Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Hoii ik ben ook weer terug in het veel te koude Nederland. Ik durf alleen morgen niet te wegen want ben bang dat dat geen realistisch beeld is. Maar ben wel van de chocolade broodjes en de croissants af gebleven. Al kon ik goed merken aan mijn lichaam het eten daar heel anders is.

Ik ga even alles terug lezen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Evda, welkom terug Woeffie
It's not always easy, but it's worth it.
Dankjewel Judith.

Heb je jezelf opgegeven bij de sport school?
Misschien doe ik met je mee vanaf 1 januari.
Moet dan van mezelf echt minimaal 2x en liefst 3.

Vanmorgen woog ik 82.5.
Tot 83.2 heb ik zelf gedaan en de rest is van 1 dag nauwelijks eten, dus er zal wel weer iets bijkomen..al hoop ik dat ik het vanaf dit gewicht door kan zetten naar beneden, misschien niet realistisch om te wegen een dag na nauwelijks gegeten te hebben.
Maar ik klaag niet, ben er blij mee :)
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet. Ik ben woensdagavond door m'n diabetes van de trap gevallen. Voet zwaar bezeerd, en stijve nek, schouders, rug.... dus... Heb ik weer.
Ik denk dat je resultaat wel realistisch is hoor, je bent toch ook beter bezig?
Maar heb wel al het formulier liggen.
Wil 3x per week gaan.

Woeffie: Even wat uitgebreider: Goed dat je de lekkere snacks toch wat hebt weerstaan! Goed hoor. Was het leuk??
It's not always easy, but it's worth it.
Aghhhh Judith wat schrikken ..was je flauw gevallen?
Naar zeg!!
Was je alleen thuis?
Zijn de muizen weg?

Nee is niet realistisch.. want eergisteren woog ik 83.2.
Heb nauwelijks gegeten dus 0,7 in 2 dagen afgevallen.
Als je niet eet gaat het wel hard natuurlijk.
Maar zodra je weer normaal gaat eten kom je vaak weer aan.
Hoop 82.5 te blijven volgende week en dan is volgend doel onder de 80
Ik vind het wel een mijlpaal, ben zo blij als ik onder de 80 zit..

Woeffie welkom terug
Judith & Duizel, ik vind het zelf heel fijn om vlak bij mijn werk of vlak bij huis te kunnen sporten. Dat maakt de drempel om te gaan een stuk lager, omdat je als je thuis bent niet alsnog weg moet, of ver moet door de wind en regen. Thuissporter en heen en weer gaan springen vind ik niet zo aardig voor mijn onderburen :-$ .

Oh, bah, Evda en Judith, beterschap!

Welkom terug, Woeffie! Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!

Vanochtend weer een heel klein beetje eraf hier: 72,6 :biggrin: . Vanavond ga ik maar wel vroeg naar bed denk ik, want ik moet nog een taart bakken om mee te nemen naar een feestje morgen, en als ik vroeg ga slapen kan ik er niet alvast van eten :whip: .
Super slim Liis!! Op tijd naar bed .
Veel plezier morgen op je feestje..
Alle reacties Link kopieren
Even snelkort berichtje hier, heb het druk gehad afgelopen week.

Vanochtend woog ik 66kg wat me niet heel erg verbaasd na afgelopen week.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Woeffie, heb je een leuke vakantie gehad?

Beterschap Evda!

Wat naar Judith, het zit jou ook niet mee de laatste tijd :(

Haha slimme tactiek Liis, wat voor taart gaat het worden? Veel plezier alvast op het feestje!

Heb afgelopen weekend natuurlijk veel gegeten (en gedronken) en ben bang dat dat dit weekend niet anders zal zijn. Heb morgen ook een verjaardag waarbij we de stad in gaan. En mijn vriend heeft die avond een ander feestje waardoor hij niet thuis eet (en ik wel) dus heb ook weinig zin om te koken dan.

Heb deze week sowieso een beetje gek gegeten, had dinsdag een flinke pan tomatensoep gemaakt en daar hebben we drie dagen van gegeten met daarnaast afgebakken brood met kipfilet en sla. Niet ongezond, maar welk enorm vullend. Merk dat ik er steeds nog een groot gedeelte van de dag erna van vol zit.
Denk ook dat daar vooral het gewicht vandaan komt dat er nu aan zit.
Gister was het zelfs zo erg dat ik mijn tweede boterham die ik als lunch had niet eens op kreeg, na een paar happen zat ik zo vol dat ik er gewoon misselijk van werd. Terwijl ik een pauze genomen had tussen mijn twee boterhammen in en ik normaal die twee boterhammen wel gewoon gemakkelijk op krijg.

Vanavond gaan we voor een kipsalade, wat er precies in gaat (behalve kip sla en wat andere groenten natuurlijk) weet ik nog niet.

Ben wel lekker bezig met sporten, heb deze week al twee keer cardio gedaan (gelopen) en kan een steeds wat langere tijd een hogere helling volhouden :D Vanavond de laatste keer sporten deze week (vierde keer, gister niet geweest), denk dat ik weer ga 'bergbeklimmen'. Half uurtje op de loopband met een helling van zo'n 8%.
Judith en de rest natuurlijk haha. Ja het was echt super. Een erg mooie stad. Sommige dagen gewoon 17 tot 20km gelopen. Goed bezig al zeg ik het zelf. En dan niet eens door hebben dat je zulke afstanden loopt. Wou even op het strand kijken en zou 15 min lopen zijn. Ja dan gaat het erg hard. Verder daar een evenement bezocht maar wegens herkenning zeg ik daar niets over. Ow en het weer was nog zo lekker daar.
Ik vind het ook knap van mezelf dat ik die lekkere dingen heb kunnen weerstaan. Zelfs maar 1 ijsje gehad maar dat kwam omdat de favoriete ijsboer er niet meer zat. En niet te vaak een nagerecht. Maar zeker wel genoten en fruit is daar ook gewoon veel lekkerder.

Wat goed van jullie met de sportschool zeg.

En Judith muizen he bah. Hoe gaat het nu zijn ze al weg? Betterschap trouwens. En ook voor evda

Reageer vanaf nu ook weer op de andere meiden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Yes nieuw record voor mezelf op de loopband (vind het leuker dan dat ik van te voren verwacht had haha) helling van gemiddeld 9,2% en een snelheid van 6,1 km/uur (was de vorige keer 8% en 6 km/uur).
Wilde eerst nooit op de loopband omdat ik snel last krijg van mijn schenen, maar ik merk nu dat ik dat alleen heb wanneer ik sneller wil gaan lopen, maar wanneer ik rond deze snelheid blijf en mijn helling gewoon omhoog gooi (heb ook nog een hele poos met 11% gelopen) heb ik nergens last van. Dus ik loop nu steeds met een flinke helling en probeer mijn snelheid steeds een mini beetje te verhogen.
Alle reacties Link kopieren
Woeffie, fijn dat de vakantie leuk was! Wat ben je goed bezig geweest tijdens je vakantie zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Peach!! En leuk Woeffie, een stedentrip. Wat balen dat je ziek bent/was Eva en voor jou dat je van de trap bent gevallen Judith, erg bezeerd?. Wat voor taartje heb je gemaakt Liis?

Ik durfde mij niet te wegen vanochtend, heb wat slechte dagen achter de rug en wil geen demotivatie. Vanaf morgen weer hard van start en dan weeg ik mij volgende week weer!
Alle reacties Link kopieren
Nou Evda, het nare was dat ik dus niet flauw viel maar wel flauw werd, dus letterlijk in elkaar zakte. Ik was gelukkig op dat moment (dankzij de muizen hahahaha) bij m'n ouders dus dat scheelde wel.
De 80 is nu wel goed in zicht voor jou in ieder geval!!! We gaan er voor!!

Haha Liis goed idee!!! En ja, het thuissporten lukt mij maar met vlagen. Dansen doe ik dus wel af en toe, maar da's niet echt noemenswaardig.
En... tsja, voor strakheid moet ik toch ook echt krachttraining gaan doen.

Peach: Soms kan het ook gewoon vocht zijn hè? Komt je soep uit een pakkie/blikkie? Dan heeft ie sowieso al 'veel' zout er in, dus kan best daarin liggen hoor! Misschien te veel brood? Gisten in je buik?

Wow Woeffie, klinkt echt top!! Ben jaloers hoor, haha! Ik wil wel eens een echt actieve vakantie doen, maar ja, in m'n uppie is dat uitvogelen best moeilijk - en ben ook wel een bange poeperd hoor, backpacken in m'n uppie begin ik bijv. niet eens aan hahaha.

GMS: Succes :smooch:

Ik merk dat als jullie gaan wegen ik toch ook wel heel benieuwd ben, maar ik doe het gewoon niet! Ha!
Nog 2 weekjes.... maar vind het wel spannend. Straks ben ik alleen maar dikker geworden ofzo...
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik had de soep zelfgemaakt. Maar denk inderdaad dat het het brood geweest is, in combinatie met relatief veel vocht binnen krijgen. Ik hoop dat het er komende week er af is, zat vrijdag dus op 66kg. Maar had woensdag of donderdag (weet het niet meer zeker) ook gewogen en toen zat ik op 66,6kg. Dus ik denk echt dat ik inderdaad vocht vastgehouden heb/of dat er wat inderdaad met het brood/gist aan de hand was.

Vandaag maakte mijn vriend een opmerking dat hij al aan mijn buik kon zien dat ik wat ben afgevallen :D

Ik vind het niet wegen wat jullie doen wel knap hoor! Zou het niet kunnen denk ik haha
Alle reacties Link kopieren
Hahaha kost me ook moeite hoor Peach maar ik merk dat ik er rustiger van wordt en minder krampachtig.


Wel een geruststelling; ik paste zojuist weer een broek die ik niet meer over mij benen kreeg... Yay!!! Gaat toch wat af.
It's not always easy, but it's worth it.
Oehh backpacken lijkt mij ook wel wat judith maar niet alleen hoor. Ik was nu wel samen met iemand gegaan. En de reis was een groepsreis met als thema dat evenement. Maar aangezien ik vaker ben geweest wist ik al dat ik bekenden ging tegenkomen. Had 3 dagen om zelf te plannen en 2 dagen evenement. Maar echt heel leuk. Geheimzinnig doen of nja me niet te herkenbaar willen maken is het wat lastiger uit te leggen.

Als ik mijn eigen post terug lees klinkt het of ik bijna ben doorgeslagen. Dat valt reuze mee hoor. Maar denk dat het na 2 jaar wel meer een leefstijl begint te worden. En zit natuurlijk eindelijk weer op de goede weg na maanden stil staan. En de wil is er ook gewoon. Eigenlijk wil ik 80kg wegen in februari.

Judith wat rot zeg die val.

Peach leuk zeg dat complimentje. Ik kreeg ze ook toen ik foto's op Facebook plaatste.

Fijn weekend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Peach: Fijn hè, als anderen het opmerkingen (en er positief over zijn)
Woeffie: Nou, zo klonk het niet hoor Woeffie, het klonk gewoon goed bezig. Niet gelijk jezelf er voor straffen!! Niet nodig!

Wat is het hier enorm stil zeg, waar is iedereen?

HIer gaat het dus niet zo top. Diabetes is één grote rotzooi op het moment, voel me daar enorm naar door, en het ergste... ik heb mega pijn, maar wil me niet ziekmelden omdat ik natuurlijk eerder al die anderhalve week ziek ben geweest met die longontsteking... Maar enorm lange dagen deze week, dus dat is balen.

Wel fijn: De muizen waren weg! Althans, ze zitten er nog wel *maar* kunnen het huis zelf niet meer in (dus wel in de spouwmuren en onder m'n huis door, tussen het dak, maar niet naar binnen)

Qua eten gaat het goed denk ik, ik weeg natuurlijk niet, maar merk het wel aan hoe mijn kleding past. Merk wel dat de stoelgang wat minder vlot is, maar dat komt wel goed met even wat meer vezeltjes :D haha - lekker weer!
It's not always easy, but it's worth it.
Judith wat naar zeg. Maar als het niet gaat moet je het wel gewoon aangeven. Al weet ik dat je niet zo in elkaar zit. Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op.

Het was niet bedoelt als mezelf er voor te straffen. Al begin ik wel te merken dat mensen het raar vinden ik gezonder eet en leef. Mensen denken dan meteen dat ik een konijn ben ofzo met alleen maar sla en water. Terwijl ik juist alles eet. Maar met mate.
Of als ik s avonds nog even een rondje loop of bij iemand langs ga en ik ben lopend. Dan krijg ik wel eens de opmerking ben je helemaal komen lopen. Uhm ja het is maar een klein stukje 1.5km ofzo.
Maar zie wel in mijn omgeving dat bepaalde mensen aangekomen zijn afgelopen tijd en mij dan raar aankijken ik wat aan mijn gewicht doe. Zou wel meer aan hun liggen dan aan mij.

Ja stil is het hier zeker. Zaterdag weer niet de reactie van mijn broer gehad welke ik hoopte. Sommige van jullie zouden het verhaal wel een beetje weten. Zijn vriendin spoort niet wat de oorzaak is. En baal dan dat ik iets vraag wat voor hem zo'n kleine moeite is. Maar dan toch te veel gevraagd.
Peach, ik had een cheesecake gebakken, en ik had er voor het feestje niet van gesnoept :-D Mooi bergbeklim record!

Judith, oh wat naar allemaal dat gedoe met je diabetes, heb je wel in de weekenden de kans om wat rust te pakken met je lange werkdagen? Wel fijn dat je kleding mooier zit, er gebeurd dus wel wat :-) . De muizen zijn ook al je huis uitgejaagd :yes: , hopelijk blijven ze weg!

Woeffie, misschien is het wel afgunst, dat jij wel die (mentale) energie kunt vinden om veranderingen in je leef- en eetpatroon aan te brengen, terwijl zij hun kop in t zand steken, of denken dat het toch niet te doen is?

Dit weekend door het feest wel wat teveel gegeten, maar ik denk / hoop dat als ik nu doordeweeks weer netjes eet dat ik in ieder geval niet aangekomen ben deze week.
Alle reacties Link kopieren
Woeffie: Het valt mij op dat zulk commentaar vaak komt van mensen bij wie het zelf niet lukt...of mensen die (wat) zwaarder zijn en niet willen afvallen zelf. Laat je niet erdoor demotiveren, je bent goed bezig!!

Liis: Hihi ik hoop het ook voor je! In de weekenden kan ik goed rust pakken inderdaad, maar werk bv. vandaag van 7.30 tot 16.30 en merk dat ik dat best zwaar vind nu (maar voel me ook een tuthola om daar dramatisch over te doen en nu voor thuis te blijven terwijl ik nu ook zittend lesgeef... Haha Woeffie je kent me te goed :P )
'
Ik heb op het moment super veel trek in 'zooi' - moet even denken hoe ik dat aanpak haha. Gelukkig niets ongezonds bij me en niet in staat naar de kantine te lopen whahaha.
It's not always easy, but it's worth it.
Judith en Liis het zou goed kunnen hoor wat jullie zeggen. Maar ik zet lekker door. Ook met MFP bevalt me prima. Ik voel me hier goed bij en dat is het belangrijkste natuurlijk.

De cheesecake klinkt lekker. Zou bijna om het recept vragen. Ben er echt dol op.

Balen Judith is dat he maar van de andere kant bespaar je je iets uit de snoepautomaat.
Alle reacties Link kopieren
Oei even niet geschreven en niet gewogen
Batterij van de weegschaal is leeg en ik durf er geen nieuwe in te doen...
Afvallen gaat nu dus niet zo goed. Stomme pepernoten, stomme feestjes maar eigenlijk gewoon stomme duizel
Ik moet er gewoon vanaf blijven. Morgen wordt het beter. Planning:
Ontbijt: yoghurt met special k
Tussendoor: fruit weet nog niet wat
Lunch: salade (over van vandaag)
Tussendoor: wortel (hebben we in huis voor in de schoen voor het paard van sinterklaas)
Avond: (spelt) pasta met forel (over van vandaag, had vriend gemaakt)

Dus geen pepernoten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook maar weer eens een eetlijstje van morgen posten, heb dat voor mijn gevoel al lang niet meer gedaan. Merk ook dat ik niet steeds heel actief ben hier, heb drukke (maar leuke) weekenden en ik merk dat dat mijn energie door de week ook vreet. Na komend weekend zijn die drukke weekenden gelukkig wel weer even voorbij.

Komend weekend ga ik met een aantal vriendinnen sinterklaas vieren, en ik heb beloofd voor het avondeten te zorgen. Wil eigenlijk allemaal kleine hapjes gaan maken (bladerdeegworstjes, komkommer, wortel, tomaat met dip, stokbrood) en nog iets groters, zat aan iets van een quiche ofzo te denken, maar heb dat nog nooit gemaakt. En ik wilde nog iets van tiramisu als toetje maken, maar dan met pepernoten. Om toch nog iets sinterklazigs te doen.

Ontbijt: magere kwark met pure hagelslag
Lunch: twee volkoren boterhammen met zalm uit de oven
Avondeten: restje pasta van vandaag met een tomaat/parmezaansausje en kip

En heb nog wat komkommer en tomaat over dus als ik zin heb neem ik dat nog tussendoor.

Wat naar dat commentaar Woeffie, ik herken wel wat Judith zegt. Vaak zijn het de mensen die eigenlijk gewoon jaloers zijn op wat jij bereikt of hoe goed je eruit ziet.
En leuk dat jij ook al complimenten kreeg!

Lekker Liis een cheesecake! Knap dat je er van te voren niet van gesnoept hebt haha

Wat vervelend dat je je zo naar voelt Judith, hopelijk voel je je snel weer wat beter!
Alle reacties Link kopieren
Oh en heb vandaag ook weer een half uur op de loopband gestaan, met nu een nieuw record helling van gemiddeld 10,2% met een snelheid van 5,6km/uur :D
En daarna nog heel even buikspieren getraind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven