Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm het nieuwe jaar in!

28-12-2017 11:52 1352 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik heb met mezelf de deal gemaakt dat ik in 2018 terug start met koolhydraatarm eten. Enerzijds omdat ik -18 kg kwijt wil, anderzijds om mijn energie terug te vinden. Ik heb hier in het verleden super resultaten mee geboekt, maar door omstandigheden ben ik hier helaas mee gestopt. Tijd om de draad terug op te pikken!

Het lijkt me leuk om ervaringen te delen, recepten uit te wisselen, en er gewoon een leuk klets-topic van te maken. Wie doet er met me mee?!


Groetjes,
Bea
Alle reacties Link kopieren
Mopje74 schreef:
09-04-2018 22:53
Precies, spruiten met nootmuskaat, aardappelen en een stukje vlees.. Brrr.
Wat helemaal lekker is dat is flamkuchen.
http://oanhskitchen.nl/wednesday-challenge-flammkuchen/

Ik weet niet of je al eens op de site bent geweest maar daar staat ook heel veel lekkers, ook baksels als taartjes/koekjes/cakejes.
Succes!
De site en boeken van Oanh ken ik en vind ik super! Haar vierde boek komt deze week trouwens uit. Recept van de flammkuchen lijkt me lekker, ga ik zeker eens proberen, thanks!
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:27
98.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 boeken van haar en aangezien ik na Pasen de knop niet meer heb kunnen omzetten (ben ermee bezig, verrekte moeilijk), ga ik idd nog maar eens inspiratie opdoen om mijn draai terug weer te vinden.
Alle reacties Link kopieren
TVP voor inspiratie! :rolling:
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:27
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook net begonnen met kha maar vind het nog lastig om variatie te vinden. Als ontbijt vrijwel standaard magere kwark met een paar aardbeien of frambozen en gebroken lijnzaad. Is lekker en geeft een verzadigd gevoel. Middag veelal salade of iets met ei. Maar: de komende tijd ben ik er vaker eens een dag op uit en dan zal ik lunch en tussendoortjes moeten meenemen.

Wie heeft (relatief) eenvoudige tips? Voorheen was dit al snel een appel of een sultana maar dat is nu natuurlijk geen optie meer. Jullie hebben vanuit jullie ervaring vast wel lekkere en goede alternatieven!
Alle reacties Link kopieren
Als je in een stad bent...verse haring, en anders een paar kaasblokjes of een handje nootjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees trouwens ook de recepten van Oahn (mmmm!) maar het valt me op dat je daar zoveel ingrediënten voor in huis moet hebben die in de supermarkt amper verkrijgbaar zijn (steviale suiker, stevia chocola etc) maar via de webshop vind ik het echt wel aan de prijs. Weet iemand waar dat makkelijker en tegen een betere prijs te verkrijgen is?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, vind nu vooral de macadamianootjes heel lekker. Kaasblokje ook af en toe, maar heb dat vaak ook al door de salade zitten met lunch.
AliM schreef:
15-04-2018 09:36
Als je in een stad bent...verse haring, en anders een paar kaasblokjes of een handje nootjes.
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:26
99.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zomersterre80 schreef:
15-04-2018 09:32
Ik ben ook net begonnen met kha maar vind het nog lastig om variatie te vinden.
Ik snap dat variatie nooit zo. Er zijn zat mensen die iedere dag die boterham met kaas eten, daar valt ook niemand over.
Jarenlang gebakken eieren gegeten.. vind ze nog steeds lekker. Wat werkt voor jou moet je gewoon blijven doen. Variatie is overrated.
Alle reacties Link kopieren
Tussendoortjes.. eet je die normaal ook dan? Loop je altijd met koekjes in de tas of chips? Denk het niet. Dus waarom met khd arm wel tussendoortjes?.
Onderweg is er best wat te krijgen. Bij de febo kipkantje, hema worst, viswinkel... bijna alles. In een cafetaria kun je altijd een saté bestellen met saus apart (voor een keer kan dat prima) of een uitsmijter zonder brood.
In de super zijn er steeds meer borrelhappen te vinden in die kleine ronde bakjes. Garnalen, kaas, diverse worst. En vergeet tomaatjes, komkommertjes niet. Bakje bessen, bramen of frambozen hapt ook lekker weg En dan vooral nu de aardbeien weer!
Alle reacties Link kopieren
zomersterre80 schreef:
15-04-2018 09:37
Ik lees trouwens ook de recepten van Oahn (mmmm!) maar het valt me op dat je daar zoveel ingrediënten voor in huis moet hebben die in de supermarkt amper verkrijgbaar zijn (steviale suiker, stevia chocola etc) maar via de webshop vind ik het echt wel aan de prijs. Weet iemand waar dat makkelijker en tegen een betere prijs te verkrijgen is?
Ik koop veel bij webshop van Body&fit.
Pit-pit is ook een leuke site, ik koop daar erythritol-zoetstof (is zeg maar Sukrin maar dan merkloos): https://www.pit-pit.com/erythritol.html
Je kunt op die site ook heeeel veel lekkere kruiden kopen. Aanrader is ceylon kaneel, is echt veel lekker dan de goedkopere kassie kaneel.
Stevia chocolade koop ik dan weer bij Body&fit maar neem soms ook gewoon hele pure chocolade hoor, niet te ingewikkeld maken :)
Ik kom me even aansluiten hier.

Ik heb jarenlang af en aan ervaring opgedaan met diverse koolhydraatbeperkte diëten. :P Het begon ooit met Montignac (wie weet het nog: koolhydraten en vetten gescheiden eten) en later Grip Op Koolhydraten en De Voedselzandloper... Man ik ben haast een lopend dieetboek en dan had ik het nog niet eens over de caloriebeperkte diëten.

Altijd op zoek naar iets wat me gezond lijkt, waar ik me goed bij voel, waarbij ik niet te veel honger heb, waarmee ik mijn gewicht stabiel kan houden en waarmee ik die laatste jojo-kilo's eens kwijt kan raken. :)

De laatste maanden heb ik een vorm van intermittent fasting gedaan, waarbij je alleen eet binnen een bepaald tijdsblok. In de praktijk sla je dan ontbijt en vaak ook lunch over. Ik ben daar een paar kg mee afgevallen, maar nu al weken stilstand. Wellicht is het weer tijd voor wat anders. Ik heb gelezen dat mensen goede resultaten behalen door het combineren van intermittent fasting met koolhydraatbeperking. Dus laat ik dat eens een kans geven.

Ik heb (nu) geen overgewicht, maar wil nog zo'n 5 kg kwijt 'voor het mooie' en om hopelijk wat makkelijker te kunnen hardlopen.

Mijn valkuil is dat de koolhydraten er toch altijd weer insluipen, met name als het even kut gaat in het leven of er stress is. Verder kun je natuurlijk hartstikke lekker koolhydraatbeperkt eten. Ik ben gek op allerlei soorten kaas. :)

Ik houd me niet strikt aan 1 methode, ik tel geen kh of kcal, maar wil 'gewoon' wat minderen / stoppen met brood, aardappels, pasta, rijst en junkfood. Ik vind zelf eens wat peulvruchten, zoete aardappel of fruit niet erg.

Heeft iemand trouwens 1 van deze boeken en is het wat?

Hoe word ik een supervetverbrander
Hoe word je 100? - kookboek
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:25
98.40% gewijzigd
Mopje74 schreef:
29-04-2018 23:46
Goh, kon ik dat maar zeggen, geen overgewicht. Succes met de kilos'die je nog kwijt wil raken.
En nee de boeken heb ik niet.


Dank je!

Ik heb er meerdere jaren over gedaan om zo'n 30 kg kwijt te raken (en heb er daarna langzaam de laatste jaren weer 5 kg bij gekregen die ik wel weer kwijt wil). Ik zit nu nog net binnen de grens van gezond gewicht op de bmi meter.

Jouw tijd van 'geen overgewicht' komt wellicht ook nog wel? ;-D
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:25
99.37% gewijzigd
Ik ben al jaren te zwaar maar heb het altijd genegeerd. Maar de laatste tijd erger ik me eraan. Vooral omdat ik elke keer schrik als ik mezelf op foto's zie.
Ik wil 20-25 kg kwijt.

Ik was al half begonnen met kha. Aardappels, rijst en pasta weglaten. Snoep en koek afzweren.
Ben daar ongeveer anderhalve kilo mee kwijtgeraakt.
Maar s ochtends en tussendoor grijp ik nog steeds makkelijk naar muesli en brood.
Ik hoop dat ook te kunnen veranderen.

Het valt me op dat er zoveel eieren in kha diëten zitten. Kan dat geen kwaad?
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:24
99.32% gewijzigd
Op die sites zie ik dat juist.
Omelet, roerei, pannenkoekjes zonder bloem maar wel met ei, 'brood' met ei.
Mopje74 schreef:
30-04-2018 17:47
Jawel hoor. dat gaat mij zeker lukken. Had er 30 af en de laatste jaren kwam er beetje bij beetje bij.

Ja dat had ik dus ook. Ik moet me eens gaan gedragen tijdens vakanties, weekenden en feestdagen.

Succes met afvallen! :)
Alle reacties Link kopieren
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:08
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste tip die ik kan geven: laat niet alleen de KH staan, maar vervang ze door vetten. Zo lang je dat niet doet blijf je de KH missen en de drang houden in mijn ervaring. Dus niet gaan vervangen door magere eiwitbronnen zoals kwark e.d..
Vet is wat je nodig hebt: avocado's, vette vis, eieren, vet vlees, olie etc. Samen met voldoende groenten. Ook met een vetrijk dieet kun je prima een kcal tekort creëren waarbij je afvalt. En je drang naar kh verdwijnt als sneeuw voor de zon, waardoor dat een stuk makkelijker wordt.
Hoppa een kilo afgevallen deze week! :yes:

Bijkomend voordeel is dat ik meer groente eet, want ik wil toch een gevuld bord, dus worden de aardappels / pasta / rijst vervangen door wat extra groente.
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
10-05-2018 12:36
Hoppa een kilo afgevallen deze week! :yes:

Bijkomend voordeel is dat ik meer groente eet, want ik wil toch een gevuld bord, dus worden de aardappels / pasta / rijst vervangen door wat extra groente.
Goed bezig! Ik was deze week 0.9 kilo kwijt en vorige week 1.8. Motiveert echt! Ik eet ook meer groente en meer gevarieerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven