IVF ervaringen

27-09-2008 18:36 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik had het topic keuze IUI of IVF gelezen maar wilde toch nog een andere vraag stellen namelijk de volgende;

Wij zijn sinds 1 jaar bezig om zwanger te raken. Aangezien ik een chronische ziekte heb, is het zwanger raken een stuk moeilijker. De gyn. wilde ons niet te lang laten doormodderen en dus hebben we laatst een test laten doen rondom mijn ' hormoon huishouden' . Hieruit bleek dat ik PCOS heb. De normale volgende stap is dat we zouden gaan beginnen met tabletten met hormonen. Maar, omdat ik vaak ben geopereerd en een van mijn eierstokken vastligt door verklevingen, raad de gyn. ons aan om meteen de starten met IVF. Ik heb het met hem nog over IUI gehad maar omdat het door mijn chronische ziekte al moeilijker is om zwanger te raken, ik daarnaast PCOS heb en een eierstok vastligt. En daarnaast mijn buik vanbinnen een ' rotzooitje' is. (verklevingen, veel geopereerd etc) wilde hij niet gaan werken met kijkoperaties etc en raadde hij ons aan om meteen over te gaan met IVF. We hebben in november ons eerste gesprek en we hebben ons verdiept in de IVF. Nu zou ik toch meer informatie willen van ' ervaringsdeskundigen' . Dus, heb je ervaring met IVF en wil je die ervaringen met mij delen: GRAAG!!!!



Groetjes,



Emoticon
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij het topic Na een jaar niet zwanger en dan (geopend door Kaetje).....zitten een aantal ivf-ers, lief en behulpzaam :) Stel je vraag daar....heb je zo een enorme dosis aan ervaringen en tips in de pocket!



Iedereen is daar welkom met vragen etc, dus laat je niet tegenhouden doordat het een bestaand "groepje" is....



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Emoticon,



Ik heb net mijn 2e ICSI behandeling achter de rug dus ik weet daar alles van. ICSI lijkt erg op IVF, het enige verschil is dat bij ICSI de zaadcel in de eicel wordt gespoten. Het zaad hoeft de eicel dus niet zelf te bevruchten. Dit wordt meestal gedaan als het zaad geen goede kwaliteit heeft.

Dit is ook de reden dat wij wel 2x IUI hebben gehad maar bij beide keren in het ziekenhuis direct werd gezegd dat de kans minimaal was. Dat bleek dus ook:)

Bij de eerste ICSI behandeling ging alles helemaal perfect en kregen we ook nog eens een superdochter. Nu, bijna 2 jaar later wagen we nog een poging.

Mocht je iets willen weten, vraag maar raak.



Groetjes

Gliene
Alle reacties Link kopieren
Na 8 IUI behandelingen gehad te hebben, zonder zwanger te worden, ben ik ook begonnen met IVF. (ik heb ernstige endometriose waardoor gewoon zwanger worden onmogelijk was). Bij de 3e IVF poging was ik zwanger van een tweeling.

Ik vond alleen de punctie (eitjes weghalen) vreselijk.

Maar je moet er wat voor over hebben.



Dit is allemaal alweer een tijdje geleden want de kinderen worden binnenkort 8 jaar.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 2,5 jaar in de medische mallemolen gezeten: 9 IUI behandelingen, bij de 3de zwanger maar een miskraam, en dan beginnen ze weer opnieuw met tellen (dus nog 6 erbij, zonder resultaat).



Daarna IVF: de eerste x had ik 8 follikels met daarin totaal 5 eitjes waarvan 3 bevrucht. Geen topkwaliteit dus 1 teruggeplaatst en niets ingevroren. Helse pijn tijdens de punctie (follikels waren waarschijnlijk nog niet rijp genoeg en ik kreeg geen verdoving).



Bij de 2de IVF kreeg ik overstimulatie door de hormonen die ik moest spuiten (ondanks dat het dezelfde hoeveelheid hormonen was als bij de eerste behandeling): 21 follikels, 17 eitjes, 14 bevrucht waarvan 3 topkwaliteit. Eén terugplaatsing en 2 in de vriezer. Minder pijn bij de punctie omdat de follikels goed rijp waren maar wel erg veel pijn (ook nog enkele weken na de behandeling) door de overstimulatie. Bij deze IVF behandeling zwanger geraakt en inmiddels 31 weken zwanger :)



Succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven