Ja, maar..
maandag 8 februari 2016 om 13:07
Ik ben 180 lang en ik weeg 90. Ik woon nog thuis, dus pas me aan met het eten wat we thuis koken. Vooral aardappels en groente. Ik loop 2x in de week hard, ongeveer 5 km per keer. Elke keer weet ik het voor elkaar te krijgen dat als ik dan eens niet aan de verleiding kan weerstaan, dan denk ik ach, laat ik dan dit helemaal maar opeten. En dan voel ik me alsof ik bij af ben. Ik vraag mezelf af: als ik buiten de deur ga eten, wat, hoeveel mag ik dan? Mag ik dan ook alleen maar water ed? Kortom, ik vind het moeilijk om door te zetten. Ik kom dan steeds aan met ja, maar.. Ik heb nu toch al wat gehad, dus laat ik de rest ook maar opeten. Kent iemand een goede manier, want ik wil heel graag rond de 70 gaan wegen...
maandag 8 februari 2016 om 13:13
Normaal en gezond eten. Dus ook genoeg eten. Ik heb zelf vaak het idee dat het bij veel mensen alles of niets is. Ik geniet gerust van een plak cake bij de koffie of een bakje chips in de avond. Maar dus niet (zie ik veel voorkomen) de hele dag op dieet en dan in de avond de verleiding niet kunnen weerstaan en dan maar die gehele zak chips of cake opeten.
maandag 8 februari 2016 om 13:14
Als je de verleiding eens niet kunt weerstaan, geniet dan optimaal van dat beetje wat je eet, en denk niet dat het nu toch verloren is en dat je net zo goed alles kunt eten. Als je geniet van 2 stukjes chocola en je gaat daarna weer gewoon verder met gezond eten hebben die 2 stukjes veel meer zin gehad, dan wanneer je na die 2 stukjes besluit de hele reep te eten waarna je je dan schuldig gaat voelen.
Buiten de deur of thuis maakt qua drinken niet uit, koffie (zwart), thee of water is het beste wat je kunt drinken. Maar ook daar geldt, beter geniet je van dat ene glas drinken wat je drinkt buiten de deur dan dat je je dan lam zuipt en het niet meer proeft.
Qua eten hou je buiten de deur ongeveer de porties aan zoals thuis. Leer om gezonde keuzes te maken. Dus geen saus over je vlees, veel groente weinig patat, liever geen dessert.
Buiten de deur of thuis maakt qua drinken niet uit, koffie (zwart), thee of water is het beste wat je kunt drinken. Maar ook daar geldt, beter geniet je van dat ene glas drinken wat je drinkt buiten de deur dan dat je je dan lam zuipt en het niet meer proeft.
Qua eten hou je buiten de deur ongeveer de porties aan zoals thuis. Leer om gezonde keuzes te maken. Dus geen saus over je vlees, veel groente weinig patat, liever geen dessert.
maandag 8 februari 2016 om 13:21
Bij mij heeft het ermee te maken dat ik op dat moment niet echt tel of datgene wat ik eet wel binnen de gebruikelijke hoeveelheid van een portie zit. Ik tast in het duister. Meestal heb ik een beeld van de calorische waarde van een portie, ook al is het geen precies getal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 8 februari 2016 om 13:43
quote:Ik woon nog thuis, dus pas me aan met het eten wat we thuis koken.Dat kan dus niet, zeker niet als je niet precies weet wat de gebruikte ingrediënten zijn. Sommige mensen gebruiken een half pakje boter om vlees in te braden en die pan jus gaat dan schoon op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven