Intermittent fasting

maandag 4 juli 2016 om 14:59
Ik heb de 14u en 22u geprobeerd, zolaat omdat we tijdelijk in een warm land wonen.
Maar ik vind het soms best zwaar, ben dan moe en trillerig.
Wellicht dat ik toch te weinig binnen krijg.
Ik sport 4x in de week.
Ik vraag mij ook af of het elke dag moet/kan of idd een paar keer per week.
Ik zal het topic eens opzoeken.
Maar ik vind het soms best zwaar, ben dan moe en trillerig.
Wellicht dat ik toch te weinig binnen krijg.
Ik sport 4x in de week.
Ik vraag mij ook af of het elke dag moet/kan of idd een paar keer per week.
Ik zal het topic eens opzoeken.
maandag 4 juli 2016 om 15:05
Gewoonlijk eet ik tussen half twee 's nachts en vier uur 's middags niet. Behalve koffie en suikerloos snoep (Klene, AH).
Op het moment is het niet nodig om me te beperken en dan eet ik overdag ook noten en fruit zoveel als ik wil. Hoewel ik daarmee mijn eetlust voor het avondeten dreig te verpesten.
Op het moment is het niet nodig om me te beperken en dan eet ik overdag ook noten en fruit zoveel als ik wil. Hoewel ik daarmee mijn eetlust voor het avondeten dreig te verpesten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

maandag 4 juli 2016 om 15:11
Het gaat er feitelijk om dat je bijv 14u vast, maar de tijden zijn in principe wat te verschuiven.
Wat ik lastig vind is het te doen op trainingsdagen.
Vraag mij af of het dan ook verstandig is.
Ik lees dat er evt bcaa aangeraden wordt, aminizuren voor/tijdens de training en daarna te gaan eten.
Viva amber ik weet dat jij een sporter bent, hoe doe jij dat op trainingsdagen?
Vraag mij af of het dan ook verstandig is.
Ik lees dat er evt bcaa aangeraden wordt, aminizuren voor/tijdens de training en daarna te gaan eten.
Viva amber ik weet dat jij een sporter bent, hoe doe jij dat op trainingsdagen?
maandag 4 juli 2016 om 15:27
Ik eet weleens bcaa maar ik vind het vies en weet niet zeker of het voordeel heeft. Maar ik heb het in huis en die pot neemt plek in. Ook weipoeder neem ik soms een hap van. Je kan die, als je het bij lepels houdt, ook tijdens je vastentijden eten. Het wekt geen extra eetlust op zoals een boterham wel doet.
maandag 4 juli 2016 om 15:38
quote:nadanni schreef op 04 juli 2016 @ 15:11:
Ik zou voor een inspanningsexplosie wat schuimpjes of nougatbrokken eten. Een of twee. Die zachte met pindastukjes hier en daar. Dat levert energie voor de training. En dan na de training nog een brokje maar alleen als je hevige behoefte hebt plus wat van die bcaa. Dat zou mij het beste bekomen.
Ik zou voor een inspanningsexplosie wat schuimpjes of nougatbrokken eten. Een of twee. Die zachte met pindastukjes hier en daar. Dat levert energie voor de training. En dan na de training nog een brokje maar alleen als je hevige behoefte hebt plus wat van die bcaa. Dat zou mij het beste bekomen.

maandag 4 juli 2016 om 19:22
quote:nadanni schreef op 04 juli 2016 @ 16:23:
Elske,
Vast niet, ben geen drinker en word er gammel vanRegel 1 bij alle vormen van vasten: veel drinken, echt meer dan je anders doet. Voedsel bevat namelijk ook vocht. Die innname mis je als je niet eet. Als je genoeg drinkt voel je je minder gammel, flauw of licht in je hoofd.
Elske,
Vast niet, ben geen drinker en word er gammel vanRegel 1 bij alle vormen van vasten: veel drinken, echt meer dan je anders doet. Voedsel bevat namelijk ook vocht. Die innname mis je als je niet eet. Als je genoeg drinkt voel je je minder gammel, flauw of licht in je hoofd.
maandag 4 juli 2016 om 20:00
Ik doe het sinds een week. Probeer 11-19 aan te houden, maar afhankelijk van werk soms tot 20.
Heel raar, ik wordt deze week met een vol gevoel wakker, terwijl het dan al best lang geleden is dat ik gegeten heb. Tot nu toe werkt het heel goed voor mij, eet hierdoor minder op een dag en ben minder met eten bezig. Want ja, voor 11 en na 20 mag ik gewoon niet meer eten. Dus ik hoef er niet over na te denken. Ik drink altijd al heel veel water en blijf dat dus doen. Ik heb helemaal geen gevoel van tekort of dat ik mij flauw voel of wat dan ook! Ben er heel erg over te spreken.
Heel raar, ik wordt deze week met een vol gevoel wakker, terwijl het dan al best lang geleden is dat ik gegeten heb. Tot nu toe werkt het heel goed voor mij, eet hierdoor minder op een dag en ben minder met eten bezig. Want ja, voor 11 en na 20 mag ik gewoon niet meer eten. Dus ik hoef er niet over na te denken. Ik drink altijd al heel veel water en blijf dat dus doen. Ik heb helemaal geen gevoel van tekort of dat ik mij flauw voel of wat dan ook! Ben er heel erg over te spreken.

maandag 4 juli 2016 om 23:09
quote:retrostar schreef op 04 juli 2016 @ 15:38:
[...]
Ik eet bijna geen suiker, dat wil ik eigenlijk ook zo laten.
En voor pindas ben ik allergisch
Ik zal het eerst eens met die bcaa proberen.
En anders op de trainingsdagen toch wat meer eten
[...]
Ik eet bijna geen suiker, dat wil ik eigenlijk ook zo laten.
En voor pindas ben ik allergisch
Ik zal het eerst eens met die bcaa proberen.
En anders op de trainingsdagen toch wat meer eten

woensdag 6 juli 2016 om 19:37
Sport 5x in de week en vast van 18 uur-12 uur. Soms lukt dat uiteraard niet vanwege etentjes oid maar probeer dan erna 14 uur te vasten en heb dan een kortere tijd, tot 18 uur, om te eten.
Geen moeite mee. Ik eet zoveel mogelijk kh wat in groenten en noten zit, handje met noten, 1 stuk fruit en voor de rest goede eiwitten en goede vetten. Paleo dus geen pakjes, zakjes, potten en blikken. Alles puur natuur.
Enige voedingssupplementen wat ik neem zijn magnesium 400 mg en vit D3 5000 IE per dag. Ook in de zomer.
Geen moeite mee. Ik eet zoveel mogelijk kh wat in groenten en noten zit, handje met noten, 1 stuk fruit en voor de rest goede eiwitten en goede vetten. Paleo dus geen pakjes, zakjes, potten en blikken. Alles puur natuur.
Enige voedingssupplementen wat ik neem zijn magnesium 400 mg en vit D3 5000 IE per dag. Ook in de zomer.
vrijdag 8 juli 2016 om 21:11
Ik doe het nu ruim 1,5 jaar...misschien al langer...mijneetraam is van 10:00 tot 18:00 en op de dagen dat ik sport in e sportschool neem ik een oplossing van BCAA in water mee. Op de dagen dat ik thuis sport doe ik niks...ik ben een ochtend sporter dus om 10 uur is goed te doen. Met etentjes de ik niet krampachtig,

zondag 10 juli 2016 om 09:06
Ik ben een echte snaaier en eet het liefst de hele dag door. Ben nu sinds enkele dagen begonnen met intermittent fasting. Ik begin pas met eten vanaf 12 uur. Drink daarvoor veel water en een kop koffie. Het lukt me nog niet elke dag. Soms heb ik s ochtends gewoon teveel trek. Eigenlijk wil ik ook proberen om s ochtend kort te sporten in de vorm van fietsen of iets degelijks om de vetverbranding echt op gang te brengen. Moet dat nog gaan uitproberen.

zondag 10 juli 2016 om 13:15
In die 2x die ik per dag eet neem ik goede, biologische en gezonde producten dus niet iets wat vol met ingrediënten zit waar je niks aan hebt zoals smaakversterkers, conservatiemiddelen. Echt zo puur natuur als mogelijk.
Ik eet al jaren zo en ben nooit dik geweest. Allicht eet ik ook eens een frietje of chocolade en drink elke dag een glas wijn.
http://www.optimalegezond ... wel-intermittent-fasting/
Ik eet al jaren zo en ben nooit dik geweest. Allicht eet ik ook eens een frietje of chocolade en drink elke dag een glas wijn.
http://www.optimalegezond ... wel-intermittent-fasting/