Lijf & Lijn alle pijlers

Het misantrope afvaltopic - deel 2

10-01-2019 13:13 1215 berichten
Een nieuw, vers topic.

De OP van het eerste deel:

Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs. Op Dreamer na dan ;-)


En nu dus deel 2, waarin er hopelijk nog meer resultaat geboekt wordt :-D
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:56
1.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hier moet ik ook weer aan de beweging gaan inderdaad, dat is hier de afgelopen week ook drama geweest. Heb de batterij van de fitbit dan ook maar niet meer opgeladen :lol:
Had ik trouwens al gezegd dat ik twee centimeter korter blijk dan mijn paspoort?! Da's ook niet fijn voor de BMI-berekening!
ainne schreef:
08-06-2020 11:20
Ja hier moet ik ook weer aan de beweging gaan inderdaad, dat is hier de afgelopen week ook drama geweest. Heb de batterij van de fitbit dan ook maar niet meer opgeladen :lol:
Had ik trouwens al gezegd dat ik twee centimeter korter blijk dan mijn paspoort?! Da's ook niet fijn voor de BMI-berekening!
Ik ben volgens mij langer dan mijn lengte in het paspoort. De laatste keer dat ik opgemeten ben, scheelde dat zelfs vijf centimeter maar die meting was niet 100% nauwkeurig.
Alle reacties Link kopieren
Conclusie: paspoortlengte is volkomen irrelevant en onnodig! Man en kinderen (UK en IE paspoort) hebben geen lengte in hun paspoort trouwens...
ainne schreef:
08-06-2020 11:47
Conclusie: paspoortlengte is volkomen irrelevant en onnodig! Man en kinderen (UK en IE paspoort) hebben geen lengte in hun paspoort trouwens...
Je kunt het wel aanpassen. Je lengte veranderd immers gedurende je leven.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt elke keer als je paspoort aanvraagt, je lengte veranderen. :)

Ik ben ook al 2 cm korter dan in m'n paspoort (kan zijn dat ik indertijd me extra lang heb gemaakt, om maar groter te zijn dan mn moeder :$ ) Heb het op voedingscentrum.nl maar eens aangepast een paar maanden terug. Was ineens weer veel te zwaar ipv gewoon nogal te zwaar. Beetje jammer inderdaad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja het is het irritantste voor je BMI hè! Qua paspoort kan het me geen bal schelen wat er op staat.

Ik ben dus 1,66 en mijn 13jarige is maar 5cm korter. Denk dat zij me eind dit jaar wel ingehaald heeft!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist 2 cm gegroeid de afgelopen jaren. :proud:

Hoe is het met jullie? Ik ben van de week uit eten geweest bij een all you can eat, dus ik ging rollend naar huis. :proud: Maar dat gewicht is er alweer af nu. Ik zit nu op 68,7.
Vorig weekend nootjes gegeten en daardoor veel vocht vastgehouden. Vanochtend weer op 58,8.

68,7, wat goed Drackie!
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-06-2020 13:24
Ik ben juist 2 cm gegroeid de afgelopen jaren. :proud:

Hoe is het met jullie? Ik ben van de week uit eten geweest bij een all you can eat, dus ik ging rollend naar huis. :proud: Maar dat gewicht is er alweer af nu. Ik zit nu op 68,7.
Oh, dat is ook een manier, 1.68 op m'n paspoort zetten en ik heb maar zo een beter bmi!

Fijn van je gewicht :)

Hier ging het ineens rap omhoog :O dus ik ben weer meer gaan bewegen. Is voor alles beter, tenslotte.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik las weer eens over het intermitted fasting niet dat je over een dag heel weinig eet, maar dat je tussen 19.00 en 07,00 uur niet eet, dat dat toch zou werken. Dus je normale hoeveelheid kcal tussen 7 en 19, om dan niet meer te eten na 19.00 uur. Dus daar probeer ik me nu in te trainen (nu ik voornamelijk thuis werk eet ik niet zo vroeg) maar merk hoe gewend je raakt aan een koekje 's avonds. Of wat tomaatjes Normaliter eet ik m'n nagerecht rond 8 uur en dat heb ik nu niet eerder gedaan, waardoor ik eigenlijk wel trek heb nu. Ik was het ook al bijna vergeten, dit voornemen. Wil het proberen 4 weken vol te houden. Kijken of het effect heeft.

het is toch raar. Tijdens corona ben ik 2 kg aangekomen en weer afgevallen, maar het gewicht wil niet verder omlaag, zo lijkt het. Dus hoewel ik nog niet push naar de 10.000 stappen, ivm de pees, probeer ik wel mn minimale beweging te krijgen, dat ik heb ingesteld op mn smartwatch en dat lukt al 2 weken :rolling:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeeemig Drackie, wat ga jij goed joh, echt geweldig voor je!

En jij ook trouwens Lise :)

Ik heb ook een poos IF gedaan Dreamer en ik vond dat ook prima te doen eigenlijk, het maakte het wat makkelijker voor me, zo van ok, tussen 20u en 12u eet ik gewoon niet. Heel simpel.

Hier gaat het gelukkig ook weer de goede kant uit. Ben even superstreng bezig maar dat moet ook gewoon want ik zit in de overgewichtcategorie. Gelukkig maar marginaal, maar zoals ik de afgelopen maanden bezig was liep het echt gierend uit de hand.
Dus ik zit even heel laag in de caloriën (1200) en dat doe ik voornamelijk door tussendoortjes en brood ( :cry: ) te schrappen. En inmiddels ben ik daar ook wel weer aan gewend, die lange pauzes tussen ontbijt-lunch-avondeten. Verder ook weer flink mijn waterinname omhoog gegooid en zolangzamerhand gaat de teller weer naar beneden.
Het moest ook echt gewoon, want ik werk nu weer 4 dagen per week op kantoor en ik pas serieus een hoop werkkleding niet meer. En ik weiger grotere maten te kopen. Op zich wel een goede stok achter de deur.
Intermittend fasting hielp bij mij niet, ik hield het gemakkelijk vol niets te eten tot de middag, at normaal tijdens de lunch, maar vanaf een uur of drie kreeg ik trek en volgens mij at ik met het avondeten meer dan normaal, dus ik kwam aan. Niet veel, een pond, maar ik ben er maar weer mee gestopt.
Een salade in plaats van drie boterhammen als lunch en voldoende bewegen helpt beter bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan schiet het niet op inderdaad Aviv. Ik at wel gewoon normaal tijdens mijn "eetraam" maar ik merkte geen verschil qua afvallen of zo, dus ook maar weer mee opgehouden.

Ik weet dat het vloeken in de kerk is hier op het forum, maar minder koolhydraten (en dan vooral brood) scheelt bij mij echt heel veel qua honger. Ik eet 's avonds nog wel gewoon aardappelen/noodles/weetikhet, maar overdag dus geen brood of koolhydratensnacks meer. En meestal zelfs helemaal geen tussendoortjes meer. Ik ontbijt om 7.30u, dan lunch om 13u en 's avonds eten we rond 18u.
Ik werk nu ook weer 4 dagen per week op kantoor, en de routine doet me goed wat dat betreft. Ik voel me behoorlijk relaxt qua afvallen momenteel, het voelt niet als vervelend.

En, jippie, sinds gisteren zijn de sportscholen hier weer open. Gisterenavond gelijk twee klasjes gedaan, gewichten en spinning en nu kan ik niet op hakken lopen op mijn werk omdat mijn benen zo'n zeer doen :lol:
Maar zo fijn om weer terug te zijn en mijn gym buddies weer te zien.
Als dat voor jou werkt is dat prima toch Ainne?

De weegschaal hier gaf vanochtend 58,0 aan toen ik erop stond. Fijn dat ik niet aankom, maar ik val dus nog steeds, zij het heel langzaam, wat af.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me wel voorstellen dat dat werkt hoor Ainne, en zolang je koolhydraten niet helemaal skipt is dat volgens mij helemaal prima.

Hoe is het met je hernia Lise? Ik had blijkbaar op de vorige pagina niet alles gelezen want ik las net terug en toen zag ik dat ineens. Wat naar zeg!

67,7 hier vanmorgen. Het gaat wel steeds langzamer maar het gaat nog steeds naar beneden dus dan is het goed.
Drackie schreef:
09-07-2020 14:27
Ik kan me wel voorstellen dat dat werkt hoor Ainne, en zolang je koolhydraten niet helemaal skipt is dat volgens mij helemaal prima.

Hoe is het met je hernia Lise? Ik had blijkbaar op de vorige pagina niet alles gelezen want ik las net terug en toen zag ik dat ineens. Wat naar zeg!

67,7 hier vanmorgen. Het gaat wel steeds langzamer maar het gaat nog steeds naar beneden dus dan is het goed.
Goed bezig Drackie! Mooi dat het nog steeds naar beneden gaat. Dat het langzaam gaat is eigenlijk alleen maar goed toch. Dan is de kans groter dat het er ook af blijft.

Mijn hernia vindt het erg fijn bij mij. Hij kan chirurgisch weer weggehaald worden, de neurochirurg wil wel opereren, maar dat zal dan preventief zijn en niet curatief. Oftewel, ik zal er niet beter van worden.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
25-06-2020 11:34
Jeeemig Drackie, wat ga jij goed joh, echt geweldig voor je!

En jij ook trouwens Lise :)

Ik heb ook een poos IF gedaan Dreamer en ik vond dat ook prima te doen eigenlijk, het maakte het wat makkelijker voor me, zo van ok, tussen 20u en 12u eet ik gewoon niet. Heel simpel.



Nou, dat is voor mij niet simpel hoor. Voor 12 uur moet k echt wel gegeten hebben, anders lig ik met een appelflauwte onder tafel/m'n fiets/de trap. Dat heb ik al verschillende keren meegemaakt. Maar tussen 19 en 7 niet eten, zou in theorie moeten kunnen nu.
Later is nu
Dreamer schreef:
09-07-2020 16:09
Nou, dat is voor mij niet simpel hoor. Voor 12 uur moet k echt wel gegeten hebben, anders lig ik met een appelflauwte onder tafel/m'n fiets/de trap. Dat heb ik al verschillende keren meegemaakt. Maar tussen 19 en 7 niet eten, zou in theorie moeten kunnen nu.
Als dat IF is doe ik dat ook. Maar ik vind het helemaal niet zo gek om na het avondeten niet meer te eten tot het ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
En geen koolhydraten is wat mij betreft niet vloeken in de kerk, maar ook iets dat k niet volhoud. Heeft denk ik ook te maken met het feit dat ik vegetarisch eet. En ik heb het echt wel eens geprobeerd, had steeds honger. Vreselijk.
Fijn dat het bij jou nou goed gaat :-]

Fijn dat je gewicht nog zakt, Drackie.
Ik ben al blij dat k op gewicht blijf.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
66,6 vandaag. Nog 1,8 kg en ik heb geen overgewicht meer. :cheer2: Dan krijg ik van man ook een Apple Watch. Die afspraak staat al 8 of 9 jaar (!), hoewel de afspraak eerst een iPad was, maar tot nu toe ben ik nog nooit zo dichtbij dat doel geweest. Ik ben op vakantie, op de camping, en eet hier gewoon volgens WW. Ik ga wel dinsdag uit eten, mijn enige cheat deze week. En ja, ik heb de weegschaal dus meegenomen. :rofl:
Wat ontzettend goed Drackie! Wat ga je lekker zeg! En fijne vakantie natuurlijk!

Ik zit inmiddels tussen de 57 en 57,5.
Alle reacties Link kopieren
Jippie Drackie, wat goed! :cheer2:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw Drackie, wat geweldig voor je! En wat goed dat je het zelfs op je vakantie nog volhoudt!

Ik heb geen idee wat ik weg, doe weer lekker aan struisvogelpolitiek momenteel, maar zo licht als Drackie en Lise ben ik zeker niet! Maar ik zit wel lekker in mijn vel momenteel, sport weer drie keer per week en de kleren passen weer, maar ik denk niet dat ik qua gewicht afgevallen ben, ik gok dat ik rond de 70 zit.
Ik ben wat aangekomen sinds de hittegolf en ik ben niet anders gaan eten. Zou het gewoon vocht kunnen zijn door de warmte? Herkennen jullie dat?
Ik beweeg een stuk minder door de hitte en heb net zoveel trek als normaal, en geef er net zoveel aan toe als normaal, dus dat zal wel aankomen worden. Misschien niet direct,maar als het zo door blijf gaan, echt wel. :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven