Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Oooo lieve girls, waar is iedereen???

Ik had voor mijn vakantie een moois gewicht van 59,2 kg. Ik was echt heel blij! Alleen begon ik al gauw op vakantie meer te eten. Aan het eind van de vakantie kon je me bijna naar huis rollen haha! Ik kwam echt heeeeeel snel bij, maar ik heb zo genoten en de vakantie was geweldig! Ja en toen kwam toch dat moment dat ik op die weegschaal moest thuis. En ik ben 3,7 kg aangekomen in 2 weken. Wow daar schrok ik toch van!

Het enige wat ik nu kan doen, is mijn dieet weer oppakken en hopelijk gaat het er weer af. Wel moet ik zeggen dat ik erg veel vocht vast hield de hele vakantie. Dikke buik, dikke benen.. en ik moet nu ongesteld worden. Hopelijk weeg ik vrijdag weer minder! Gewoon nu weer streng doen en meer kan ik niet doen.

Peach: ik lees dat jij een beetje vast zit op 57-58. Kan het niet zijn dat dit je ideale gewicht is? Of denk je dat je er toch nog wel wat afkrijgt als je nog strenger bent??
Alle reacties Link kopieren
Nouja ik heb wel vaker op een gewicht vastgezeten, dus er zal echt nog wel wat af moeten kunnen.

Hoe was je vakantie superduba? Zal vast een hoop vocht zijn dat je vast hebt gehouden. Kan me niet voorstellen dat je bijna 4kg bent bijgekomen in 2 weken, dat is wel heel erg veel.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het laagste wat je hebt gewogen tot nu toe Peach??

Mijn vakantie was echt helemaal geweldig!!! Allemaal leuke dingen gedaan. Niet te warm maar heerlijk! Echt, een top vakantie!! Ja ik vond het ook wel shocking veel!! Hopelijk veel vocht, vrijdag weet ik meer. Dan dieet ik een weekje en dan kijken wat de echte schade is 😊 maar ik heb wel echt heeeeel veel gegeten, dus wie weet...
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik hier zo lang niks meer heb gepost! Het is nogal heftig geweest privé!

Ondertussen laat ik me nog altijd opvolgen door de diëtiste. Ik ben tussendoor 3 weken ziek geweest waar ik me in de comfortfood heb gestort en weinig beweging had. In totaal ben ik nu 6,6 kg kwijt (puur vet, gemeten bij de diëtiste).

Mijn weegschaal thuis wil daarentegen niet mee, het verschil op die schaal en de schaal bij de diëtiste wordt steeds groter. Daardoor vind ik het moeilijk om een getal te geven hier. Mijn weegschaal gaf als laatste 77,3 kg aan, maar dat zou willen zeggen dat ik 4,7 kg kwijt ben ipv 6,6 kg zoals bij de diëtiste werd gemeten...
Alle reacties Link kopieren
Het minste dat ik gewogen heb was volgens mij 57,3kg. Maar heb een aantal jaar terug ook 52kg gewogen, dus 55kg zou echt niet onhaalbaar moeten zijn.

Fijn dat je vakantie fijn was superduba! Dat is toch het belangrijkste, dat gewicht komt nu wel weer nadat je lekker hebt genoten.

Oh shit peppermint, dat klinkt niet goed prive :( hoop dat je oke bent?
Goed dat je 6,6kg kwijt bent!
Voel je niet te schuldig om je comfortfood, soms heb je dat gewoon harder nodig dan een min getal. En wat betreft die weegschaal, ik heb er hier twee gehad een poosje en toen gaf (de oude) steeds iets van 5kg meer aan dan de nieuwe. Nieuwe blijkt wel te kloppen (oude veranderde ook steeds veel te veel van gewicht) want als ik de katten weeg zit ik er hooguit 100 gram naast met de weegschaal van de dierenarts, terwijl dat over veel kleinere getallen gaat natuurlijk. Dus ik zou lekker het gewicht van de dieëtist aanhouden en hooguit thuis eens meten of er wat af gaat, maar meer kijken naar het getal tenopzichte het vorige (op je eigen weegschaal) en niet naar het getal zelf.

Hier met de warme dagen wat angstige momenten gehad omdat een van mijn katten er absoluut niet goed op reageerde. Zo slecht zelfs dat ik ermee naar de dierenarts geweest ben en hij vandaag een echo van zijn hart gehad heeft. Maar gelukkig zag dat er allemaal normaal uit en mag ik uitgaan van aanstelleritus of gewoon een hekel aan hitte :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt dat Judith nog terug komt want als het schema niet wordt bijgewerkt heb ik een beetje minder motivatie heb ik gemerkt haha. Dus Judith, ik hoop dat je er nog bent. Na lang nadenken toch dit besluit genomen: mijn streefgewicht mag van 58 naar 59. 58 was de kerst op de taart maar ik merkte ook hoeveel moeite het me kost en ik zie op foto’s hoe slank ik er al uit zag met 59. Dus ik ga helemaal voor streef 59. 58 wordt in mijn geval te obsessief.

Verschillen in weegschalen maken mij altijd helemaal in de war haha. Vreselijk vind ik dat!

@peach; herkenbaar, ik woog vorig jaar 52... en ik was echt dun dun. Uiteindelijk maakte het mij niet echt gelukkiger en ik kon bijna geen lekkere dingen eten, iets wat ik erg belangrijk vind. Ik heb daarentegen ook 73 gewogen. Ik kies nu voor (ongeveer) de middenweg: 59. Heel dun hoef ik niet meer te worden maar mollig of flink ook niet meer.
Ik denk dat 55 dan zeker haalbaar is, maar het kost gewoon veel inzet en tijd. Hoe ervaar jij die laatste kilo’s afvallen? Ik ervaar dat echt als stress... :(
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoop inderdaad ook dat Judith terug komt. Het gewicht dat bij mij staat klopt helemaal niet omdat er een cijfer vergeten is en het motiveert inderdaad ook wanneer de tabel word bijgewerkt.

Moet zeggen dat ik het niet echt als stressvol ervaar, maar vooral irritant dat het maar niet wil lukken. Had het er vandaag nog over met twee mensen in de sportschool waar ik wel eens mee samen sport. Die zeiden al dat ik op dit moment natuurlijk ook spieren aan het opbouwen ben, dus dat kan natuurlijk ook de reden zijn waarom het afvallen nu stagneert.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg vandaag 61,4 kg. Dat krijg ik er ook wel weer af als ik zo door ga. Deze week super gegeten en als ik dan vol hou, zit ik zo weer onder de 60. Conclusie: ik had goed gegeten op vakantie haha, maar heel erg vind ik het niet, ik heb zo'n lol gehad. Nieuwe streef is 59 en hoop dat eind juni wel weer bereikt te hebben :) 2,4 kilo te gaan dus nog.

Naam Lengte Start Streef Huidig Totaal BMI
Superduba 1.65m 62,9 59 61,4 -1,5 22,5
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend vergeten te wegen omdat ik vroeg weg moest naar mijn werk (wat normaal niet zo is op vrijdag, dus was nogal uit mijn ritme). Denk ook dat ik het wegen even een weekje oversla, ben vanavond uit eten geweest dus morgenochtend wegen ga ik ook niet gelukkig van worden.

Goed bezig superduba!
Alle reacties Link kopieren
57.9kg vanochtend.
Alle reacties Link kopieren
56,7kg gelukkig. En dat terwijl ik deze week niet gesport heb.
Heb wel erg goed op mijn eten gelet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt weer terug bij af. Afgelopen 2 weken heb ik stress gehad in mijn leven door oa een sterfgeval in de familie. Toen ben ik met eten helemaal los gegaan. Ik ben en blijf een emotie-eter. Ik wist dat het slecht was maar ik kon gewoon even geen rekening ermee houden. Echt jammer want ik durf niet eens te zeggen hoeveel ik nu weeg... op dit moment nog hoger dan mijn startgewicht.... het is er heel snel bijgekomen... sinds zaterdag ben ik weer begonnen, heb zelfs 38 uur gevast. En nu wil ik echt even goed gaan doorzetten en doorpakken tot die 58-59 kilo. No excuses anymore maar echt even flink aan die 1500 cal houden, 3 keer per week sport.. want ik wil de kilo’s al het hele jaar kwijt en ik wil graag weer fatsoenlijk in mijn broeken passen.
Ik ben nu zo’n 4-5 dagen bezig en natuurlijk valt het vies tegen, maar nu zet ik door. Ik weeg me ondertussen even niet en wil me wegen op 20 juli. Wegen geeft me best altijd veel stress...

En ik woog zo mooi 59.... :cry: mja tis niet anders, ik kon gewoon niet stoppen met (vr)eten.

@peach: jij bent echt een topper! Ik weet hoe lang je bent blijven staan met je gewicht!
Hey meiden,

Ik ben mijn motivatie ook kwijt en denk dat het ook komt doordat het hier best stil is. Al wil ik er sowieso nog 10 kg af. En vanaf daar een streef doel bereiken. Momenteel weer veel te veel aan het snoepen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels mijn streefgewicht van 59 kg bereikt. Ik heb in 1 keer een paar weken goed doorgezet. Nu is het de kunst het eraf te houden. Jammer dat het hier zo stil bleef en daarom heb ik een ander topic bezocht.

Ik hoop dat we snel allemaal op ons ideale en gewenste gewicht komen. Bedankt voor alle steun!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven