Is dit slecht voor je?
dinsdag 2 januari 2018 om 22:57
Hoi,
Al sinds mijn 15de kamp ik met heel veel zweten. Vooral rond mijn menstruatie, maar het kan in principe de hele maand. Ik krijg dan zweetplekken en ben helemaal doorweekt. Sinds een tijdje heb ik een deo roller van Odorex gevonden die werkt als een antitranspirant die je zweetklieren verstopt. Ik wilde er nooit aan omdat men zei dat dit slecht voor je was, maar omdat ik nu werk en telkens voor lul sta met zweetplekken dacht ik, ik moet wat... (het is dus niet dat heel geconcentreerde spul in zo'n doorschijnend flesje maar echt een deo). Het werkt SUPER maar ik ben alsnog bang dat het niet goed voor me is en dat ik er uiteindelijk 'immuun' voor word. Daarom gebruik ik het hoogstens 1x per week.
Helpt het om het gebruik te verminderen of niet? Wat is nu wijsheid?
Ik weet het even niet meer en allerlei websites spreken elkaar tegen (Jetske Ultee zegt weer heel wat anders dan een andere dermatologische blog bijv)
Alvast heel erg bedankt
Al sinds mijn 15de kamp ik met heel veel zweten. Vooral rond mijn menstruatie, maar het kan in principe de hele maand. Ik krijg dan zweetplekken en ben helemaal doorweekt. Sinds een tijdje heb ik een deo roller van Odorex gevonden die werkt als een antitranspirant die je zweetklieren verstopt. Ik wilde er nooit aan omdat men zei dat dit slecht voor je was, maar omdat ik nu werk en telkens voor lul sta met zweetplekken dacht ik, ik moet wat... (het is dus niet dat heel geconcentreerde spul in zo'n doorschijnend flesje maar echt een deo). Het werkt SUPER maar ik ben alsnog bang dat het niet goed voor me is en dat ik er uiteindelijk 'immuun' voor word. Daarom gebruik ik het hoogstens 1x per week.
Helpt het om het gebruik te verminderen of niet? Wat is nu wijsheid?
Ik weet het even niet meer en allerlei websites spreken elkaar tegen (Jetske Ultee zegt weer heel wat anders dan een andere dermatologische blog bijv)
Alvast heel erg bedankt

dinsdag 2 januari 2018 om 23:06
Ga hiermee naar de dokter. Deze kan je doorverwijzen naar een arts die hier meer verstand van heeft. Het is namelijk nu dweilen met de kraan open dus dan kun je beter de kraan dichtdraaien
zo weet ik dat er voor zweethanden injecties met botox zijn die je zweetklieren uitschakelen. Succes met het zoeken naar de oplossing.

dinsdag 2 januari 2018 om 23:13
Bedankt voor de reacties
Ik ga liever niet naar de dokter maar ik overweeg het zeker. Hoopte altijd dat het zover niet hoefde te komen, ben altijd huiverig voor behandelingen.
@Tornacense: Ik bedoelde niet gevaarlijk in de zin van giftig ofzo maar meer dat het na een tijdje niet meer zou werken of dat de werking van mijn zweetklieren aangepast zou worden waardoor ik misschien verder van huis zou raken. Zulke producten kunnen nog gewoon in de handel zijn toch?

@Tornacense: Ik bedoelde niet gevaarlijk in de zin van giftig ofzo maar meer dat het na een tijdje niet meer zou werken of dat de werking van mijn zweetklieren aangepast zou worden waardoor ik misschien verder van huis zou raken. Zulke producten kunnen nog gewoon in de handel zijn toch?
dinsdag 2 januari 2018 om 23:32
dinsdag 2 januari 2018 om 23:55

woensdag 3 januari 2018 om 08:43
Nooit last gehad van antitranspirant. Het kan wat kriebelen en irriteren maar dat is beter dan zweetgeur. Je moet er wat voor overhebben.
Stoffen worden goedgekeurd door de EU om op de markt te worden toegelaten dus ik zou mijn hoofd liever breken over belangrijkere problemen.
Stoffen worden goedgekeurd door de EU om op de markt te worden toegelaten dus ik zou mijn hoofd liever breken over belangrijkere problemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

woensdag 3 januari 2018 om 13:15
Hoe oud ben je? Ik heb ook heel erg gezweet vanaf mijn 13e en heb in principe alles geprobeerd behalve botox. Het ergste was een apparaat die stroomschokjes gaf onder mijn oksels (en het hielp ook niet). Het enige was bij mij hielp uiteindelijk was een antitranspirant flesje van Therme. Deze heb ik paar jaar gebruikt en sinds een jaar of 2 is het zweten zo goed als gestopt. Ik denk dat het bij mij puur lag aan de pubertijd en aan het feit dat ik er zoveel op heb gefocused. Als jij nu rond de 20 oid bent, dan zou het kunnen dat het bij jou ook nog weggaat. En anders zou ik toch maar naar de dokter gaan. Overmatig zweten geeft echt een rotgevoel.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
woensdag 3 januari 2018 om 13:30
woensdag 3 januari 2018 om 14:17
Bedankt allemaal! 
@wiezel: Mooi om te horen, hoe lang gebruik jij het al?
@marjolein853: Is dat niet een beetje hetzelfde als de Odorex transpirant, maar dan duurder? Kan me vergissen hoor!
@shisha: Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik ga het zeker proberen, dank je!
@Madre: Wat vervelend dat je weer moest stoppen!! Tot nu toe heb ik daar nog geen last van gehad maar het zou nog kunnen komen natuurlijk.. ik ben er nu ten minste op voorbereid.
@-Dali-: Dank je voor de tip! Ik ben nu 25 dus ik denk dat het niet meer weggaat. En na de overgang zal het vast alleen maar erger worden..
@FarFarAway: Ik gebruik geen pil of andere vormen van anticonceptie die het kunnen beïnvloeden, dus dat kan het niet zijn!

@wiezel: Mooi om te horen, hoe lang gebruik jij het al?
@marjolein853: Is dat niet een beetje hetzelfde als de Odorex transpirant, maar dan duurder? Kan me vergissen hoor!
@shisha: Daar heb ik nog nooit van gehoord, ik ga het zeker proberen, dank je!
@Madre: Wat vervelend dat je weer moest stoppen!! Tot nu toe heb ik daar nog geen last van gehad maar het zou nog kunnen komen natuurlijk.. ik ben er nu ten minste op voorbereid.
@-Dali-: Dank je voor de tip! Ik ben nu 25 dus ik denk dat het niet meer weggaat. En na de overgang zal het vast alleen maar erger worden..
@FarFarAway: Ik gebruik geen pil of andere vormen van anticonceptie die het kunnen beïnvloeden, dus dat kan het niet zijn!
woensdag 3 januari 2018 om 14:41