Lijf & Lijn alle pijlers

Jezelf wassen met een washandje of zonder?

05-10-2013 17:38 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week had ik met mijn een nieuwe liefde een 'discussie'. Hoe we erop kwamen geen idee, maar het ging er dus over of je jezelf wast onder de douche met een washandje of zonder.

Ik moest een beetje lachen toen ik hoorde dat hij zichzelf wast met een washandje. Voor mij zijn washandjes dingen waar je kleine kinderen mee wast, of eventueel als je jezelf aan de wasbak zou wassen, maar dat doe ik nooit.

Volgens hem is het echter heel normaal om je met een washandje te wassen, want ze liggen ook altijd in hotels enzo. Zat ook wel weer wat in.

Ik heb geen idee wat andere mensen doen, dus ik ben wel benieuwd om van jullie te horen of ik eigenlijk al jaren compleet gek ben en me ter plekke in een existentiële crisis moet storten of dat ik toch niet de enige ben die zich zonder washand wast en dus rustig door mag gaan met leven?
quote:Splinter_ schreef op 05 oktober 2013 @ 20:31:

[...]

Met water.Met alleen water krijg je het zweet niet van je lichaam. Laat staan modderhanden, vette vingers of smerige kinderhanden.
quote:SillySill schreef op 05 oktober 2013 @ 20:35:

[...]

Mijn kinderen heb ik wel altijd met washandjes gewassen. Vette handen was is gewoon bij de wasbak onder de kraan, zonder doekje ofzo. Was jij je vette handen dan ook met een washand?

Vieze nagels heb ik zo'n borsteltje voor.Nee, mijn handen was ik niet met een washandje. Maar wel met zeep.
quote:Trotter schreef op 05 oktober 2013 @ 20:37:

[...]

Waarom volstaat alleen zeep dan niet voor de rest van je lichaam? Die, naar ik aanneem, niet eens in contact komt met pizza of poepluiers?Zoals ik al eerder aangaf. Je lichaam is veel groter dan alleen je handen. Met een washandje heb ik maar een klein beetje zeep en één veeg nodig om mijn lichaam schoon te krijgen. Met de blote hand moet ik telkens weer wat zeep bij smeren en veel meer 'vegen'.
Met washandje, zowel bij de wastafel als onder de douche.

Ik voel me anders niet schoon genoeg.
Met washandje en na 1x meteen in de wasmachine op 60 graden.

Handdoeken ook na elke douchebeurt meteen in de was en elke dag schone.Ik houd nou eenmaal van schone handdoeken.Vriend zonder washandje en vindt me maar een Mien Dobbelsteen met al die 60 graden wassen
Dat is wel waar. Je zal als je zonder washand wast meer douchegel gebruiken. Hoewel ik wel altijd even onder de straal vandaan stap en me dan helemaal inzeep. Daarna haal ik de douche van de houder en spoel ik alle hoeken en gaten uit
Dagelijks met een washandje onder de douche en 1 x per week met een steen scrubben.
Ik vraag me wel af: zweet is gewoon zout water en een beetje eiwit. Het droogt op en met water spoel je het eraf. Door zeep te gebruiken, stimuleer je de zweetklieren. Dat wil je toch niet?

Ik spoel me grotendeels met water af, ik ruik altijd heel fris. Ik smeer een beetje douchegel op me als ik met water heb gespoeld, dan stap ik onder straal vandaan en smeer me verder er mee in (inderdaad tussen mijn tenen bijv). Dan weer afspoelen.

Ik ben echt zooooo verbaasd als ik hier lees; gatver, je lichaam met alleen je handen schoonmaken enz. enz. Maar ik vind het dus smerig om dat met een washand te doen, omdat ik dan niet voel waar ik het precies heb schoongemaakt, tussen mijn billen bijv. Ja, het is mijn 'gat', maar ik voel tenminste als het daar gezond is en schoon en bij mijn vagina hetzelfde. Dat er serieus mensen vragen of je het daar met je handen schoon kan maken?!! Heb je het nooit aangeraakt daar ofzo? Lippen opzij, water erop, zachtjes boenen, deuren weer sluiten en schoon. Ik moet daar echt niet met een katoenen lap gaan schuiven, dan weet ik niet waar ik allemaal geweest ben, hoor...
quote:Splinter_ schreef op 05 oktober 2013 @ 19:41:

Maar echt, hoe vies zijn jullie? Zwarte voeten, randjes onder je teennagels, aangekoekt vuil onder je oksels en tussen je billen?

Je huid is zelfreinigend. Het is bedacht door de cosmetische industrie dat je daar liefst zo veel mogelijk en zo schuimend en geurend mogelijk spul voor nodig hebt. En die dode huidcellen, wat is daar mis mee? Die plak je zo weer vast met je bodylotion.

Jij zegt dat het lichaam zelfreinigend is en dus zou je die dode huidcellen moeten laten voor wat ze zijn, tot ze van je lijf vallen en juist niet weer vast plakken dmv bodylotion.

Wel vies eigenlijk.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 oktober 2013 @ 19:43:

[...]

Oh ik gebruik de mijne als pantoffeltjes, lekker zacht .

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto650-C6PJRL6F.jpg[/img]

Ja verder hoe het uit komt, als ik toevallig de afwas doe als ik in bad zit of douche, dan gebruik ik maar 1 schuursponsje. In de zomer als je je auto wast kan je ook wel de gewone spons gebruiken.

Die fluff hangt in de douche voor de visite .
Met..en elke dag een schone natuurlijk..

Zo van huis uit meegekregen, eigenlijk nooit over nagedacht, grappig..!
Life is good!
Met! Zeker tussen de bilnaad

En ja, dan in de was op 60
quote:Naara schreef op 05 oktober 2013 @ 17:41:

Zonder.

Ik vraag me bij dit verhaal af: gebruikt hij dan wel iedere dag een schone, washandjes zijn namelijk een bron van bacteriën.Van welke bacteriën?
quote:milouda schreef op 05 oktober 2013 @ 21:07:

[...]

Jij zegt dat het lichaam zelfreinigend is en dus zou je die dode huidcellen moeten laten voor wat ze zijn, tot ze van je lijf vallen en juist niet weer vast plakken dmv bodylotion.

Wel vies eigenlijk.

Ik zal er volgende keer een achter zetten.

Verder eens met Lionlily.
Meestal zonder, soms met. Zit niet echt een systeem in.
Altijd met.

En na elke wasbeurt op 60 graden in de wasmachine.

Vooral bij het wassen van de voeten vind ik een washand een must. Ze worden er schoner en vooral ook zachter van. Bij m'n rug heb ik het nodig om de dode huidcellen te verwijderen. En op de dijen gaat het sinaasappelhuid tegen.
Pfff wat weer überschone mensen hier zeg. Ik ben dan maar een viespeuk geloof ik. Maar ach, ik leef nog steeds en heb geen enge ziektes aan mijn washandgebruik overgehouden.

Soms gebruik ik een washandje, soms niet. Als ik hem wel gebruik was ik alles. Dus alles... En dan gaat het washandje over de douchedeur en de dag daarna gebruik ik m gewoon weer. En nog eens, en nog een paar keer. Wat een onzin zeg om zo'n ding maar 1 keer te gebruiken. Hoe smerig ben je dan wel niet als 'ie na 1 x gebruik al gewassen moet worden op 60 graden nota bene...

Oh en ik ben ook nog zo'n viezerd die de handdoek meerdere keren gebruikt...
Ik gebruik altijd een washandje of anders zo'n douchepuff. Vind het niet handig om me zonder te wassen. Dan moet ik ook continu nieuwe zeep op mijn handen doen. Gaat trouwens altijd na 1 keer gebruik in de was op 60 graden, net als handdoeken.
quote:Doreia schreef op 05 oktober 2013 @ 17:42:

Onder de douche zonder, aan de wastafel met.

Net als mijn man, die het van huis uit ook zo is gewend.

Hier hetzelfde.

Naar mijn idee is het ook alleen aan de wastafel nodig, want de functie van een washand is toch vooral water opnemen om het naar je lichaam te kunnen brengen. Dat is onder een douche niet nodig, maar bij de wastafel maakt dat het wassen wel een stuk effectiever.
Ik heb nooit douchegel gebruikt, vind het niet fijn voelen en mijn huid droogt uit. Ik hoefde vroeger eigenlijk geen eens deo te gebruiken, had gewoon nooit zweet dat ging stinken. Tot 2 jaar geleden toen ik van mijn kind was bevallen en in de kraamweek heel veel zweette (hield in zwangerschap vocht vast, dat moest er natuurlijk uit). Douchegel gaan gebruiken, en ook toen ik niet meer veel zweette bleef ik last houden dat mijn zweet sneller stonk en dat die geur ook in shirtjes bleef. Op internet las ik dat dat van douchegel kon komen. Ik ben gestopt met het gebruiken van douchegel en ben weer helemaal fris.

Verder gebruik ik zelden washandjes. Alleen als ik vieze voeten heb ofzo.

Handen was ik wel met zeep. En handdoeken gebruik ik 2 tot 3 keer. Bodylotion zeer zelden.
Heb nog niet alles doorgelezen, maar ik gebruik zo'n twee keer per week ook een washandje. Inderdaad om lekker te schubben en ook om mijn deo goed weg te schrobben. Ik gebruik sanex deo (met de roze dop) en als ik alleen met mijn handen mijn oksels inzeep, voelt het heel droog en voel ik dat de deo er nog zit. Dus met een washandje schrob ik alles goed schoon.

Pak uiteraard wel elke keer een schoon washandje.
Grappig topic, ik denk daar niet bij na. Vroeger altijd met, zo zijn wij opgevoed. Ik heb van een ex vriend mee gekregen het zonder te doen. Hij waste zich zonder en altijd als ik bij hem was waste ik ook zonder washandje onder de douche. Ik vind zonder veel prettiger.

Ik heb wel een scrub washandje, die gebruik ik 1 keer per week, gewoon omdat dat fijn is en je huid er zo lekker zacht van wordt.

Ik lees dat douchegel sneller weg glijdt zonder washand? Ik vind dat onzin, bij mij schuimt het heerlijk, blijft het goed zitten. Geen probleem en schuimt echt niet minder, dan met washand.
quote:bibilief schreef op 05 oktober 2013 @ 19:12:

[...]

He bah

Je kan toch op zn minst alleen onder je oksels doen en de intieme delen.

Juist de intieme delen kunnen slecht tegen zeep,de meeste vaginale infecties ontstaan door het gebruik van (teveel) zeep,je lichaam is zelfreinigend,en wassen met water is echt voldoende.Daarna gewoon deo en bodylotion gebruiken en je huid blijft gezond en fris!

Bovendien,voor degene die een washand gebruiken,je wast het vuil van je lijf ,ook je dode huidcellen,eerst onder je oksels,daarna je bilspleet,daarna je vagina? en dat allemaal met dezelfde washand? zo verspreid je juist de dode huidcellen en bacterien over je hele lijf.,lekker fris;-(.

Vraag het voor de grap eens aan je huisarts,dermatoloog of gynaecoloog,ze zullen beiden adviseren om zonder zeep te wassen!
Carpe Diem
Ik vind voldoen aan de Viva vrouwennorm sowieso al best gedoe. Niet roken, niet drinken, wel sporten, vooral veel praten en het liefst met een therapeut.

Spelletjes doen met je kinderen, hulpouder zijn, goed kunnen koken, opgeruimd huis, een goede baan hebben, aardig zijn voor je ex.. Enz

Wat een gedoe zeg!
quote:despie schreef op 05 oktober 2013 @ 22:33:

Heb nog niet alles doorgelezen, maar ik gebruik zo'n twee keer per week ook een washandje. Inderdaad om lekker te schubben en ook om mijn deo goed weg te schrobben. Ik gebruik sanex deo (met de roze dop) en als ik alleen met mijn handen mijn oksels inzeep, voelt het heel droog en voel ik dat de deo er nog zit. Dus met een washandje schrob ik alles goed schoon.

Pak uiteraard wel elke keer een schoon washandje.

Ha! Zie je, ik ben tóch niet gek. Met water en zeep alleen krijg ik de deo echt niet weg, maar niemand wilde me geloven

Nog even over die bacteriën waar sommigen zo bang voor zijn m.b.t. washandjes. Over welke bacteriën hebben we het precies? Ik gebruik washandjes meer dan één keer maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit ziek ben geworden na een douchebeurt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven