Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak was jij je?

06-01-2021 23:21 109 berichten
Ben benieuwd hoevaak wassen jullie je?
Ik douche me elke dag en was 2 keer per dag mijn gezicht en om de dag mijn haren.
1 a 2 keer per week ga ik uitgebreid in bad.
Als ik me 1 dag niet douche voel ik me direct niet schoon genoeg.

Hoevaak douche jij je?

Totaal aantal stemmen: 332

Elke dag (55%)
Om de dag (20%)
Twee keer per dag (9%)
Minder dan 4 keer per week (16%)
Eén keer per dag, in de zomer meestal twee keer.
Ik dacht vorige week nog, is het niet weer eens tijd voor een douchetopic :cheer2:
Ik waste dagelijks mijn haar. Deed ik dat niet voelde het al snel minder schoon. Zowel psychologisch, alsook letterlijk.
Sinds ik mijn haar niet meer elke dag was is dat weg. Mijn hoofdhuid is gestabiliseerd na een tijdje en kan nu heel goed enkele dagen niet wassen verdragen zonder vet te worden. Ik was mijn haar nu om de twee dagen. Heb echter ook een keer een week niet gewassen en het zag er mooi uit en voelde prima.

Hieraan zie je dat huid en haar dagelijkse was niet nodig hebben en zelfs liever niet hebben.
Ik heb het echt moeten ondervinden om het te geloven.
Ik douche me elke dag, haren worden drie keer per week gewassen.

Onlangs las ik op de site van de BBC een interview met een wetenschapper die alleen nog maar z'n handen waste, z'n haren dus ook nooit. Veel gezonder, zei hij, de bacteriën op je huid hebben een functie en als je jezelf maar lang genoeg niet wast, herstelt de balans van die bacteriën zich en ruik je niet meer vies. Z'n omgeving zou bevestigen dat hij niet stinkt, ook niet in de zomer of na het sporten.

Right ... parfums zijn niet voor niks uitgevonden in de tijd dat mensen 1x per jaar in bad gingen.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
06-01-2021 23:28
En de titel is ‘hoe vaak was jij je’ maar bij de poll gaat het over douchen.

Ik ken mensen die zich regelmatig ‘bij de wasbak wassen, met een washand’.
Wat moeten die dan bij je poll invullen?
Daar ging mijn broertje een keer de mist in, maar dan andersom, met een gesprekje van de juf met mijn ouders tot gevolg.
De vraag was: hoe vaak douche jij je? En hij antwoord iets als '1x in de week', want logisch geredeneerd: douchen is niet wassen aan de wasbak.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 07-01-2021 06:48
1.97% gewijzigd
Ik douche elke dag. Vind het gewoon fijn om weer lekker fris te zijn! Ik hou ook heel erg van douchegel, zeep, badschuim enz. In bad ga ik soms. Vooral als ik het heel koud heb. Haar wassen doe ik 2 keer per week, op woensdag en zondag. Dan is het ook wel echt nodig weer.
Gezicht wassen doe ik onder de douche elke dag (ik douche bijna altijd ‘s avonds) en in de ochtend gebruik ik een wattenschijfje met tonic.
Ik merk niks aan mijn huid van het elke dag douchen. Heb geen probleemhuid verder ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Gya2020 schreef:
06-01-2021 23:32
Dat valt ook onder wassen
ja, maar niet onder douchen, en daar gaat de poll over.

Dus wat zou mijn broertje, die van 2 posts terug, nou in moeten vullen?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag en ik was elke dag mijn haar. En ja dat moet elke dag want ik heb een vette huid en dus snel vet haar.
CommonSense schreef:
07-01-2021 00:15
Hoezo is wassen heel slecht voor je gezondheid?
Het is niet erg goed voor de huid, zeker niet met zeep.
(De huid is het grootste orgaan)
Alle reacties Link kopieren
Elke dag washandje; een in de 3 dagen douchen en harenwassen om de 4-5 dagen. Na sporten altijd, en in de zomer vaker!
CommonSense schreef:
07-01-2021 00:15
Hoezo is wassen heel slecht voor je gezondheid?

Wassen is niet slecht voor je gezondheid. De hele dag naar zeep en shampoo willen ruiken zoals TO schrijft, is dat wel potentieel.

Lees onder andere dit eens en onderzoek zelf verder.
https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... duidelijk/
Phoebe1982 schreef:
07-01-2021 07:11
Het is niet erg goed voor de huid, zeker niet met zeep.
(De huid is het grootste orgaan)

En dit!
Ik heb overigens zelf 1x per dag ingevuld. En dan bedoel ik de douche en niet wassen aan de wasbak. Simpelweg nodig gezien mijn fysieke achtergrond. Maar alleen bepaalde delen met zeep. Gezonde zeep.
Alle reacties Link kopieren
in de zomer douche ik minstens 1 en meestal 2 keer per dag. In de winter, of elke dag maar sla zeker 1x in de week een dagje over dat ik me bij de wasbak was met een washandje, even snel.
komt nu ook het topic met hoe vaak trek jij schoon ondergoed en sokken aan en hoe vaak poets jij je tanden? of zijn die nog niet aan de beurt? :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik douche elke ochtend, anders voel ik me ook echt niet fris. En als ik gesport heb of het heel koud heb of juist gezweet heb met warm weer, ga ik ‘s avonds nog snel even. Mijn haar was ik 2x per week.

Tussendoor mijn gezicht wassen doe ik niet, want dan was ik mijn make-up eraf en kan ik weer opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Is dit weer zo'n topic waarin uiteindelijk mensen die zich minder vaak dan 1x per dag wassen gelijk vies als vies worden bestempeld?
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
07-01-2021 07:37
Is dit weer zo'n topic waarin uiteindelijk mensen die zich minder vaak dan 1x per dag wassen gelijk vies als vies worden bestempeld?

Ja, uiteindelijk gaan de forummers met smetvrees melden dat ze je flamoes kunnen ruiken op het openbaar toilet.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
07-01-2021 07:37
Is dit weer zo'n topic waarin uiteindelijk mensen die zich minder vaak dan 1x per dag wassen gelijk vies als vies worden bestempeld?
Wat ik wel vies vind, is wanneer mensen zich alleen bij de wastafel wassen en vrijwel nooit douchen. Want dan sla je bepaalde lichaamsdelen bijna altijd over. Ik zie mensen nog niet bij de wastafel hun voeten of rug wassen namelijk. Ik verbaas me daar altijd over als ik het lees (wel eens op dit forum).
pamelacourson wijzigde dit bericht op 07-01-2021 08:18
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zelf sport ik overigens elke dag en douche daarom ook elke dag (wel zo kort mogelijk en draai de kraan tussendoor dicht).

Echter, het is nogal subjectief dat jezelf eens per 24 u wassen/douchen nog wel hygiënisch is, maar bij wijze van spreken eens per 36 u wel, omdat iemand anders gevoel dat zegt. Alleen dat blijkt soms lastig om te erkennen.
roseaux wijzigde dit bericht op 07-01-2021 07:40
1.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gya2020 schreef:
06-01-2021 23:31
Voor mezelf ik wil het liefst superfris ruiken dus dat gevoel dat je hebt wanneer je net de douche uit komt en nog naar shampoo en douchegel ruikt en fris gewassen kleren aan hebt. Dat wil ik het liefst de hele dag blijven ruiken.

Je ruikt dus fris wanneer je naar shampoo en douchegel ruikt? Brrrr dat ruikt toch chemisch en niet natuurlijk.

Verder is het voor je huid niet zo goed om vaak, lang en (erg) warm te douchen en badderen met allerlei producten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
2x per dag. ‘S ochtends omdat ik het lekker vind, ‘s avonds ga ik óf in bad omdat ik wil relaxen óf neem ik een snelle douche omdat ik schoon m’n bed in wil.
Roseaux schreef:
07-01-2021 07:40
Zelf sport ik overigens elke dag en douche daarom ook elke dag (wel zo kort mogelijk en draai de kraan tussendoor dicht).

Echter, het is nogal subjectief dat jezelf eens per 24 u wassen/douchen nog wel hygiënisch is, maar bij wijze van spreken eens per 36 u wel, omdat iemand anders gevoel dat zegt. Alleen dat blijkt soms lastig om te erkennen.
Zolang je niet meurt vind ik het allemaal best.
Alle reacties Link kopieren
Ivm een zeer droge huid gebruik ik zo min mogelijk zeep en het is hele dure via de dermatoloog. Ik douche wel elke dag maar met lauw water. Haren was ik 2 keer per week. Ik krijg nooit te horen dat ik stink, vraag het wel regelmatig.
Wij hebben blijkbaar het idee dat douchegel etc nodig is maar de huis heeft echt wel wat zelfreinigend vermogen.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo goed voor je huid, dat continue ontvetten dus ik denk wel dat je er sneller een ouder uitziende huid van gaat krijgen.
Veel mannen vinden het niet lekker ruiken en willen liever dat je naar jezelf ruikt (voor het geval dat dit van toepassing is)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gezicht wassen 2x per dag
Lichaam wassen elke dag (natmaken met handdouche, liezen, bilspleet, oksels en borstspleet inzepen, afspoelen met handdouche) en dan eens in de vier dagen 'echt douchen', dus wat langer inclusief haren wassen en soms scheren.

Dat haal ik overigens niet altijd ivm gezondheidsproblemen.
Moet zeggen dat mijn huid er blij mee is, minder te douchen. Wassen bij de wasbak ipv met de handdouche vind ik onhandig maar dat ding staat 2x tien seconden aan, dus ik noem het wassen ipv douchen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven