Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Jij ook nog een fijne zondag Tsja!

Die jas is een dubbelw motivatie, idd sportief zodat ik een lekker jackie heb om in de herfst met de jongens erop uit te blijven gaan. Al of niet op Pokemin jacht.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik kom dit topic tegen en herken mezelf ! Ik ben sinds een week of 4-5 bezig met lijnen op basis van het boek. Ik doe dit samen met ondersteuning van een diëtist die ook in de principes van dit boek gelooft.

Ik ben begonnen bij 83,8 en vorige week al op 79.8. Nu ben ik lekker op vakantie in italie en heb hier dus geen weegschaal. Dagelijks probeer ik hier gezonde keuzes te maken. Dit doen we door o.a. Max. 1 keer per dag een maaltijd buiten de deur en de 2 overige maaltijden gezonde keuze. Geen 3 gangen meer, maar 1 hoofdgerecht en het toetje samen delen.

Ik vermoed dat ik wel ben aangekomen overigens.. Je eet toch altijd meer. Via my fitness pall hou ik mijn voeding bij en zit meestal op 1600 kcal nu. Toch iets teveel dus.

Mijn doel is om naar ongeveer 70 kilo af te vallen. Ik heb al zoveel pogingen gedaan en ben nog steeds niet op mijn gewicht. Terwijl het 'dik' zijn me erg verdrietig en ongelukkig maakt.

Kortom! Ik lees graag mee in jullie topic. Fijn om de ervaringen van andere te lezen.
Welkom viva Cambridge

Geniet van je vakantie.

Inderdaad op zulke momenten het wat moeilijker.

Als je weer thuis in het dagelijkse ritme zit, is het wat makkelijker.

Wat fijn dat je al wat bent afgevallen.

Fijne dag
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
De eerste dagen gelijk erg hard gegaan bij mij...bijna 2 kilo er af, iets teveel dus en tijdens mijn training donderdagavond was ik een vaatdoekje. Vrijdagavond een BBQ dus dat viel tegen qua gezondheid maar voel me nu weer goed. nu na een week van 72 toch naar 71 kilo. Goed begin dus. Mijn doel is om voor mijn vakantie (4 oktober) stabiel onder de 70 te zitten. @vivacambridge ik ga er ook vanuit dat op vakantie mijn doel 'op gewicht blijven' wordt...

Ik heb online berekent dat ik met mijn sport (8-10uur per week) ongeveer 2400 kcal per dag nodig heb voor op gewicht blijven en ongeveer 1850 om verantwoord af te vallen. Kan dat kloppen? Ik vul om mijn eetpatroon te checken het voedingsdagboek in op de site van voedingscentrum. Daar krijg je ook gelijk advies over of je de juiste hoeveelheid vet/koolhydraten etc eet (uitgaande van geen specifiek dieet) dat bevalt me goed.
Live slow, ride fast!
Hi Vivacambridge, je bent hier aan het goede adres! Welkom.

@Fietschick Voor die calorietechnische vragen kan je misschien beter echt op zoek naar een sportdietiste.

Een kilo is ongeveer 7000 calorieren. Je lichaam heeft een minimum nodig om te functioneren en je weet zelf wel hoeveel je met fietsen verbrand. Zo zou je het resultaat kunnen checken.

Nou, dagelijks wegen wordt ik even depressief van. Ondanks dat ik gemiddeld goed zit met de calorieen, was ik gisterenochtend weer een kilo zwaarder. Dus... ik vertrouw op mijn gezonde verstand. Wordt vervolgd!
Het weekend blijft toch moeilijk voor mij hoor... Ik heb best wel mijn best gedaan maar ik schat in dat het vrouwenmiddagje met dochter (filmpje op de bank) funest is geweest. Chocola, chips, etc... Dat was al op vrijdag, zaterdag een goed buffet, vooral geprobeerd om vlees te eten en niet echt brood. Zondag bbq, mager vlees te over dus dat was fijn, maar wel aardig wat aardappelsalade.

Maargoed, nu alweer twee dagen gewerkt, een kapotte accu van mijn fiets dus op de normale 'snellere' fiets naar het werk. Hardlopen gaat ff minder omdat ik met mijn andere sport mijn knie had verdraaid. Ik hoop morgen weer een stukje te kunnen als ik niet te moe ben van de combi werk en fietsen (toch al gauw 12 km heen en 12 km terug).

Gelukkig prachtig weer, hier ook weer veel mensen naar buiten? Pocemons vangen?

Nou, ik ga maar eens lekker slapen, herstel/ rust is tenslotte ook heel belangrijk!
@lonelyrider wat vervelend dat je niet afvalt terwijl je zo goed op je caloriën let! Zou het kunnen dat je lijf in de 'spaarstand' gaat doordat je misschien té weinig calorieën binnen krijgt? Waardoor je juist minder verbrand.... Mijn moeder heeft dat ook wel eens als ze probeert af te vallen. Zij zegt dat ze dan wat extra probeert te bewegen (wandelen) om zo het lijf te 'activeren' in het verbranden van de calorien.

Inmiddels raak ik wat gewend aan mijn 1800kcal plan. Het lukt niet elke dag maar mijn gewicht neemt wel elke paar dagen wat af dus ik schat in dat het goed gaat. Fijn dat ik me nu ook minder opgebladen voel. Gisteren met trainen ook lekker, dus voldoende energie!

Maandag had ik een mindere dag, tijdens een vergadering in de avond kon ik stroopwafels niet laten staan... gisteren ging het goed en heb ik mezelf verbaast met een zelfbedachte maaltijd van quinoa risotto met pompoen, pijnboompitjes en wat parmezaan. Mjum!
Live slow, ride fast!
Oh fietschick, dat klinkt lekker!!! Hoe heb je dit gemaakt?
Ben benieuwd hoe je gewicht nu gaat lonely? Ik had namelijk precies hetzelfde deze week. Eerst liep t op, toen zakte t langzaam naar de stand van vorige week vrijdag en bleef t een aantal dagen gelijk. Ondertussen ben ik wel gewoon doorgegaan met netjes eten. Wel een bbq tussendoor en een paar keer buiten de deur eten. En hoewel het dan moeilijk is om onder die 1700 te blijven heb ik niet fors overeten en ben ik wel onder de 2000 gebleven. Ik had dus een gelijkstand verwacht vanochtend, maar ineens was er toch 700 gram van af

Erg blij mee! Dus ik hoop hetzelfde voor jou
quote:Nikki1973 schreef op 08 september 2016 @ 18:50:

Oh fietschick, dat klinkt lekker!!! Hoe heb je dit gemaakt?

Een recept met hoeveelheden heb ik niet maar eigenlijk precies zoals je risotto maakt:

Uitje en knoflook fruiten, litertje of 1,5 kruidenbouillon klaarzetten. Quinoa in de pan en zo'n 20-25 min blijven roeren met telkens meer bouillon. Pompoenstukjes ongeveer 15 min meegekookt en nog een restje champignons ook. Op het einde toppen met geroosterde pijnboompitjes :-) Vriendlief kon deze verga-maaltijd ook wel waarderen!

Ik had gisteren weer zo'n onmogelijke situatie diner en borrel met collega's dus kaas, worst en bitterballen Het lukt me op zo'n moment totaal niet om een goede keuze te maken...
Live slow, ride fast!
Hey wat fijn advies!

Ik weeg mij nu dagelijks dus het valt meer op. De ene dag + een pond, dan weer wat lichter. Het schommelt heel erg.

Ik had ook mijn calorien iets naar boven bijgesteld omdat ik veel actiever ben dan 2 mnd geleden. Daar zal mijn lichaam ook aan moeten wennen denk ik. Dus... ik wacht het even af.

Ik zie nu dat ik de tabel er maar half heb opgezet.

Korte update, ik weeg nu 75,1 een paar ons lichter dan vorige week. Maar het schommelt tussen de 75 en 76. Vanmiddag gaan we ri familie, waar we kunnen overnachten en gelijk wat pokemons vangen. Dan loop je zo 10.000 stappen.

Afgelopen weer wel gewandeld en gefietst, sporten ging niet omdat ik in een hotel zat. Aankomende week ben ik thuis en ben van plan aan een low-impact cardio les mee te doen op de sportschool. Het verbrand niet veel, maar zou weer een stap vooruit zijn.

Fijn weekend allemaal!
60,1 kilo !
quote:Fietschick schreef op 09 september 2016 @ 20:14:

[...]

Een recept met hoeveelheden heb ik niet maar eigenlijk precies zoals je risotto maakt:

Uitje en knoflook fruiten, litertje of 1,5 kruidenbouillon klaarzetten. Quinoa in de pan en zo'n 20-25 min blijven roeren met telkens meer bouillon. Pompoenstukjes ongeveer 15 min meegekookt en nog een restje champignons ook. Op het einde toppen met geroosterde pijnboompitjes :-) Vriendlief kon deze verga-maaltijd ook wel waarderen!

.Dank je voor t delen. Daar kan ik wel wat mee !
quote:elske1975 schreef op 10 september 2016 @ 11:38:

60,1 kilo !

Mooi Elske!
quote:lonelyryder schreef op 10 september 2016 @ 14:35:

[...]

Mooi Elske!Dank je!
Nou mag ik

74,6, 8 ons lichter!

Eindelijk onder de 75, bij een gemiddelde calo-inname van ruim 1400.

Dit een paar weken volhouden, blijven opbouwen met sporten zodat ik dan weer het aantal calo's kan verhogen.

Het grappige is, is dat ik afgelopen weekend heel anders heb gegeten. Witte bollen, worst op brood, kaas/worst plankje en een magnum.

Omdat we bij familie logeerden ben ik za-av met mijn man 'uit' geweest terwijl de kinderen sliepen. Niet naar de kroeg maar Pokemons vangen. 10000 stappen gelopen en mij erover verbaasd dat de terrassen vnl bevolkt werden door 50+ers. Juist in het park zaten mensen van alle leeftijden met chips/drinken/stoeltjes te kletsen en te pokemonnen. Of gezinnen die met zijn allen de hond uitlieten/pokemons gingen vangen. Het was echt heel leuk.
Hoe is het met iedereen? Nog plannen met het mooie weer?

Vanavond probeer ik de tabel bij te werken.

Fijne week!
Zo, eindelijk weer eens een weekend waarin ik omdat verjaardagen niet weer terug bij af ben gekomen. 80.9 vanmorgen en ik weet dat dat in de loop van de werkweek rap omlaag gaat. Vorige week was het laagste 80.2 dus ik heb goede hoop nu eens onder de 80 te raken.

Mijn blessure houdt helaas aan, dus alle lange afstanden ingeruild voor (voor mij) korte. Dan haal ik het iig. Verder de komende week dus niet los lopen, alleen de geplande 'wedstrijden'. Wel veel echt fietsen want de electrische fiets is deze week in reparatie, vorige week stond hij stuk in de schuur, dus ook toen al op de gewone fiets naar het werk. Dat is een veel minder grote belasting voor mijn blessure en toch ben ik lekker in beweging, voor mij heel belangrijk.

Qua eetkeuzes lijkt het wel goed te gaan. Wat ik eet daar geniet ik echt van, maar gewoon niet meer zo'n overdaad, dat scheelt al de helft. Lekkere taartjes daar geniet ik van, dan maar een boterham minder. Ik ontbijt met havermout met een smaakje, niet echt super gezond, maar veel lekkerder en aangezien ik er zelf geen suiker aan toe voeg ook veel stabieler. (Als ik zelf suiker toevoeg wordt het nog wel eens meer dan in het zakje zit...). Koken lukt redelijk, mijn man dekt al twee van mijn vier werkdagen af, de andere twee zijn 1x snel (soep of brood, kind moet sporten) en 1x pasta (wij sporten). Beide simpel en snel en kan gezond.

Verder merk ik dat het hele echte werken wel weer pittig is, met alle verantwoordelijkheden die ik ernaast mag hebben voel ik wel een duidelijk verschil met voor de vakantie, toen ik alle losse taken nog mocht laten voor wat het was.. (Na een krap halfjaar ziektewet en rustig opbouwen). Maar eens kijken of ik vandaag, op mijn rustige werkdag, wat vooruit kan werken om de rest van de week soepel te laten verlopen..

Fijne werkweek allen en ik meld me even als ik onder de 80 kom!
Zooo, wat een drukke week!

Op eten letten gaat steeds beter, ik raak gewend aan minder grote porties. Mijn probleemmoment is altijd 'trek' hebben en dan als reactie direct iets eten. Ik heb er op gelet dat niet te doen, maar me eerst af te vragen of het ook nodig is om iets te eten (gezien wat ik al heb gegeten en nog ga eten die dag). Dus meer met het hoofd en minder op gevoel.

Ook het sporten is de laatste week voor mij veranderd, geen belangrijke wedstrijden meer dus de focus op een fit lijf ipv de beste sportprestaties. Nu heb ik komend weekend wel een wedstrijd en ben ik gisteren echt de mist in gegaan met trainen, ineens 100km trainen maar ik kwam enorm in de problemen door een hongerklop, echt stom, dus toen behoorlijk veel (suiker) moeten eten om alsnog naar huis te kunnen fietsen. De combinatie van lijnen en mijn sport blijft dus een lastige, maar I'll get there!

De weegschaal gaf maandagochtend 70,2 kilo aan. Ik ben tevreden!
Live slow, ride fast!
Goed bezig Rosa! Ja, jammer van die vakantie.

Nou fietschick, ik ben geen topsporter maar moet ook altijd erg goed opletten dat ik voldoende binnenkrijg. Anders kan ik helemaal naar worden.

Te mooi weer, die tabel komt wel.

Tsjatsjietsjie.. ben je er nog? Hoe gaat ie?
Hallo allemaal

Jah ben er nog hoor,

Maar heb even weinig positiefs te melden, dus reageer ik wat minder.

T is me allemaal een beetje teveel geworden.

Zit dus niet lekker in m'n vel, en heb t idee dat ik weer opgeblazen ben qua lichaam.

Veel kiespijn/kaakonsteking.

Verder druk met diagnosetraject zoon en begeleiden van huiswerk etc.

Moet nog steeds langs de huisarts vd dvw naar de cardioloog en gyn.

Maar lijkt alsof m'n diesel op is. Teveel gedoe, zou zo op iedere pijler een topic kunnen openen

Gisteren steken bij m'n hart, denk dat ik me te gestrest voel ofzo.

Komt allemaal wel goed hoor! Wil geen klaagtopic ervan maken.

Liefs en alvast een fijn weekend
Tsja en sterkte!
Dankje Lonely
Sterkte Tsja, dat is niet leuk! En ik herken heel erg dat als er vanalles speelt dit gewoon niet lukt...wees een beetje lief voor jezelf (anders dan eten als dat lukt?).

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven