Lijf & Lijn alle pijlers

Kettlebell, ervaringen en tips

27-06-2010 16:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen met oefeningen met de kettlebell, een vd person trainers van de sportschool is hier super enthousiast over.

Volgens hem kan ik het maximale halen en minder tijd besteden aan trainen.

Normaal ben ik circa 2 uur bezig waarvan meer dan 60% cardio.

Allemaal spier en tijd verspilling volgens hem.

Ik heb dus vandaag even mee geoefend, want echt ermee getraind kan ik het niet noemen.

En ik weet niet wat ik ervan moet vinden, ik kan nl niet geloven dat ik door 40 minuten met de kettlebell een total workout kan doen.

Aan de andere kant als ik naar hem kijk, hij doet verder geen andere oefeningen en is super afgetraind.

Wie heeft er nog meer ervaring met de kettlebell?
quote:meds schreef op 27 juni 2010 @ 21:23:

want wat calvijn?

Waarom zou je in godsnaam een 3 urige workout doen als je niet naar de olympics gaat? wat denk je daarmee te verbeteren? helemaal niks, integendeel zelfs het kost je massa.

Goed dat je beseft dat het anders moet. Misschien ben je nog niet afgeknapt, maar overtraindheid ligt bij zo'n patroon wel op de loer.Ik dacht dat je bedoelde dat een lange workout om een bepaalde reden geen zin had. Avenrechts effect ofzo.
Frankly my dear, I don"t give a damn
O, Calvijn, je bedoelt waarom een 2 urige workout zinloos is?

Er zijn verschillende redenen voor.

Ten eerste verbeter je niks t.a.v je uithoudingsvermogen, daarvoor heb je aan een half uur voldoende. Ten tweede is je lijf niet toegerust op dit soort lange trainingen en dus gaat het snelle energie zoeken in de vorm van vetverbranding (niks mis mee) maar er wordt ook flink ingeteert op je spiermassa. Kijk maar naar duurtrainers zoals marathonlopers, die zijn mager met amper spierweefsel.

Je verbetert je lichaam door enerzijds vetverbranding, maar nog belangrijker voor je uiterlijk is spieropbouw.

Je kan geen spieren opbouwen als je langdurig traint. Spieren groeien in rust en niet tijdens de training.
lange trainingen zijn alleen zinvol als je je techniek bijv. wilt verbeteren als je bijv. turner bent
meds, ik deed het omdat ik het heerlijk vond.

Na zo'n workout voelde ik me super, maar ik besefte pas de laatste paar jaar dat ik daardoor spierweefsel afbreek.

Plus dat ik met de resterende tijd, als ik max 1 uur train, zoveel andere leuke dingen kan doen haha.
zeker weten. Maar ik weet wat je bedoelt hoor, ooit deed ik hetzelfde. Zo zonde van de tijd en je lijf
Op www.kettlebellervaringen.com staan ervaringen en tips.
Marathonlopers hebben geen spiermassa nodig, dat is alleen maar extra nutteloos gewicht. Niet iedereen sport vanwege het uiterlijk , een paar uur hardlopen is voor sommigr mensen gewoon een hele prettige manier om actief bezig te zijn in de buitenlucht.

Die kettlebel dingen lijken me binnenshuis nogal link Arme benedenbuurvrouw , arme laminaatvloer
Daarom heb ik een sandbag!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven