Lijf & Lijn alle pijlers

Lazy Fitgirl methode; samen naar een gezonder lijf in 2021

29-12-2020 14:52 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via een ander topic las ik van de week de term 'lazy fitgirl methode'. Een methode om letterlijk en figuurlijk beter in je vel te komen. Het gaat niet om hoeveel kg's je afvalt, maar om een verandering van je eetstijl en levensstijl. Ze focust qua meten op centimeters in omvang. Zo staat er in het boek een foto van iemand die zowel op foto A als B 73 kg weegt, maar op de nieuwere foto behoorlijk wat buikomvang kwijt is.

Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die hier aan meedoen, of gedaan hebben. En of mensen het leuk vinden om dit samen te doen?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed die worteltaart!

Ik eet eigenlijk altijd al volkoren, maar we hebben nog wat witte producten in huis. Die maak ik nog wel op, maar gisteren volkoren macaronischotel gegeten (met broccoli, zelfgemaakte tomatensaus en kaas uit de oven). Vanavond dan zalm en mihoen (geen volkoren, is daar een goede volkoren vervanger voor??).
En er staat nog shakshuka met volkoren pita voor morgen en een traybake met kip en krieltjes voor vrijdag.

Bij de lunch volkoren wrap met pesto, avocado, paprika en komkommer.
Volkoren noodles zou je als vervanging voor de mihoen kunnen gebruiken denk ik?
Alle reacties Link kopieren
De volkoren noodles (ook vervanging voor mihoen?) vond ik bij de jumbo, een ruim assortiment met ook half-volkoren risotto. Onze onze lokale AH heeft er veel minder.

Ik kóóp alleen nog volkoren, maar ik wil wel de restjes gewone dingen opmaken, maar dan bijvoorbeeld in het weekend ofzo. Het restje niet-volkoren brood is wel gereserveerd voor de kids. We hebben ook nog een hele voorraadkast aan pastasaus, dus die blijven we gewoon eten. Maar als het op is, ga ik wel rondkijken of er een gezondere is.
captain_hindsight schreef:
06-01-2021 16:15
Ik doe ook de 30 day yoga challenge! Van Adriene dan.


Ik doe ook die van Adriene! En m'n hond komt er altijd bij liggen hahaha.

twinkel bedankt voor het recept!


Ik trok vanmorgen m'n spijkerbroek aan en die zat onaangenaam strak. Gelijk chagrijnig, geen idee wat ik verwacht had, deze eerste eetswitch is voor mij niet heel ingrijpend geweest omdat ik al redelijk veel volkoren voedingsmiddelen eet. Vanavond ga ik me voorbereiden/inlezen op switch 2.
De suikervrije honing bevalt trouwens erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer! :) Ik ga vandaag beginnen aan week 3 :)
Het lukt me over het algemeen goed om de hoofdmaaltijden volkoren en voedzaam te houden. Tussendoortjes gaan ook wel, met af en toe een stukje chocola of zo. Maar dat was een stuk slechter, met allerlei soorten koekjes en chocola, etc. Dus daar ben ik wel blij mee :)

Hoe gaat het bij jullie?

De worteltaart is inmiddels op. Manlief vond 'm heel erg lekker ook, dus we hebben er 3 dagen van gegeten samen.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu aan het kijken naar week 2 en 3. Ik eet erg weinig brood, was al eerder geswitched naar vooral kwark, fruit en noten, en dat werkt wel goed. Voor de lunch vaak iets van groente of salade. Ik vind een aantal van die smaakmakers wel een goed idee, zoals vanille aroma of koek- en speculaaskruiden.

We hebben havermelk geprobeerd en afgewezen. Het wordt magere melk in de koffie ipv halfvolle. (we drinken bijna nooit melk maar veeeel cappuchino.) Ik twijfel alleen nog over de kinderen. Halfvolle melk voor hen kopen? Of zij ook aan de magere melk en dan af en toe een handje noten zodat ze ook wat vet binnen krijgen?

Ik heb overigens ook een paar zakken roerbakgroenten in de diepvries gekocht. Die kan je heel gemakkelijk gedoseerd door het eten gooien, is zo warm. Laatst had ik pasta met rode saus gemaakt, zat al groente in natuurlijk. Zegt mijn man met een blik in de pan: het is te weinig, ik heb honger! Toen heb ik er een pot saus en een halve zak diepvriesgroente erin gedaan, binnen een paar minuten was het warm en we hadden genoeg.
Hoi dames! Ik ben vandaag ook begonnen! Ik vind het wel lastig om niet te veel tegelijk te veranderen. En de veranderingen doorvoeren in het avondeten, daar zie ik wel tegenop. Man is niet zo van de volkorenproducten en wil niet steeds iets aparts maken. Maar we gaan het zien!

Hoe doen jullie dat trouwens met aardappels? En dan vooral bij stamppot?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad niet steeds iets aparts maken - dat gaat als je tijdelijk op dieet bent, maar niet als je het als 'standaard' eetswitch wilt. Man overtuigen van het nut van volkoren, zou ik zeggen. Of gewoon doen, onze kids merken bijvoorbeeld niet eens dat het volkoren is wat we eten. Of afspreken dat je 10 verschillende volkorenproducten gaat proberen en dan samen overleggen wat lekker is.

Aardappelen in de stamppot: ik doe 50% aardappel en 50% zoete aardappel of knolselderij ofzo. Maakt de stamppot alleen maar lekkerder! En verder gewoon samen in de pan koken en stampen, heel makkelijk.
Bloemenzee schreef:
14-01-2021 15:16
Hoi dames! Ik ben vandaag ook begonnen! Ik vind het wel lastig om niet te veel tegelijk te veranderen. En de veranderingen doorvoeren in het avondeten, daar zie ik wel tegenop. Man is niet zo van de volkorenproducten en wil niet steeds iets aparts maken. Maar we gaan het zien!

Hoe doen jullie dat trouwens met aardappels? En dan vooral bij stamppot?
Aardappels eet ik (nog) wel. Ik houd niet van zoete aardappel. Knolselderij is nog wel een goed idee...

Man en kinderen hebben "pech". We eten gewoon zo veel mogelijk volkoren. Maar hij wil me graag helpen dus vindt het niet zo'n punt geloof ik. Ik vind het zelf ook iets minder lekker maar soit...
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 14-01-2021 16:01
12.69% gewijzigd
Ik heb de 1e switch gedaan (volkoren) en ben nu met de tweede switch bezig (broodbeleg en zo.) Ik at altijd al yoghurt of kwark met nootjes en fruit en steeds minder zoet broodbeleg. Maar ik heb salami vervangen door rookvlees en kipfilet bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Aardappels eet ik bijna nooit, eigenlijk alleen bij stampot. En dat maakt mijn man meestal, want die kan dat heel goed. En daar zit gewoon een normale hoeveelheid in.

Een deel vervangen door zoete aardappel of pastinaak is ook lekker.

Ik vind eetswitch 1 heel goed te doen. Een enkele keer eten we (witte) basmatirijst, maar de groente pasta vond ik heel lekker, dus die wil ik vaker kopen. Ik heb inmiddels aardig wat recepten verzameld voor tussendoortjes, en de maaltijden gaan ook goed.

De avonden vind ik wel lastig soms, hoor.. ik ban ook niet alles uit m'n leven momenteel. Ik snoep echt veel minder dan eerst, en ik eet een stuk gezonder en gevarieerder, ook de tussendoortjes. Dus ben goed bezig denk ik :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Het gaat hier prima.
Niet zoveel te melden, ik heb het vooral erg druk en ben blij dat ik volkoren crackers met kaas en pompoenpitten bij Ah heb ontdekt. Ze vullen goed als tussendoortje en ook voor s avonds op de bank voor mij een goede chips vervanger.

Deze zijn het

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ascrackers
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie? Ik vind het echt goed te doen en steeds makkelijker worden!

Voor mijn ontbijt vind ik een hartig broodbeleg niet lekker dus ik heb de chia jam gemaakt, dat bevalt echt goed! Ik smeer het op een volkoren cracotte en drink er een cappuccino bij :heart:

Inmiddels al 2 kg afgevallen!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het redelijk. Een aantal dingen lukken goed, zoals volkoren in het avondeten. Al gaan we vandaag de normale risotto eten want die had ik nog in huis en moet nog op.

Volkoren brood is na een misser ook gelukt, het was toch wel even wennen en proberen voor we de goede gevonden hadden. Magere melk in de koffie (ipv halfvolle) is nu standaard geworden. Helaas koop ik toch nog steeds halfvolle, dus nu dubbel, omdat dochter de magere niet te drinken vondt. Nu drink zij 2 bekers per dag, terwijl ik het alleen in de cappuchino drink, dus ik snap ook wel dat de smaak voor haar meer uitmaakt.

Ik heb groentesapjes geprobeerd van de AH, maar niet echt een success.

Mijn grootste probleem was altijd tussendootjes (snoep / chocola, vooral 's avonds op de bank). Daarin heb ik nog niet echt een alternatief gevonden. Ik probeer de chocola als BG voor het weekend te bewaren. Dus het voelt een beetje hetzelfde als alle eerdere keren dat ik probeerde gezond te doen en af te vallen: minder chocola eten is bij mij de standaard remedie. Vorig jaar al had ik een 'standaard gezonde avondsnack' voor door de week, ik ben nog steeds bezig om aan te wennen daar braaf aan te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook het idee om onze 'standaard sauzen' fitgirlproof te maken, maar nog geen succes. Wij eten eigenlijk standaard 1x per week chicken tonight en 1 a 2 keer per week pasta met rode saus. De pastasaus hadden we in bulk gekocht en is nog niet op. Daar wil ik wel overstappen naar degene die zij aanraadt. De chicken tonight alternatieven (currypasta) vielen niet in de smaak, en eigenlijk heeft de saus die wij altijd kiezen niet superveel suiker. Wel weeg ik nu de groente af, om te zorgen dat er altijd genoeg groente in zit, dus dat is ook winst
Alle reacties Link kopieren
De kilo's schieten niet op, ik weeg ongeveer hetzelfde. Maar ik ben ook bezig met sporten en spieropbouw. Maandag wilde ik weer gaan meten en vergelijken met de centimeters die ik aan het begin het opgeschreven. Hopelijk kan ik dan vooruitgang zien!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak ook wel dingen op die ik nog heb, deze avond ook gewone noodles gegeten omdat ik dat nog had liggen.

Ik drink lactosevrij en daar heb ik geen magere melk van gevonden dus ik drink mijn cappuccino’s ook gewoon met halfvolle melk. Dat scheelt 30kcal per dag (halfvol vs mager) dus dan ga ik me ook niet een slag in de rondte zoeken naar alternatieven. Havermelk vind ik ook niet zo lekker in mijn koffie 🙈
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook redelijk. Volkoren alternatieven zijn normaal geworden en vind ik ook lekker. Inmiddels volkoren noodles en pasta's gevonden, en dus diverse groente pasta's (rode linzen pasta en zo) en van de week stuitte ik ook op alternatieven voor rijst. Ze verkopen hier ook wel bloemkool- en broccolirijst (in het vriesvak hier) maar ik heb nu iets gevonden en dat is een of andere mix. Met linzen, parelcouscous en nog wat dingen.. en je kunt het koken zoals rijst. Ben heel benieuwd! Heb het in NL nooit gezien, dus vrees dat het een dooie mus is voor jullie :P

De avond-snacks vind ik vaak wel lastig... ik wil soms gewoon een koekje of chocola... en zeker rond de tijd van de maand is dat een crime. Maar dan laat ik het gewoon even los en geef ik er aan toe. Daarna de draad weer oppakken is prima :)

Maar iets zoets of juist hartigs voor in de avond op de bank.... lastig hoor
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
20+ kaas is echt heel vies. Einde bericht ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral moeilijk vind zijn producten vinden die goed vullen. Ik eet best veel omdat ik enorme honger houd.

Dit is vooral bij de lunch. In de avond eet ik het minste want dan heb ik niet echt honger (soms vergeet ik het zelfs om te eten en moet ik snel snel nog iets maken om 21:30). Nu heb ik de Kvarg ontdekt, zo'n hele pot vult me wel maar die zijn best duur. Gewone kwark vult me niet zo goed. Iemand nog andere ideeën?
Ik heb een eerste meting achter de rug en er zijn echt wel wat cm's af! Hoera!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed captain :cheer:

Nirsha, om de kwark vullend te maken doe ik er muesli/granols oid in en fruit.
Heb van het weekend voor het eerst zelf een batch granola gemaakt. Heel simpel en smaakt super lekker. En dus gezonder want ik weet precies wat er in zit. Vriend vond het alleen enorm stinken toen het in de oven stond.

Verder gaat het hier langzaam. Ik probeer kleine veranderingen te maken, en blijf het lastig vinden in de middag ook gezond te kiezen. Vooral als ik thuis ben. Op mijn werk gaat het beter want dan kan ik alleen maar eten wat ik mee heb (en sinds deze week moet ik weer op mijn werk zijn dus dat is positief!)
En voor de beweging heb ik de bel-wandeltocht ontdekt. Met een vriendin bellen en ondertussen lekker stuk wandelen. Is het toch alsof je even samen bent.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie de cursus gezien via instagram? Nu een Achtweekse cursus voor het kleine bedrag van €200 :-? o_o

Ik vind dit enorm veel geld en vraag me af welke info nog meer gegeven wordt dan dat op de website staat. Is er iemand die deze investering heeft gedaan?
Ik vind 200 euro voor een cursus wel meevallen hoor.
Ik vermoed dat het herhaling is en misschien specifiekere antwoorden op vragen. Dus voor de mensen die te lui zijn om het allemaal zelf te lezen ;-D
Hoi! Ik open net een topic en werd hier naartoe verwezen. Zijn jullie nog actief hier..? Ben zelf net begonnen en best enthousiast + heb het gevoel de touwtjes weer in handen te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven