Lijf & Lijn alle pijlers

La prairie

01-05-2007 17:09 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier luitjes die la prairie gebriken?Heb van de week wat proefjes gehad en mn huid voelde super!t is wel harstikke duur allemaal als het dan ook echt werkt heb ik het er wel voor over!Groetjes
@ Sjamash,

moet erg grinneken om je verhaal: zo herkenbaar!

Op zich zel fijn dat je met waar voor je geld de Douglas bent uitgelopen, toch?Mag ik vragen welk product het is waar je zo enthousiast over bent?

groetjes

Mimi
quote:

@ Sjamash,

moet erg grinneken om je verhaal: zo herkenbaar!

Op zich zel fijn dat je met waar voor je geld de Douglas bent uitgelopen, toch?Mag ik vragen welk product het is waar je zo enthousiast over bent?

groetjes

Mimi

Tja, en het allererste is natuurlijk dat er ook een "next time" komt.....dat spul werkt nameljik best wel!

Maar ik heb de cellular creme hydratante intensif.....Of hoe je het ook spelt.....Enige nadeel is dat het best stinkt.........

Maar hoe zat het ook weer met die foundation? Werkt ie ook lief voor rimpels?
de foundation vult als het ware ook rinpels op, hij maakt de huid echt super glad. ook heeft ie ene factor en heb je er maar heel weinig van nodig. Gewoon een een paar proefjes vragen, kun e het op je gemak uitproberen. Er zijn ontzettend veel kleuren die heel erg op elkaar lijken, die moet je op je gemak even uitproberen. Ik heb een hele lichte huid, kleur peche (en niet creme peche) vind ik echt een aanrader dan!
Meiden.. kunnen jullie LP niet goedkoper vinden via internet? Ik gebruik bijv. MD Formulations. Deze koop ik nu via ebay in Amerika en dat scheelt echt enorm!! Dermalogica verkopen ze ook..
Heb gisteren op het punt gestaan de caviar foundation te kopen maar toen ik de prijs hoorde dacht ik  155 euro!

1 voordeel, er zit een concealer bij, boven in het potje zit een deksel met daaronder de concealer, erg luxe he! En toch erg duur, ben wel van de kwaliteit maar dit gaat zelfs mij iets tever.

Wel gebruik ik altijd de poeder, 48 euro en doe er ruim een jaar mee, heerlijk spul!!!
Heeft er iemand wel ervaring met de caviar foundation? zo,ja,is het zijn prijs waard?
Mimi, sorry voor mij late reactie, ik ben al een tijd niet op de forum geweest . De creme is vooral bijzonder door zijn structuur (het wordt snel opgenomen door je huid en laat geen vettige laag achter), het geeft geen allergische reacties en het werkt "verstevigend". Het heeft absoluut geen anti-rimpel werking, maar doordat het goed hydrateert, lijkt alles net iets steviger.

Voor degenen onder ons met pigmentvlekken kan ik de brightener serum aanraden. Vraag een proefje op en probeer het, misschien vind je het wat.

De foundation heb ik geprobeerd, hij is goed. Fijn structuur, maar persoonlijk vond ik het iets te dekkend voor dagelijks gebruik.

groetjes Beau
Bibi, ik vond de foudation te duur, er zijn tal van andere goede foundations die een stuk minder prijzig zijn.
hoi Beau,

Lijkt mij ook,bedankt voor je reactie,welke foundation heb je nu?
Laatst een proefje meegenomen van de caviar foundation,ik was reuze benieuwd of die nou zoveel mooier zou zijn dan andere foundations.

Resultaat het is een mooie foundation die de huid mooi egaliseerd en geen plakkaat effect geeft,maar ik vind wat ik nu gebruik er niet voor onder doen en dan de prijs van 155 euro oke er zit dan een concealer bij maar dan nog.Ik had ook het idee dat je heel veel geld moet neer tellen voor de verpakking.
Af en toe vraag ik me echt af waar sommige vrouwen de naïviteit (of is het domheid) én het geld vandaan halen om zulke belachelijk dure crèmes aan te schaffen. Er zijn zoveel betere en zinvollere dingen om met je geld te doen, vooral als je je ook nog eens bedenkt dat het gouden prutje in het mooie - en kleine! - potje niet veel meer of zelfs minder doet dan een tube rozenglycerine of een pot ouderwetse Nivea!

Wetenschappelijke onderzoeken hebben namelijk al meerdere keren bewezen dat een crème - goedkoop of duur- nooit meer doet dan het hydrateren (lees: voorzien van water) van de opperhuid.

Een quote uit een artikel uit  de consumentengids van een jaar terug met de titel 'Dure smeersels weggevaagd':

"Vandaag de dag proberen cosmeticabedrijven met 'exclusieve' crèmes o.a. de illusie in stand te houden dat rimpels weg te smeren zijn, als je er maar genoeg voor betaalt. Maar met potjes uit de winkel kan dat niet. Want als een crème ingrijpend de structuur van de huid verandert, is het een medicijn, dat meestal alleen op doktersvoorschrift verkrijgbaar is. Van dagcrème valt dus niet meer te verwachten dan een verbetering van het vochtgehalte van de huid. De haast buitenaardse prijzen van de dure merken in de tabel zijn gezien de resultaten ronduit lachwekkend.

Het enige dat hydraterende crèmes en rimpelcrèmes doen is het vocht vasthouden in de de hoornlaag van de opperhuid. Hierdoor zwelt deze laag wat op, waardoor de huid gladder lijkt. Maar in de loop van de dag verdampt het vocht en verdwijnt het effect."

Dit artikel hoorde bij een test waarbij ze de werkzaamheid van crèmes in verschillende prijsklassen op een groep proefpersonen onderzochten. Hierbij werd gebruik gemaakt van speciale apparatuur om het vochtgehalte in de huid te meten. De conclusie van deze test was dat de ouderwetse Nivea crème (€2,59) zijn werk beter deed dan Crème de la Mer (€205).

Het enige dat een crème dus doet is het (kortstondig) hydrateren van de opperhuid; geen enkele crème kan invloed uitoefenen op de natuurlijke werking van de huid, tenzij het een medicijn is dat je op doktervoorschrift - en niet bij Douglas of Ici Paris -krijgt!

Dus meiden, ik zou zeggen stap uit die droom, hou op de leugens van de cosmeticabedrijven te geloven, gebruik je gezonde verstand en doe iets beters en nuttigers met je geld! (Ookal stik je erin en heb je er naar jouw mening geen beter doel voor: stort het dan liever op een Unicef rekening!)
Bibi: ik gebruik nu de diorskin sculpt. Heel fijn en een stuk minder prijzig. De dame van de parfumerieafdeling zei dat het voor de rijpere huid bedoeld is. Mijn huid is niet gerijpt :P en de foundation ziet er hartstikke mooi uit als ik het op doe.
Carisia, mensen willen nou eenmaal in sprookjes geloven.
Christ! 155 euro voor een foundation??? Dat gaat ook mij als naïef blondje te ver, dan moet de verkoopster wel een heel heel heel goede opleiding gehad hebben! Mmm, toch maar eens een proefje aanvragen!

Over de opmerking over duur versus goedkoop: been there done that! Niet iedere huid kan tegen de cremes van Nivea, L'Oreal etc...dus kom je vanzelf in een duurder segment. Als dan blijkt dat ook dat segment niet optimaal werkt, ga je het "hogerop zoeken" . Krijg een beetje de indruk dat de forumster die hierover schreef het nogal snobistisch vindt als je dus producten van La Prairie gebruikt. Dat vind ik nou weer triest: mensen te beoordelen op grond van het gebruik van dure cremes.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven