Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak was jij je?

06-01-2021 23:21 109 berichten
Ben benieuwd hoevaak wassen jullie je?
Ik douche me elke dag en was 2 keer per dag mijn gezicht en om de dag mijn haren.
1 a 2 keer per week ga ik uitgebreid in bad.
Als ik me 1 dag niet douche voel ik me direct niet schoon genoeg.

Hoevaak douche jij je?

Totaal aantal stemmen: 332

Elke dag (55%)
Om de dag (20%)
Twee keer per dag (9%)
Minder dan 4 keer per week (16%)
Alle reacties Link kopieren
Man en ik douchen elke ochtend en avond. Pubers douchen elke avond
Alle reacties Link kopieren
Ik douche iedere ochtend. Als ik wakker word, ben ik helemaal stijf (spieren, gewrichten) en onder de douche word ik weer soepel. En wakker! Overigens douche ik met lauwwarm water, warm douchen vind ik niet fijn, dat heeft te maken met mijn huid.
Ik gebruik 1 x per week douche-gel als ik mijn oksels scheer. Haren wassen doe ik 2 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
15-01-2021 20:59
Ik was me elke dag en douche 3x in de week.
Elke dag douchen is niet nodig en niet goed voor je huid.
Dat laatste is een mening denk ik.
Zoals ik al zei, ik douche 2 keer per dag, (ochtend langer, avond even een minuutje om warm te worden en schoon mijn bed in te gaan) daarnaast gebruik ik goede producten en smeer ik mij in. Voor mij is dat "nodig" gezien mijn werk en de hormonale fase waar ik momenteel in verkeer.
Mijn huid ziet er prima uit (in de winter wat droger dan in de zomer maar dat lijkt mij normaal)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
16-01-2021 16:08
Dat laatste is een mening denk ik.
Zoals ik al zei, ik douche 2 keer per dag, (ochtend langer, avond even een minuutje om warm te worden en schoon mijn bed in te gaan) daarnaast gebruik ik goede producten en smeer ik mij in. Voor mij is dat "nodig" gezien mijn werk en de hormonale fase waar ik momenteel in verkeer.
Mijn huid ziet er prima uit (in de winter wat droger dan in de zomer maar dat lijkt mij normaal)
Niet perse een mening. Elke dag douchen/badderen is op z'n best niet schadelijk voor je. Er zijn echter ook vele dermatologen en wetenschappers die het echt zeer sterk afraden. Het is per persoon en zijn/haar omstandigheden verschillend wat het beste is.

Mijn huid is in de winter overigens helemaal niet droger. Wellicht (genetisch) geluk.
.
Leuk topic, stelletje stinkerds.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag douchen, om de dag haren wassen (ik maak mijn haar de andere dag ook niet nat door de douchekop vast te houden).
mandylion schreef:
17-01-2021 16:57
Niet perse een mening. Elke dag douchen/badderen is op z'n best niet schadelijk voor je. Er zijn echter ook vele dermatologen en wetenschappers die het echt zeer sterk afraden. Het is per persoon en zijn/haar omstandigheden verschillend wat het beste is.

Mijn huid is in de winter overigens helemaal niet droger. Wellicht (genetisch) geluk.

Klopt.
Mijn vriendin kreeg exceem . Bleek te komen van elke dag haren wassen.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
17-01-2021 20:45
Leuk topic, stelletje stinkerds.
Called it!
Eva1977 schreef:
15-01-2021 21:01
Man en ik douchen elke ochtend en avond. Pubers douchen elke avond

Poets je dan ook elke ochtend en avond de douche?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven