Lijf & Lijn alle pijlers

Jezelf wassen met een washandje of zonder?

05-10-2013 17:38 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week had ik met mijn een nieuwe liefde een 'discussie'. Hoe we erop kwamen geen idee, maar het ging er dus over of je jezelf wast onder de douche met een washandje of zonder.

Ik moest een beetje lachen toen ik hoorde dat hij zichzelf wast met een washandje. Voor mij zijn washandjes dingen waar je kleine kinderen mee wast, of eventueel als je jezelf aan de wasbak zou wassen, maar dat doe ik nooit.

Volgens hem is het echter heel normaal om je met een washandje te wassen, want ze liggen ook altijd in hotels enzo. Zat ook wel weer wat in.

Ik heb geen idee wat andere mensen doen, dus ik ben wel benieuwd om van jullie te horen of ik eigenlijk al jaren compleet gek ben en me ter plekke in een existentiële crisis moet storten of dat ik toch niet de enige ben die zich zonder washand wast en dus rustig door mag gaan met leven?
quote:Splinter_ schreef op 05 oktober 2013 @ 19:41:

Maar echt, hoe vies zijn jullie? Zwarte voeten, randjes onder je teennagels, aangekoekt vuil onder je oksels en tussen je billen?

Je huid is zelfreinigend. Het is bedacht door de cosmetische industrie dat je daar liefst zo veel mogelijk en zo schuimend en geurend mogelijk spul voor nodig hebt. En die dode huidcellen, wat is daar mis mee? Die plak je zo weer vast met je bodylotion.

En van zweetgeur mag je ook niet zeggen dat het stinkt, het is immers de natuurlijke aroma van de mens en bovendien beschermend tegen invloeden van buiten? Moet ik het zo zien?

Want hoe je anders fris en fruitig door het leven gaat zonder zeep onder je oksels is mij een raadsel!
quote:Pluis-Konijn schreef op 05 oktober 2013 @ 19:56:

[...]

En met een beetje ongeluk waren er al 6 voor geweest in hetzelfde water.Ook dat nog eens ja
Absoluut met! Sowieso 's morgens aan de wastafel voor gezicht en oksels en 's avonds onder de douche (of fluff spons). Voel me anders niet schoon.
quote:kadanz schreef op 05 oktober 2013 @ 19:57:

[...]

En van zweetgeur mag je ook niet zeggen dat het stinkt, het is immers de natuurlijke aroma van de mens en bovendien beschermend tegen invloeden van buiten? Moet ik het zo zien?

Want hoe je anders fris en fruitig door het leven gaat zonder zeep onder je oksels is mij een raadsel!Behalve als het een collega is want dan moet je eerlijk zeggen tegen diegene dat hij/zij misschien eens moet overwegen om deo te gebruiken..
Met. Anders krijg ik de mascara niet van mijn wimpers.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:kadanz schreef op 05 oktober 2013 @ 19:57:

[...]

Want hoe je anders fris en fruitig door het leven gaat zonder zeep onder je oksels is mij een raadsel!

Nogmaals: je huid is van nature zelfreinigend. Maar door al die chemische middelen die we gebruiken, is die functie al lang verloren gegaan.

Zweet stinkt alleen als het oud is of als het nog in je kleding zit.
quote:Tickel schreef op 05 oktober 2013 @ 20:03:

Met. Anders krijg ik de mascara niet van mijn wimpers.Huh dat doe je toch met make-up remover?
Ik doe n week met n grote handdoek en een aparte voor mn haar. Zomers heb ik ook dagelijks n apart kleintje voor mn voete.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Splinter_ schreef op 05 oktober 2013 @ 20:03:

[...]

Nogmaals: je huid is van nature zelfreinigend. Maar door al die chemische middelen die we gebruiken, is die functie al lang verloren gegaan.

Zweet stinkt alleen als het oud is of als het nog in je kleding zit.Ja, dus als ik de hele dag in die kleding rondloop is de zelfreinigende functie van mijn huid echt niet genoeg. Dus nogmaals, hoe voorkom jij dat je vanaf 11uur 's ochtends al naar zweet gaat ruiken als jij geen chemische middelen gebruikt?
quote:Apatura schreef op 05 oktober 2013 @ 20:08:

Ik doe n week met n grote handdoek en een aparte voor mn haar. Zomers heb ik ook dagelijks n apart kleintje voor mn voete.Echt?
Naar mijn idee heb je toch echt iets wat stroef is, zoals een washandje, om het zweet ed. weg te wassen.
quote:Splinter_ schreef op 05 oktober 2013 @ 19:56:

[...]

Ik had al gezegd dat ik ook douchegel gebruik. Een klein beetje. Maar in feite is dat helemaal niet nodig. Waarschijnlijk, als ik geen douchegel meer zou gebruiken, zou ik ook geen bodylotion hoeven gebruiken.

Hoe was jij het zweet dan van je lichaam?

Ik gebruik altijd douchegel, maar nooit bodylotion, dus dat je douchegel moet gebruiken omdat je ook douchegel gebruikt snap ik niet echt.
En voor degenen die geen zeep gebruiken, hoe wassen jullie je handen als je een vette pizza hebben gegeten of de poepluier van je kind hebt vervangen, of zelf je billen af hebt geveegd? Slechts met water?
Lezen is moeilijk he.

Ik gebruik wel douchegel.

Wat ik probeer te zeggen, is dat je huid zich in principe zelf reinigt. Maar doordat we al die chemische producten gebruiken, werkt die zelfreinigende functie niet meer. Je wast immers je natuurlijke laagje van je huid af.

En doordat ik douchegel gebruik, en dus mijn natuurlijke beschermlaag van mijn huid af was, is mijn huid erg droog en moet ik er bodylotion op smeren om hem soepel te houden.
quote:Splinter_ schreef op 05 oktober 2013 @ 20:19:

Lezen is moeilijk he.

Ik gebruik wel douchegel.

Wat ik probeer te zeggen, is dat je huid zich in principe zelf reinigt. Maar doordat we al die chemische producten gebruiken, werkt die zelfreinigende functie niet meer. Je wast immers je natuurlijke laagje van je huid af.

En doordat ik douchegel gebruik, en dus mijn natuurlijke beschermlaag van mijn huid af was, is mijn huid erg droog en moet ik er bodylotion op smeren om hem soepel te houden.

Ik heb gelezen dat je douchegel gebruikt. Maar jij zegt dat dat eigenlijk niet nodig is. Hoe zou je dan, als je volgens jou dus geen douchegel zou hoeven te gebruiken het zeet van je lichaam moeten wassen zonder douchegel?

En ik gebruik dus altijd douchegel en mijn 'natuurlijke beschermlaag' is niet van mijn huid af hoor.
Of bijvoorbeeld grasvlekken van de knieën van je kinderen, vette handen, smerige nagels, handen die onder de modder zitten als je in de tuin hebt gewerkt?
quote:kadanz schreef op 05 oktober 2013 @ 20:17:

En voor degenen die geen zeep gebruiken, hoe wassen jullie je handen als je een vette pizza hebben gegeten of de poepluier van je kind hebt vervangen, of zelf je billen af hebt geveegd? Slechts met water? Gebruik jij in al die gevallen ook een washandje? Of volstaat alleen zeep dan opeens wel?
quote:kadanz schreef op zaterdag 05 oktober 2013 18:03 Maarre, TO, waar dient een washandje dan voor volgens jou? Die dingen staan gewoon te koop in elk warenhuis, zijn onderdeel van elk badkamersetje, ik neem aan dat dat echt niet alleen maar is voor de kinderen en degenen die zich aan de wastafel wassen!Nou ja, ik nam dat dus wel aan. En voor oude mensen
Wat gedanst zegt. Je zegt dat zeep niet nodig is omdat onze huid zich van nature reinigt. Als we je vragen hoe je dat doet zeg je doodleuk dat je dus wel zeep gebruikt. Wat is het nou?

Waarom gebruik je zeep als je hier verkondigt dat het niet hoeft?
quote:gedanst schreef op 05 oktober 2013 @ 20:25:

[...]

Ik heb gelezen dat je douchegel gebruikt. Maar jij zegt dat dat eigenlijk niet nodig is. Hoe zou je dan, als je volgens jou dus geen douchegel zou hoeven te gebruiken het zeet van je lichaam moeten wassen zonder douchegel?

En ik gebruik dus altijd douchegel en mijn 'natuurlijke beschermlaag' is niet van mijn huid af hoor.Met water.
quote:Trotter schreef op 05 oktober 2013 @ 20:28:

[...]

Gebruik jij in al die gevallen ook een washandje? Of volstaat alleen zeep dan opeens wel?Handen wassen? Alleen zeep. Niet opeens, het volstaat gewoon.
Mijn opa (anno 1898) waste zich vroeger met een waslap (soort spuugdoekje voor baby's) en groene zeep..
quote:kadanz schreef op 05 oktober 2013 @ 20:30:

Waarom gebruik je zeep als je hier verkondigt dat het niet hoeft?Gewenning en gewoonte. Shame on me.
quote:gedanst schreef op zaterdag 05 oktober 2013 20:26 Of bijvoorbeeld grasvlekken van de knieën van je kinderen, vette handen, smerige nagels, handen die onder de modder zitten als je in de tuin hebt gewerkt?

Mijn kinderen heb ik wel altijd met washandjes gewassen. Vette handen was is gewoon bij de wasbak onder de kraan, zonder doekje ofzo. Was jij je vette handen dan ook met een washand?

Vieze nagels heb ik zo'n borsteltje voor.
quote:kadanz schreef op 05 oktober 2013 @ 20:31:

Handen wassen? Alleen zeep. Niet opeens, het volstaat gewoon.Waarom volstaat alleen zeep dan niet voor de rest van je lichaam? Die, naar ik aanneem, niet eens in contact komt met pizza of poepluiers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven