukken? Je bent alleen wel uit ketose idd. Ik had de afgelopen twee dagen weer een behoorlijk rommelende maag.
Ik vind dat trouwens het moeilijkst, het sociale. Heb niet echt behoefte te snaaien, maar ik hou van etentjes en moet nu dan wat anders verzinnen om af te spreken.
Ik vind dat trouwens het moeilijkst, het sociale. Heb niet echt behoefte te snaaien, maar ik hou van etentjes en moet nu dan wat anders verzinnen om af te spreken.
manamana...tutuutududu

woensdag 29 augustus 2012 om 12:05
Bedankt voor de adviezen! Zal vrijdag maar ff afwachten wat de consulente zegt.....
Dat ik uit ketose raak dat kan bijna niet anders, maar dat is dan ook de keuze die ik maak. We gaan met z'n tweeen en ik heb echt geen zin om in een restaurant aan mijn shakie te gaan zitten. Ik kan een hoop hebben maar denk dat ik daar echt niet tegen kan (na al die tijd) hihi!
Ben alleen wel bang dat mijn lijf er niet goed op zal reageren als ik in 1 keer weer ga eten. En heb natuurlijk ook geen zin om 3 dagen op de wc te zitten of me niet lekker te voelen.
@lady_dana; had jij geen last van de alcohol?
Dat ik uit ketose raak dat kan bijna niet anders, maar dat is dan ook de keuze die ik maak. We gaan met z'n tweeen en ik heb echt geen zin om in een restaurant aan mijn shakie te gaan zitten. Ik kan een hoop hebben maar denk dat ik daar echt niet tegen kan (na al die tijd) hihi!
Ben alleen wel bang dat mijn lijf er niet goed op zal reageren als ik in 1 keer weer ga eten. En heb natuurlijk ook geen zin om 3 dagen op de wc te zitten of me niet lekker te voelen.

@lady_dana; had jij geen last van de alcohol?
woensdag 29 augustus 2012 om 12:47
Zooo wat wordt er actief geschreven! Leuk!
Lees wel alles maar reageer niet meer elke keer...
Wat betreft de repen; peanut crunch, chocolate en malt toffee mmmjammie!!!
Ik heb afbouw week 3 erop zitten, en wederom een halve kilo afgevallen. Nu 62.1 kg.
Moet zeggen dat ik het deze week wel moeilijk heb gehad kom weer in ander ritme waarbij ik moet nadenken hoeveel ik al heb gegeten en nog mag/moet. Met mijn werk wat heel onregelmatig is (tijdverschillen en 1x per week nacht overslaan) vind ik het heel lastig om goede keuzes te maken. Heb deze week dan ook best wel wat gesmokkeld (zoals ik het zelf noem). Was dus ook verbaasd dat ik was afgevallen. Haha.
Nu Bij consulente mijn rooster achter gelaten en zij gaat mij tips geven hoe ik dit het beste kan indelen met eten. Heb volgende week ook een uitgebreide afspraak waarin we dit verder gaan uitdiepen.
Heb voor deze week dus ook nog steeds de repen 1x per dag om de momenten waarop ik niet in de gelegenheid ben iets klaar te maken toch iets te kunnen eten. Zonder dat ik iets hoef te kopen ergens op straat of ga eten wat er voor handen is (meestal dan dus niet het gezondste).
Eeffie, is het niet een idee om ontbijt en lunch wel de producten te nemen en dan gewoon uit eten te gaan? Je kan dan bij uit eten gaan vis of kip nemen en de groente.
Succes allemaal weer deze week.
Lees wel alles maar reageer niet meer elke keer...
Wat betreft de repen; peanut crunch, chocolate en malt toffee mmmjammie!!!
Ik heb afbouw week 3 erop zitten, en wederom een halve kilo afgevallen. Nu 62.1 kg.
Moet zeggen dat ik het deze week wel moeilijk heb gehad kom weer in ander ritme waarbij ik moet nadenken hoeveel ik al heb gegeten en nog mag/moet. Met mijn werk wat heel onregelmatig is (tijdverschillen en 1x per week nacht overslaan) vind ik het heel lastig om goede keuzes te maken. Heb deze week dan ook best wel wat gesmokkeld (zoals ik het zelf noem). Was dus ook verbaasd dat ik was afgevallen. Haha.
Nu Bij consulente mijn rooster achter gelaten en zij gaat mij tips geven hoe ik dit het beste kan indelen met eten. Heb volgende week ook een uitgebreide afspraak waarin we dit verder gaan uitdiepen.
Heb voor deze week dus ook nog steeds de repen 1x per dag om de momenten waarop ik niet in de gelegenheid ben iets klaar te maken toch iets te kunnen eten. Zonder dat ik iets hoef te kopen ergens op straat of ga eten wat er voor handen is (meestal dan dus niet het gezondste).
Eeffie, is het niet een idee om ontbijt en lunch wel de producten te nemen en dan gewoon uit eten te gaan? Je kan dan bij uit eten gaan vis of kip nemen en de groente.
Succes allemaal weer deze week.
woensdag 29 augustus 2012 om 13:03
woensdag 29 augustus 2012 om 13:06
Voor mij is gister even een nieuwe wereld open gegaan. Wordt soms beetje moe van de shakes of soepjes (lust geen pap), maar oww.. wat zijn die repen goed 
Malt Toffe was lekker, Orange ietsje minder. De rest ken ik nog niet. Ben ook benieuwd naar de Peanut crunch

Malt Toffe was lekker, Orange ietsje minder. De rest ken ik nog niet. Ben ook benieuwd naar de Peanut crunch
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
woensdag 29 augustus 2012 om 13:09
woensdag 29 augustus 2012 om 13:33
quote:noppie72 schreef op 28 augustus 2012 @ 20:39:
Usa today heb net hotelletje geboekt met vriendin voor 1 nachtje..... Duurt nog 5 weken maar zie nu al op tegen het ontbijt...dat vind ik zoooo heerlijk in een hotel.... Heb wel een tussenweek dan maar dat geldt niet voor ontbijt Hoe bedoel je eigenlijk Noppie? Ik heb van mn consulente wat recepten gekregen, en daar zat ook een bij van een omelet (misschien kunnen ze die dan maken). Dan heb je alleen wel je extra maaltijd gehad voor die dag. Als je wilt, laat maar weten dan post ik het
Usa today heb net hotelletje geboekt met vriendin voor 1 nachtje..... Duurt nog 5 weken maar zie nu al op tegen het ontbijt...dat vind ik zoooo heerlijk in een hotel.... Heb wel een tussenweek dan maar dat geldt niet voor ontbijt Hoe bedoel je eigenlijk Noppie? Ik heb van mn consulente wat recepten gekregen, en daar zat ook een bij van een omelet (misschien kunnen ze die dan maken). Dan heb je alleen wel je extra maaltijd gehad voor die dag. Als je wilt, laat maar weten dan post ik het
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
woensdag 29 augustus 2012 om 15:34
Niet meer last dan normaal, hoor Eeffie
Heb wel iets anders raars. Ben het weekend best wel druk geweest, veel en lang gestaan en ook zondag gedanst. Maar nu heb ik al 3 dagen echt buitenproportionele spierpijn. Het lijkt wel of mijn lichaam extreem veel meer moeite heeft om te herstellen. Komt dit iemand bekend voor?
Heb wel iets anders raars. Ben het weekend best wel druk geweest, veel en lang gestaan en ook zondag gedanst. Maar nu heb ik al 3 dagen echt buitenproportionele spierpijn. Het lijkt wel of mijn lichaam extreem veel meer moeite heeft om te herstellen. Komt dit iemand bekend voor?
manamana...tutuutududu

woensdag 29 augustus 2012 om 17:06
@lady_dana; die spierpijn komt me wel een beetje bekend voor! Heb ook een druk weekend gehad met veel staan (en dansen) en had er ook last van. Merkte op t moment zelf dat ik vooral pijn in m'n rug kreeg en een soort stijf werd. De dagen erna stijf en spierpijn idd! Had wel voor t eerst een keer geen zere voeten en benen van t staan......minder gewicht vinden ze toch wel fijn! Haha
woensdag 29 augustus 2012 om 21:56
Ik heb dit dieet ook gedaan zo'n 1.5 jaar geleden. Ik heb toen na een week of 7 moeten stoppen.
Ik viel steeds flauw, mijn bloeddruk was ontzettend laag en ik had een vertraagde hartslag van maar 40 per minuut. De huisarts zei dat mijn lichaam in de "noodstand" stond en zo min mogelijk nog wilde doen om maar spaarzaam met het "eten" om te gaan.
Ik vind het goed van jullie dat jullie het volhouden en dat het goed gaat, maar blijf echt goed naar je lichaam luisteren he? soms is het wel echt slecht voor je om ermee door te gaan.
Ik viel steeds flauw, mijn bloeddruk was ontzettend laag en ik had een vertraagde hartslag van maar 40 per minuut. De huisarts zei dat mijn lichaam in de "noodstand" stond en zo min mogelijk nog wilde doen om maar spaarzaam met het "eten" om te gaan.
Ik vind het goed van jullie dat jullie het volhouden en dat het goed gaat, maar blijf echt goed naar je lichaam luisteren he? soms is het wel echt slecht voor je om ermee door te gaan.
donderdag 30 augustus 2012 om 11:23