Lijf & Lijn alle pijlers

Ik was het haar van mn dochter zelden. Denk ik te makkelijk?

06-12-2019 19:21 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even los van dat ik uiteindelijk lekker doe wat ik doe ben ik nieuwsgierig naar de ‘publieke opinie’.

Afgelopen zondag zat mn dochter bij opa op schoot die zei: lieve kind wat heb je toch prachtig haar en het ruikt zo lekker. Waarop ik lachend zeg: ja, en dan te bedenken dat ik het zeker twee maanden niet heb gewassen. De reactie van mn schoonouders was best heftig! Vergelijkingen met een rare malle pietje op het dorp die stonk omdat hij zn haar niet wast en een vies hoedje draagt.

Begin dit jaar viel mij op dat ik steeds vaker niet meer wist wanneer dr haar gewassen was maar dat het er nog schoon uitzag en fris rook dus dat ik zou wachten tot t nodig was. Denk aan een snoekduik in de zandbak oid. Gek genoeg heeft ze echt mooi schoon haar. Ik spoel het overigens wel met water.

Nu ben ik nieuwsgierig: denken jullie net als mijn lieve schoonmoeder: gedver waarom zou je dat doen? of begrijpen jullie de gedachtegang om niet te wassen als t niet vies is?

Het haar van je kind niet wassen

Totaal aantal stemmen: 290

Heel vies waarom zou je zoiets doen? (31%)
Als het gewoon schoon en fris is prima (69%)
Alle reacties Link kopieren
Zolang je het met water spoelt en het niet vies is is het prima toch. Wou dat mijn haar niet zoveel shampoo had gezien vroeger, dan was het nu wat makkelijker geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wil je nu een sticker ?
Ik vind het ronduit ranzig. Je hoeft echt niet iedere dag het haar te wassen maar om de dag of om de 2 dagen toch wel. Het gaat echt ruiken.. Yuk !
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
06-12-2019 19:39
Mijn zus waste het haar van haar kinderen ook bijna nooit en zei dan dat het nog fris rook. Nou, echt niet, het rook gewoon muffig.
Dat ben ik wel met je eens, allebei mijn kinderen, ook de peuter, kunnen echt wel muf ruiken. Soms was ik inderdaad het haar van mijn dochter met shampoo omdat ik dan vind dat ze zo muf ruikt. En zoon stuur ik weleens terug onder de douche omdat het ondanks gewassen nog steeds muf is.

Ik heb ook van huis uit geleerd dat als je met shampoo wast dat je dan sowieso 2 keer moet shampoo-en. Eerste keer om het vuil eruit te wassen, tweede keer voor de geur.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Wassen is net perse met shampoo, maar even goed uitspoelen, de brokken snot en eten eruit is toch wel het minste. En als je met shampoo was echt niet meer dan een erwt qua hoeveelheid.. Dat is genoeg.
Zolang het met alleen water fris blijft lijkt mij dat prima, maar twee maanden vind ik dan wel weer heel lang.
Ik weet het niet eens precies meer, ik geloof 1x per week, tenzij echt vies (als er spaghetti inzat ofzo).
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn dochters haar ook vrijwel nooit. Zit maanden tussen, en haar haar ruikt gewoon schoon. Niet naar zeep.
Ik vind shampoo gewoon lekker ruiken maar ik denk dat het niet perse hoeft ofzo, als ze regelmatig douchen en dan hun haar uitspoelen
Utakar schreef:
06-12-2019 19:31
Bij mijn weten komen die alleen af op schoon haar, niet op smerig haar.
Mijn basisschool kinderen wassen in ‘luizentijd’ 2x per dag hun haar. Nooit een luis gezien. Kan niet zijn omdat ze zo vuil zijn...

Overigens vind ik spoelen met water ook wassen hoor TO! Schoon is schoon.
O ze is twee lees ik. Toen had de mijne nog amper haar, maar kon echt wel muf ruiken hoor, dus ik waste het wel, 1 keer in de week ofzo.
De eerste jaren heb ik de haren van mijn kinderen nooit met shampoo gewassen. Uitspoelen met water was voldoende en hun haar rook heerlijk. Nu het pubers zijn en ze vet haar hebben is het een ander verhaal. Ik was mijn haar ook maar eens in de twee weken met shampoo (ik heb geen vet haar).
Meestal wordt het gewoon uitgespoeld onder de douche. Shampoo niet heel vaak. Is ook niet nodig: het haar is schoon en ruikt schoon.
Ik heb al twee keer van de luizenmoeder op Mn kop gekregen omdat er zand in kleuters haar zat. Dus die wordt een keer in de week met shampoo gewassen. Peuter wil selluf doen, dus die krijgt een drupje shampoo om zelf in haar haar te smeren. Uitspoelen met een bekertje, zodat er geen schuim in hun gezicht komt.
*Labalade* schreef:
06-12-2019 19:52
Mijn basisschool kinderen wassen in ‘luizentijd’ 2x per dag hun haar.
Is dat net zoiets als knikkertijd?
Alle reacties Link kopieren
Prima hoor. Er is zelfs een naam voor: de no poo-methode.
Alle reacties Link kopieren
Geurtjes die 'eigen' zijn ruik je niet. Als jouw dochter een sterke lijflucht op haar hoofd heeft, hoef jij niks te ruiken, maar dan ruikt het nog wel muf.

Dat haar van een tweejarige komt overal, dweilt over de grond, hangt in van alles en nog wat, alleen afspoelen maakt het echt niet fris.

Ik gebruik voor mijn vierjarige nog steeds weleda babyshampoo, zo'n 2x per week. Sowieso na het zwemmen, dat chloor en alles spoelt er ook niet zomaar uit.
Elke dag wassen is echt onnodig hoor. Die van mij heeft een mooie bos krullen, in principe hou ik het bij 1 keer in de week met shampoo. Echter is het nogal een smeerclown. Soms met letterlijk klodders kwark/saus in het haar. Of verf.... dan doen we het dus extra.
Ik was haar haren trouwens gewoon met Andrelon..... alleen als baby Zwitsal etc gebruikt.
Je wast het dus wel, want met water uitspoelen is ook wassen. En voor kinderen is dat prima, zeker op die leeftijd.
*Labalade* schreef:
06-12-2019 19:52
Mijn basisschool kinderen wassen in ‘luizentijd’ 2x per dag hun haar. Nooit een luis gezien. Kan niet zijn omdat ze zo vuil zijn...

Overigens vind ik spoelen met water ook wassen hoor TO! Schoon is schoon.
Luizen wonen graag in schoon haar. Dus volledig overbodig en slecht voor het haar en huid van je kinderen om overmatig te wassen.
Elke dag is zeker niet nodig maar eens per week wassen vind ik wel zo fris.
*Labalade* schreef:
06-12-2019 19:52
Mijn basisschool kinderen wassen in ‘luizentijd’ 2x per dag hun haar. Nooit een luis gezien. Kan niet zijn omdat ze zo vuil zijn...

Overigens vind ik spoelen met water ook wassen hoor TO! Schoon is schoon.
Luizen zitten juist in schoon haar.
Wassen met water kan prima, maar na twee maanden nog fris ruiken? Ik zou het dan toch minstens om de week wassen, alleen al voor het idee. Mijn peuters haar ruikt snel muf en ze smeert haar vieze vette handen er in af dus dat wordt met een klein drupje shampoo om de dag gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger als luizenmoeder heel wat kinderhoofdjes geinspecteerd en dat luizen alleen op schone hoofden willen wonen, is een onzinverhaal.
De kinderen die altijd onder de luizen zaten, hadden echt geen frisgewassen hoofdhaar, integendeel zelfs.
Ik was dochters haar (nu 4 jaar) eens per week, soms met een uitschieter naar eens per 2 weken. Maar ik vind dat hoofdje na een tijdje wel echt muf gaan ruiken, hoor, ik kan me echt niet voorstellen dat je twee maanden niet wassen niet ruikt. Ik vind dat wel echt extreem. En niet fris dus, die peuterleeftijd liggen ze soms zo te kwijlen in hun slaap, zweten ze soms enorm en smeren ze er nog van alles in.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties ik zie dat (ook in de poll) de reacties over dit onderwerp dus nogal verschillen. Daarmee is mijn nieuwsgierigheid naar de publieke opinie beantwoord.

Ik bedoel niet wassen met shampoo uiteraard wordt dr haar wel gewassen met water. Snot en vettigheid gaat er op die manier prima uit. Maar ze zit zelf eigenlijk nooit aan dr haar, het zit in een staart. Dat ik de muffigheid zelf niet ruik is misschien wel een ding inderdaad... net als het feit dat ze als ze ouder is misschien beter de ‘gewoonte’ heeft het regelmatig met shampoo te wassen.

Of ze er iets van kan vinden? Ze is twee ze vindt bijna overal wat van, maar niet van shampoo.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en het invullen van de poll.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven