Lijf & Lijn alle pijlers

Het misantrope afvaltopic - deel 2

10-01-2019 13:13 1215 berichten
Een nieuw, vers topic.

De OP van het eerste deel:

Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs. Op Dreamer na dan ;-)

En nu dus deel 2, waarin er hopelijk nog meer resultaat geboekt wordt :-D
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:56
1.68% gewijzigd
Wat balen Drackie!
Alle reacties Link kopieren
Shiiit Drackie, wat is er gebeurd, was het op de fiets?

Ik heb hele zere armen vandaag. Gisteren een lunchklasje gewichten gedaan, half uurtje, nauwelijks zweet maar jemig wat een spierpijn nu al in mijn armen!!
Ik leek deze week toch afgevallen.
Bedacht me vannacht dat ik over 2 weken al op vakantie ga :O
Hoop toch dat ik de komende weken nog wat afval, want iets meer speling onder die 80 kg is dan wel prettig.
Later is nu
Goed bezig Dreamer. Ik zit nu netjes, lichter dan dit ben ik sinds het afvallen niet geweest. Nu hoop ik nog even door te kunnen zetten en onder de 67 te komen. Zo probeer ik nu maar kleine stapjes te maken.
Helaas werkt mijn lijf qua pijn bepaald niet mee, dat maakt het lastiger.
Jullie gaan goed zeg!
Oe wij gaan gelijk op Lise, ik zat vanmorgen op 67,2.

Heb over 6 weken een bruiloft, dus ik probeer dat maar als doel voor ogen te houden om vol te houden. Maar ik blijf het lastig vinden.

Gisteren een beetje een rare dag, met een uitgebreide lunch (restaurant), waardoor ik na 15.00 niet meer gegeten had. Maar om 21.00 toch wel zin in "iets". Kop thee met één (!!) koekje genomen. Vond ik wel een overwinning, één koekje :-D

Aaaaaw lekker Dreamer zo snel al vakantie!
Wat een goede berichten hier allemaal zeg!

Ik ben eindelijk weer begonnen. Nog niet helemaal zoals het moet (ik tel nog geen punten) maar ik eet gezonde dingen en vermijd suikerrijk eten om weer goed in het ritme te komen en een beetje af te kicken. Ik eet nog wel wat meer dan ik zou mogen om af te vallen, maar iemand raadde me aan om op deze manier in het ritme te komen. Het belangrijkste is deze eerste dagen dat ik géén honger heb zodat ik stop met vreten.

Met mijn lijf gaat het na mijn laatste val weer wat beter. Ik ben nog wel flink beurs, maar het plan is wel om snel het sporten weer op te pakken. Ik was trouwens lopend gevallen, ik werd per ongeluk pootje gehaakt door iemand. :facepalm:
Ik ben ook weer wat beter bezig, maar de knop moet nog even goed om. Hij staat nu een beetje op half zeg maar...

Wel een hoop positieve berichten hier! Wat bakken dat je weer gevallen bent Drackie.. Gelukkig dit keer niets gebroken!
Jeetje Drackie, dat is ook wel een vervelende manier van vallen :(

Ik ben niet echt veel afgevallen hoor. Mijn gewichtsschommelingen van de laatste weken zijn volgens mij net zo goed te verklaren door vochtvasthouden en/of verliezen als door gezond eten en meer bewegen. Maar goed, we zien wel.
Later is nu
Goedemorgen, hier een kilo erbij vanmorgen, maar ik denk dat dat iets te maken heeft met de 9 G&Ts die ik gisterenavond gedronken heb, dus maak me er niet zo druk om. Trouwens wel 29.000 stappen gelopen, was naar een concert.

Zit nu een groene smoothie te drinken (spinazie, abrikoos, banaan, gember en water) om mijn kater een beetje te proberen te verdringen. Gelukkig niet druk vandaag. Hoop ik. Denk ik.
Zodan, dat zijn behoorlijk wat stappen!

Ik heb gisteren pizza gemaakt en normaliter neem ik daar (toch maar weer) een wijntje bij. Gisteren nam ik water-met-bubbles uit m'n eigen sodastream. Goed dat ik 'm heb dus :yes: Scheelt toch weer. Vanmorgen wel zwaarder, maar dat heb ik altijd de dag na pizza. Zelfs als ik 'm zelf maak.
Later is nu
Jeetje Dreamer, wat heb jij een lange adem in dat andere topic! Ik vind het een vreselijke interessante discussie, maar ik waag me niet in dat wespennest hoor! :hyper:

Trouwens gisteren een hele interessante YouTube-video gezien van Liesbeth van Rossum (ik zit haar boek te lezen en ging haar googlen), van een van haar lectures. Heet zoiets als "dik zijn ben je niet voor de lol". Aanrader!
ainne schreef:
18-06-2019 12:18
Jeetje Dreamer, wat heb jij een lange adem in dat andere topic! Ik vind het een vreselijke interessante discussie, maar ik waag me niet in dat wespennest hoor! :hyper:

Trouwens gisteren een hele interessante YouTube-video gezien van Liesbeth van Rossum (ik zit haar boek te lezen en ging haar googlen), van een van haar lectures. Heet zoiets als "dik zijn ben je niet voor de lol". Aanrader!
Stiekem toch even nieuwsgierig nu.

Ik had een ongezond weekend dus ik moet weer even wat strenger zijn voor mezelf. Met dit weer is dat wel lastig :bonk:
ainne schreef:
18-06-2019 12:18

Ik heb te graag het laatste woord, denk ik :rofl:
Tevaak dit soort discussies op het forum gevoerd. Tevaak de discussies met dezelfde personen. En ik trap er steeds weer in. :facepalm:

Dat boek wil ik ookaanschaffen
Later is nu
Mag ik er ook weer bij? Ik was afgehaakt bij het andere topic omdat ik niet zo een goede constante meeschrijver ben en omdat ik ook wel enorm mijn kop in het zand aan het steken was. De laatste keer dat ik hier meeschreef moest ik nog een kilo ofzo, nu moet ik er terug 7... Ik heb ondertussen ander werk gevonden en het stiekem solliciteren, liegen waarom je vrijaf nodig hebt, afwachten of je op tweede/derde/laatste gesprek mag, ontslag geven... Ik heb het er letterlijk weer allemaal aangevreten. En nu gaat mijn jeansbroek weer maar amper over mijn billen. :frusty: Echt, ik word zo moe van mezelf en het gejojo. Vooral omdat ik donders goed weet wat mijn valkuilen zijn.

Sorry. Enorme egopost. Ik ga me terug wat inlezen in de laatste posts hier en hopelijk wat nuttigs bijdragen.
...
ainne wijzigde dit bericht op 18-06-2019 14:39
97.14% gewijzigd
Tuurlijk Aspirien!
aspirientje schreef:
18-06-2019 12:57
Mag ik er ook weer bij? Ik was afgehaakt bij het andere topic omdat ik niet zo een goede constante meeschrijver ben en omdat ik ook wel enorm mijn kop in het zand aan het steken was. De laatste keer dat ik hier meeschreef moest ik nog een kilo ofzo, nu moet ik er terug 7... Ik heb ondertussen ander werk gevonden en het stiekem solliciteren, liegen waarom je vrijaf nodig hebt, afwachten of je op tweede/derde/laatste gesprek mag, ontslag geven... Ik heb het er letterlijk weer allemaal aangevreten. En nu gaat mijn jeansbroek weer maar amper over mijn billen. :frusty: Echt, ik word zo moe van mezelf en het gejojo. Vooral omdat ik donders goed weet wat mijn valkuilen zijn.

Sorry. Enorme egopost. Ik ga me terug wat inlezen in de laatste posts hier en hopelijk wat nuttigs bijdragen.
Welkom!

En gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Ik zou ook graag mee willen schrijven en lezen!

Ik ben altijd al te zwaar geweest en een paar maanden geleden ging ik naar de dokter, omdat ik veel last had van hoofdpijn en toen bleek dat mijn BMI zo hoog was dat ik een maagverkleining vergoed zou krijgen van de zorgverzekering.. daar schrok ik heel erg van en vond ik echt vreselijk om te horen (ik ben principieel tegen een maagverkleining, tenzij er een medische noodzaak aan hangt).

Ik woog toen 120 en ik ben 1.71 lang. Momenteel zit ik ongeveer op de 117.

Ik ben daarna begonnen met kha eten, maar met allerlei leuke feestjes en uitjes tussendoor is dat er weer bij in geschoten. Nu wil ik wel echt weer aan de gang, maar ik zou het wel fijn vinden om het er met jullie over te kunnen hebben (als houvast).

Ik ben zo klaar met mijn gewicht.. van het weekend weer een huilbui gehad, omdat ik me zo ongelukkig voel in mijn lichaam.

Vanavond maar eens beginnen met een lekkere goedgevulde salade met komkommer, paprika, bosui, ei en gegrilde kip!!
Bedankt ainne en Lise. En welkom Saxje! Wat jammer om te horen dat je zo slecht in je vel zit. Al herken ik wel dat gewicht enorm bepalend kan zijn voor je humeur en gevoel.

Let je met kha-arm wel op dat je niet gaat crash-diëten of een menu hebt dat je nooit lang volhoudt? Ik ben zelf in die val getrapt twee jaar geleden in elk geval, en toen ik ermee stopte vloog het er gewoon terug aan. Ik heb een vriendin voor wie het top gewerkt heeft - en een jaar later nog steeds goed werkt - dus misschien is het helemaal je ding en dan is het uiteraard alleen maar goed dat je iets gevonden hebt dat bij jou past. :)
Dat zou wel fijn zijn, Ainne
Welken terug Aspirientje. Balen dat je zo jojo't. :redrose:

En welkom Saxje. Ook bij jou jammer dat het zo moeizaam gaat. Waarom ben je principieel tegen een maagverkleining? Bij sommigen, die al heel veel geprobeerd hebben, is het gewoon een laatste redmiddel. En nog niet eens één, die altijd blijvend werkt.
Wel jammer dat je zo slecht in je vel zit :hug:
dreamer wijzigde dit bericht op 18-06-2019 16:46
10.19% gewijzigd
Later is nu
@Aspirientje, ik let wel op dat ik inderdaad genoeg binnen krijg en niet te weinig ga eten. Maar ik vindt chocola, chips en frietjes erg lekker dus daardoor houd ik het niet vol. En ik ben een echt emotie eten dus ja de chocola ging hard de afgelopen weken.

@Dreamer, twee vrienden van mij hebben een maagverkleining gedaan en hebben verder niks aan hun eetgewoonte verandert. Waardoor de één inmiddels weer zo goed als terug op haar oude gewicht is en voor de ander is de operatie nog niet zo lang geleden dus ja die gaat nu nog wel lekker qua gewicht maar at een week (ja een week!!) na zijn operatie alweer een frikadel speciaal.
En ik vind dat (in veel gevallen) de persoon na de operatie er slechter uit zien dan toen ze wat meer kilootjes hadden. Maar ik scheer niet iedereen over één kam hoor! ik geloof ook echt dat het voor sommigen de oplossing is na tig diëten, maar liever niet voor mij.

Als iemand tips voor mij heeft heel graag!
Je hoort dat inderdaad best vaak Saxje en helaas een collega van me is hetzelfde overkomen. En zij had de maagverkleining notabene uit eigen zak betaald, dus de motivatie was er echt wel. Vind het zo erg voor haar.
Maar met goede begeleiding, en volgens mij wordt daar nu heel erg op gefocust, is het misschien toch de overweging waard.
Ik denk wel dat als je van jezelf weet dat je een emotionele eter bent, dat cognitieve gedragstherapie misschien een eerste stap zou kunnen zijn.

Dreamer ik stuur je even een pb.
Het is niet mijn bedoeling om een discussie te starten over een maagverkleining. ik zei al dat het voor sommigen inderdaad de oplossing kan zijn, maar niet voor mij. misschien ben ik daar dan ook te eigenwijs of te star voor, maar ik wil het helemaal zelf doen en het is dan ook al heel wat dat ik mee wil schrijven op dit artikel. :shame:
Oh, ik snap wel dat je niet wil, maar 'principieel tegen' wekte mijn nieuwsgierigheid :)

Ik loop de hele middag al langs bergen chocola en ander snoep en ik neem niets. OP m'n andere werkplek heb ik koeken (gekregen) en ook die liggen er nog. :yes:
Later is nu
Snap ik hoor! maar dat komt gewoon doordat ik het in mijn omgeving meer "fout" zie gaan dan dat het een blijvende oplossing is.

Goed bezig! mag je trots op zijn dat je het hebt laten liggen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven