Lijf & Lijn alle pijlers

Hoeveel calorieën nuttig jij op een dag?

16-01-2017 17:16 173 berichten
Als je het niet uit je hoofd weet kan je er via deze site achterkomen wat ongeveer jouw calorie inname is. https://mijn.voedingscentrum.nl/mobiel/caloriechecker/

Ben gewoon benieuwd.

Ik zit nu op de 1000 calorieën per dag.
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 19:29:

[...]

Luister ook vooral naar je eigen lichaam. Als jij je gewoon goed voelt bij de 1000-1300 calorieen zou ik niet nog 600 erbij forceren, omdat je dat nodig zou hebben. Het is allemaal relatief.

Slecht advies. Vooral van jou, want je hebt geen flauw idee waar je mee bezig bent.

Eerst veel te veel overgewicht hebben en dan jezelf uithongeren. Luister jij maar beter niet naar je eigen lichaam!
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 19:39:

[...]

Ook dat is relatief en zijn de meningen over verdeeld. Je eigen lichaam is de beste graadmeter. Als je ongezond bezig bent zal je dat snel genoeg aanvoelen en de gevolgen van merken.

nee hoor was het maar zo simpel. het is net als roken. je kan denken dat je er geen last vwn

hebt maar dan over 10 jaar heb je kanker. Zo ishet ook met ondervoeding. Op lange termijn: botontkalking, onvruchtbaarheid, hartfalen
quote:strikjemetstippels schreef op 16 januari 2017 @ 17:55:

[...]

Pasta met pesto, kaas snippers en gehakt + groente een ideetje? Da's best veel kcal, en best gezond.Ik ben vegetariër en ik vind kaas (of althans veel kans) niet echt gezond. Maar ik ben er wel mee bezig hoor, zoeken naar gezonde en voedzame recepten!
quote:lunaleeflang schreef op 16 januari 2017 @ 19:58:

[...]

Ik ben vegetariër en ik vind kaas (of althans veel kans) niet echt gezond. Maar ik ben er wel mee bezig hoor, zoeken naar gezonde en voedzame recepten!wat is er mis met kaas?
quote:sinnombre schreef op 16 januari 2017 @ 19:54:

[...]

Slecht advies. Vooral van jou, want je hebt geen flauw idee waar je mee bezig bent.

Eerst veel te veel overgewicht hebben en dan jezelf uithongeren. Luister jij maar beter niet naar je eigen lichaam!Euhm ik heb niet veel te veel overgewicht, hoor. Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben en mijn lichaam heeft genoeg aan 1000 calorieën op een dag. Daar verandert jouw gezeur niks aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 20:01:

[...]

Euhm ik heb niet veel te veel overgewicht, hoor. Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben en mijn lichaam heeft genoeg aan 1000 calorieën op een dag. Daar verandert jouw gezeur niks aan. Je hebt duidelijk geen idee wat jouw lichaam nodig heeft. Nooit gehoord van spierafbraak als je te weinig eet? Dat merk je nu nog niet hoor, daar heb je later pas plezier van.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2017 @ 19:42:

[...]

Daar zijn de meningen niet over verdeeld, dat is gewoon een feit. Je bent ongezond bezig, ook al wil je dat niet horen, maakt het niet minder waar.Leg mij eens uit waarom het ongezond is, want ik begrijp het niet.
1000 is toch veel te weinig voor een gezonde vrouw.
quote:spell68 schreef op 16 januari 2017 @ 20:08:

[...]

Leg mij eens uit waarom het ongezond is, want ik begrijp het niet.Jij begrijpt best dat het ongezond is als je lichaam te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.

[...]

Euhm ik heb niet veel te veel overgewicht, hoor. Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben en mijn lichaam heeft genoeg aan 1000 calorieën op een dag. Daar verandert jouw gezeur niks aan. Lekker zo doorgaan dan! Wees maar trots op die 1000 kalorieen, knap hoor! Al die veelvraten hier met minimaal 2000 kalorieen. Dat heb jij niet nodig, jij bent sterker dan dat. Goed bezig!

[...]

Euhm ik heb niet veel te veel overgewicht, hoor. Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben en mijn lichaam heeft genoeg aan 1000 calorieën op een dag. Daar verandert jouw gezeur niks aan. Hoe weet je dan zo goed waar je mee bezig bent? Kun je onderbouwen waarom jij maar 1000 kalorieen nodig hebt? En wat gebeurd er dan met je lijf? Wat verwacht je?
Helaas kom ik de laatste week ook maar net aan de 1000 calorieën.

Ik heb net de diagnose diabetes gekregen en ik moet afvallen. Ik volg nu een low carb dieet, maar weet van gekkigheid niet wat ik allemaal naar binnen moet proppen om aan genoeg calorieën te komen, ik zit gewoon vol en krijg er niets meer in, ondanks het feit dat ik veel eetmomenten heb. Ook moet ik uitkijken met cholesterol, dus dat maakt dat ik ook daar op moet letten.

Ik eet veel groenten, maar die zijn allemaal laag in waarden, dus vraag ik me af of het wel zo gezond is om mezelf te overeten om maar aan genoeg calorieën te komen.
Als je echt net maar aan de 1000 calorieën komt, Cateautje, zou ik er echt iets bijdoen. Het is gewoon echt niet goed voor je lichaam.
wat mij vooral verbaast is dat er zoveel mensen weten hoeveel kcal ze tot zich nemen :D ik heb echt geen flauw idee, ik eet gewoon wanneer ik honger heb ;) de ene dag dus meer dan de andere!
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2017 @ 20:11:

[...]

Jij begrijpt best dat het ongezond is als je lichaam te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.

Natuurlijk, ik snap alleen niet dat je calorieën associeert met voedingsstoffen. Calorieën hebben betrekking op energievoorziening. Voedingsstoffen op het optimaal functioneren van het lichaam. Voedingsstoffen worden in grammen uitgedrukt. Je kunt met 1000 kcal makkelijk voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen.

Het enige is spiermassaverlies, maar dat an sich is niet ongezond en veelal tegen te gaan met voldoende eiwitten van die 1000 kcal en wat krachttraining.

Uiteraard is het niet aan te raden om maandenlang zo te leven, want het put je lichaam uit, maar met refeeddagen/ weken, kun je dit lang volhouden.
quote:S-Meds schreef op 16 januari 2017 @ 19:58:

[...]

nee hoor was het maar zo simpel. het is net als roken. je kan denken dat je er geen last vwn

hebt maar dan over 10 jaar heb je kanker. Zo ishet ook met ondervoeding. Op lange termijn: botontkalking, onvruchtbaarheid, hartfalenEn dan zitten al die kilo's er waarschijnlijk allang weer aan.
Nou, het gehuil gaat hier nog wel eventjes door denk ik.

Ik ga gezellig met mijn mannetje voor de haard zitten. Goed voor de spiertjes.

Ik lees morgen wel verder wat jullie calorie inname is, als mijn hart het tegen die tijd tenminste nog niet begeven heeft.

Bye.
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2017 @ 20:18:

Als je echt net maar aan de 1000 calorieën komt, Cateautje, zou ik er echt iets bijdoen. Het is gewoon echt niet goed voor je lichaam.Dat wil ik wel, maar nou wil ik niet met Hans Janmaat spreken, maar vol is vol. Ik kan moeilijk tot brakens toe blijven eten, dat is ook niet gezond.
Maar wat wil je dan met dit topic?

Wat is je bedoeling?
quote:Bblientje schreef op 16 januari 2017 @ 20:25:

Ik lees morgen wel verder wat jullie calorie inname is, als mijn hart het tegen die tijd tenminste nog niet begeven heeft.

Bye.1642 kcal/1806 kcal/2142 kcal/2562 kcal. Afhankelijk voor wat op het trainingsprogramma staat
Ik denk dat TO gewoon een veer in haar reet wil omdat ze het met 1000kcal per dag redt. (Of denkt te redden)

Bye.Ignorant is bliss. Slaap lekker.
quote:gizzmo-returns schreef op 16 januari 2017 @ 20:27:

Maar wat wil je dan met dit topic?

Wat is je bedoeling?Rellen, duh.

Bye.

Je mannetje?! Braak!

Maar ik snap het wel. Als hij ook maar 1000 calorieën naar binnenwerkt op een dag, zal hij nooit een man worden.
Lekker anorexia topic dit.

Doe niet zo ontzettend dom TO, ik at eerst ook rond de 1000 kcal per dag en hoera, ik viel flink af. Lekker complimentjes krijgen tot mn haar begon uit te vallen.

Nu ik terugkijk had ik toen ook helemaal geen mooi lijf, ik was misschien wel smal maar helemaal niet strak, echt skinny fat.

Zie er nu met 5kg meer een stuk beter uit dan toen en veel strakker.

Mn metabolisme is overigens wel echt gruwelijk verpest door die stomme fase in mn leven. Ben nu bezig dat hopelijk nog enigszins recht te trekken.

Mijn linkerbil verbruikt al 1000 kcal joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven