Lijf & Lijn alle pijlers

Kilo's teveel meezeulen, niet langer!

25-02-2021 13:43 187 berichten
Ik tors gewoon teveel kilo's mee. En ik wil daar graag vanaf. Net zoals ik er vanaf wil steeds te snaaien, net zoals ik er vanaf wil steeds maar excuses te maken om tóch weer iets ongezonds in mijn mond te stoppen.

Ik wil een gezond gewicht en me vooral gezond voelen. Niet het gevoel hebben alsof ik altijd een dikke winterjas draag. Zeker nu het lente wordt en ik me licht wil voelen!

Maar omringd met slanke mensen en twee kinderen in huis, wil ik toch die stok achter de deur. Doorzetten nu.

Wie ook en wie wil er meedoen? Tabel volgt!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe met je mee hoor!! Ben nu een week of 6 bezig met ww, en er zijn ook zo'n 6 kg vanaf. Heel fijn al! Moet er nog minstens 15 lozen voor een gezond gewicht...

Ben dus apll een week of 6 bezig en ben 3 weken terug ook gestopt met roken. Wandel meer (met hond maar ook alleen) en pak vaker de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan lijnen, maar gewoon gezond eten, en dat volhouden tot je 80 bent.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja hier! Er moeten echt wat kilo's af. En ik weet hoe het moet, ik weet wat mijn valkuilen zijn, maar na een paar dagen ga ik toch weer voor de bijl. Ik heb hartstikke veel pakken, ik pas er geen een meer. Ik moet echt zeker 10-15 kilo kwijt. Ik zal al blij zijn als de eerste 5 er af zijn.
Zo herkenbaar. Ik ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen. In ben sinds corona zo inactief en ik snaai de hele dag waardoor het dubbel zo hard gaat. Het moet nu echt een keer afgelopen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee! Kilo of 10 is mooi er af om mee te beginnen.
Was zo lekker bezig, tot de sportschool dicht ging.
Alle reacties Link kopieren
Yes, present.
1,77 m en vanochtend 85 kg.
Graag ga ik weer terug naar de 78 kg van 2 jaar geleden. Heb mezelf al even goed toe gesproken vanochtend, klaar met dat gesnaai!
Ik eet verder goed gezond en gevarieerd, maar ja als je dan zo'n beetje elke avond aan de chips/chocolade/elk lekker snackje wat je kan bedenken zit, dan helpt dat niet echt.

Graag voor 1 juli -4 kg, dat is mijn eerste doel.
Madeliefjees schreef:
25-02-2021 14:10
Niet gaan lijnen, maar gewoon gezond eten, en dat volhouden tot je 80 bent.
Dit inderdaad, zo heb ik het een jaar of vier terug ook gedaan. Ik zit nu zelfs onder m'n voormalige streefgewicht. Dat krijg je met een tijdelijk dieet niet voor elkaar.

Veel succes dames!
ja hoor, wil best meedoen maar ik wil niet in een tabel :nope:
Alle reacties Link kopieren
Yes ik wil ook meedoen, 10 kg eraf is mijn doel.

Die 10 kilo ben ik in zo'n 10 jaar aangekomen. Eerst toen ik mijn man leerde kennen door een wat luxere levensstijl en na de zwangerschap nog een paar kilo blijven hangen. Door de weeks lukt het me allemaal redelijk goed maar in het weekend ga ik gewoon iedere keer keihard voor de bijl met lekkere hapjes en drankjes. Voor de gezelligheid en om te ontspannen van een drukke baan.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee. Door het sluiten van de sportscholen is er bij mij toch wat bijgekomen.

Ik zat al niet op het juiste gewicht maar wel al een heel eind onderweg. Ben sinds 2 weken weer begonnen met hardlopen want zie niet gebeuren dat de sportschool snel open mag.
En mis echt het sporten en bezig zijn.

Ben vanaf januari begonnen met Jasper Alblas wat neerkomt op minder koolhydraten. Wat mooi is want die zaten vooral in alle snacks. Nu ik dit doe heb ik af en toe echt zin in chocolade of chips. Maar wel steeds minder waardoor ik me veel beter in me vel zit en er langzaam aan gewicht verlies.

Vanochtend woog ik 64 kilo en ben 1,55 meter kort. Ik kom van 80 kilo maar wel in ongeveer 3 jaar naar de 64 gewerkt. Deze zomer hoop ik rond de 55 te zitten. Lukt dit niet geen probleem, het belangrijkste is dat het eten tot de bodem van een zak chips verdwijnt. Of als het zomer is allerlei drankje te drinken omdat het zomer is.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
25-02-2021 14:12
Ja hier! Er moeten echt wat kilo's af. En ik weet hoe het moet, ik weet wat mijn valkuilen zijn, maar na een paar dagen ga ik toch weer voor de bijl. Ik heb hartstikke veel pakken, ik pas er geen een meer. Ik moet echt zeker 10-15 kilo kwijt. Ik zal al blij zijn als de eerste 5 er af zijn.
Precies dat! Het kan toch niet zo zijn dat ik een hele nieuwe garderobe moet aanschaffen als ik weer op kantoor kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee schrijven? Ik ben zo'n vijf jaar geleden al eens ruim tien kilo afgevallen. Toen is dat vooral gelukt met de methode van het geheim van slanke mensen en maandenlang alles bij houden via myfitnesspall. Verder matig bewegen, beetje sporten, vooral veel wandelen. Dat heb ik een paar jaar kunnen vast houden.Toen kwam onder meer corona, veel werkstress gehad. Ik eet stress, moe zijn e.d. vaak weg door te snaaien en teveel wijntjes te drinken. Ik heb echt alle remmen los gelaten de laatste maanden.

Vanochtend gaf de weegschaal 68,3 kilo aan. Ik ga weer richting die 70 kilo waar ik echt never nooit meer wil zijn. Mijn streefgewicht is zo'n 60 a 62 kilo. Oh ja, ik ben 1,63 dus ook niet heel erg lang.

Ik was een tijdje geleden al weer gestart met hardlopen maar met die sneeuw heb ik het weer laten liggen. Ik ga morgenochtend weer starten. En daarnaast een paar keer per week wat krachtoefeningen doen. Verder loop ik veel met mijn honden, net ook anderhalf uur door de duinen gewandeld.

Ik probeer vooral mijn leefstijl te veranderen, andere manier van eten. Vooral gezond en voedzaam. Veel groenten, gezonde vetten, wel koolhydraten maar vooral de gezonde en af en toe ruimte voor een uitspatting. Tijdens de week afgepast qua calorieën en in het weekend een klein beetje ruimte voor een extraatje. Ben ook een boek aan het lezen "eet meer energie" van Marjolein Dubbers.

Oh ja, ik ben veertig, merk toch dat het er wat minder snel afgaat dan voorheen. Ik wil eigenlijk niet te vaak op de weegschaal staan. En niet te zeer gefocust zijn op gewicht. Maar wil er wel uiteindelijk toch wat gewicht af.
Alle reacties Link kopieren
niet diëten maar gewoon wel die chips en chocola eten alleen de key is natuurlijk: met mate.
Doe je dat niet dan hou je het niet vol. Op die manier ben ik 40 kg afgevallen.
Nu weeg ik 65 kg met een lengte van 174cm. Wat verder ook helpt is trainen, trainen en nog eens trainen zodat je niet teveel last krijgt van loshangend vel

gisteravond at ik nog gewoon een cheesecake toetje
Alle reacties Link kopieren
Gezonde keuzes maken. Patat mag, alleen dan wel uit de airfryer.
Frisdrank? Prima. Maar neem dan de zero. En dan niet denken, oh ik drink zero, dan mag ik wel die koek...
Neem halvanaise ipv mayonaise, merk je geen verschil in.
Zoetje ipv suiker in je koffie.
En gewoon 1 snoepavond in de week, lekker toastje en nootje bij je drankje.
Op een verjaardag de keus maken, neem ik gebak of straks een stukje kaas/worst?
Niet en, en.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En sportschool dicht is geen excuus. Buiten lopen, rennen, fietsen kan ook prima.
Voor de tv oefeningen doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik moet minimaal 20 kg kwijt. 1.65. 93 kg. Echt om te huilen. Was voor Corona begonnen af te vallen. Lichamelijk begon ik steeds meer pijnlijke kwalen te krijgen. Had ik al jaren, maar werd steeds erger. Dus ingeschreven bij de sportschool, letten op mijn eten. Beviel boven verwachting goed. Was ik net 1,5 kg kwijt, sluit alles. Echt zo klote. Thuissporten kon ik mij echt niet voor oppakken door mijn kwalen. Ik moet echt begeleiding krijgen voor ik het fout doe was mijn idee. En bijna niet werken dus thuiszitten=geen ritme=stress=veel snoepen en eten etc. Conclusie; nog veel zwaarder geworden. Ik werk nu weer. Het wordt weer warmer. Zweet snel als een otter. Vorig jaar vond ik dit al een drama, maar nu ik nog dikker ben geworden is het schijnbaar nog erger. Schaam me daar kapot voor en ik vind het niet fris. En ik zat van de week in de auto. Heerlijk zonnetje. En realiseerde me keihard dat ik zo de zomer niet in wil. Ik wil het vanaf maandag toch gaan proberen. Dus vanaf dan ook meeschrijven. Als stok achter de deur. Ik hoop echt dat het me gaat lukken. En voor jullie ook succes.
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 26-02-2021 13:33
1.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
26-02-2021 08:18
Precies dat! Het kan toch niet zo zijn dat ik een hele nieuwe garderobe moet aanschaffen als ik weer op kantoor kan werken.
Oh dit ja. Ik draag al zeker drie jaar goedkope broeken en shirtjes op het werk. Van die elastische broeken. Rekt lekker mee. Groot vest erop en klaar. Alles om mijn vet te verdoezelen. En omdat ik het vertik om een duur paar maten groter te shoppen. Dan is het eind zoek. Ik moet nu gewoon afvallen zodat ik al die leuke kleding in mijn kast weer pas. En voor mijn gezondheid natuurlijk. Die is ook niet al te best.
frutseltje1982 wijzigde dit bericht op 11-03-2021 19:39
0.16% gewijzigd
Wat een leuke club al! :cheer2:
Ik herken heel veel van wat er geschreven wordt. Behalve de sportschool want ik ga er nooit heen. Vind fitness ook echt niet leuk meer. Heb het wel jaren op en af gedaan.
Ik wil meer gaan wandelen en het hardlopen oppakken en ik fiets ook graag bij lekker weer. Nu ook een fysiek beroep dus 3-4 uurtjes actieve beweging 4x per week heb ik al binnen.

Ik had me qua eten al een beetje aan de regels van Lazy Fitgirl gehouden in januari maar ook weer snel laten vallen. Wil dat weer oppakken.

Vandaag de eerste dag dat ik niet alle kasten opentrek na het werk, eerste victory is al binnen 🎉
Alle reacties Link kopieren
Ik ga aankomend weekend proberen een plan van aanpak te maken. Iets wat ik als leidraad kan gebruiken. Want als ik maar gewoon begin zonder er over na te denken dan weet ik 100% zeker dat het mislukt.
Alle reacties Link kopieren
De lazy fitgirl Ken ik ook inderdaad. Ben al geswitched naar alles volkoren. Doe het langzaam aan, dan doet het gezin ook langzaam daarin mee en hoef ik geen 20 potjes te koken.

De suikers let ik ook op, maar die hagelslag is soms zo lekker op m'n cracker.
Het gaat het meest mis in het weekend. Doordeweeks gaat het best goed.
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
26-02-2021 18:48
De lazy fitgirl Ken ik ook inderdaad. Ben al geswitched naar alles volkoren. Doe het langzaam aan, dan doet het gezin ook langzaam daarin mee en hoef ik geen 20 potjes te koken.

De suikers let ik ook op, maar die hagelslag is soms zo lekker op m'n cracker.
Het gaat het meest mis in het weekend. Doordeweeks gaat het best goed.
Ik heb even op haar site gekeken. Krijg je bij deze methode niet het gevoel dat je een dieet volgt? Wat maakt haar methode zo fijn volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mijn koolhydraat inname wat te beperken. Ging vandaag prima. Nu de avond en de rest van het weekend goed door zien te komen.

Voor wat betreft gezonde keuzes maken en niet gaan lijnen: niet "mogen" eten wat ik wil voelt voor mij toch als een dieet.
Ik hoop dat ik over een tijdje gewend raak aan een verstandiger eetpatroon, maar voor nu voelt het nog wel echt als lijnen.
Alle reacties Link kopieren
NewGossipGirl schreef:
26-02-2021 19:57
Ik probeer mijn koolhydraat inname wat te beperken. Ging vandaag prima. Nu de avond en de rest van het weekend goed door zien te komen.

Voor wat betreft gezonde keuzes maken en niet gaan lijnen: niet "mogen" eten wat ik wil voelt voor mij toch als een dieet.
Ik hoop dat ik over een tijdje gewend raak aan een verstandiger eetpatroon, maar voor nu voelt het nog wel echt als lijnen.
Koolhydraten minderen wordt hier ook nog een dingetje 😔. En idd. hier ook, als ik iets niet mag wil ik het juist. En voelt het als diëten. Ik moet even goed uitzoeken hoe ik het wil gaan aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, als iets niet mag dan wil ik het juist wel en het liefst veel. Ik probeer het om te denken , niet als in ik mag niets maar naar ik gun mezelf iets beters/gezonder voor mezelf. Dat werk soms heel goed een andere keer werkt dit niet. Maar het is vallen en opstaan. Langzaam maar zeker kom ik er wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven