Lijf & Lijn alle pijlers

Microdermal piercing

12-03-2013 14:00 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet zo goed waar ik het onder moet plaatsen, dus probeer het maar hier.

Heb afgelopen vrijdagavond een microdermal piercing laten plaatsen in mijn onderarm/pols, eigenlijk achter mijn horloge.

Uiteraard heb ik nazorg instructies mee gekregen maar wordt nogal nerveus van alle verschillende verhalen over de nazorg op internet. Doe ik het nou goed of niet?

Ik heb hem nu 4 dagen al afgeplakt met verbandpleister. Ik verschoon die 2 keer per dag als ik de piercing schoonmaak met unicura zeep. Verder doe ik 1x per dag ongv 10 sec de piercing masseren (om het beter te laten hechten) uiteraard doe ik dit niet met mijn blote vinger direct op de piercing maar wanneer het verbandje erop zit.

Tips...anyone?
Ik zou het met 'betadine scrub' zeep of chloorhexidinezeep (hibiscrub) wassen. Dat is de zeep die in het ziekenhuis wordt gebruikt om te ontsmetten.

Je kunt het kopen bij de apotheek of drogist.
Je doet het eigenlijk al heel goed. Ik zou wel ontsmettende zeep gebruiken. Als de piercing na ongeveer een week of 2 genezen is gewoon afblijven. Mijn ervaring met microdermals is dat ze een stuk langer beter en mooier blijven zitten als je er zo min mogelijk aanzit na de genezing. Wel opletten dat je niet blijft hangen met aankleden enzo.
Zoekfunctie op het forum nog niet geprobeerd zeker?

Een piercing NOOIT met betadine of nog erger sterilon gaan wassen. Je gaat een wondje toch ook niet dagelijks schoon lopen maken?? Gewoon afblijven. Een dermal moet wel een dag of 2 afgeplakt blijven en daarna die pleiser eraf. Laat dat masseren maar zitten. daarnaast was je hem veel te vaak.

AFBLIJVEN, en hopen dat ie blijft zitten. Vroeg of laat zal hij toch wel uitgroeien, dat masseren helpt daar geen zak tegen.

En ja, ik weet waar ik over praat, heb 8 dermals gehad en 40+ piercings.
Oh, en unicura haalt ook, net als betadine en sterilon de goede bacteriën weg dus genezing laat nog langer op zich wachten.

Beter spoel je met zeezout oplossing.
Nee, zit nog niet zo lang op dit forum kaatje_85 dus had hem niet gevonden :P

Maar jij zegt dus verband af, niet zoveel schoonmaken en uitkijken met alles haha....

Sterilon had ik al begrepen...dat heb ik ook niet gedaan en gebruik verder ook geen wondzal, betadine of weet ik wat haha...

maar je leest zoveel tegenstrijdige verhalen is gewoon heel apart...vraag je je toch af wat is nu goed?

Mijn vriendin moest hem 5 dagen afgerplakt laten en daarna niks...

Nou ik ga hem dus dan maar 1x per dag met unicura schoonmaken en zal die pleister er dan wel aflaten, alleen met slapen toch nog wel?
Waarom zal hij vroeg of laat toch wel uitgroeien? Want ook daar lees ik zoveel verhalen over pffff
Kaatje, waarom schrijven ze dan geen zoutoplossing voor bij operaties?

Unicura werkt trouwens niet zo goed als hibiscrub of betadinescrub.
Omdat dat ding 2 pootjes heeft, een korte en een lange, die lange die groiet wel min of meer in je huid vast maar dat korte pootje zal vroeg of laat toch wel uit gaan steken.

Van mijn 8 dermals heeft er 1 een maand in gezeten, 3 stuks 1,5 jaar, 2 stuks 2,5 jaar en de 2 die ik op mijn rug had hebben er het langst ingezeten. Maar steeds irriteren e.d. Op een gegeven moment was ik het beu.

Je schrijft in een ander topic over MD's dat je een snee hebt??

Vraag ik me toch af welke piercer dat zo gedaan heeft. Ik ken behoorlijk veel piercers uit mijn omgeving en er is er geen enkele die een snee maakt om een MD te plaatsen....
quote:Cheery schreef op 12 maart 2013 @ 14:28:

Kaatje, waarom schrijven ze dan geen zoutoplossing voor bij operaties?

Unicura werkt trouwens niet zo goed als hibiscrub of betadinescrub.

Omdat een operatie nogal een verschil is met een piercing he

Je kunt geen appels met peren vergelijken.

maar iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen met de nazorg, Ik weet uit eigen ervaring dat unicura/betadine en sterilon bij een piercing een dikke no-go zijn. Je gaat een schaafwondje toch ook niet 3 keer per dag met een zeepje wassen?? Ik geef alleen maar een tip, wat mensen daar mee doen moeten ze zelf weten.
Je hebt gelijk wat betreft het aantal keren wassen en het eraan zitten. Ik zou er ook vanaf blijven.

Ik heb er niet zoveel ervaring mee, alleen mijn oren. Maar dat is al lang geleden.
quote:kaatje_85 schreef op 12 maart 2013 @ 14:30:

[...]

Omdat een operatie nogal een verschil is met een piercing he

Je kunt geen appels met peren vergelijken.

maar iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen met de nazorg, Ik weet uit eigen ervaring dat unicura/betadine en sterilon bij een piercing een dikke no-go zijn. Je gaat een schaafwondje toch ook niet 3 keer per dag met een zeepje wassen?? Ik geef alleen maar een tip, wat mensen daar mee doen moeten ze zelf weten.

Bij een operatie moet je een steriel 'werkveld' hebben, bij het herstel na de operatie zullen ze nooit met sterilon oid werken, daarmee vertraag je het herstel, droog je de wond uit en daarmee ook de nuttige bacterien.

Ik heb altijd begrepen dat je het beste een of tweemaal per dag schoon kunt maken met gekookt water. Mijn piercings reageren daar iig goed op.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ja, gekookt water, en als de piercing geïrriteerd is (wat men vaak aanziet voor ontstoken, maar als je een ontstoken piercing hebt dan is deze rood, dik, pusserig en kloppend, totaal anders dus) wat zeezout oplossen in het water.
quote:kaatje_85 schreef op 12 maart 2013 @ 14:28:

Omdat dat ding 2 pootjes heeft, een korte en een lange, die lange die groiet wel min of meer in je huid vast maar dat korte pootje zal vroeg of laat toch wel uit gaan steken.

Van mijn 8 dermals heeft er 1 een maand in gezeten, 3 stuks 1,5 jaar, 2 stuks 2,5 jaar en de 2 die ik op mijn rug had hebben er het langst ingezeten. Maar steeds irriteren e.d. Op een gegeven moment was ik het beu.

Je schrijft in een ander topic over MD's dat je een snee hebt??

Vraag ik me toch af welke piercer dat zo gedaan heeft. Ik ken behoorlijk veel piercers uit mijn omgeving en er is er geen enkele die een snee maakt om een MD te plaatsen....

Kaartje_85 mijne heeft geen 2 pootjes volgensmij. Ik heb zo'n soort voetje waar "schroefdraad" uitsteekt....daaraan zit het steentje vast

En ik vind je tips fijn hoor daar vroeg ik ook naar...
Amanda, die dermal heb ik ook. Mijn piercer heeft ook geadviseerd te spoelen met zoutwater en absoluut niet te gaan knoeien met andere middelen.

Wat heeft jouw piercer aangegeven? Je kan het nog allemaal wel opzoeken op het internet, maar als je gewoon een goede piercer hebt dan weet hij ook waar hij over praat betreffende de nazorg.

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang hij blijft zitten, mijn piercer raadde sterk af deze bij de pols te zetten omdat hij dan snel los gaat. Ik heb er nu eentje bij mijn sleutelbeen en zit er nu 2 jaar.
In de badedas!
@Fleetwood: Mij is het volgende geadviseerd:

- komende 10 dagen afplakken met drukverband

- 2x per dag wassen met anti-bacteriele zeep en droogmaken met een ongebruikte doek

- geen wondzalf, sterilon of andere middeltjes gebruiken

- geen bodylotion, vaseline of creme erop smeren

- eerste 2 weken de piercing masseren (niet met de blote vinger op de piercing)

Ik ben bij Queen of Rings geweest in Rotterdam. Weet niet of iemand ermee bekend is?

Punt is dat mijn vriendin bij tattoo bob is geweest en hele andere dingen weer meekreeg als nazorg. Was beetje in de war. Ik denk dat ik dat masseren maar gewoon lekker laat en vandaag de pleister eraf laat, alleen snachts nog erop doe.

Ik hoor ook veel verschillende verhalen over je pols. Hij zit net achter mijn horloge dus hoop dat dat belemmerd maar ik ben zelf ook benieuwd.

Sleutelbeen is nu mijn volgende optie hahaha maar mijn vriendin gaat die eerst doen. Hoe bevalt die jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven