Lijf & Lijn alle pijlers

Mooi gewicht bij 1.80 cm

05-11-2018 14:57 176 berichten
Wat vinden jullie een ideaal gewicht bij een vrouw van 1.80 cm?
Een gezond gewicht is heel breed: met deze lengte tussen de 59.3 kg en 79.8 kg.

TO trapt af:
Ik vind 70 kilo het mooist bij mij staan, lager niet. Ik weeg nu 75 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt per persoon/lijf en is compleet afhankelijk van bouw, verhouding spier/vet etc.
Dat varieert toch per persoon?
Het eerste wat ik dacht was 75 kilo. Je neemt de lengte, en haalt daar 5 af. Maar goed, zoals anderen al zeggen, iedereen is anders qua bouw dus daar valt geen eenduidig antwoord op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
05-11-2018 14:59
Dat verschilt per persoon/lijf en is compleet afhankelijk van bouw, verhouding spier/vet etc.
+1
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Dat is ook zo! Logisch dan inderdaad dat het zo'n grote marge heeft.
Alle reacties Link kopieren
"Mooi" is een subjectief waardeoordeel. Vraag het tien mensen, en je kunt zomaar tien antwoorden krijgen, waarvan geen enkele echt 'fout' te noemen is.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Klopt is een waardeoordeel :)
Daarom vraag ik ook "wat vinden jullie"
Sommige vrouwen staat een maatje meer veel mooier dan een maatje minder. Ik kan niet oordelen als ik het complete plaatje niet zie.
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
05-11-2018 15:08
Klopt is een waardeoordeel :)
Daarom vraag ik ook "wat vinden jullie"

Dat je er eigenlijk niets over kunt zeggen. De een heeft meer vet, de ander meer spieren. De een heeft een appelfiguur, de ander een peer, de derde een zandloper. Er valt dus niets zinnigs over te zeggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Haha slotje dan maar :).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,78 en weeg ongeveer 65kg. Dat vind ik mooi bij mezelf. Ik ben slank, gespierd en heb een laag vetpercentage (ongeveer 19%). Als ik minder krachttraining doe dan verlies ik spierweefsel en zit ik rond de 60kg. Ik ken echter ook genoeg vrouwen met dezelfde bouw en lengte die 70kg wegen.
Ik ben 1.74 en weeg 53 kg. Voor ik 40 werd was het meestal 50 kg. Ik ben zeer tevreden. Ben altijd skinny geweest, ik weet niet beter, het hoort bij mij. Wat anderen mooi vinden interessert me al 20 jaar niet meer.

Ik heb gewoon maat 38 trouwens, volkomen normaal lijf verder.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 05-11-2018 15:27
29.00% gewijzigd
Je bent al mooi zoals je bent, stop met dit oneindige gedieet.....
60. Tenminste, dat is wat ik zou willen wegen als ik 1,80 m was. 75 klinkt als enorm zwaar. Zelf heb ik helaas een BMI van rond de 24 en daar mogen van mij heel wat punten vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Iemand met een laag vetpercentage.

iemand als Venus Williams is 1,85 en weegt 75kg. Haar zus Seranais 1,75. en weegt 70kg. Ranomi Kromowidjojo weegt 69 kilo bij 1,79. Ik vind ze allemaal een stuk mooier dan die super slanke modellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mooi is de levenshouding die een persoon uitstraalt, niet wat de weegschaal aangeeft.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
MinkeDeWit schreef:
05-11-2018 15:24
60. Tenminste, dat is wat ik zou willen wegen als ik 1,80 m was. 75 klinkt als enorm zwaar. Zelf heb ik helaas een BMI van rond de 24 en daar mogen van mij heel wat punten vanaf.
Ik ben niet dik hoor ;). Enorm zwaar is beetje overdreven.
Maar 70 zou nog beter zijn.
Heb 67 gewogen en was toen echt te dun.
Als ik 60 zou wegen zou ik er echt graadmager uit zien.
MinkeDeWit schreef:
05-11-2018 15:24
60. Tenminste, dat is wat ik zou willen wegen als ik 1,80 m was. 75 klinkt als enorm zwaar. Zelf heb ik helaas een BMI van rond de 24 en daar mogen van mij heel wat punten vanaf.
75 klinkt als enorm zwaar "punt", of 75 klinkt als enorm zwaar voor iemand van 1.80?

Ik vind 75 namelijk helemaal niet zwaar klinken en al helemaal niet voor iemand van 1.80. Dan is dat toch ook een beetje je eigen referentiekader?
Ik ben zelf ruim 10 cm langer dan TO en weeg momenteel 70. 75 zou misschien wel mooier zijn.
sylph schreef:
05-11-2018 15:28
Mooi is de levenshouding die een persoon uitstraalt, niet wat de weegschaal aangeeft.
Mooi gezegd maar ik zit toch echt beter in mijn vel nu met 75 kilo als met 85 kilo (begin januari).
Morgenstond_ schreef:
05-11-2018 15:32
75 klinkt als enorm zwaar "punt", of 75 klinkt als enorm zwaar voor iemand van 1.80?

Ik vind 75 namelijk helemaal niet zwaar klinken en al helemaal niet voor iemand van 1.80. Dan is dat toch ook een beetje je eigen referentiekader?
Ik ben zelf ruim 10 cm langer dan TO en weeg momenteel 70. 75 zou misschien wel mooier zijn.
Wow jij bent lang :)
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
05-11-2018 15:33
Mooi gezegd maar ik zit toch echt beter in mijn vel nu met 75 kilo als met 85 kilo (begin januari).
Vind je jezelf nu mooier?
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.81 en weeg te zwaar, 95 kilo. Ik heb maat 42 en het gewicht is wel mooi verdeeld vind ik, zandloperfiguur. Momenteel ben ik aan het lijnen en wil graag naar maat 38/40 want met mijn lengte zit je al gauw in maat 40/L.
Ik denk dat tussen de 75 en 80 het mooist is, maar ligt aan je bouw en ook wel aan je leeftijd.
Ik heb zware borsten en denk dat ik met 80-85 kilo mezelf het mooist vind. Er mag best wat aan blijven om vast te houden door vriend :)
Ik ben 1.80 en weeg tussen de 64 en 68 kg. Ik zit er bij 64 tegen het magere aan en vind zelf 66 kg optimaal en er het mooist uit zien. Bij mezelf, want inderdaad, dat verschilt p.p., ieder heeft een verschillende bouw.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat rond de 75-80 het mooist. Ik ben onder de 70 en boven de 90 geweest, maar bij beide voelde ik me niet lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven