Lijf & Lijn alle pijlers

In een gezond tempo naar een gezond BMI in 2021

26-12-2020 20:10 901 berichten
Het vervolg op de 2020-editie (lijf-lijn/20-in-2020-met-tabel/list_mes ... #p30826822). Want ja, langzaam afvallen en nieuwe eetpatronen aanleren kost tijd. Dit topic is voor iedereen met een te hoog BMI die voor de lange termijn gaat. Met als doel een blijvend nieuwe eet- en leefstijl.

VIVA en het forum houden helaas op te bestaan. Dit topic krijgt een vervolg op viafora.nl, en ook de tabel verhuist mee. Je vindt de herstart van het topic hier: https://www.viafora.nl/forum/lijf-en-li ... gezond-bmi

Wil je ook in de tabel? Vraag een van de actieve schrijvers hier (@yoehoehoehoe @randomwriter of @anijsblokje) of die je wil toevoegen.

Om het hier leuk en (inter)actief te houden verwijderen we mensen die twee weken niet meer hebben meegeschreven uit de tabel. Uitzonderingen voor vooraf aangekondigde afwezigheid met reden.

Naam Leeftijd Lengte Start Streef Huidig Kwijt BMI
JEMMER 23 163 109 60 105,8 (05/07) - 3,2 39,8
RandomWriter 40 176 91,1 74 86,3 (30/04) - 4,8 27,9
anijsblokje 34 173 100,0 65 65,1 (12/06) - 34,9 21,1
Iertjepiertje 26 174 86,0 65 73,7 (01/02) - 12,3 24,4
grietje2 41 183 111,7 95 109,4 (12/06) - 2,3 32,5
Yoehoehoehoe 30+ 171 124,4 80 100 (24/06) -24,4 34,2
LoveDobby 48 170 102,7 77,7 80,2 (10/07) -22,5 27,7
Aardbei-banaan 30 163 77 65 69,9 (20/02) - 7,1 26,3
Femmeke87 34 170 87,3 69,9 85,3 (29/06) -2 29,4
anoniem_64be31da12f01 wijzigde dit bericht op 10-07-2021 07:35
22.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iertjepiertje veel plezier met bootcamp!
Goede tip van je zus, in het verleden heb ik in de ongezonde lade een briefje gehad ; helpt dit bij wat ik echt wil op langere termijn? Dat hielp wel (totdat briefje weggooide omdat ik zo goed bezig was :facepalm:)
En wat leuk zo’n gezonde gezelligheidsmaaltijd

Aardbei banaan lekker zeg!

Ami wat heftig jullie situatie. Zelf ben ik kind van 1 vd 2 zo’n situatie (hou het vaag Omdat je wilt weghalen) . Heb er toentertijd niet echt bewust mee gekregen, in het eerste begin wel. Later niet, het was voor mij zo.
Hoop dat 2021 jullie wat rust gaat geven.

Avena dat is waar er is altijd wel iemand die op ander reageert.
Ga proberen om tijdens laatste voeding even hier te buurten :)
Ook benieuwd waar je kan zwemmen, heerlijk namelijk !

Feniks gemeen is dat. Zoals m’n man vorige keer zei, 2 Keuzes of je gaat door en vertrouwt op proces of je stopt en weet zeker dat je niet gaat afvallen. Vond het wel helpend. Misschien heb je er ook iets aan :)

Random wat fijn om iets te kunnen doen dan, wat een heftige tijd voor jullie . Hoe gaat met de kinderen? Fijn om weer ff met iets normaals bezig te zijn .

Hier prima eetdagje, eiwitshakes. Je hebt ook chocolade smaak vind ik heel lekker. Was ze alweer vergeten , dus bedankt voor tip
Alle reacties Link kopieren
@Random, moet een bizarre week zijn geweest... Dat je 1,5 kg bent afgevallen is wel een mooie bevestiging dat dit soort situaties niet het moment zijn om heel streng op je eten te gaan letten... Kan me voorstellen dat je snakt naar weer normale dingen doen!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
@amigurumi recept staat op internet, even Googles op appel/perencake Weight Watchers.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (als het goed is) tot hier alle wijzigingen in de tabel verwerkt.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena
Ziet er goed uit zo'n schema!
Ook fijn dat je even kon zwemmen, dat is ook wel echt even lekker. Ik mis dat ook wel

OkkiePetite
Ja vond ik ook! Ze is ook super gedisciplineerd. Ze is na haar zwangerschap heel snel weer op haar gewicht voor de zwangerschap gekomen, terwijl wij wel snel aankomen, maar langzaam afvallen.
Dat briefje is ook een goed idee! Lekker confronterend, ik ben namelijk te ongeduldig, dus ik hou mij niet altijd netjes aan de 20 sec.
De bootcamp ging redelijk, was iets te mild voor mijzelf en heb best veel weer overgeslagen. Vanavond ga ik nog een poging wagen.
Ik neem weer eens even de tijd om op jullie te reageren! Ik had nog even wat terug te lezen dus sommige dingen zullen oud nieuws zijn... Maar dat vergeven jullie me vast wel.

Anijsblokje ik heb je hele relaas gelezen van 13 januari :proud: . Maar ik lees inmiddels ook weer dat je de draad gewoon weer opgepakt hebt. Fijn! Bij mij werkt dat meestal ook wel zo, dat ik na het schrijven hier weer nieuwe energie heb om het op te pakken. Momenteel ligt dat ietsje anders helaas, maar dat is begrijpelijk en komt ook wel weer.
Maar man, zwemmen in het koude water... Van de ene kant trekt me dat totaal niet, maar van de andere kant zou het ook best wel eens heel verkwikkend kunnen werken :) . We hebben hier wel water in de buurt, maar niet zo dichtbij dat ik daar in mijn badpakje op de fiets heen zou gaan voor een frisse duik :$ .

Die 400 gram groente per dag red ik ook makkelijk, sterker nog, ik denk dat ik door mijn salade tussen de middag de 600 ook nog wel haal. Maar ik eet dan wel weer weinig fruit. Veel 'makkelijk tussendoor' fruit zoals appel, peer of banaan kan ik niet tegen, dus ik eet 's ochtends een handje blauwe bessen en frambozen door mijn skyr. Maar dat is het dan ook. Met alle groente kom ik alsnog wel aan mijn vitamientjes. Ik blijf dat toch wonderlijk vinden, die kant en klaar maaltijden in de supermarkt die pronken met: maarliefst 150 gram groente! :facepalm: Tja.

Aardbei-banaan Welkom hier! Ik moest wel een klein beetje lachen, zwangerschapskilo's nog niet kwijt na drie jaar... Mijn tweeling is 10 inmiddels :$ . En bij mij zijn ze er ook nog niet af... Tja.
Je valkuil herken ik maar al te goed, vooral thuisbezorgd komt hier regelmatig aan de deur (nu ook weer meer dan een paar maanden terug... heeft toch met stress en vermoeidheid te maken) en er liggen weer meer chips, koekjes en chocolade in de kast. Eten bijhouden werkt bij mij ook altijd heel goed, maar ik merk dat ik momenteel nog niet in de juiste flow ben om daar alweer mee te beginnen.

Ook wat je zegt over dat als iemand anders iets snaait, dat je dan zelf ook echt wat MOET... dat herken ik ook echt.

Wat goed dat je al standaard genoeg beweging hebt. Dat scheelt al een hele hoop!
En ook al een mooi resultaat, fijn!

Avena haha, 'methode-anijsblokje', ik vind 'm leuk. Hopelijk lukt het je om het even vol te houden en zo de cirkel te doorbreken.
Wat fijn dat bij jullie de zwembaden wel weer open zijn! Hopelijk blijft dat zo en krijgen jullie niet ook te maken met die Britse variant waardoor alles weer dicht gaat...
Ik lees ook dat het beter gaat met je conditie, dat is echt heel fijn om te lezen!

LoveDobby Jij ook een 'op de bank eter' dus. Hier ook... Ik heb een eettafel, maar het komt er gewoon niet van. We kijken graag tv en de kinderen vinden dat ook gezellig. Meestal zoiets burgerlijks als Lingo of 50/50... Of jeugdjournaal of zo. Aan tafel eten doen we af en toe, en dan is het ook gezellig hoor. Maar het op de bank eten sluipt er toch wel in. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Soms denk ik; ik moet ze leren aan tafel te eten. Maar op andere momenten denk ik, ach. Er zijn ergere dingen. Na het eten zitten we altijd nog even lekker te knuffelen en ravotten op de bank. En dat heeft ook wel wat.
En wauw, eerste mijlpaal al bereikt! Super! Gewoon terug naar de twee cijfers voor de komma. Wat moet dat goed voelen!

Tante-paardje heb je inmiddels de punctie al gehad? Of moet die nog plaatsvinden? Spannende tijd. Ik snap wel dat je vooral even afleiding zoekt momenteel. En wie weet is het allemaal iets onschuldigs, dan heeft van te voren druk maken ook zo weinig zin gehad. Maar dat is altijd zo makkelijk gezegd.

Feniks81 Ik kan me voorstellen dat je wel weer wat wilt starten met werken. Het is op zo'n moment ook wel heel fijn dat er niet meteen van alles van je verwacht wordt. Maar gewoon weer even bezig zijn is wel fijn, kan ik me voorstellen. Weer rustig aan terug naar het 'normale' leven. Ik zet het expres tussen aanhalingstekens, want wat is normaal he? Maar je begrijpt me vast wel.
En wat goed, dat het zaterdag lukte om te switchen van een pizza naar brood! Bewustwording, dat doet zoveel... Dat is echt het begin van verandering. :yes:
En vervolgens na een goede week toch ietsje erbij... Probeer positief verder te gaan. Het resultaat gaat echt komen als je doorzet!

IertjePiertje vervelend dat je ziek bent geweest! Hopelijk ben je inmiddels weer helemaal opgeknapt. Ook van een griep kun je goed ziek zijn... Wel fijn dat het geen Corona was.
Wel leuke tips van je zus, dat wachten probeer ik ook altijd te doen. Maar 20 seconden is bij mij dan meestal niet lang genoeg. Ik kan zo 1 of 2 uur wachten... en het dan alsnog nemen.
Fijn dat je nieuwe therapeut goed bevalt! Heb je alle sessies online?

Amigurumi Joh, jij schrijft ook best een heftig verhaal neer. Ik was degene die vroeg of je wel op je plek zat bij je huidige werk, maar ik had niet verwacht dat er zoiets achter zat. Heel lastig ook dat jullie beiden met deze uitdagingen kampen. Ik vind het knap hoe jullie het redden, en vooral ook heel goed dat jullie hulp vragen. Het gebrek aan energie kan ik dan ook volledig plaatsen. Ik hoop echt dat er meer licht en lucht gaat komen in de toekomst, spreekwoordelijk gezien.
Fijn dat je wel hebt kunnen genieten van de sneeuw met je zoon! Dat zijn echt de kersjes op de taart vind ik. Hoe klein ook.

Snoesje goed bezig hoor! Natuurlijk is het fijn als het sneller gaat, maar snel is zeker niet altijd goed. Het is vooral belangrijk dat je het vol kunt houden!

Yoehoehoehoe Fijn dat je in een goede flow zit! Hou dit vast! En veel succes met je nieuwe traject! Ennuuuhhh... ik vind je naam ook juist wel leuk. Gewoon zo houden hoor! Misschien dat ik niet elke keer alle 'hoe's typ, maar ze staan wel vrolijk. :)

zwaantje Je schrijft dat de week niet zo goed ging, maar direct daaronder staat veel gewandeld, begonnen met hardlopen... Man. Dat klinkt mij niet als een slechte week in de oren. Je kunt niet alles tegelijk he? Gewoon dag voor dag kijken wat er mogelijk is.

OkkiePetite Oeh, leuk, die sprongetjes... Ik ben blij dat die van mij daar aardig doorheen zijn. Daar begint nu zo ongeveer de pubertijd... Ook leuk :proud: .
Fijn dat er weer wat vanaf is! En fluctuaties... check. Dat hoort er toch bij. Helemaal als je nog zo onder de hormonen en vol met melk zit ;-D .

Lief dat je vraagt naar de kinderen. Het gaat naar omstandigheden goed met ze. Deels ook omdat ze denk ik de echte verandering nog niet zo merken nu. We zitten, net als in de afgelopen weken, doordeweeks gewoon thuis en dan waren ze eigenlijk al standaard bij mij. Als school straks weer open gaat zal het wellicht wel even wat pittiger worden. Vanuit school gingen ze meestal op bepaalde dagen zelfstandig naar hun vader toe en dat is dan ineens weg. Dat huis gaat verkocht worden, dat zijn wel echt pittige dingen. We zijn nu spullen aan het weghalen daar, ze willen dan ook liever niet mee. En dat begrijp ik wel.

Ik wil jullie allemaal trouwens bedanken, ik heb echt gevoeld dat jullie met ons mee leefden en dat is heel fijn. Veel mensen weten niet wat ze moeten zeggen, dat merk ik bij mijn vrienden en kennissen ook wel. En dat is oké. Ik zou het andersom in zo'n situatie ook niet weten. Maar een simpel: 'we denken aan jullie' is gewoon al hartverwarmend :heart: . Jullie zijn lieverds!

Hier gaat het (zoals verwacht natuurlijk) wisselend. Ik kan de draad nog niet helemaal oppakken. Ik voel wel rust, maar ook nog wel wat stress. En dat is niet zo gek. Financieel moet er nog het een en ander geregeld worden en het is nog niet duidelijk wat dit voor effect gaat hebben op mijn eigen financiële situatie. Dat effect zou best eens negatief kunnen zijn. Maar we gaan het zien, daar kom ik vast ook wel uit. Daarnaast is het nu ook schipperen met vakantiedagen, ik had er jaarlijks al niet zoveel, maar eerder kon ik extra werken om uren op te bouwen en dat wordt nu ook wat lastiger. Maar goed, alles is tijdelijk, zodra de kinderen richting middelbare gaan wordt dat ook weer ietsje makkelijker. Maar het is soms wel frustrerend dat je buiten het emotionele traject waar je doorheen gaat in zo'n situatie, ook geconfronteerd wordt met een heel financieel en praktisch traject waarin je je weg weer moet zien te vinden. Gelukkig heb ik veel lieve mensen om me heen die me daarbij helpen.

Eten proberen we nu weer zo gezond mogelijk te doen, maar naast de gezonde maaltijden treden er af en toe toch ook nog wel wat chocolaatjes en koekjes in. Dat moet ik echt weer even gaan stoppen. Dag voor dag... langzaamaan. Dan komen we er wel!
Alle reacties Link kopieren
Iertjr krom verdeeld Hihi
Wat fijn bootcampeb , ach even aan kijken war wel en niet lukt, is nier erg. Hoe is het vanavond gegaan?

Random oef die nasleep, verdrietig en dan ook nog financieel mogelijk heftig. Hopelijk valt dat laatste mee.
Mensen doen hun best om te reageren heb ik op gegeven moment bedacht , de hoe is alleen niet even tactisch.
Wat intens voor je kinderen, en dan zo in die lockdown poeh. En dan straks de confrontatie poeh..
Alle reacties Link kopieren
@Randomwriter het is hier begonnen omdat er iedere avond wel iemand naar zijn bijbaantje of sport moest en we toch nooit meer met zijn allen tegelijk aten. Nu vinden we het wel zo makkelijk.

Helaas al een paar dagen niet gewandeld, moest werken en kan me daarna er niet meer echt toe aanzetten, gezond eten lukt gelukkig nog wel.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wow @randomwriter, wat een uitgebreide reacties op iedereen! En je klinkt behoorlijk monter en sterk. Ik hoop dat het je op de een of andere manier lukt om ook aan jezelf te blijven denken in deze heftige tijden. Heb je zelf ook nog in dat huis gewoond? Dat lijkt me wel heel raar en emotioneel om dat dan nu leeg te moeten halen. Al die herinneringen.

Ik heb twee brave dagen gehad. Ik kan nog niet echt zeggen dat ik stevig in het zadel zit, maar het moet maar even op de 'niet zeuren gewoon doen'-manier. Wellicht wordt het zo langzamerhand weer een gewoonte en daarmee makkelijker. Ik merk het wel meteen trouwens: ik slaap beter, word fitter wakker en heb ik gedurende de dag meer energie. Dat zou toch genoeg stimulans moeten zijn.

Het zwemmen kan hier elk moment weer afgelopen zijn, maar deze week mag het in ieder geval nog!
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Wat de tabel betreft, omdat we met nogal veel mensen zijn en de ervaring leert dat er aan het begin altijd (helaas) veel afvallers zijn (en dan bedoel ik niet in kilo's): ik ga binnenkort een opschoningronde doen. En met wat mensen het wachtwoord delen, zodat jullie zelf je gewicht daar kunnen bijhouden:

Volgens mij zijn deze mensen hier de afgelopen twee weken niet meer geweest:
@Arequipa (ik ben even kwijt wat zij nou ook alweer had gezegd over meeschrijven)
@Tweetje2014
@Gya2020
@Vipi
@Hogwarts
@Calimero


Van @grietje2 en @Jemmer weet ik dat ze altijd weer terugkomen. Zij schreven ook al in het vorige topic mee en hebben bovendien het wachtwoord om zelf hun gegevens bij te houden. De andere mensen ga ik binnenkort verwijderen (behalve als je hier weer mee komt schrijven natuurlijk).
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Randon writer: je komt enorm sterk over. Het lijkt me zeker een lastig aspect wbt werk en financiële situatie. Gelukkig heb je lieve mensen om je heen. Dat eten komt ook wel weer goed, even lief zijn voor jezelf nu!

Avana: fijn dat je nog mag zwemmen, geniet er nog even van! En niet zeuren maar doen is ook een manier :) als het maar een gewoonte wordt, linksom of rechtsom maakt dan ook niet zoveel uit. Fijn dat je ook beter slaapt, dat zal ook een hoop goeds doen.
Zou je mij ook in de tabel willen zetten? Wat heb je daarvoor nodig?

Hier gaat het wel okee. Gister een trots moment gehad, het avondeten was een beetje mislukt. Dus weinig gegeten en vriend en ik hadden allebei nog honger. Vriend ging al naar de winkel voor (ongezond) eten en heeft toen op mijn verzoek spullen meegenomen zodat ik even snel een groentesoepje kon maken. Eerder had ik zeker voor iets anders ongezonds gekozen. Ook heb ik gisteravond nog een rondje van bijna 4.5 km gelopen.

Vandaag ben ik onbedoeld IF aan het doen. Slaap al een paar nachten slecht, heb werkgerelateerde stress waardoor ik me slecht voel. Kon vanochtend door de stress ook niet eten (terwijl ik normaliter juist enorme eetbuien zou hebben). Rond 12u dus pas voor het eerst iets gegeten.
Weegschaal was ook positief vanochtend. Toch weer 200 gram sinds maandag eraf.
Alle reacties Link kopieren
Lovedobby je schrijft het gezond eten lukt me nog wel. Dat leest niet heel optimistisch, zie je valkuilen aankomen? Kun je je erop voorbereiden?
Avena heerlijk zeg, lekker zwemmen en mooi van je niet zeuren maar doen dagen. Uiteindelijk draait het daar om
Banaan aardbei wat knap van je gezonde keuze! Wel naar van je werk, is er iets wat jr kan veranderen of aangeven waardoor minder wordt? :hug:

Vanmiddag zo’n zin in chocola, zat meteen in de “mag niet” hoe langer duurde, hoe meer zin juist. Dus besloten “ik mag het wel dan een kleine portie. Ik wil niet alles want ik wil afvallen” heerlijk genoten van paar stukjes chocola.
Weegschaal is zeer lief voor me, hoop dat nu doorzet :)
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
20-01-2021 18:38
Lovedobby je schrijft het gezond eten lukt me nog wel. Dat leest niet heel optimistisch, zie je valkuilen aankomen? Kun je je erop voorbereiden?
Nee hoor, alleen baal ik ervan dat ik mezelf niet kan motiveren om te bewegen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Okkiepetite: in principe is de werkgerelateerde stress tijdelijk, heb iets in mn schoot geworpen gekregen wat veel tijd kost en waar spoed achter zit. Ook tussen mij en directe collega loopt het niet zo lekker, al kan ik dat normaal heel makkelijk van me af zetten. Maar nu thuis werken met zoon erbij en dan aan die hoge eisen voldoen is me even een beetje teveel op het moment, en dan die collega er nog bij is even een druppel in een overlopende emmer. Zodra die taak is opgelost zal de rust vast wel weer wederkeren.

Goed gedaan van je stukje chocolade! Dat is een gezonde relatie met eten hebben, ergens zin in hebben en het dan met mate eten!

Lovedobby, is het misschien een idee om een podcast op te zetten en dan lekker een stuk te gaan wandelen? Vind dat zelf echt heerlijk!

Ik heb net nog lekker een stuk komkommer en gekookt ei als tussendoortje gegeten. Heb eigenlijk qua calorieën vandaag te weinig gegeten maargoed, is voor een dagje niet zo erg. Is morgen wel weer te compenseren.
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
20-01-2021 21:36
Lovedobby, is het misschien een idee om een podcast op te zetten en dan lekker een stuk te gaan wandelen? Vind dat zelf echt heerlijk!
Het is niet het lopen zelf, dat vind ik heerlijk, maar ik heb gewoon geen fut als k de hele dag gewerkt heb.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Random-Writer
Ja nu heb ik alleen last van een kuchje. Ik was even vergeten dat de 'normale' griep ook nog bestond! Maar inderdaad, gelukkig geen corona!
Ja, ik heb daar ook last van. Maar na die een of twee uur moet je weer de stappen opnieuw volgen haha. Ik ben het mijzelf nu wel aan het aanleren, want ik merk dat ik bijna een suikerverslaving heb. Ik heb altijd wel de behoefte aan iets 'slechts'.
Ja, mijn sessies zijn online, maar als ik wil kan ik ook nog op locatie komen.
Wat lief trouwens dat je zo uitgebreid reageert op iedereen! Ik snap heel goed dat je daar nu even niet naar staat. Ik heb wel echt heel veel respect voor jouw instelling. Het doorzetten en het sterk blijven. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte toe, en wat fijn dat je weer eventjes hier hebt geschreven. :rose:

OkkiePetite
Oh nee mijn zus heeft er ook last van, maar omdat zij zo gedisciplineerd is, valt zij zo goed af :)
Eergisteren ging het beter! Ik denk ook, net zoals jij zei, dat het beter ging doordat ik ging kijken wat er wel en niet lukte! Gisteren heb ik even 15 min buik en bil oefeningen gedaan, dat was ook wel fijn!
Jezelf dingen ontzeggen is ook niet fijn, het is uiteindelijk toch een levensstijl wat je aanhoudt. Ik zie mijzelf ook niet een leven zonder lekkers, af en toe mag best :)
Ik denk ook niet dat je dat tijdens het wegen gaat zien! Als je het constant snoept, zie je het wel.
Het klopt wel wat jullie schrijven, ik voel me ook sterk en kan het allemaal redelijk goed handelen. Ik weet niet of dat onbewust is omdat ik wel door móet, en volledig in die regelmodus zit, of omdat ik eigenlijk al ruim een jaar bezig was met afscheid nemen.
Ik heb ook lange tijd in dat huis gewoond inderdaad, we hadden het samen gekocht. Toch voelt het niet vreemd om daar nu op te ruimen, ik denk toch ook omdat ik me daar al zo lang op had ingesteld. Ik wist dat het moment zou komen. Misschien ook een stukje verwerking? En misschien komt het allemaal nog hoor, het is nog maar zo kort geleden en echt tijd voor rouw is er nog niet echt geweest. Ik weet het niet.

Vanmiddag heb ik een afspraak staan met de diëtiste. Ik had nog getwijfeld of ik dat moest afzeggen, maar ergens is het wel fijn om er even heen te gaan.
....
anoniem_63edd59e7d22c wijzigde dit bericht op 11-02-2021 20:09
98.68% gewijzigd
@Feniks: :cheer: :cheer: :cheer: Wauw,ik was ook trots toen ik las over je pizzabestellen-maar-toen-uiteindelijk-toch-niet-avontuur van afgelopen weekend. Wat mooi dat je je nog op dat bestelmoment afvroeg: waarom wil ik dit? En dat douchen en brood eten daarna ook voldoende oplossing bood.
Hopelijk heb je geen last meer van de blaren op je voeten.
Over balans vinden...ja, dat is een van de lastigste dingen en zo persoonlijk. En iets wat makkelijk wordt geroepen, maar wat eigenlijk iedereen lastig vindt. Verstandig dat je de optie van professionele hulp inschakelen als optie in je hoofd hebt. Ik snap dat je dat liever niet online wil, maar vrees dat dat nog wel lange tijd de standaard zal zijn...
IJsland schijnt prachtig te zijn. Wanneer gaan we?? :proud:

Balen trouwens dat je toch een + op de weegschaal zag, ondanks alle goede dingen. Het fijnste is als dat gelijkloopt met alle inspanningen...ik hoop dat je niet al te teleurgesteld bent, hopelijk word je volgende week (of het volgende moment waarop je weegt) wel beloond.

@zwaantje: Leuk, dat je je smartwatch hebt aangeschaft! Wat fijn dat je tijdens je vakantie veel hebt bewogen en zelfs bent gaan hardlopen. Dat je verder qua eten de teugels wat hebt laten vieren, hoort toch ook een beetje bij vakantie? Het gaat erom dat je eenmaal weer thuis de draad weer oppakt. Zelfs de weegschaal kan best even wachten.

@LoveDobby: Mooi dat de WeightWatchers-cake ook lekker was. Ik vertrouw de meeste semi-gezonde baksels niet, hoewel ik vaak wel met veel minder suiker toekan dan voorgeschreven in het recept.
Ben je van plan om komend weekend weer veel te gaan wandelen? Werk je thuis, of hoeft dat niet? Meer beweging in je dag inbouwen, hoeft niet veel extra tijd te kosten, alleen een andere manier van denken. Kun je kijken wat lukt om in je dag te integreren?

@Avena: Lastig uit te leggen het gesnaai...? Nee hoor, ik herken het precies... En je komt er weer uit! Dat het bewegen nu weer zo lekker gaat, is ook heel veel waard, vergeet dat niet.
Ik voel me vereerd dat er een methode-anijsblokje bestaat. :rolling: "Amazing results" "Only $99.99 a month"... Lukt het je? Voor mij is dat inderdaad vaak wel de manier om te breken met dat wat je hoofd en lijf dan van je lijkt te eisen. En dan zeg ik tegen mezelf: nee, je hebt geen honger. Want dat kan dan ook echt niet en zit alleen in je hoofd.
Respect dat je eiwitshakes weg krijgt, ik moet er niet aan denken, maar heb een probleempje met de structuur van bepaald eten. En heerlijk dat je als je gezonder eet, direct ook beter slaapt. Ik zou willen dat dat hier ook zo werkte...

@Okkiepetite: Hopelijk komt je zoon weer wat tot rust inmiddels. Heel verstandig dat je een boek leest ipv het forum!
En ja, zeker, helemaal mee eens: je mag alles qua eten! (alleen wil je soms misschien iets niet) Genoten van je blokjes chocola?

@Iertjepiertje: Dankje voor je tips, maar dat werkt hier allemaal echt niet zo. 20 seconden is absoluut veel te kort om mezelf op andere gedachten te brengen. En dan ook nog eens 5 dingen eten...5 chipjes, 5 M&M's...dat is veel te weinig en niet wat ik wil. Maar me afvragen 'waarom wil ik dit nu' werkt wel en is inmiddels een automatisme. Vergeet niet dat ik op ongeveer -35 kg zit en al langere tijd stabiel waardoor ik in een andere fase zit dan de meeste meeschrijvers hier. Als ik iets ongezonds wil, dan sta ik mezelf dat regelmatig gewoon toe en ik vind ook dat dat bij het leven hoort. Zelfs als ik daarmee even wat uit de bocht vlieg.

Fijn dat het goed werkt met je nieuwe therapeut, dat lijkt me belangrijk. Heb je veel spierpijn van het bootcampen?

@Aardbei-banaan: Wat goed, die zelfgemaakte groentesoep ipv iets gehaald. Mooi dat je die keuze kon maken op dat moment.
Vervelend dat je nu veel stress hebt door je werk. In een latere post las ik dat het een periode is die te overzien is voor je - hopelijk pakt dat ook echt zo uit, houd vol!
En, ik kom je toch even hoogstpersoonlijk mededelen dat ik een tros bananen het aangeschaft! Wie weet wel beïnvloed. (ik liep langs de bananen vandaag en dacht: dat heb ik echt lang niet gegeten)

@Amigurumi: Ik werd er blij van te lezen dat je hebt gelachen met je zoon in de sneeuw. Super fijn.
En dankjewel voor je verdere uitgebreide reactie. Ik hoop dat de thuis-ondersteuning je ook echt wat zal kunnen ondersteunen, waardoor je dan tzt hopelijk merkt dat dingen iets soepeler lopen.
Ik heb ook een zeer kort lontje als ik moe ben, dat niemand om je heen kunnen verdragen is voor mij herkenbaar. Hoe heb je de begeleider duidelijk kunnen maken dat het niet ging werken die dag? Kon je dat nog politiek correct formuleren? Dat lukt mij dan soms ook niet meer...
Ik eet niet bijzonder anders, en zeker niet koolhydraatarm. Maar wel alles volkoren (pasta, rijst, couscous, brood etc) en behoorlijk volgens de richtlijnen goede voeding.
Is het je gelukt om 1x per week boodschappen te halen? Ben benieuwd!

@RandomWriter: Fijn om je te lezen, mooi je uitgebreide reactie ook. Ik las je al ergens de nacht nadat je postte, maar reageren liet wat langer op zich wachten...
Lijkt me een prettig idee dat de zakelijke regeldingen je uit handen worden genomen, dat scheelt toch weer. Fijn ook dat je merkt dat werk je nu weer wat afleiding geeft. Confronterend en prettig tegelijk dat dat allemaal gewoon doorgaat.
Inderdaad moet ik ook altijd lachen om de hoeveelheden groente die in recepten worden gebruikt of aangeprezen. Het NLse gemiddelde schijnt een karige 113 gram per dag te zijn. En dat is dan nog gemiddeld.
Je moet inderdaad nog gaan zien wat het allemaal voor consequenties heeft. En hoewel het onmogelijk is om altijd zo te denken, wil ik toch zeggen: voor alles is een oplossing...zelfs als je het nu even niet ziet.
Ik hoop dat je afspraak bij de diëtist weer prettig was en iets heeft opgeleverd.

@Tante-paardje: Hoe is het nu? Wanneer komt er meer duidelijkheid voor je?
Klinkt prima, stapje voor stapje jezelf nieuwe gewoontes aanwennen.
Wat betreft pasta...weet je wat je nu eet qua portiegrootte? En vind je het alleen bij pasta lastig, of ook bij andere dingen? Eet je al volkoren pasta? Dat kan ook nog schelen qua vezels/verzadiging. En er bestaat nu ook pasta van peulvruchten, zoals linzen enzo. Dan eet je dus eigenlijk linzen oid in fusili-vorm bijvoorbeeld. Bij de natuurwinkel hebben ze een uitgebreide collectie van dat soort dingen, hoewel het nu ook steeds vaker in de gewone supermarkt ligt. (oa van Bonduelle ofzo, volgens mij) Hoe het smaakt weet ik trouwens niet...


Hier gaat het goed! Even radiostilte geweest hier omdat het hebben van een nieuwe baan veel energie kost. Soms heb ik dan gewoon even geen zin om weer zo'n scherm voor mijn neus te hebben. Het is druk in mijn hoofd, maar ik ben een gelukkig mens en ze zijn ook blij met mij. Ik kom er weer achter hoe het voelt om echt plezier te hebben in je werk. Dat heb ik langer gemist dan ik me ervan bewust was, denk ik.
LoveDobby schreef:
21-01-2021 05:51
Het is niet het lopen zelf, dat vind ik heerlijk, maar ik heb gewoon geen fut als k de hele dag gewerkt heb.
Dat herken ik ook. Na werk absoluut geen puf om nog te sporten. Gelukkig helpt de sneeuwstorm hier goed aan mee. Nu heb ik geen keuze om lui te zijn als ik thuiskom. Sneeuw moet weg om binnen te komen ;-D
Zijn er hier meer die weight watchers volgen?
Alle reacties Link kopieren
@anijsblokje wil van het weekend wel weer aan de wandel ja. Thuiswerken is helaas geen optie, ik werk in de kinderopvang, dus tussendoor even wandelen zit er niet echt in.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
@Aardbei-banaan, om je in de tabel te zetten heb ik de gegevens nodig die in de tabel staan: lengte, leeftijd, startgewicht, streefgewicht en huidige gewicht.

@anijsblokje, wat superfijn dat je zoveel plezier haalt uit je werk! Goede keus geweest dus. Dat is toch altijd maar weer afwachten. Wat jij volgens mij inmiddels heel goed doet, is dat je het snoepen en snacken kunt doseren. Dus dat je gewoon eens een keer los gaat op een zak chips, maar daarna weer net zo gewoon in het gareel stapt. Ik blijf daar naar streven. Het moet kunnen. Met alcohol is het me gelukt. Dat is inmiddels de uitzondering in plaats van de regel.

@Philae, haha, dat is een lekkere workout! Ik heb dat (soms) met hout. Zagen, hakken en stapelen zijn ook prima workouts, haha! En de moestuin natuurlijk. Ik doe geen weightwatchers en ik zou zo gauw hier ook niemand weten die dat doet.

@Tante-paardje, wow, dan ben je al hartstikke goed bezig met slechte gewoontes afleren zeg! Voor mij is de chips en chocola laten staan meestal al genoeg om gewicht te verliezen...

@RandomWriter, daar moest ik ook aan denken. Dat je nu misschien in een overleefstand staat en dat het moeilijker wordt als het rustiger wordt. Maar tja, dat merk je vanzelf. Of niet natuurlijk. So far so good. Ik vind het knap hoe je het allemaal doet!

Ik moet nu weg, ik mag weer zwemmen, hoera! Het gaat hier nog steeds goed. Gisteren heb ik (na drie dagen niks) na het eten een klein beetje pure chocola gehad, maar dat ontaardde niet in verder gesnaai. Het gaat allemaal nog steeds niet helemaal van harte en ik zie er ook nog geen resultaat van op de weegschaal, maar ik ga toch maar stug door.

En ja @anijsblokje, goed slapen is zo geweldig! Ging tijdens mijn ziekte lange tijd heel moeizaam, dus ik ben me er nu heel bewust van hoe fijn het is. Maar jij slaapt slecht dus? Altijd al last van gehad? Enig idee waar het aan ligt?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Randomwriter: goed om van je te horen, wat klink je sterk en dapper. Fijn dat je dit allemaal doet en gelukkig krijg je er ook hulp bij. Ik heb ook vaak aan je gedacht en ik wens je nog veel sterkte de komende tijd en daarna!

Anijsblokje: nee in principe wandel ik niet zo de natuur in, maar er zijn hier wel vele mooie natuurgebieden in de buurt op 15-20 minuten rijden, bijvoorbeeld strand, duinen, bosgebieden etc. Ik vind 15-20 minuten best prima om even de auto voor in te stappen. Wel doe ik dit alleen in het weekend. Met een vriendin ben ik deze zomer wel van plan om ook wat meer 's avonds te gaan.
Fijn dat je uit je struggels bent gekomen! Goede oplossing door met de lunch meer groenten te eten! Bij anderen eten is ook iets wat ik liever zelf niet doe. Ik vind het zelf heel leuk om te koken en ik kook ook altijd vers. Als ik dan zie hoe sommige vrienden koken, pakjes en zakjes van knorr, maggi etc. Dat eet ik normaal nooit en vind ik ook echt niet lekker. Doen ze zo hun best, maar het smaakt mij gewoon niet en erg gezond vind ik het ook niet.

Feniks81: wat goed dat je de pizza niet hebt gegeten! Heerlijk die wandeling in de sneeuw, hopelijk volgen er nog meer mooie sneeuwdagen. Ik denk dat IJsland juist een heel mooi land is, mooie natuur en veel rust. Ideaal al zou je het mij vragen. Soms is de weegschaal maar een getal, laat je er niet door uit het veld slaan!

Zwaantje89: balen dat het even niet zo lekker ging, heb je je herpakt? Op vakantie gaat het bij mij ook altijd mis, dus ik probeer vooraf een 'strategie' te bedenken en met mijzelf afspraken te maken. 9 van de 10 keer lukt het wel om deze afspraken na te komen. Als ik geen afspraken maak, gaan alle remmen los en zit er dus na de vakantie 5 kilo bij. Goed dat je een smart-watch hebt gekocht, ik hoop dat het voor jou motiverend werkt.

Avena: ik vraag bij uit-eten altijd om een extra portie groenen, of wanneer er friet bij zit salade ipv friet. Het is niet altijd mogelijk, maar 9 van de 10 keer wel en dan krijg je toch weer wat groenten binnen. Is er iets wat je kunt bedenken om de honger naar snaai te bedwingen? Bijvoorbeeld water drinken, 10 minuten wachten en dan naar je lichaam luisteren of het echt honger was? Eet dan bijvoorbeeld een gekookt ei, dat zijn goede eiwitten en vult goed. Anders misschien briefjes opplakken in je keuken? Sowieso niet meer kopen? Misschien heb je kinderen en daarom wat snoep in je huis? Ik heb zelf geen kinderen, dus voor mij is dat gemakkelijker. Ik heb wel wat in huis voor mijn vriend, maar ik leg dit uit mijn gezichtsveld en ik koop ook liever snoep wat ik niet lekker vind. Dat scheelt al een heel hoop! Misschien overdag toch iets meer (gezonds) eten, zodat je 's avonds minder snaai honger hebt?
Bedankt voor het bijwerken van de tabel!

OkkiePetite: lekker hoor wat afgevallen! Al gaat het voor jouw gevoel niet snel, het is er toch af en dat is lekker. Ik zou ook meer in een boek moeten lezen, mijn e-reader ligt soms stof te happen. Toch lekker om dan even een momentje voor jezelf te hebben, zeker met een kleine meid.

Iertjepiertje: lief van je vriendin zeg! Hoe is het met boodcampen gegaan? Heel veel succes met het nieuwe traject bij je behandelaar.

Aardbei-banaan: ook jij gaat lekker! Ik doe ook vaak onbewust IF, voor sommige mensen is het heel lastig. Heb je iets waardoor je je kunt ontspannen wat betreft de werkstress, bijvoorbeeld wandelen of een boek lezen? Slecht slapen helpt ook niet bij afvallen.

Amigurumi: hoe gaat het op je werk nu met AT? Ik weet van de tijd dat ik op AT werkte dat mijn lichaam echt heel erg moest wennen weer aan het ritme en het aanwezig zijn. Het kostte veel energie, maar leverde uiteindelijk ook wel weer een positief gevoel op. Heel veel succes met het traject wat je gaat starten!

Tante-paardje: hoe is het nu met jou? Je kunt heel veel bereiken door inderdaad stapje voor stapje je eetpatroon te veranderen. Goed dat je bent gestart met de frisdrank en chips/chocolade, dat is een super goed begin!

LoveDobby: Gefeliciteerd me de verjaardag van je zoon en ook een overwinning denk ik dat je jezelf in hebt kunnen houden. Zeker weeg ik mij niet elke dag, maar eerst wel 3x per week. Nu heb ik met mijzelf de afspraak gemaakt om 1x per week te wegen (op zaterdagochtend). Vanochtend was ik toch wel heel nieuwsgierig, maar ik heb mijn nieuwsgierigheid in bedwang kunnen houden.


Ergens ben ik toch bang door de eetaanpassing in mijn nieuwe traject dat ik iets ben aangekomen, omdat ik daar wel koolhydraten mag eten. De koolhydraten beperk ik wel slechts tot het avondeten en niet overdags. Ook eet ik niet alle avonden met het eten koolhydraten. Ik ben erg benieuwd morgen! Misschien dat ik iets ben aangekomen door het eten van wat koolhydraten, maar op de langere termijn is het beter. Ik mistte vooral fruit. Brood kan mijn lichaam gewoon echt niet verdragen, dus dat eet ik niet.
Ik voel mij super energiek! Mijn doel om dagelijks 5.000 stappen te maken heb ik, op 1 dag na, behaald. De regen gooit soms wat roet in het eten, maar gisteren avond was ik zo vastberaden dat ik gewoon in de regen ben gegaan. Vanwege thuiswerken vind ik het echt wel lastig om aan die 5.000 stappen te komen. Ik loop daarom 2x een rondje op de dag. Gisteren ook voor het eerst met een podcast op, over motivatie. Heel interessant om toch tijdens het wandelen wat kennis op te doen en sommige uitspraken, onderbouwingen helpen mij weer in het proces waar ik nu in zit met afvallen.

Dat ik nu al een update geef i.p.v. morgen is omdat ik lekker een midweekje weg ga naar een van de waddeneilanden. Ik heb er super veel zin in en zal ook daar lekker gaan wandelen, op het strand, in de duinen en mooie natuurgebieden. Verder gaan we vooral lekker relaxen, hebben een sauna en bubbelbad in het huisje. Ik ben nog aan het twijfelen of ik eten ga afhalen of zelf koken. Misschien dat ik beide doe. Maar het is vooral even lekker van huis weg zijn, een andere omgeving, even niet werken... Heerlijk!
Mijn andere doelstellingen deze week waren: vitamine pillen slikken en meer water drinken, ook dat gaat goed dus daar ben ik erg tevreden mee. Qua water zit ik per dag nu op minimaal 2 liter.

Mijn update qua gewicht zal dan volgende week zaterdag volgen.
Heel veel succes weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lekker een weekendje weg Yoehoe! Hopen dat het droog blijft, geniet ervan. Ik vermoed dat het slechte slapen ervoor heeft gezorgd dat ik deze week stil sta qua gewicht, het eten gaat eigenlijk goed. Zit netjes binnen het kcal dat ik 'mag' eten maar weegschaal blijft op hetzelfde gewicht staan. Naja, ik blijf gewoon zo doorgaan en dan zal de weegschaal uiteindelijk ook lief zijn.

Verder heb ik weer een paar goede posts voorbij zien komen! Goed bezig dames, ga zo door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven