Lijf & Lijn alle pijlers

Ik ben dik omdat het veilig voelt...

03-07-2017 17:02 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-07-2017 19:08
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.91% gewijzigd
je bent dik omdat het veilig voelt? maar je bent ook onzeker? wat klopt er niet

oh ja, verder ben je met 68 kilo helemaal niet dik
jouw overgewicht is ingebeeld.
Muur van vet? Ik vind dat je schromelijk overdrijft, 1.67 en 73 kilo? Dat is hoogstens maat 42 ofzo?

Daarbij, wat zegt gewicht over je relatie en over je aantrekkelijkheid? Vrij weinig. Ik weeg nog wel iets meer bij een vergelijkbare lengte en ik heb nog nooit gehoord dat iemand me te dik of lelijk vond eerlijk gezegd. Sjans genoeg, belangstelling genoeg en ik vind mezelf eigenlijk best een lekker wijf. Dus je gewicht is nogal een flutexcuus, ik vermoed dat eerder je onzekerheid dwars zit dan die kilo's.

Ga naar de huisarts, laat je doorverwijzen naar een psycholoog of dietist, ga aan de gang met die onzekerheid, maar verschuill je er niet achter. Want dat is wat je nu doet, je geef alle regie uit handen en dat is wel lekker veilig.
muur van vet....

wat een drama
Zat mannen die op een maatje meer vallen, dus als je hoopt dat niemand je wil en mooi vindt, dan gaat het sparen van extra kilo's je niet helpen. Het enige effect is dat je jezelf niet mooi vindt, maar andere mensen kijken helaas niet met jouw ogen naar je, maar met hun eigen ogen en hun eigen voorkeuren.
Ik kan me hier helemaal niets bij voorstellen eigenlijk. Waarom vind je dat dan allemaal zo eng? Misschien ben ik hier te nuchter voor hoor. Maar het lijkt me best een goed idee om eens met iemand te gaan praten, zodat je leert om dat muurtje kwijt te raken.
Je bmi is net iets boven het gezonde, maar dik ben je echt niet met dit gewicht. Zorg dat er iets af gaat en je zit in de gezonde zone.

Zoek een psycholoog om met je onzekerheden om te gaan en zorg voor een goede diëtiste voor wat tips en trucs. Accepteer jezelf om wie je bent. Je bent vast een geweldig persoon!
Je hebt een bmi van 26 nota bene :P

Ik snap best wat je wilt zeggen, maar je bént niet eens dik. En dan zijn termen als 'muur van vet' een tikkeltje lachwekkend.
anoniem_348828 wijzigde dit bericht op 03-07-2017 17:10
64.00% gewijzigd
Toen ik 68 kilo met een lengte van 166 woog was ik gewoon slank. Met maat 38.
Een muur van vet???? Dan heb ik inmiddels en dorp aan vet.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
saintjeisanoniem schreef:
03-07-2017 17:09
Je bmi is net iets boven het gezonde, maar dik ben je echt niet met dit gewicht. Zorg dat er iets af gaat en je zit in de gezonde zone.

Zoek een psycholoog om met je onzekerheden om te gaan en zorg voor een goede diëtiste voor wat tips en trucs. Accepteer jezelf om wie je bent. Je bent vast een geweldig persoon!
BMI is volstrekt normaal.
Boven gezonde? wat een onzin.
Ik ben iets kleiner dan TO en was met mijn destijds 65 kilo echt wel dik hoor. Dat verschilt ook gewoon per persoon, het ligt ook aan je bouw.
ik snap je wel maar vind je sneu en vooral laf. Je hebt nu een mooi excuus om alles op af te schuiven. Alle ellende ligt tenslotte niet echt aan jou maar aan je gewicht.

Daar ga je niet gelukkig van worden op de lange termijn..
:hug:
Er zijn volgens mij genoeg mannen die van een maatje meer houden, maar het belangrijkste is dat je leert om van jezelf te houden. Dát is pas aantrekkelijk!
lunaleeflang schreef:
03-07-2017 17:11
Ik ben iets kleiner dan TO en was met mijn destijds 65 kilo echt wel dik hoor. Dat verschilt ook gewoon per persoon, het ligt ook aan je bouw.
Inderdaad. Met een vetpercentage van bijan 40% ben ik echt wel dik hoor...
Annapicobella schreef:
03-07-2017 17:19
Stel dat het je wel lukt om weer 60 kg te wegen en je vindt dan ook niemand. Wat dan?
Exact waar ik bang voor ben...
Stel dat het je wel lukt om weer 60 kg te wegen en je vindt dan ook niemand. Wat dan?
Everything you see I owe to spaghetti!
mevrouw_cactus88 schreef:
03-07-2017 17:19
Inderdaad. Met een vetpercentage van bijan 40% ben ik echt wel dik hoor...

Exact waar ik bang voor ben...
Dan ligt het dus aan je onzekerheid en niet aan je gewicht. Je gewicht is maar je gewicht. Zie je geen dikke vrouwen met leuke relaties en leuke partners? Als je enige doel in dit leven overigens is om goedkeuring van anderen, en dan vooral mannen, te krijgen dan krijg je het nog zwaar.
"Ik ben dik omdat het veilig voelt.......Zo, dat is er uit!"
Joh, wat een dramatisch begin.
En dan kom je met 73 kilo bij een lengte van 1.67!
:rofl:
Ik snap het niet helemaal, er zijn zat "dikke" mensen met relaties, en "dunne" mensen zonder.
Als jij graag slank wilt zijn maar geen partner wilt dan kan dat gewoon, als je graag een partner wilt maar eigenlijk niet durft en dan rare dingen gaat verzinnen om een relatie te ontwijken is therapie misschien een oplossing.
Ik begrijp hieruit dat ik schijnbaar dik ben en dus ook een muur van vet om mij heen heb? Vandaar dat ik altijd zo veilig voel, wanneer ik val of zo beschermt deze vetmuur mij dus, fijn om te weten.
Jij bent niet dik, maar onzeker.
Je bent niet dik en dat weet je best.
Nou nou, slank is ook anders hoor. 73 kilo bij 1,67 is aardig aan de maat.

TO, je uiterlijk heeft er natuurlijk niks mee te maken. Genoeg mannen die daar juist van houden. Ga met jezelf aan de slag, uiterlijk en innerlijk, want deze manier van denken lijkt me behoorlijk ongezond.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Tja, volgens TO ben ik ook hartstikke dik, en dan ook nog vrijgezel, dus ik zal ook wel achter een "vetmuur" zitten :proud:
Maar ik heb niet de indruk dat ik geen relatie zou kunnen vinden als ik dat zou willen, ik vind het oprecht leuk zo in m'n eentje.
Dat is ook al ruim 14 jaar zo trouwens, en ik ben in die jaren ook wel slanker en dikker geweest dan ik nu ben, maar nooit de indruk gehad dat dat nou zoveel invloed had op de aandacht die ik van mannen kreeg.
Ouder worden, dat maakte wel uit, zodra ik boven de dertig kwam kon ik ineens met de trein van Groningen naar Amsterdam zonder minstens drie onzedelijke voorstellen te krijgen :proud:
Maar dat mis ik eigenlijk niet zo.
mevrouw_cactus88 schreef:
03-07-2017 17:02
Telkens als ik onder de 68 kom, saboteer ik m'n dieet onbewust. Ik ben bang voor wat er dan gaat gebeuren, dat ik wel eens (wederzijds) verliefd kan worden zoals 2 jaar geleden en ik mij open moet stellen voor iemand, gekwetst kan worden en straks met een gebroken hart zit. Nu hoeft dat niet, want niemand wil mij toch en ik voel me niet mooi genoeg om mij kwestbaar op te stellen tegenover iemand.
Als eerste verbaasde ik me net als anderen over het feit dat jij jezelf dik vindt.

Het saboteren van je dieet staat denk ik symbool voor iets anders, iets persoonlijkers. Misschien kun je met een psycholoog of praktijkondersteuner van de huisarts onderzoeken hoe het komt dat jij jezelf zo weinig waard vindt. Ben je als kind niet goed gehecht, heb je een onveilige thuisomgeving (gehad), zei je moeder altijd onaardige dingen over je?
Je vergeet even dat Mevrouw Cactus niet gelijk staat aan dik (zoals jij jezelf ziet). Mevrouw Cactus is bijv. misschien lief, betrouwbaar, creatief, behulpzaam, zelfstandig, etc. en DAARBIJ is haar uiterlijk niet graatmager.
Jij BENT niet je uiterlijk. Je HEBT een uiterlijk.

Onderzoek wie jij bent, wat je allemaal waard bent, wat jij jezelf en anderen allemaal te bieden hebt! :hug:
To, je bent denk ik niet dik, ook niet om te zien.
Heb je vriendinnen die allemaal heel slank zijn, met wie vergelijk je je?
Of heb je bepaalde lichaamsdelen waar je heel ontevreden over bent?

Ik wil je je verder niet onveilig laten voelen maar qua relaties ben ik er echt op vooruit gegaan, hoe dikker hoe leuker de mannen.
Dus gewicht is niet echt een excuus om geen mannen in je leven te hebben.
Zie ik ook dagelijks om me heen, ik werk met jongeren en er zijn vollere meiden waar ik als oude heterodame nog wel een hapje van wil nemen, zo stralend en lekker zijn ze. De jongens zijn dus ook vaak nogal hoteldebotel.
Andersom ook zat slanke meiden die ze keihard links laten liggen wegens allerlei redenen.
Terwijl die echt in mijn ogen heel mooi zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven