Lijf & Lijn alle pijlers

Ik blijf maar aankomen

14-10-2019 11:31 194 berichten
ik ben te zwaar. veel te zwaar.
De knop is om en ik ben er hard mee aan de slag.

Maar in plaats van af te vallen kom ik nu aan. en niet een klein beetje.
Bijna een halve tot hele kilo per week.

Ik heb voor deze week een afspraak bij de huisarts ingepland omdat ik er niets van snap.
En ik ben calorien gaan tellen (via een app) hiermee maak ik ook inzichtelijk wat er binnen komt en maak ik zo een soort van eet dagboekje.

ik heb eigenlijk al mijn hele leven gehoord " ieder pondje gaat door het mondje"
Voor mijn gevoel klopt het gewoon niet.
Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Goed dat je ermee naar de huisarts gaat, wellicht kan een goede diëtist je ook helpen met wat wel en niet wijs is om te eten. Hoeveel calorieën eet je nu op een dag? En wat eet je dan zoal?
Alle reacties Link kopieren
Te traag werkende schildklier? Gewoon even laten nakijken bij je arts als het inderdaad zo is dat jij verder gezond leeft. Vanaf hier kunnen we dat verder niet beoordelen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoe dieet je dan? Wat eet je op een dag?
Zoveel aankomen per week betekent dat je tussen de 3500 en 7000 kcal teveel eet in een week. Dat is wel heel extreem. Het is wel toevallig dat dit pas gebeurd is sinds je begonnen bent met afvallen. Eet je nog niet wat meer dan dat je in je app invoert?

Meestal leidt dieten tot aankomen ipv afvallen.
Volgens de app die ik heb zou ik bijna 3000 calorien mogen eten. Maar dat lijkt mij wat veel als er kilo' s af moeten.
Ik ontbijt met yoghurt en fruit.
Tussendoor water en koffie
Lunch eet ik soms brood, soms soep en soms een salade (neem vaak wat dingen mee die over waren van de vorige dag)
Tussendoor fruit.
Avondeten, wat de pot schaft, maar dan de helft van wat ik normaal at (daar waar ik eerst een vol bord at, neem ik daar nu 2x een kwart van, dus de helft maar met 2x opscheppen)

Na het eten eet ik niets meer. Of bij erge trek een handje nootjes
In het weekend drink ik soms een wijntje, voor het eten.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je een halve tot hele kilo per week aankomt, over hoeveel weken heb dit je nu bijgehouden? Je cyclus kan bijvoorbeeld veel invloed op je gewicht hebben.

Hoe ziet je eetpatroon er nu uit? Caloriën tellen wil niet perse zeggen dat je ook gezond eet. Sta je onder begeleiding van een diëtist? Voorkom dat je te weinig gaat eten.
Ik ben niet direct aan het dieeten, ik ben gestopt met snoepen en tussendoortjes.

Mijn idee was om daar de eerste kilo' s mee eraf te krijgen en indien nodig ik daarna nog verder kon kijken met een dietiste. Dit leek mij een goede eerste stap.
mijn lijf niet
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk om aan de hand van deze summiere informatie te zien waar het vandaan komt. Het kan zijn dat je nog steeds teveel/verkeerd eet, evt. in combinatie met te weinig bewegen, maar het kan ook zijn dat er iets mis is met je stofwisseling. En hoe ben je in eerste instantie veel te dik geworden? At je veel teveel en ongezond, bijvoorbeeld? Hoeveel calorieën krijg je nu binnen en weet je zeker dat je niet de helft vergeet of bijvoorbeeld veel boter/suiker gebruikt of veel limonade of bijvoorbeeld cappuccino drinkt? Of veel koffie met suiker en melk? Misschien is het handig om hier een eetlijstje te plaatsen van wat je allemaal per dag binnenkrijgt.

In ieder geval goed dat je naar de huisarts gaat, dan kunnen ze lichamelijke oorzaken uitsluiten.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 14-10-2019 11:40
2.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In mijn hoofd klinkt 3000 calorieën als érg veel voor een vrouw, zeker als je af wilt vallen. Hoeveel calorieën krijg je binnen als je alles wat je eet invoert?
Alle reacties Link kopieren
3000? ben je fitnessinstructrice ofzo... dat is toch ongeveer 1000 teveel als je een gemiddeld persoon bent met een gemiddeld leven
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
3000kcal klinkt me ook als nogal veel in de oren. Heb je misschien een fysiek heel zwaar beroep? Want dan verbrand je meer dan met een een kantoorbaan natuurlijk.

Hoe is je zoutinname? Want veel zout = vocht vasthouden

Eet je volkorenproducten?
3000 kcal is heeeeeel erg veel. Ik sport fanatiek (denk marathons) en loop hiervoor bij een sportdietiste, maar ik heb er "maar" 2200 nodig. Dus jouw app is sowieso een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je een hele grote bouw hebt of iedere dag naar de sportschool gaat is 3000kcal echt teveel, als je wilt afvallen moet je daar dus echt ver onder zitten.
Dahlia74 schreef:
14-10-2019 11:37
Je zegt dat je een halve tot hele kilo per week aankomt, over hoeveel weken heb dit je nu bijgehouden? Je cyclus kan bijvoorbeeld veel invloed op je gewicht hebben.

Hoe ziet je eetpatroon er nu uit? Caloriën tellen wil niet perse zeggen dat je ook gezond eet. Sta je onder begeleiding van een diëtist? Voorkom dat je te weinig gaat eten.
Ik ben aan de pil en die slik ik door ivm enorm heftige menstruaties sinds de geboorte van de jongste.

ik ben al sinds jongs af aan te zwaar (nu wel op mijn zwaartst) en was van plan om de eerste kilos er met minder snoepen zelf vanaf te krijgen. De dietiste waar ik in mijn zwangerschappen liep is naar een andere praktijk in een andere provincie vertrokken en dat is niet haalbaar om weer naar terug te gaan, maar is zeker ook een nieuwe vraag voor de huisarts komende week
Alle reacties Link kopieren
3000 calorieën is veel teveel als je wilt afvallen. Heeft een diëtiste je dat ook verteld of heb je alleen die app?
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
14-10-2019 11:37
Volgens de app die ik heb zou ik bijna 3000 calorien mogen eten. Maar dat lijkt mij wat veel als er kilo' s af moeten.
Ik ontbijt met yoghurt en fruit.
Tussendoor water en koffie
Lunch eet ik soms brood, soms soep en soms een salade (neem vaak wat dingen mee die over waren van de vorige dag)
Tussendoor fruit.
Avondeten, wat de pot schaft, maar dan de helft van wat ik normaal at (daar waar ik eerst een vol bord at, neem ik daar nu 2x een kwart van, dus de helft maar met 2x opscheppen)

Na het eten eet ik niets meer. Of bij erge trek een handje nootjes
In het weekend drink ik soms een wijntje, voor het eten.
Hoeveel yoghurt, soep etc.? Hoe beleg je je brood? Wat zit er in je koffie? Wat zit er in je salade? Hoe groot is je bord?

Met deze informatie kun je weinig.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu zwanger en slaag er nog niet eens in die hoeveelheid calorieën naar binnen te krijgen geloof ik... wat een prestatie
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
14-10-2019 11:41
Ik ben aan de pil en die slik ik door ivm enorm heftige menstruaties sinds de geboorte van de jongste.

ik ben al sinds jongs af aan te zwaar (nu wel op mijn zwaartst) en was van plan om de eerste kilos er met minder snoepen zelf vanaf te krijgen. De dietiste waar ik in mijn zwangerschappen liep is naar een andere praktijk in een andere provincie vertrokken en dat is niet haalbaar om weer naar terug te gaan, maar is zeker ook een nieuwe vraag voor de huisarts komende week
Als je zoveel te zwaar bent (over wat voor bmi hebben we het dan?), helpt denk ik alleen wat minder snoepen niet. Of je moet eerst alleen maar snoep gegeten hebben. Je hele eetpatroon zal onder de loep genomen moeten worden en dan kun je toch echt het beste hulp zoeken van een diëtiste.
Wat voor een app/berekening gebruik je dan?
3000 kan bijna niet kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Hormonen? Medicijnen?
Heel vervelend voor je.
Een vriendin van mij heeft dat ook. Zij heeft een hypofyse tumor, maar volgens de artsen heeft dat er niets mee te maken.
Zij heeft een personal trainer op de sportschool, en heeft lange tijd gewerkt met een diëtist, en niets helpt. Het echt nare is dat ze alles goed doet, maar dan komt ze bij de HA, en die zegt dan dingen als "Ja, maar je houdt zeker wel veel van frisdrank...".
Ze wordt gewoon niet gelooft.

De enige tip die ik heb is enorm je best doen je HA te overtuigen dat je echt geen 3 zakken chips per dag stiekem leegvreet. En als hij je wil doorverwijzen naar een diëtist, pak dat dan aan. Al is het maar als signaal dat je het echt serieus neemt, en wie weet leer je nog iets ook.

Het gewicht van mijn vriendin is nu iig stabiel. Maar afvallen? Nee.
Ik hoop dat jij iets vindt dat helpt voor jou.
Heel veel succes.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
heb je je BMR al eens berekend?
(wat je lichaam nodig heeft in ruststand, en bij matig bewegen etc)
Alle reacties Link kopieren
3000 Kcal...? Daar zou ik ook van aankomen moet ik zeggen...tenzij je er heel veel bij sport.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik eet die 3000 calorien niet he! ik zou het niet eens op krijgen al zou ik willen.

Even wat vragen beantwoorden:
Ik ben mijn hele leven al te zwaar, incl eetstoornis.
Na al die jaren ben ik behoorlijk op de hoogte hoe ik kilo' s eraf moet krijgen en bij mij zijn dat vooral tussendoortjes minderen en meer bewegen.
Daar ben ik nu dus mee begonnen maar dit lijkt averechts te werken.

Ik drink graag koffie, dat drink ik zwart zonder suiker. Frisdrank heel soms (ik ben wel eens wagenziek na en lange rit en dan neem ik een glas cola om weer beter te voelen. Dit is gemiddeld 1x per jaar, daar zal het niet aan liggen) of op een terrasje als ik de bob ben (een wijntje als ik datniet ben)
Wat ik drink is water op werk en spa rood thuis.

@meredithgrey,
Mijn borden waren gigantisch vol, ik nam 4 boterhammen mee naar werk en had daar niet genoeg aan.
Ontbijt weeg ik af, ik snij een halve appel door 150 gram yoghurt
Lunch is een soepkommetje soep (gewoon standaard maat) of een salade met wat sla, ei, tomaat en komkommer en als dressing vaak een beetje verse pesto.

ik merk wel dat de afgelopen weken ik sneller een vol gevoel heb en minder een honger gevoel, dus ik vermoed dat mijn maag wel at aan het krimpen is.
Maar die kilo's zouden ook fijn zijn

Vorige keer dat ik veel was afgevallen heb ik bijna compleet koolhydraatvrij gegeten. Ik probeer daar nu iets van een tussenweg in te vinden.
Ik lunch bv wel met minder koolhydraten maar ik eet savonds met de pot mee.
Baggal schreef:
14-10-2019 11:53
3000 Kcal...? Daar zou ik ook van aankomen moet ik zeggen...tenzij je er heel veel bij sport.
maar ik eet dus geen 3000 calorien omdat ik dat extreem veel vind en het niet weg krijg op een dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven