Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes...

07-06-2018 21:56 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Adr_ett1.8072.77067.2-5.5
Framboos1.7070.56263.8-6.7
Dreamer1.6771.56568.5-3.0
Tiramisuus1.66585557.3-0.7
Thol1.7273.26867.1-6.1
Day1.68716565.1-5.9
Laaraa1.7466.26464.8-1.4
Eefje1.6361.85860.9-0.9
Bells1.6671.56569.8-1.7
Hexie1.72736872.6-0.4
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:27
46.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Gisteren ging redelijk ... na het eten wel een restje ijs en rond 20:00 1 koekje genomen. Op zich prima, al lang blij dat het bij 1 bleef.

Vandaag in plaats van sportschool 12 km gewandeld. Tjonge; de geur, de kleur, de temperatuur precies perfect. Kon in mn hempie :)

O: havermoutpap met banaan
L: boterham pindakaas en 2 boterhammen geitenkaas
T: kiwi en plakje brie
D: Magioni pizza.... damn die was goed
T: 2 Zaans huisje koekjes met witte chocola

Fijn Hexie dat je de draad hebt gevonden en opgepakt.

Framboos; ruk van de hoofdpijn, lang leve de meds. Heeft je vriendje gekookt gezien de andijvie? :)
Alle reacties Link kopieren
Mooi hé, al die kleuren, vind het prachtig!
Flink stuk gelopen ook, goed bezig! Ik wou dat ik dat kon, maar ik vind lopen zonder doel zegmaar, zo saai! Als ik bijv naar iets toeloop vind ik t leuker, heel gek!

Hoofdpijn komt helaas weer wat terug :( medicijnen al gehad, mag pas weer over 23u, bah! Ga nu maar liggen dus.

Wilde net nog tuc eten, zat al met het pak in mn handen, maaaar teruggelegd, dus mij aan mn lijstje gehouden :applause:
Voor nu, lekker slapen, hopelijk morgen weer fit, jullie fijne avond, tot morgen! Oh en al vanaf maandag niet gewogen :P
Alle reacties Link kopieren
Haha ik vind het heerlijk... wel een route hoor. Ik rij ergens naar natuurgebied en loop dan een paaltjesroute van Staatsbosbeheer bijvoorbeeld.

Hmpf, :there: sterkte met je hoofdpijn. Hoop dat het te overbruggen is tot de volgende pil. Sanalgin ook wel eens geprobeerd? Ken iemand die ook vaak vreselijke migraine heeft, heeft ook allerlei medicatie en dit helpt soms.

Hier niet aan lijstje kunnen houden. Ik was alleen en dacht, ja een wijntje en toen, och een piepklein bakje chips kan best. Onverbeterlijk .... :-]
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ging het oke qua eten maar ik heb wel een paar glaasjes wijn gedronken! Jij ook al Adrett haha. Hou jij het dan bij 1 wijntje?

Knap dat je de tuccies weer terug hebt gelegd framboosje, dat was mij niet gelukt.

Ik ben vanochtend gebeld dat ik woensdag weer op gesprek mag komen om mijn arbeidsvoorwaarden te bespreken! Joehoe ik ben zo blij! Mijn vriend zei dat we vanavond uit eten gaan om het te vieren!! Maar ik ga niet uitgebreid uiteten, dus ben benieuwd wat de pot schaft.

Vanochtend al naar de sportschool geweest en nu moet ik in de tuin aan de slag want ik krijg nieuwe planten.
Alle reacties Link kopieren
Heee Hexie, gefeliciteerd!! Leuk dat jullie dat hebben gevierd met een etentje :)

Momenteel drink ik sowieso een stuk minder en als ik dan wat neem dan voel ik het al snel, dus tegenwoordig vaak 1 of 2, max 3 en dan ben ik officieel dronken :) Ook geen zin in de consequenties de dag erna.

Hier vandaag een lange werkdag, ik had wel eten in huis maar te moe om aan de slag te gaan in de keuken. Vriend had ook zo’n zin in patat en ik ook wel. Hier nog steeds in de 68 dus ik ben wat makkelijk de laatste weken zoals jullie merken. Ik vermoed dat straks van de 1 op de andere dag die kilo of 2 geleverd worden.

Framboos how are you? Goed weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm gek! Had een bericht getypt, naar mijn idee ook verstuurd, maar zie niks staan.
Nou is even kijken, doen we t overnieuw haha!

@adrett: die sanalgin, Ik ga t eens proberen idd! Ik zal t straks eens op internet opzoeken, hopelijk heb je wel genoten van je bakkie chips en glaasje wijn, dat s dan wel minste toch?
Hoe gaat t met jou? Nog pijn van de operatie? Of trok dat snel weg? Lekker die patat!
Ken je gedachte wel, als ik wat meer was afgevallen in een week dacht ik soms ook, nohhh kan wel!! Hahah!
Ben benieuwd naar je gewicht maandag.

@hexie, wat leuk zeg! Gefeliciteerd! :yes:
Wat heb je gegeten?

Hier morgen weer uiteten, is de 4e keer in 2 weken, kwam allemaal ff zo uit, (vervelend :mrgreen: )
Vanaf zondag maar weer even goed in het gareel, want moet eerlijk zeggen dat ik mij bij die etentjes ook niet heb ingehouden! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Goede reden toch? Mij kennende ga ik het nog wel een paar keer vieren 🤣. Vooraf hadden we champignons en carpaccio. We delen altijd. Als hoofdgerecht een plank met van alles en nog wat en wat biertjes. Voor het eerst voel ik me vandaag eens niet schuldig maar ik heb gisteren overdag niet zoveel gegeten, gesport en de tuin gedaan. Nou kan wel zeggen dat het een goede workout is. Ik heb zo'n spierpijn, ik kom amper de trap af.

Nou groot gelijk Adrett, helemaal na een drukke lange dag werken. Ik denk dat het wel meevalt met die 2 kilo hoor. Je bent verder toch harstikke goed bezig. Trouwens heb je nog paard gereden?

Ahh lekker framboos, lekker van genieten! Ben benieuwd wat jij gaat eten. Volgende week ga ik ook weer uit eten, ik vind het ook wel lekker dat er eens voor mij gekookt wordt. Mijn vriend kan nog geen ei bakken. Ben je al aan het badmintonnen?

Vanavond heb ik nog een feestje en dan vanaf zondag de teugels maar weer wat aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Hi, hoe ist hier?

@framboos Hier geen pijn meer van die kijkoperatie hoor. De patat was inderdaad heerlijk :)
De rest van het weekend was ook niet bepaald gezond te noemen. Gisterenavond aardig wat wijn en toastjes en vanmiddag tortilla chips met gesmolten kaas en crème fraiche en dat soort ongezondheid. Na het eten vanavond (hutspot) nog wat chocola weggewerkt. Morgen wegen en weer even spartaans.

Hoe was t etentje en gelukt om vandaag weer de draad op te pakken?

Hej Hexie... doe ik ook altijd met vriend, voor en nagerecht delen.

Hier nog niet weer op een paard gezeten, ik ga misschien toch nog onderzoeken of ik ergens kan leren bitloos te rijden, zoveel mogelijk diervriendelijk.

Morgen wegen... ik vind het spannend. Sowieso zwaarder!
Alle reacties Link kopieren
Het is weer maandagochtend dus vanochtend weer trouw de weegschaal op gestapt. Blij met het resultaat want nog steeds 67.1kg

Voelde echt als zon opluchting om het bereikt te hebben dat ik deze week alweer wat relaxter met het eten om ben gegaan. Het plannen van wat we eten blijf ik voorlopig wel doen. Is stiekem wel heel praktisch en helpt me enorm om gezonde keuzes te maken. En als ik dan ook gewoon lekker een wijntje/biertje en chips kan pakken in het weekeind en op gewicht kan blijven dan ben ik een gelukkig mens hoor.

Succes voor jullie met wegen. Ik zat even de tabel te bekijken en de meeste zijn al erg dichtbij of op de streef. Super in zon korte tijd!
Alle reacties Link kopieren
Hi, goed bezig Thol! Klinkt inderdaad als een ideale situatie, daar wil ik ook naartoe. Ik heb direct de touwtjes laten vieren.

Vanochtend geprobeerd te wegen maar de weegschaal deed vreemd en uiteindelijk errors. Ik heb een nieuwe besteld, die komt morgen dus dan kan ik woensdagochtend weer wegen. Die van mij is ook al zo oud... hoop niet dat het verschil tussen beide erg groot is. Of wel... maar dan wel de min in :)
Alle reacties Link kopieren
Pfff! Al die etentjes zijn niet goed voor mn gewicht, 64,4 vanmorgen.
Vandaag ging gelukkig tot nu toe goed, dus dat is fijn. Morgen weer lekker verder, hopelijk volgende week maandag weer onder de 64, iets vab 63,7 vind ik wel leuk :mrgreen:

Ik begin 29 okt met badminton, 2-3x per week 1,5u, ligt even aan mn diensten, maar zag dat ik de eerste 4 week sowieso 3x kan! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik zie dat ik niet de enige ben die even afwezig was/is hier..

Al een tijdje twijfel ik ook of ik door wil schrijven op het forum maar omdat ik het topic heb geopend voel ik me er ook een soort verantwoordelijk voor. Vanochtend wel even op de weegschaal gestaan en ik zit op 65.5 nu. Ik denk dat mijn vorige weegschaal (al bijna 20 jaar oud) niet meer zo accuraat was. Ik heb ook even contact gehad met een moderator en het is niet mogelijk om het topic over te doen naar een ander. Wat wel kan is dat deze gesloten wordt, iemand anders van jullie een nieuw topic opent met een verwijzing naar deze.

Voelt iemand hier iets voor?
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 16:45
16.17% gewijzigd
Hoi,

Mag ik meeschrijven?
Ik wil graag nog 5 kilo afvallen.
Ben 1.80 cm en weeg 76 kilo.
In januari woog ik 84 kilo dus ben al heel wat kilo's kwijt op een langzame manier met vaak terugvallen in snoepbuien.
Vaak gaat het gezond eten een paar dagen goed en dan ga ik weer snoepen.
Zo lastig om de hele week gezond eten vol te houden.
Ik probeer rond de 1600 kcal per dag te eten, op sportdagen rond de 1700 a 1800.
Ik doe aan hardlopen 2 a 3 x per week en wandel iedere dag een aantal kilometer met de hond.
Alle reacties Link kopieren
Hé allemaal, ik ben terug van vakantie. Het was erg leuk, maar over het eten ga ik het maar even niet hebben ;-) Ik heb ook bedacht dat ik maandag nog niet weeg. Eerst een weekje gezond doen, lijkt me beter.

Ik wil het wel overnemen Adrett! Zal er als ik mijn laptop bij de hand heb eens voor gaan zitten. Kom je wel nog af en toe kijken?
Bells fijn dat je vakantie leuk was!
Ik schrijf graag mee in je nieuwe topic als dat mag.
Ben de laatste dagen weer niet goed bezig dus heb weer even wat motivatie nodig.
Vanaf morgen weer mijn best doen :).
Alle reacties Link kopieren
Hej Bells,

Welkom terug, klinkt als een fijne vakantie :)

Mooi dat jij verder wilt gaan ... Dit is de reactie die ik kreeg van een Viva moderator

“Misschien een idee om een nieuw topic door iemand anders te laten openen met een link naar jouw topic. We kunnen jouw topic dan wel op slot zetten, zodat er niet nog nieuwe berichten bij kunnen komen.”

Je zou dezelfde naam kunnen gebruiken en dan part2 zodat iedereen het weer kan vinden maar je kan natuurlijk ook helemaal een frisse start
Alle reacties Link kopieren
Oké, hier een linkje naar het nieuwe topic, ik zie jullie daar!

Eva, welkom! Ik heb je in de nieuwe tabel toegevoegd. Ik heb er trouwens ook wat mensen uitgehaald die al lang niet meer hebben gereageerd of niet meer mee willen schrijven. Heb ik je er per ongeluk uitgehaald en had je er wel in gewild, laat wat weten in het nieuwe topic.

lijf-lijn/motivators-gezocht-voor-die-l ... 5p29158215
Alle reacties Link kopieren
Jammer adrett!!! :|
Alle reacties Link kopieren
Nieuw deel geopend. Slotje.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven