Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoi charlsz, ik kan me voorstellen dat je baalt! Maar gebeurd is gebeurd en nu gewoon weer doorpakken toch?

Hoe komt het dat je het niet kon laten staan? Dit is denk ik een goed moment om daar goed over na te denken en wat je valkuilen zijn. En hoe je daar in de toekomst mee omgaat.

Bijvoorbeeld als je een feestje hebt van te voren bepalen wat je gaat eten/ drinken. Dan ga je met een duidelijk beeld ergens heen en kun je je er misschien ook makkelijker aan houden.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar de verandering moet ergens beginnen... Maar nu niet meteen te hard voor jezelf zijn hoor, dit soort dingen gaat met vallen en opstaan!
Chalsz.....oei......jammer maar niks aan de hand. Goed nadenken en oppakken. Niet terugvallen. Alles kan.....metmate.....je kan het kom op!
Slapen is goud
-3,2 in twee weken. Eraf is eraf wil komende week graag 5 per week. Ben ik over drie weken klaar
Slapen is goud
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg87,3 kg24,9 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg70,7kg23,2 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg67,9 kg15,3 kgLady_Dana90.2 kg75 kg79.1 kg11.1 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg87,1 kg18,1 kgYilmaz71,5 kg60 kg57,4 kgtotaal af
Slapen is goud
Ws begin ik zondag met het CB 800 dieet, vrijdagmiddag intake, spannend!!

Als het niks blijkt te zijn voor mij, ga ik gewoon door op mijn huidige manier, maar zo blijft ik redelijk constant, dus het schiet niet op met al die uitspattingen in het weekend. Eigenlijk nu dus het idee: cold turkey: geen uitschieters toegestaan anders is het zonde van de moeite en het geld. Alleen ene lichte avondmaaltijd.

800 lijkt me beter bij mij passen, aangezien ik niet heel veel te zwaar ben, en vrij sportief ben... ik wil niet stoppen met sporten omdat ik onvoldoende energie heb door het dieet.

Ik heb een aantal vragen voor vrijdag, maar misschien kunnen jullie me ook vast helpen?

- Voor de cold turkey, toch 500 beter? En dan bv voor het sporten en extra eitje oid? Of de shakes splitsen en vlak voor het sporten nog wat nemen? (of adviseren jullie echt om even niet aan lichaamsbeweging te doen :( ?)

- is er een minimale tijd dat je volledig aan de shakes moet? Als ik de site moet geloven zou je de eerste week 3/4 kg afvallen, en daarna 1/2 per week. Dan zou ik na 2 weken al op mijn streef zitten (70 kg, BMI 24) en kunnen gaan afbouwen/opbouwen? En werken aan de opbouw van mijn conditie? Of moet ik bv 3/4 weken volledig shakes drinken?

- wat houdt de voorbereiding precies in? Daarover kan ik op de site niet veel verder lezen. Kan ik nu al dingen doen waardoor het zondag makkelijker wordt als ik ervoor kies? Ik eet van nature al vrij kh-arm, maar dat wil in weekenden nog wel eens anders zijn.

- met kh-arm eten krijg ik vaak last van mijn stoelgang. Kan ik bv. tarwezemelen van zonnatura door de shakes doen, of lijnzaad?
Vvraagje: mijn vetpercentage blijft zo hoog. Van 43% toen naar 39,7% nu. En toch meer dan 18 kilo kwijt. Dat zou betekenen dat ik 3-4 procent kwijt ben terwijl ik bijna 13% kwijt zou moeten voor een gezond vetpercentage. Word hier een beetje moedeloos van.....wie heeft ervaring?
Slapen is goud
Succe hebri! Wat je vragen betreft, geen idee...Daarvoor ben ik nog te kort hiermee bezig..Maar dit kan de consulent (als het goed is) je allemaal wel vertellen hoor. Ik weet wel dat als je minder dan 10 kilo wilt afvallen, CB500 niet geschikt is. Maar misschien weten de meer ervaren dames hier meer van.

Noppie, mijn consulent legde vorige week uit dat je lichaam een bepaalde verhouding vet/vocht heeft en dat je de verhouding hiertussen belangrijk is. Weet niet meer precies hoe het verder zat maar wat zei jouw consulent hierover? En 3,2 kilo is zeker netjes! 5 per week zou helemaal geweldig zijn hahaha ben je zo klaar!
Hoi Noppie, je bent natuurlijk lichter, dus een lager percentage van een lager gewicht is hartstikke goed! (van 45 naar 34,5 kg vet). Je moet je ook niet blindstaren op het vetpercentage dat je met een weegschaal meet. Die meet namelijk alleen je onderlichaam. En zo'n ding dat je vasthoudt, meet alleen je bovenlichaam. Bij mij persoonlijk is die verhouding nogal scheef. Ik kan mijn sleutelbenen goed zien, maar onder zit behoorlijk wat vet. Dan zegt zo'n weegschaal natuurlijk niets over je totale verhouding.
Herbi écht? Dat verklaart een hoop. Bij mij tot nu toe boven afgevallen beneden ook maar minder. Ben weer blij!
Slapen is goud
Wat betreft je vragen herbi, voor de hoeveelheid die jij af wilt vallen, zou ik ook kiezen voor de 800 variant maar dan Zonder lichte maaltijd maar met 4 maaltijdvervangers. Dan kun je minder goed smokkelen. Sporten ben ik blijven doen, eerst twee weken minder intensief maar nu weer gewoon op mijn normale niveau. Ik ben niet zo sportief

Wat betreft stoelgang geeft cb zelf een product uit. Je kunt ook iets anders gebruiken volgens mij.

Spannend. Die paar kilo heb je er zo af.
Slapen is goud
Echt heb ik nagevraagd op de sportschool... als ik afval val ik af op mijn bovenlichaam, dat al in S/M past. Pas als mensen zeggen: goh, je moet niet veel meer afvallen hoor, begint mijn onderlichaam mee te werken (maar dan ben ik vaak de zin al kwijt). Ik zie dus ook maar minimale verschillen in het vetpercentage. En met bijna 11 kg vetverlies moet je echt blij zijn! Dat zijn -77.000 kcal die je bespaart hebt!

Ik weeg nu iets van 75/76, 2 jaar terug op eigen manier naar 68-70 gegaan, en dat voelde super! Daar ook de kleding naar gehaald, want dat gewicht heb ik een half jaar aangehouden. Helaas in een zomer 7 kg aangekomen en anderhalf jaar lang gezond eten met ruimte in het weekend voor een feestje heeft helaas geleid tot een constant gewicht van die 6-7 kg hoger :(. Met een BMI van 26 ne iets te hoog, en de kleding zit dus niet lekker meer.

Ik zoek dus een boost, een sprongetje... constant op gewicht blijven lukt me met deze (kh-arme) levensstijl dus prima, alleen nu nog op een iets lager niveau.
Dat gaat je lukken!

Tja die onderkant hè....das ook mijn probleem. Ben bang dat ik daarvoor nog zeker 12 weken moet bikkelen en dat trek ik niet
Slapen is goud
1 grote ellende die onderkant!! hahahaha!

Ja hier hetzelfde verhaal, qua bovenlichaam dik tevreden maar onder.......grrrrr!!!! Stom!
Toch maar liposuctie dan
Slapen is goud
Haha ja beetje vet weg laten zuigen en vel weg laten snijden en we zijn weer zo goed als nieuw!!
botoxje.....hopsasa.......

Grijns......ik ga gewoon maar eens vroeg naar bed.......is goedkoper.
Slapen is goud
Hoi Hebri,

Voor de stoelgang;

ik gebruik colon clean bij dit dieet, is gewoon te koop bij de Tuinen.

Die fibre vezel van Cambridge had voor mij geen of niet genoeg effect, maar wellicht scheelt dit per persoon..?

Succes
Parish, noppie, Thnx voor de lieve woorden. Het lijkt soms makkelijker als je niks mag dan rustig opbouwen. Vooral als je weer na lange tijd borrels met vriendinnen heb, dan is het vooral de gezelligheid en trek die opkomt. Maar Parish, idd goed om op dat soort momenten vantevoren met jezelf afspreken wat acceptabel is. Ga ik proberen. Verder is het ook angst omdat je niet meer wilt aankomen en als je een tijdje stilstaat is ook wennen.

@Hebri, ik heb eigenlijk helemaal geen voorbereiding gedaan. De Week vantevoren nog uitgebreid gebbqed elke dag, als soort afscheid. Zelf heb ik gekozen voor de 500, ik had de boost snel nodig. Nu ben ik aan het afbouwen en meer aan het sporten. Succes!!
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Zo. Les 9 van Evy in de pocket. Ging als een speer! Maar goed ook, had twee lepels geraspte kaas genaaid :$
Slapen is goud
Ladies! Wat is iedereen goed bezig. Zelf net week naar culinair walhalla in zuid Europa geweest.... Was ff heerlijk. Redelijk normaal gegeten en sinds maandag weer back on track. Gewicht blijft stabiel rond de 58 kg. Daar ben ik zo gelukkig mee . Herkennen jullie dat? Ik wil NOOIT meer terug naar dat dikkere lijf... Heerlijk om complimentjes te krijgen of bij de hennes je eigen achterkant in de spiegel te zien, doorzetten gaan we!!!! Succes iedereen ook met name de oud gedienden en natuurlijk de newly- Cambridgers .
Wow Noppie jij bent gewoon aan het rennen!!! Wat goed!!!
Lekker dat je stabiel blíjft yilmaz. Redelijk normaal gegeten wil zeggen????
Slapen is goud
Welke les van Evy volg je eigenlijk noppie? En congratz Yilmaz! Wat ontzettend fijn voor je!! Ik herken het zeker. Ik Ben echt nog niet Waar ik wil zijn, maar weet wel dat ik never nooit terug wil. Dit past zo veel Beter bij me. Kleren staan gewoon leuker.. En een taille, hoe Lang geleden is dat You go girls!
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Ik train voor 5km hardlopen.....nou ja.....soort van hard
Slapen is goud
Ik heb mezelf ook maar even in de tabel gezet, hoop dat het lukt! Mijn resultaat van 2,5 week: -7,7 kg!

Ik was net wezen sporten, maar voelde me toch wel snel slapjes...Goed dat het jou lukt om te hardlopen Noppie!

NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg87,3 kg24,9 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg70,7kg23,2 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg67,9 kg15,3 kgLady_Dana90.2 kg75 kg79.1 kg11.1 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg87,1 kg18,1 kgYilmaz71,5 kg60 kg57,4 kgtotaal afParisH94,8 kg70 kg87,1 kg7,7 kg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven