Lange menstruatiecyclus
zaterdag 27 mei 2017 om 00:02
Hallo, mijn cyclus duurt gemiddeld zo'n 43 dagen (sinds februari). Wel heb ik gewoon netjes mijn eisprong op dag 29/30 en word gewoon ongesteld (ik meet mijn temperatuur waardoor ik mijn eisprong zeker weten heb). Kan het hebben van een lange cyclus kwaad voor als ik later kinderen wil? Is het ooit nog mogelijk een normale cyclus te hebben?
P.s. Ik ben sinds begin november gestoot met de pil, maar heb wel al sinds februari deze cyclus.
P.s. Ik ben sinds begin november gestoot met de pil, maar heb wel al sinds februari deze cyclus.
Life is for the alive, my dear

zaterdag 27 mei 2017 om 03:08
Ik heb zelf een hele onregelmatige cyclus. Tussen de 26 en 54 dagen. Ook altijd wel een eisprong. Ik temperatuur ook. Op zich is het niet erg. Het is alleen frustrerend als je zwanger wil worden. Je hebt gewoon veel minder kansen per jaar. Maar het kan dan nog steeds in de eerste ronde raak zijn. De kans per ronde is zo ver ik weet niet kleiner. Een eisprong is een eisprong. De timing is wat lastiger. Maar hoe was je cyclus voor de pil? Bij mij is hij namelijk nooit kort geweest.
Bij ons was het na 11 maanden raak. Helaas is dat een miskraam geworden. Inmiddels zijn we weer een jaar verder en ben ik nog steeds niet zwanger. We zijn nu bezig met ovulatie inductie. Er kan een hoop, dus in dat opzicht moet je je ook echt geen zorgen maken. Helaas heb ik de pech dat een lage dosis clomid niet voldoende werkt bij mij en bijkomende pech bij ons is dat mijn man ook nog eens verminderd vruchtbaar blijkt te zijn. Het is ons al een keer op de natuurlijke manier gelukt, dus we houden moed dat het goed gaat komen. Wij hebben dus een hoop pech wat zwanger worden betreft, maar dat komt dus niet alleen door mijn lange cyclus.
Dus ik zou mij er nog niet te veel zorgen over maken. Je kunt er verder ook weinig aan veranderen.
Bij ons was het na 11 maanden raak. Helaas is dat een miskraam geworden. Inmiddels zijn we weer een jaar verder en ben ik nog steeds niet zwanger. We zijn nu bezig met ovulatie inductie. Er kan een hoop, dus in dat opzicht moet je je ook echt geen zorgen maken. Helaas heb ik de pech dat een lage dosis clomid niet voldoende werkt bij mij en bijkomende pech bij ons is dat mijn man ook nog eens verminderd vruchtbaar blijkt te zijn. Het is ons al een keer op de natuurlijke manier gelukt, dus we houden moed dat het goed gaat komen. Wij hebben dus een hoop pech wat zwanger worden betreft, maar dat komt dus niet alleen door mijn lange cyclus.
Dus ik zou mij er nog niet te veel zorgen over maken. Je kunt er verder ook weinig aan veranderen.
zaterdag 27 mei 2017 om 04:47
Volgens mij denken gynaecologen verschillend hierover. Ik heb een beetje een raar traject doorlopen (lang verhaal, maar in het kort: geen cyclus door omstandigheden, 6 maanden ovulatie inductie, niet raak, toen 3x normale cyclus die steeds langer wordt met eisprong (28-34-44 dagen), in juni wrs weer oi) en volgens mijn gyn is een eisprong na dag 20 niet optimaal meer. Als in, dan is je kans op bevruchting kleiner dan met een kortere cyclus. Hij zei overigens ook dat daar dus geen overeenstemming over is.
Met clomid was mijn cyclus ongeveer 28 a 30 dagen, een stuk korter dus. Dus mocht je nou na een jaar of wat niet zwanger zijn, dan kun je dat altijd nog proberen als je een huisarts en daarna gyn hebt die meewerkt
Met clomid was mijn cyclus ongeveer 28 a 30 dagen, een stuk korter dus. Dus mocht je nou na een jaar of wat niet zwanger zijn, dan kun je dat altijd nog proberen als je een huisarts en daarna gyn hebt die meewerkt

zaterdag 27 mei 2017 om 07:04
Ik ben drie keer zwanger geworden met een onregelmatige (en vrij lange) cyclus. 1e keer in cyclus 6, tweede keer in cyclus 3 (miskraam) en toen de 2e cyclus na de miskraam. Die laatste cyclus was 45 dagen ongeveer. Ik zou me dus nu nog geen zorgen te maken, je luteale fase is verder ook prima. Mocht je eenmaal actief met de kinderwens bezig zijn en dan na een jaar nog niet zwanger dan zijn er nog medische hulpmiddelen zoals hierboven benoemd.