Lijf & Lijn alle pijlers

Kleding setjes

20-05-2025 09:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind t lastig om mezelf leuk aan te kleden. Dan bedoel ik: ik ga wel online shoppen en in de fysieke winkels. Ik kom dan met van alles thuis maar dan is het toch net niet. Het combineert niet lekker of het is weer te simpel.

Dan zie ik bepaalde vrouwen in mn omgeving en dan denk ik: jij bent altijd zo leuk gekleed. Ik vind t gek om dan iemand te kopiëren.

Waar halen jullie de inspiratie vandaan?
Fysiek winkelen, en altijd iets kopen dat bij elkaar past, of bijv past op de broek of bij de jas die ik aan heb. Zodat ik zeker weet dat ik het met minstens 1 ander kledingstuk kan combineren.
Coffee is never my cup of tea
Zelf uit proberen. En als ik vind dat ik er vrij "basic" uit zie dan probeer ik het met accessoires op te leuken.
Carpe Diem!
Ik ben vrij 'simpel' in m'n kleding, draag veel jurkjes, vooral met dit weer, of een jumpsuit. Verder een pantalon of spijkerbroek waar altijd wel dezelfde shirtjes op kunnen. Mijn kleding is altijd vrij makkelijk te matchen. Waar ik ook van hou is een simpel topje met een mooi jasje of vest eroverheen, broek naar keuze.

Waarom zou je iemand niet kopiëren als je die kleding leuk vind, gewoon zeggen dat diegene zo'n leuke set aan heeft en vragen waar die vandaan komt.
rodepeper wijzigde dit bericht op 20-05-2025 09:10
0.11% gewijzigd
misspatrice schreef:
20-05-2025 09:09
Zelf uit proberen. En als ik vind dat ik er vrij "basic" uit zie dan probeer ik het met accessoires op te leuken.
Oh ja, dit ook!
Ik koop alleen dingen die ik echt heel graag wil hebben én die passen bij de rest van mijn garderobe. Ik koop sowieso nooit impulsief, dat zijn bijna altijd miskopen. Ter inspiratie kijk ik op Instagram en ook gewoon op straat.

Als ik iets wil kopen, denk ik er meestal een paar dagen over na: welke schoenen heb ik erbij? Welke jas? Waarmee kan ik het combineren? En vooral: hoe vaak kan ik het dragen? Pas als ik het complete plaatje voor me zie, koop ik het.
Ik heb meestal dezelfde kleuren (een handtas, sjaal, schoenen en lippenstift zijn rood / een handtas, zomerjas, schoenen en bril zijn beige)

Ik kopieer leuke dingen van andere mensen (laatst zag ik iemand met een sjaaltje in het haar, dat doe ik nu ook)

Als het me bevalt koop ik er twee van (een rode en een beige)

Mijn basiskleur is zwart. Overige kledingstukken zijn roodtinten en beigetinten.
Pinterest, Omoda en Wehkamp :)
Goede. Basics. Dat is echt het belangrijkste. En weet welke kleuren bij je past. Zo kun je eindeloos combineren en accessoires zijn heel belangrijk. Je shirt in je broek met een leuke riem, sieraden, ertc staat alweer heel anders dan een shirt los over een broek zonder sieraden.
Wel eens aan zo'n kleurenadvies gedacht? Daar zit ook vaak een stylingadvies bij. Scheelt je sowieso al 100 miskopen.

Voor verdere inspiratie: ik pin me suf op Pinterest en Instagram, kijk om me heen in het openbare leven, volg via socials mensen die ik tof gekleed vind.

Over setjes maken: stel je koopt een denim rokje (ik noem maar wat he!), en je hebt geen idee. Dan zoek ik op pinterest naar 'denim skirt outfit' en dan rolt er van alles uit.
Dankjewel voor de tips! Ik voel me al stuk beter 😃
Durf je zelf combi's te maken of ben je ook onzeker om flaters te slaan?
Soms doen mensen in mijn omgeving iets niet aan omdat ze dan denken: te kleurig, te feestelijk, of te casual, terwijl een ander het setje rustig naar een kantoordag aandoet. En dan heb ik het niet over een kanariegele paillettenjurk met tiara natuurlijk.

Zo'n kleurenadvies of een goede vriend(in) die je zo adviseert zodat jij ook meer vertrouwen hebt in je kledingkeuze straks is heel fijn. En je mag er ook van afwijken hè, het is maar kleding. Zolang je schoon en enigszins bedekt voor de dag komt en geen veiligheidsvoorschriften van je werk negeert.
Pimpelmeesje87 schreef:
20-05-2025 11:56
Wel eens aan zo'n kleurenadvies gedacht? Daar zit ook vaak een stylingadvies bij. Scheelt je sowieso al 100 miskopen.

Voor verdere inspiratie: ik pin me suf op Pinterest en Instagram, kijk om me heen in het openbare leven, volg via socials mensen die ik tof gekleed vind.

Over setjes maken: stel je koopt een denim rokje (ik noem maar wat he!), en je hebt geen idee. Dan zoek ik op pinterest naar 'denim skirt outfit' en dan rolt er van alles uit.
Deze tip over kleuradvies is zeker belangrijk! Die mooie beige of pastelkleurige trui staat bijvoorbeeld bij Pimpelmees heel mooi omdat het bij haar teint past en mij dan absoluut in een vaatdoek verandert. Ik ben dan weer beter af met warme volle kleuren en blijf ook weg van primaire en heldere tinten.

Zelf kijk ik nu pas naar welke materialen gebruikt zijn om waardoor een shirt veel mooier valt. Daardoor pak ik nu meer naar iets stevigere stoffen.

De halslijn is ook van invloed of het bij jou past:https://www.pb.nl/blog/7-halslijnen-wel ... t-voor-jou (ik weet niet of dit een betrouwbare winkel is, ik zag alleen de uitleg over de halslijnen).

Verder is het veel proberen in de winkel. Jasjes of vesten tot op de heup of erover. Laagjes, sjaaltjes, riemen maken zoveel verschil!
En waarom zou je een ander niet kopiëren? Het zal nooit één op één gelijk zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Iemand poste hier volgens mij eens dat ze foto's had gemaakt van al haar kleding en zichzelf en dat netjes uitknippen en dan maar spelen ermee. Zoals je dat vroeger misschien wel eens hebt gedaan met papieren popjes.
Ik haal zelf ook inspiratie van instagram maar dat is gevaarlijk voor je portemonnee.
Als je vaak het gevoel hebt dat je geen lekkere outfits kan maken, loont het ook om eens echt goed te kijken naar je figuur. Precies wat Mikefleur ook zegt; welke halslijn past bij jou, wat voor model broeken, ben je meer iemand van nauwsluitende kleding of juist oversized. En welke prints/stoffen staan je goed. Welke silhouetten staan je mooi?

Natuurlijk moet je altijd aandoen waar je zelf zin in hebt, er zijn geen restricties, maar als je zelf twijfelt over je look is dit een beginpunt.

Overigens kan je op insta ook veel personal shoppers en image consultants vinden die uitleg geven over wat jou goed kan staan.
Op de homepagina van Zalando kan je trouwens ook veel inspiratie opdoen!
quasi-onschuldig schreef:
20-05-2025 13:52
Iemand poste hier volgens mij eens dat ze foto's had gemaakt van al haar kleding en zichzelf en dat netjes uitknippen en dan maar spelen ermee. Zoals je dat vroeger misschien wel eens hebt gedaan met papieren popjes.
Ik haal zelf ook inspiratie van instagram maar dat is gevaarlijk voor je portemonnee.
Daar heb je ook een app voor. Die heet Acloset geloof ik. Kun je foto’s van je kleding, schoenen en accessoires in zetten en setjes (laten) maken.
Ha leuk, bedankt.
Pimpelmeesje87 schreef:
20-05-2025 14:03
Als je vaak het gevoel hebt dat je geen lekkere outfits kan maken, loont het ook om eens echt goed te kijken naar je figuur. Precies wat Mikefleur ook zegt; welke halslijn past bij jou, wat voor model broeken, ben je meer iemand van nauwsluitende kleding of juist oversized. En welke prints/stoffen staan je goed. Welke silhouetten staan je mooi?

Natuurlijk moet je altijd aandoen waar je zelf zin in hebt, er zijn geen restricties, maar als je zelf twijfelt over je look is dit een beginpunt.

Overigens kan je op insta ook veel personal shoppers en image consultants vinden die uitleg geven over wat jou goed kan staan.
Absoluut!

Ik weet inmiddels dat boothalzen en hooggesloten kraagjes mij niet staan, dus dat scheelt een hoop getwijfel: die kledingstukken vallen af. Ik zoek bewust naar diepe V-halzen en halter-modellen: altijd goed. Veel rushes en tierelantijnen: nee. Simpele vormen: ja. Drukke prints: nee. Subtiele prints: afhankelijk van de kleuren kan het werken. Pofmouwen: nee. Jurken zonder duidelijke taille: nee. Jurken met een hoge taille: 3x nee! Driekwart mouwen: ja!

Enzovoort. Het is zoveel gemakkelijker kiezen als je weet wat wel goed staat en iets voor je figuur doet en wat niet; ik kan heel snel doorscrollen en met een half oog zien wat voor mij de opties zijn.

Hetzelfde geldt voor kleuren: ik draag wel rood (of groen) met een blauwe ondertoon, maar nooit rood met een gele ondertoon, want dan val ik zelf helemaal weg en draagt het kledingstuk mij in plaats van andersom. Beige en crème: nee. Spierwit: ja! De kleur moet koel zijn, nooit warm, en zo werkt het ook voor mijn make-up en mijn haarkleur. Dat kun je bij een kleurenconsulent laten bepalen of gewoon zelf uitzoeken.

En soms moet je gewoon je hart volgen en dragen wat je leuk vindt, ook als het misschien niet helemaal jouw perfecte stijl is. Ik draag tegenwoordig veel baggy jeans, lekker los en wijd, terwijl ik er eigenlijk te klein voor ben en er beter uitzie in een strakker model broek, maar who cares? Ik vind het leuk. En dat is toch waar het om gaat: dat jij blij wordt van wat je draagt en hoe je je erin voelt. En af en toe een leuke outfit kopiëren van Instagram of een vriendin is toch geen probleem?
Ik ben een slanke zandloper zonder borsten met een lange nek en een lang gezicht en relatief kortere benen met grotere kuiten.

Mij staan hogere halzen en coltruien wel en te diepe v halzen maken mijn gezicht te lang en lijzig. Maar als je dus weinig nek, grote borsten hebt dan staat een v hals meestal echt prachtig.
Ik accentueer de taille veel en draag hogere broeken en rokken waardoor mijn benen meer in verhouding lijken. Ik heb in vergelijking met heupen brede maar slanke schouders dus pofmouwtjes en blazers zijn wel mooi.

Ik heb een lichte huid maar zeker niet wit, met een gele ondertoon en redelijk wat contrast in mijn gezicht (donkerbruin haar met bijna zwarte redelijk dikke wenkbrauwen) waardoor juist warme kleuren mooi staan. Bij mij staan zwart, wit en grijs heel slecht, evenals melange en vergrijsde, vale en verbruinde kleuren zoals oudroze, rookblauw en koelbeige.
Hier zijn winnaars: kobaltblauw, kikkergroen, aqua, helderrood, fuchsia, zonnegeel, zalmoranje, warm helder roze, ivoor. Mij staan mini prints niet, want het contrast klopt niet met mijn hoofd en de kleuren komen dan flets over, bij grote prints komen de kleuren beter uit en is er meer contrast. Donkere kleuren staan mij slecht. Goud staat goed en zilver doet niks.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven