Lijf & Lijn alle pijlers

Lazy Fitgirl methode; samen naar een gezonder lijf in 2021

29-12-2020 14:52 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via een ander topic las ik van de week de term 'lazy fitgirl methode'. Een methode om letterlijk en figuurlijk beter in je vel te komen. Het gaat niet om hoeveel kg's je afvalt, maar om een verandering van je eetstijl en levensstijl. Ze focust qua meten op centimeters in omvang. Zo staat er in het boek een foto van iemand die zowel op foto A als B 73 kg weegt, maar op de nieuwere foto behoorlijk wat buikomvang kwijt is.

Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die hier aan meedoen, of gedaan hebben. En of mensen het leuk vinden om dit samen te doen?
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik kan het je alleen maar heel erg aanraden :) Ik ben sinds oktober 2019 20 kilo afgevallen met deze methode. En ja het gaat niet om kilo's maar dat is toch een mooie indicatie :) en ik ben van maat 40/42 naar 36 gegaan.

Ik wil je aanraden om vooral niet te snel te willen. Stap voor stap kleine dingen aanpassen en ze een gewoonte maken en dan het volgende. Mijn gewoontes zitten inmiddels zo ingesleten dat ik er niet eens meer over hoef na te denken en daardoor blijf ik nu keurig op gewicht:) en ja ik heb heeeeerlijk gegeten de afgelopen kerstdagen en daarna had ik echt weer zin in gezond. Niet omdat het moest maar omdat mn lijf er om vroeg.

Heel veel.succes!
viva-000 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 15:20
Reden: Toevoeging
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik volg! Ik had de website laatst ook bekeken en het leek een stuk makkelijker dan andere diëten. Misschien ook omdat het meer een verandering van levensstijl is. Ik ben nu een aantal kilo aangekomen en ik merk het aan mijn jeans.

Lijkt me leuk om wat ervaringen / voorbeeldmenu’s te horen of elkaar te motiveren!
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi schreef:
29-12-2020 15:13
Ik volg! Ik had de website laatst ook bekeken en het leek een stuk makkelijker dan andere diëten. Misschien ook omdat het meer een verandering van levensstijl is. Ik ben nu een aantal kilo aangekomen en ik merk het aan mijn jeans.

Lijkt me leuk om wat ervaringen / voorbeeldmenu’s te horen of elkaar te motiveren!
Het is geen dieet, en er zijn dus ook geen voorbeeldmenu's 😊 je moet het echt zelf doen aan de hand van de kennis die je krijgt in de eetswitch guide!
Alle reacties Link kopieren
ViVa-000 schreef:
29-12-2020 15:16
Het is geen dieet, en er zijn dus ook geen voorbeeldmenu's 😊 je moet het echt zelf doen aan de hand van de kennis die je krijgt in de eetswitch guide!
Dat begreep ik al! Daarom zei ik ook dat het meer een verandering van levensstijl is. :)

Toch ben ik benieuwd wat andere meiden eten op een dag die de methode volgen, vooral om wat inspiratie uit te halen! Daarnaast vind ik koken leuk en maak ik graag nieuwe gerechten .
Alle reacties Link kopieren
Ik volg deze methode in combinatie met koolhydraatarme recepten en ben het afgelopen jaar daarmee 13kg verloren!

Het is inderdaad geen dieet, maar echt je eigen levensstijl die je omgooit en je confronteert je eigen mindset vooral.

Voor mij werkt het top, maar je moet wel echt zelf gemotiveerd zijn om je levensstijl te willen veranderen. 😊
Alle reacties Link kopieren
Even kort op de site gekeken en het lijkt mij wel wat.
Ik moet wel echt heel veel kilo’s kwijt en ik wil er nog 1 keer zelf mee aan de slag gaan.
Dus ik kan wel wat support gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Hé wat leuk dat er zo enthousiast gereageerd wordt! :) En ook fijn dat mensen er al positieve ervaringen mee hebben. In de voorbeeldverhalen zag ik verschillende mensen voorbij komen (bijv. via haar instagram) van mensen die echt heel veel gewicht en omvang verloren (60+ kg) en mensen die een paar kg kwijt zijn en wat omvang, gewoon om wat beter in hun vel te komen.

Ik ben in alle opzichten toe aan een nieuwe start. Ik heb 1,5 jaar in een burn-out gezeten, en voel me nu eindelijk weer steeds beter. Daarnaast is er in de familiesfeer veel gebeurd, wat mentaal een enorme tik heeft gegeven (nog steeds geeft).

Deze maand zijn we verhuisd naar ons eerste koophuis, in het bos. Een heerlijk rustig huis, in een zeer motiverende omgeving. Ik ben afgelopen week begonnen met regelmatig een ommetje te maken (zie andere topic, mocht je geïnteresseerd zijn om mee te doen).

Doordat alles nu in rustiger vaarwater komt, komt de zin en motivatie ook terug om te koken. Ik vond dat namelijk heel erg leuk, en ik wil dat echt weer oppakken komend jaar. We hebben toevallig net een mooi nieuwe kookboek gekocht van iemand hier uit de buurt met vegetarische en vegan gerechten. Staan geweldige dingen in!
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt dit een beetje op het geheim van slanke mensen / skinnyminds van mieke kosters?
Ik ga eens meer lezen over deze methode want misschien is het iets voor mij zodra ik op mijn streefgewicht kom maar ik nog wel wat centimeters kwijt wil.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
29-12-2020 23:22
Lijkt dit een beetje op het geheim van slanke mensen / skinnyminds van mieke kosters?
Heb haar net even opgezocht. Ik denk wel een beetje, maar zag op die site als een van de cursussen '6 kg eraf', en die focus op kilo's ligt er bij Lazy Fitgirl dus niet. En Lazy fitgirl is helemaal gratis.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
29-12-2020 23:35
Ik ga eens meer lezen over deze methode want misschien is het iets voor mij zodra ik op mijn streefgewicht kom maar ik nog wel wat centimeters kwijt wil.
Ik denk dat je het ook al kunt gebruiken om die laatste paar kilo's kwijt te raken. Het is niet dat je geen kilo's mag afvallen of zo, hoor. Het is meer dat de grote focus daar niet op ligt :) Maar mensen vallen natuurlijk wel af.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Ik ben de Eetswitch nu aan het lezen. Het spreekt me wel aan.
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
29-12-2020 23:45
Heb haar net even opgezocht. Ik denk wel een beetje, maar zag op die site als een van de cursussen '6 kg eraf', en die focus op kilo's ligt er bij Lazy Fitgirl dus niet. En Lazy fitgirl is helemaal gratis.
Ah in de boeken was er niet echt een focus op zoveel kilo maar meer op "mindset". Zal de lazy fitgirl methode eens goed bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanaf januari hier mee beginnen. Niet om kilo's te verliezen, maar gewoon om mijn lichaam beter te voeden. Ik vind het alleen nog moeilijk om labels te lezen. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Het lezen van de labels is eigenlijk vrij gemakkelijk.

Stap 1: Bekijk de ingredientenlijst of het product bestaat uit tarwe (= veel lege koolhydraten) of veel toegevoegde suikers heeft (alles wat eindigt op -ose of stroop zijn meestal suikers).

Stap 2: Kijk bij de voedingswaardetabel onder koolhydraten, waarvan suikers. Als het product toegevoegde suikers in de ingredientenlijst heeft, en het aantal gram suikers is laag (onder de 4 gr per 100 gr) dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Het beste is natuurlijk om uiteindelijl producten te vinden waarin geen toegevoegde suikers zitten en het suikergehalte ook lager is dan 4 gr per 100 gr.

Hoe vaker je dit doet, hoe handiger je erin wordt! 😊 Succes!
Alle reacties Link kopieren
Maar is het dan of of? Bijvoorbeeld gepofte tarwe eet ik door de yoghurt momenteel. Is wel van tarwe maar nauwelijks suiker. Of moet je echt naar beide kijken?
Alle reacties Link kopieren
Tarwe is niet de beste keuze, ook als er verder geen suikers zijn toegevoegd. In tarwe zitten namelijk wel veel koolhydraten en die helpen niet mee als je echt wil afvallen. Je kunt dan dus beter een variant nemen waar je meer voedingsstoffen uithaalt of iets dat meer vezels heeft, zoals volkorenproducten. Je kunt dan dus je pasta’s, rijstgerechten en broodproducten de “witte” varianten beter schrappen en vervangen door de volkorenvariant.

Als je het echt drastischer wil aanpakken kun je kijken of je in het algemeen minder koolhydraten kunt eten. Dan schrap je pasta, brood, rijst etc uit je voedingspatroon en vervang je die door bijvoorbeeld groentevervangers: courgettepasta, bloemkoolrijst, een omelet etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen fan van kha, dus dat doe ik niet. Ik hoef ook niet af te vallen maar wil gewoon gezond leven. En gezond voor mij betekend ook koolhydraten. :)

Volgens mij gaat de lazy fit girl methode ook niet over het schrappen van koolhydraten. De volkoren variant qua brood en pasta at ik sowieso al. :) Alleen de kleinere dingen moet ik nog leren haha. Oh en portie controle bij een BG. Want ik zou bijvoorbeeld een hele reep chocolade naar binnen werken ipv een stukje. :facepalm: Maar ik ga het stapje voor stapje doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zegt klopt inderdaad!

Bij Lazy Fitgirl gaat het vooral om het maken van eetswitches en het aanpakken van je mindset. En natuurlijk het eten van de juiste koolhydraten, want die heb je zeker nodig in een gezond voedingspatroon.

Ik ben zelf vorig jaar begonnen met koolhydraatarm eten en later via de lazy-fitgirlmethode weer langzaamaan goede koolhydraten gaan toevoegen aan mijn eetpatroon. Voor mij werkte het op die manier prettig, maar dat kan ook weer per persoon verschillen natuurlijk. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de labels ook erg lastig. In Nederland was ik er best behendig in geworden, maar hier in Zweden is zo ongeveer alles gemaakt met 'vetemjöl', en waar ik het ook vertaal... ik kom er gewoon niet uit. Maar volgens mij is dat gewoon tarwebloem. Pure, lege koolhydraten.

Het is heel lastig om volkorenbrood te vinden. Ik heb nu 'volkorenbrood' in de vriezer, waar dit bij de ingrediënten staat: Meel of bloem (tarwe, volkoren van tarwe en rogge, gezweefde rogge) En onderin staat: Het brood bevat 28% volkoren en 18% rogge

Maar er staat dus 'mjöl' en dat is dus bloem en meel... in alle recepten voor koekjes, cake, pannenkoeken staat 'vetemjöle' (tarwebloem, denk ik dus?) Maar als ik zoek op meel, krijg ik ook mjöl... arghh super irritant!

Ik ga vanavond op een rustig tijdstip naar de supermarkt, en even wat meer etiketten bekijken van brood. Bij crackers kan ik wel een volkorenvariant vinden, en bij andere producten ga ik straks ook even kijken.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het trouwens in Nederland wel altijd lekker om de groentewraps en pizzabodems te eten. Maar die heb ik hier nog niet gevonden :(

Maar vind het wel een leuk idee om weer wat meer te variëren voor lunch, dus ik ga straks eens kijken voor volkorenwraps. Er is wel bloemkoolrijst in het diepvriesschap, dat vond ik ook altijd wel lekker als alternatief. De ene keer rijst, de andere keer bloemkoolrijst.

Laatst heb ik een heel lekkere groentebami gemaakt. Ik had pastinaak, courgette en wortel met de spirelli tot slierten gemaakt. En daarna opgebakken met wat ketjap en zo (recept weet ik even niet meer uit m'n hoofd). Het was heel erg lekker en vulde goed! :D
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
30-12-2020 14:13
Maar is het dan of of? Bijvoorbeeld gepofte tarwe eet ik door de yoghurt momenteel. Is wel van tarwe maar nauwelijks suiker. Of moet je echt naar beide kijken?
Ik zie dit op de website van lazyfitgirl bij switch 2, over ontbijt

"Gepofte gierst, amarant of quinoa is lekker als topping."

Ben deze week bezig met switch 1, en wil me wel aan die 7 dagen per stap/switch houden. Dus pas na het weekend ga ik verder kijken, maar ik wilde even een beetje inspiratie qua ontbijtkeuze :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vandaag gekeken naar deze methode en het “boek” gedownload.

Ga me er nog verder in verdiepen.
Ik wil ca 10 kilo afvallen maar met name gezonder gaan eten (minder snoepen) want ik heb ivm zwangerschapsdiabetes een verhoogd risico op diabetes.

Leuk om hier mee te lezen en tips en ideeën te krijgen/geven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik doe graag mee. Ik las dit topic en heb meteen maar het e-book gedownload. Ik zie dat het gratis kan, alleen je e-mail adres invoeren.

In maart kreeg ik corona, en heb nog steeds klachten. In eerste instantie vlogen de lockdown kilo's eraan. Daarna ben ik wel gaan opletten, maar sporten gaat helaas nog niet of nauwelijks, en het gewicht is nog steeds te hoog. Afvallen met een streng dieet is nu niet gezond, dus wellicht is dit een goede methode om blijvend gezonde gewoontes aan te leren.

Ik zit nu ongeveer 3 kilo boven mijn 'normale' gewicht, maar in centimeters is het meer (omdat vet minder weegt dan spieren). Ik ben aan een revalidatie-programma begonnen met sporten. Daarbij moet ik voldoende eiwitten eten, en ik wil het nu in 1x goed doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven