Lijf & Lijn alle pijlers

Lunch koolhydraatarm en koud te eten

31-07-2016 14:01 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-forummers,

Ik ben opzoek naar recepten voor een koolhydraat arme lunch, die ik makkelijk kan meenemen naar mijn werk. Ik heb helaas geen magnetron tot mijn beschikking, waardoor de lunch koud goed te eten moet zijn. Hierdoor kom ik vaak uiteindelijk toch weer uit bij brood en laat dat nou net hetgene zijn dat me zo de strot uit komt . Als er een magnetron was had ik soep meegenomen, ik ben gek op thuisgemaakte soepen. Nu heb ik iedere dag vier boterhammen mee, met kaas of vleeswaren en sla/komkommer/lente ui etc. Ik wil graag wat variatie.

Tot zover heb ik een goed recept gevonden voor hartige muffins met broccoli en/of spinazie. Dat spreekt me wel aan en is goed koud te houden op het werk (koelkast hebben we wel). Verder kom ik vrij weinig tegen.

Hebben jullie goede recepten voor mij? Of plekken waar ik die kan vinden? Alle tips zijn welkom.

Liefs, Diddie
"People, what a bunch of bastards"
Kip met tomaatjes, prei en komkommer? Kwark? Salade met fruit, sla en avocado? Noten?
Ehm, allerlei soorten salades bijvoorbeeld.

Salade met rucola, avocado, lente-ui en gerookte kip.

Salade met kikkererwten, feta, paprika en koriander.

Enz enz.
-goed gevulde salade met gerookte kip

-goed gevulde salade met zalm of tonijn

-omelet met groente

-wraps gemaakt van dunne omelet en gerold met kipfilet/rookvlees/hummus
ei
Quiche

Spaanse omelet
.
Brood is niet koolhydraat arm.

Maaltijdsalades, fritatta.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
carpaccio
Blikje tonijn.
.
Soep kun je toch meenemen in een thermosfles?
Gerookte kip, zalm of paling. Een verse haring. Hardgekookte eieren. Omelet met kaas.
Shoot first, ask questions later!
Ik neem altijd salades mee naar het werk.

In een plastic goed afsluitbaar bakje van Ikea. Dressing onderop. Dan kip of zalm of garnalen. Dan radijs, paprika,tomaatjes,komkommer,tuinkers,avocado. Beetje dressing weer en een handvol sla bovenop. Op het werk omkiepen op het bord en je hebt een prachtige goed vullende salade waar je de hele middag op door kan.

Ik maak ook wel eens salade met bietjes en lente ui en tuinkers. Doe ik of geitenkaas met pecannoten door. Of ik haal 2 harinkjes bij de viswinkel om de hoek op mijn werk.

In de winter maak ik ook vaak salade van dungeschaafde venkel met sinaasappel, avocado en geitenkaas.

Nieuwste versie is salade met koude sperzieboontjes, blikje tonijn met wat mayo, sjalot en kappertjes, olijven en een hardgekookt ei.
Koude soep?

Noten, blokjes kaas, babybel-kaasjes, salade met feta of ei of kip of tonijn, gekookte eieren, koude omelet, koude frittata, salade met kikkererwten.
koude stukken vlees
quote:yajes schreef op 31 juli 2016 @ 14:06:

-goed gevulde salade met gerookte kip

-goed gevulde salade met zalm of tonijn

-omelet met groente

-wraps gemaakt van dunne omelet en gerold met kipfilet/rookvlees/hummus

Wat is een goed gevulde salade? Ik ben helaas een beetje kieskeurig qua eten, dat maakt het ook niet makkelijker.

Ik zou dan een basis van sla doen of misschien baby spinazie? Cherry tomaatjes en lente-ui? Wat voegen jullie dan aan je salade toe?

Anders heb ik zo weer trek namelijk.

En ik heb vaker gelezen over omelet inderdaad, alleen hoe houd je dat lekker vers? Ik ben dol op ei, maar het wordt altijd zo vochtig in de koelkast en erbuiten wordt het soppig haha.
quote:hiltje schreef op 31 juli 2016 @ 14:24:

Nieuwste versie is salade met koude sperzieboontjes, blikje tonijn met wat mayo, sjalot en kappertjes, olijven en een hardgekookt ei.Dat klinkt heel erg lekker!
quote:viva-amber schreef op 31 juli 2016 @ 14:09:

Brood is niet koolhydraat arm.

Nee dat weet ik maar door gebrek aan, voor mij, smaakvolle alternatieven kom ik dus steeds weer bij brood uit.

Frittata ga ik eens googlen, dat klinkt wel erg lekker.

Koude soep opperde iemand. Ik kan me even geen voorstelling maken bij welke soep koud lekker is. Ik ben dol op Franse uiensoep en paprikasoep. Ik bedenk me net dat ik paprikasoep wel eens koud gegeten heb als aperitief. Dat smaakte toen prima. Bedankt voor de tip, dat ga ik van de week maar eens maken!

Radijsjes in de salade is ook een goede.
Soep kun je ook meenemen in speciale soep thermoskannen.

Verder kun je natuurlijk alle mogelijke salades meenemen, rollade, kip, eieren, omelet (vind ik koud ook lekker) Pannekoek ei besmeren met kruidenkaas, beleggen met ham, gebakken spek, zalm, en wat sla en dan oprollen.

Cakes bakken van amandelmeel en zoetstof, kwark met rood fruit.

Echt er is genoeg.
quote:Diddie_Boho schreef op 31 juli 2016 @ 14:33:

[...]

Nee dat weet ik maar door gebrek aan, voor mij, smaakvolle alternatieven kom ik dus steeds weer bij brood uit.

Frittata ga ik eens googlen, dat klinkt wel erg lekker.

Koude soep opperde iemand. Ik kan me even geen voorstelling maken bij welke soep koud lekker is. Ik ben dol op Franse uiensoep en paprikasoep. Ik bedenk me net dat ik paprikasoep wel eens koud gegeten heb als aperitief. Dat smaakte toen prima. Bedankt voor de tip, dat ga ik van de week maar eens maken!

Radijsjes in de salade is ook een goede.Paprika, uien zijn niet echt khd arme soepen. Beter keus is kip, brocoli, groente,
quote:Diddie_Boho schreef op 31 juli 2016 @ 14:30:

[...]

Wat is een goed gevulde salade? Ik ben helaas een beetje kieskeurig qua eten, dat maakt het ook niet makkelijker.

Ik zou dan een basis van sla doen of misschien baby spinazie? Cherry tomaatjes en lente-ui? Wat voegen jullie dan aan je salade toe?

Anders heb ik zo weer trek namelijk.

En ik heb vaker gelezen over omelet inderdaad, alleen hoe houd je dat lekker vers? Ik ben dol op ei, maar het wordt altijd zo vochtig in de koelkast en erbuiten wordt het soppig haha.Sperziebonen idd. maar ook cole slaw is erg lekker. En je kunt er alles in doen natuurlijk. Zalm, tonijn, spek, ei, tomaat, komkommer, snippers paprika, blokjes kaas, feta, geitenkaas, uitje ,appel
quote:nina1966 schreef op 31 juli 2016 @ 14:33:

Soep kun je ook meenemen in speciale soep thermoskannen.

Verder kun je natuurlijk alle mogelijke salades meenemen, rollade, kip, eieren, omelet (vind ik koud ook lekker) Pannekoek ei besmeren met kruidenkaas, beleggen met ham, gebakken spek, zalm, en wat sla en dan oprollen.

Cakes bakken van amandelmeel en zoetstof, kwark met rood fruit.

Echt er is genoeg.

De kwark eet ik vaak al voor ontbijt, vandaar dat ik voor de lunch iets anders wil. Die cake klinkt erg goed! Ik ga daar eens een lekker recept van opzoeken.

Ik bedoel met koolhydraatarm meer: geen brood, pasta's etc. Koolhydraten in groente en fruit laat ik even terzijde. Ik ben niet op een speciaal dieet ofzo, maar ik wil gewoon meer gezonde variatie aanbrengen in mijn eetpatroon. Juist de lunch vind ik dan altijd zo moeilijk.
quote:Diddie_Boho schreef op 31 juli 2016 @ 14:30:

[...]Wat voegen jullie dan aan je salade toe? Feta, blauwe kaas, kip of tonijn. Een lekkere dressing van olijfolie en citroensap. Geroosterde pompoenpitten (die zou ik wel los meenemen). Tomaat, komkommer, paprika, kikkererwten, bulgur (kikkererwten en bulgur bevatten wel wat koolhydraten, maar dat vind ik niet erg).
Griekse salade

Alles met redelijk wat eiwit (ei, kip, vis) en wat vet (olijfolie over je salade) vult redelijk lang.

En hier staan wat recepten van soepen die koud gegeten worden.
quote:LunaLoona schreef op 31 juli 2016 @ 14:40:

Griekse salade

Alles met redelijk wat eiwit (ei, kip, vis) en wat vet (olijfolie over je salade) vult redelijk lang.

En hier staan wat recepten van soepen die koud gegeten worden.

Dankje Luna! Daar staan echt lekkere recepten tussen.

Ik waardeer alle tips! Ik ga straks maar eens even naar de winkel Krijg er honger van.
quote:Diddie_Boho schreef op 31 juli 2016 @ 14:50:

[...]

Dankje Luna! Daar staan echt lekkere recepten tussen.Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven