Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn vriend wil dat ik ga afvallen

05-03-2018 09:26 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een groot dilemma, ik wil het toch even aan iemand kwijt;
Mijn vriend wil dat ik ga afvallen. Hij heeft dat letterlijk zo gezegt.

Het probleem is echter dat ik mezelf niet te dik vind. Ik weet dat ik ook zeker niet slank ben.

Ik heb maatje 40/42, ik voel me daar gewoon fijn bij. Ik heb vaak pogingen gedaan om af te vallen (door aandringen vanuit familie) maar ik voelde me daar juist totaal ongelukkig door.

Ik weet even echt niet meer wat te doen.
Wie is de baas over jouw leven...jij of je vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MissHuo schreef:
05-03-2018 09:39
Zo'n vriend heb ik ook gehad. Die wist dat zelfs 'op te dragen' toen ik maat 36 had. Ik ben toen ca 80 kilo afgevallen en het vrijgezelle leventje beviel me prima. :hyper:

Als jij je goed voelt in je lijf, en zeker met zo'n BMI, moet je je niets laten vertellen. Kom op zeg.
Huh? 80 kilo afvallen als je al maat 36 had? Dan sta je in de min ;-)
eenmeisje1993 schreef:
05-03-2018 09:41
je had al maar 36 en toen ben je 80kg afgevallen?
Ja. Ik heb me ontdaan van partner ;) Die woog zo'n 80 kilo
misshuo wijzigde dit bericht op 05-03-2018 09:42
6.21% gewijzigd
MissHuo schreef:
05-03-2018 09:42
Ja. Ik heb me ontdaan van partner ;)
Hahaha goede!!! :P
Je vriend wil dus dat je afvalt omdat hij je dan mooier zou vinden? Dat is echt niet lief van hem! Ik heb het zelfde BMI als jij. Jaren mee geworsteld, mijn ex vriendjes zagen liever ook dat afviel. Ik probeerde dit ook altijd. Mijn huidige vriend vindt me echt mooi zoals ik ben. Buikje, dikke dijen en al. Hij vindt het prachtig. Je verdient iemand die jou mooi vindt zoals je bent. Maar dan ook echt. Ook als je wat maatjes meer hebt dan in de tijdschriften.
MissHuo schreef:
Ja. Ik heb me ontdaan van partner ;) Die woog zo'n 80 kilo
:rofl:
Heb zelf ook zo'n ex gehad overigens. Met de meest absurde eisen als elke dag naaldhakken dragen, zware make-up, discutabele kleding en afvallen. Run, forest, run
Met jouw lengte en gewicht is niets mis hoor. Maat 40/42 is trouwens de gemiddelde maat van Nederlandse vrouwen.
Is je vriend verder wel lief voor je?
sugarmiss schreef:
05-03-2018 09:40
Met 24,5 heb je nog net een gezond bmi dus je vriend moet niet zeuren.

Bewegen is belangrijk maar als je al veel beweegt op je werk is sporten niet noodzakelijk.
Haar vriend mag niet aangeven dat hij haar minder aantrekkelijk vindt?

Mag TO dan straks wel klagen als ze minder aandacht van hem krijgt?
licht-blauw schreef:
Je vriend wil dus dat je afvalt omdat hij je dan mooier zou vinden? Dat is echt niet lief van hem! Ik heb het zelfde BMI als jij. Jaren mee geworsteld, mijn ex vriendjes zagen liever ook dat afviel. Ik probeerde dit ook altijd. Mijn huidige vriend vindt me echt mooi zoals ik ben. Buikje, dikke dijen en al. Hij vindt het prachtig. Je verdient iemand die jou mooi vindt zoals je bent. Maar dan ook echt. Ook als je wat maatjes meer hebt dan in de tijdschriften.
Ik heb ongeveer hetzelfde BMI. Maar dat is toch gewoon normaal? Of zijn wij nu ineens '' plus size'' ?
TO, waarom vond je familie het nodig dat je af ging vallen? En waarom gaf jij daar gehoor aan, terwijl je er doodongelukkig van werd? Neem je eigen beslissingen, laat je niet van alles wijsmaken.
julius schreef:
05-03-2018 09:43

Maar dat is dan toch zijn verwachtingenpatroon/smaak waar het aan ligt? Zij hoeft toch niet te veranderen omdat hij op graatmager valt?? Dan klopt er toch iets niet?
LiveLoveLaugh2 schreef:
Heb zelf ook zo'n ex gehad overigens. Met de meest absurde eisen als elke dag naaldhakken dragen, zware make-up, discutabele kleding en afvallen. Run, forest, run
Vreselijk! Triest, die oppervlakkigheid. Was hij zelf God’s gift to women?
MissHuo schreef:
05-03-2018 09:45
Maar dat is dan toch zijn verwachtingenpatroon/smaak waar het aan ligt? Zij hoeft toch niet te veranderen omdat hij op graatmager valt?? Dan klopt er toch iets niet?
daarom is haar die vraag hier al gesteld: was je altijd 70 kg?
als vriend op slank valt, en TO kwam 15 kg aan, tja, dan kan ik me voorstellen dat hij zich 'genaaid' voelt.

(maar als je even loept, zie je dat deze relatie geen toekomst heeft).
julius schreef:

Tuurlijk mag hij dat aangeven. Maar het is haar eigen keus of ze er wat mee doet of niet. Waarom zou ze iets moeten doen waar ze zich misschien niet goed bij voelt alleen omdat hij een andere voorkeur heeft?
MissHuo schreef:
05-03-2018 09:45
TO moet helemaal niets. Mijn vraag was of haar vriend niet mag zeggen dat hij haar te dik vindt.

Dat gaat namelijk wel gevolgen hebben voor zijn zin in haar.
eenmeisje1993 schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde BMI. Maar dat is toch gewoon normaal? Of zijn wij nu ineens '' plus size'' ?
Tjah wat is normaal. Vergeleken met modellen in tijdschriften en de meeste actrices zijn wij inderdaad plus size. Ik vind mezelf absoluut niet slank. Dik is nou ook weer een ander uiterste. Curvy, mollig, vol, rond hoe je het noemen wil. Wel een beetje extra. Maar daar is niets mis mee. Genoeg mannen houden gewoon van slanker. En dat mag natuurlijk. Ieder zijn ding. Maar daar ga je beide niet gelukkig van worden. Je kan je partner niet dwingen om af te vallen. Hooguit om gezondheidsredenen. Dus vriend telkens balen dat zijn vriendin niet slanker is en vriendin wordt alleen maar onzeker over haar lichaam. Nee daar wordt niemand blij van natuurlijk.
anoniem_355891 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 09:51
10.69% gewijzigd
julius schreef:
05-03-2018 09:48

Dat gaat namelijk wel gevolgen hebben voor zijn zin in haar.
zij heeft ook geen zin in hem (die loepknop zit er echt niet voor niets hoor)
lilalinda schreef:
05-03-2018 09:49
Is dat een speciale knop dan :P?
Dat is toch gewoon klikken op het profiel en dan zie je de laatste reacties en topics toch?
sugarmiss schreef:
05-03-2018 09:40
Met 24,5 heb je nog net een gezond bmi dus je vriend moet niet zeuren.

Bewegen is belangrijk maar als je al veel beweegt op je werk is sporten niet noodzakelijk.

Dat vind ik voor een twintig jarige toch best op het randje. Je hoeft nu maar weinig aan te komen om in een ongezond BMI te komen.

Zelf zou ik daar toch iets aan proberen te doen. Alleen doen als je dat zelf ook wilt niet omdat iemand anders dat zegt.

Verder vind ik de vriend geen leuke vriend als hij vind dat je moet afvallen.
Als je wil afvallen moet je er zelf achter staan, niet omdat hij dat wil.
Te weinig info om iets zinnigs te zeggen. Ben je veel aangekomen tijdens de relatie? Dan snap ik hem wel. En een BMI en maat zegt an sich niet zoveel. Met mijn bouw zou ik met BMI 24,5 echt een ongezond te hoog gewicht hebben waar ik iets aan zou moeten doen. 1 van mijn beste vriendinnen zou er echter een moord voor doen op dat voor haar lage gewicht te kunnen komen. Weet je je vetpercentage? Hoe actief is je actieve werk echt? Eet je gezond?

Even los hiervan: na loepen denk ik dat het sowieso beter is de relatie te verbreken.
licht-blauw schreef:
Tjah wat is normaal. Vergeleken met modellen in tijdschriften en de meeste actrices zijn wij inderdaad plus size. Ik vind mezelf absoluut niet slank. Dik is nou ook weer een ander uiterste. Curvy, mollig, vol, rond hoe je het noemen wil. Wel een beetje extra. Maar daar is niets mis mee. Genoeg mannen houden gewoon van slanker. En dat mag natuurlijk. Ieder zijn ding. Maar daar ga je beide niet gelukkig van worden. Je kan je partner niet dwingen om af te vallen. Hooguit om gezondheidsredenen. Dus vriend telkens balen dat zijn vriendin niet slanker is en vriendin wordt alleen maar onzeker over haar lichaam. Nee daar wordt niemand blij van natuurlijk.
Ik dacht gewoon dat we bij de gemiddelde vrouw hoorden xD. Maar misschien kijk ik er te rooskleurig naar haha...
Ik dacht gezond gewicht.. Dan ben je toch gewoon gemiddeld xD? Maargoed mollig, curvy, vol, rond ik vind het prima.. Gezond gewicht vind ik belangrijker.

En met het laatste wat je zei ben ik het eens.
lilalinda schreef:
Ik denk daar nu wel achter te zijn waar dat vandaan komt. Heeft dezelfde oorzaak
Dat hij zich genaaid voelt als ze voorheen slanker was, vind ik ook wat overdreven. Sowieso is ze nog heel jong, grote kans dat ze nog een tiener was toen hij haar leerde kennen, en dat ze toen slanker was puur omdat ze toen nog een meisje was. Niet iedereen houdt voor eeuwig die maten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven