Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak was jij je?

06-01-2021 23:21 109 berichten
Ben benieuwd hoevaak wassen jullie je?
Ik douche me elke dag en was 2 keer per dag mijn gezicht en om de dag mijn haren.
1 a 2 keer per week ga ik uitgebreid in bad.
Als ik me 1 dag niet douche voel ik me direct niet schoon genoeg.

Hoevaak douche jij je?

Totaal aantal stemmen: 332

Elke dag (55%)
Om de dag (20%)
Twee keer per dag (9%)
Minder dan 4 keer per week (16%)
Alle reacties Link kopieren
Mappie88 schreef:
07-01-2021 09:31
Dit heb ik ook. Slechte huid, als ik elke dag lekker warm douche dan heb ik na afzienbare tijd geen huid meer. Maar koud douchen vind ik super naar.
Douche om de dag, was m’n haar 2x per week (anders mega droog) maar was mezelf wel elke dag even bij de wasbak.
Beetje off-topic, maar ik zweer bij de hydraterende bodycreme van Nivea. Die gebruik ik altijd op armen, borst, hals en gezicht. Als ik dat niet doe krijg ik op die plekken velletjes of een droge, trekkende huid (op de rest van m'n lijf heb ik daar geen last van, gek genoeg). Voor ik die creme ontdekte had ik op m'n bovenarmen altijd keratosis pilaris. Nu geen last meer van :)
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
07-01-2021 09:59
Beetje off-topic, maar ik zweer bij de hydraterende bodycreme van Nivea. Die gebruik ik altijd op armen, borst, hals en gezicht. Als ik dat niet doe krijg ik op die plekken velletjes of een droge, trekkende huid (op de rest van m'n lijf heb ik daar geen last van, gek genoeg). Voor ik die creme ontdekte had ik op m'n bovenarmen altijd keratosis pilaris. Nu geen last meer van :)
Is dat de oude SOS versie?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben héél stipt in zulke dingen.

Dus douch dus volgens een zeer nauwkeurig schema:

29 februari van 20.15 tot 20.25, met shampoo conditioner en een antibacteriële zeep......
Moreina schreef:
07-01-2021 08:52
Ik draag al jaren geen ondergoed meer.
Lekker laten luchten de boel, veel frisser.
Ga jij er vanuit dat iedereen, altijd, een onderbroek draagt.......?
Izzy_ schreef:
07-01-2021 06:41
IOnlangs las ik op de site van de BBC een interview met een wetenschapper die alleen nog maar z'n handen waste, z'n haren dus ook nooit. Veel gezonder, zei hij, de bacteriën op je huid hebben een functie en als je jezelf maar lang genoeg niet wast, herstelt de balans van die bacteriën zich en ruik je niet meer vies. Z'n omgeving zou bevestigen dat hij niet stinkt, ook niet in de zomer of na het sporten.
Oef, wat zal die man muf ruiken. Dode huidcellen, zweet, stof. Bah.
Phoebe1982 schreef:
07-01-2021 07:11
Het is niet erg goed voor de huid, zeker niet met zeep.
(De huid is het grootste orgaan)
Ja, en? Regelmatig wassen is echt niet ongezond hoor.
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
07-01-2021 11:59
Oef, wat zal die man muf ruiken. Dode huidcellen, zweet, stof. Bah.
Ik weet niet of met niet wassen wordt bedoeld dat hij per definitie nooit in aanraking komt met water wat in principe al vrij effectief is als het gaat om het afspoelen van zweet en stof.
Alle reacties Link kopieren
ik douche dagelijks, mijn haren was ik om de dag of om de 2 dagen.

Heel soms was ik me aan de wastafel maar dat is zelden
EHR schreef:
07-01-2021 07:22
Wassen is niet slecht voor je gezondheid. De hele dag naar zeep en shampoo willen ruiken zoals TO schrijft, is dat wel potentieel.

Lees onder andere dit eens en onderzoek zelf verder.
https://www.google.nl/amp/s/radar.avrot ... duidelijk/
Ah, ik zie nu dat je reageerde op de zeepgeur etc van TO, duidelijk.

Nee dank je, geen behoefte aan. Ben tevreden met mijn dagelijkse douche met minimaal gebruik van zeep en 2x per week shampoo.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag wassen, maar niet het gehele lichaam met douchegel. Zeep onder de armen en verder vaak alleen water. Haar wassen doe ik 1 keer per week. Binnenkort heb ik een badkuip en misschien zelfs jacuzzi en daar kan ik echt niet op wachten :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bij het lezen van je OP vraag ik mij af waarom je 2x per dag je gezicht wast terwijl je ook iedere dag doucht. Tijdens het douchen was je je gezicht toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik douche 2 of 3 x per week. Ik gebruik geen zeep.
2x per week was ik mijn haar (wel met shampoo).

Mijn huid en haar reageren erg slecht op veel wassen. Bij minder wassen en geen zeep gebruik is alles veel gezonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche twee keer per dag.
Ik was mijn haren elke dag.....en ik leef nog steeds, zo ook mijn huid en haar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche denk ik gemiddeld om de dag. Soms elke dag, soms 2x per dag, het hangt af van wat ik doe op een dag. Ik was mijn haren een stuk minder sinds kort, met sulfaat en parabenen vrije shampoo. Het wordt nu pas na 3-4 dagen een mini beetje vettig. Douche dus regelmatig met een douchemuts ook, ideaal.

En met wassen zeep ik niet mijn hele lichaam alleen, alleen de plekken waar de 'vieze' klieren zitten: oksels, schaamstreek, tussen billen en voeten. De rest spoel ik met water en mijn huid is wel minder droog hiervan sinds ik dat zo doe :)
Roseaux schreef:
07-01-2021 12:04
Ik weet niet of met niet wassen wordt bedoeld dat hij per definitie nooit in aanraking komt met water wat in principe al vrij effectief is als het gaat om het afspoelen van zweet en stof.
Haar en hoofdhuid gaan vreselijk muf ruiken als je het niet af en toe met shampoo wast. Vind ik dan he. En dan hebben we het nog niet eens over ongewassen dreads. Bweuh.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
07-01-2021 07:39
Wat ik wel vies vind, is wanneer mensen zich alleen bij de wastafel wassen en vrijwel nooit douchen. Want dan sla je bepaalde lichaamsdelen bijna altijd over. Ik zie mensen nog niet bij de wastafel hun voeten of rug wassen namelijk. Ik verbaas me daar altijd over als ik het lees (wel eens op dit forum).
Ik snap dat gestumper bij de wastafel om jezelf te wassen ook nooit.
Douchen gaat echt veel sneller en makkelijker
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
07-01-2021 14:10
Haar en hoofdhuid gaan vreselijk muf ruiken als je het niet af en toe met shampoo wast. Vind ik dan he. En dan hebben we het nog niet eens over ongewassen dreads. Bweuh.
Heb je een goede steekproef gedaan dan? Ik ken daar persoonlijk sowieso niet genoeg mensen voor met deze wasstijl. En ik denk ook dat het verschil maakt of het een bewuste keuze is (dan worden er soms nog wel andere middeltjes toegepast) of pure laksheid.

Ik denk sowieso dat zoiets nogal per persoon kan verschillen. Voor mij werkt het iig niet, want mijn hoofdhuid wordt sowieso eens per maand ontzettend vet door de hormonale schommelingen rondom mijn menstruatie. En mijn okselbacteriën zijn ook niet neutraal genoeg om deodorantloos door het leven te kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Roseaux schreef:
07-01-2021 14:21
Heb je een goede steekproef gedaan dan? Ik ken daar persoonlijk sowieso niet genoeg mensen voor met deze wasstijl. En ik denk ook dat het verschil maakt of het een bewuste keuze is (dan worden er soms nog wel andere middeltjes toegepast) of pure laksheid.

Ik denk sowieso dat zoiets nogal per persoon kan verschillen. Voor mij werkt het iig niet, want mijn hoofdhuid wordt sowieso eens per maand ontzettend vet door de hormonale schommelingen rondom mijn menstruatie. En mijn okselbacteriën zijn ook niet neutraal genoeg om deodorantloos door het leven te kunnen gaan.
Dat verschilt inderdaad heel erg per persoon. Mijn moeder heeft in haar leven nog nooit deodorant gebruikt en ik heb haar nog nooit geroken. Ik daarentegen kan geen uur zonder deo, ik merk het meteen als ik het vergeten ben. En de geur van je haar/hoofdhuid heeft ook met hormonen te maken. Zo had mijn dochter eerst na een week niet wassen nog steeds lekker ruikend haar en nu ruik je het na een dag al. Gelukkig bestaat er droogshampoo. Maar je kan dit idd nooit in zijn algemeenheid zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Phoebe1982 schreef:
07-01-2021 07:11
Het is niet erg goed voor de huid, zeker niet met zeep.
(De huid is het grootste orgaan)
Eens, maar ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die zich met zeep wassen. Douchegel is niet hetzelfde als zeep.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
09-01-2021 19:28
Dat verschilt inderdaad heel erg per persoon. Mijn moeder heeft in haar leven nog nooit deodorant gebruikt en ik heb haar nog nooit geroken. Ik daarentegen kan geen uur zonder deo, ik merk het meteen als ik het vergeten ben. En de geur van je haar/hoofdhuid heeft ook met hormonen te maken. Zo had mijn dochter eerst na een week niet wassen nog steeds lekker ruikend haar en nu ruik je het na een dag al. Gelukkig bestaat er droogshampoo. Maar je kan dit idd nooit in zijn algemeenheid zeggen.
Heeft volgens mij inderdaad zeker met hormonen te maken. En volgens mij schommelen die nogal bij mijn puber. De ene keer wast hij zijn haar en ziet het er na vier dagen nog steeds prachtig uit, en de andere keer is het de volgende dag alweer wat vettig. (Nou geef ik direct toe dat het een mogelijkheid is dat het wassen van zijn haar niet altijd even grondig gebeurt...)
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
07-01-2021 09:59
Beetje off-topic, maar ik zweer bij de hydraterende bodycreme van Nivea. Die gebruik ik altijd op armen, borst, hals en gezicht. Als ik dat niet doe krijg ik op die plekken velletjes of een droge, trekkende huid (op de rest van m'n lijf heb ik daar geen last van, gek genoeg). Voor ik die creme ontdekte had ik op m'n bovenarmen altijd keratosis pilaris. Nu geen last meer van :)
Ik ga die meteen inslaan bij volgende winkeltocht, ben benieuwd, thanks :-)!
*Sally* schreef:
06-01-2021 23:26
Één keer in de drie weken.
En mijn bed verschoon ik twee keer per jaar.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik douche om de dag en was 1x per week mn haar. Vindt ik genoeg!
Alle reacties Link kopieren
mijn lange haar was ik 1 keer per week, niet eens omdat het vettig is, maar omdat ik vind dat het dan omgevingsgeuren aan gaat nemen. Douchen is bij mij spoelen, zo ongeveer om de dag. We hebben wel een jacuzzi waar wij ook om de dag samen even in relaxen, na de douche,
Alle reacties Link kopieren
Ik was me elke dag en douche 3x in de week.
Elke dag douchen is niet nodig en niet goed voor je huid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven