Lijf & Lijn alle pijlers

My Killer Body Motivation #MKBM ; wie doet mee?

26-10-2016 10:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal!

Na 8 kg aan te zijn gekomen dit jaar, hoop ik de schade weer voor 2017 enigsinds weggewerkt te hebben. Ik heb net het boek My Killer Body Motivation van Fajah binnen en wil hier maandag mee gaan starten. Het zou leuk en fijn zijn om dit samen te doen! Wie doet er met me mee?
Leuk! Ik ben al sinds maandag begonnen !
Dat is toch dat crashdieet?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Omarm je hongergevoel, dát dieet.
Ik omarm liever een bosche bol
Je bent in 10 maanden 8 kilo aangekomen en dat wil je er in 2 maanden weer af hebben. Waarom neem je hier geen 10 maanden de tijd voor? Dan hoef je helemaal geen dieet of dure boeken. Je stopt met snoepen en je let op je eten.
waarom maandag pas?
Omdat je altijd op maandag begint, duh!
quote:nerdopviva schreef op 26 oktober 2016 @ 10:43:

Je bent in 10 maanden 8 kilo aangekomen en dat wil je er in 2 maanden weer af hebben. Waarom neem je hier geen 10 maanden de tijd voor? Dan hoef je helemaal geen dieet of dure boeken. Je stopt met snoepen en je let op je eten.

Als je zo getraind wil zijn als Fajah is het wel iets meer dan niet meer snoepen.

Maar wel absoluut eens dat 2 maanden een belachelijk kort tijdsbestek is en dat TO dat A, niet volhoudt en B, het resultaat niet behoudt.
Fajah. Die jaaaaaaaaaaaaren training erop heeft zitten om het lijf te hebben dat zij heeft. En die de rest wil doen geloven dat honger de weg ernaartoe is. Nee. Thanks but, no thanks.

To, leuk dat je wilt beginnen. Maar let gewoon een beetje op wat je eet. Kijk naar je koolhydraten bijvoorbeeld. Zijn het complexe koolhydraten of niet. Zorg ervoor dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt, want je lichaam verbruikt meer energie om dat te verteren. En beweeg gewoon goed. Squats en lunges zijn de bom voor vetverbranding. En verbrand dat boek ook maar gelijk.

De theorie van afvallen is zeer eenvoudig... zoek uit hoeveel kCal je lijf verbrandt in 24u, en ga er zo een 300 calorieën onder zitten met je voeding. Wanneer je minder binnenkrijgt dan je lichaam verbruikt, val je af. Dat is de basis van afvallen. Meer is het niet.
https://www.nrc.nl/nieuws ... lerbodys-3336135-a1512713
quote:fireflywentby schreef op 26 oktober 2016 @ 11:18:

Fajah. Die jaaaaaaaaaaaaren training erop heeft zitten om het lijf te hebben dat zij heeft. En die de rest wil doen geloven dat honger de weg ernaartoe is. Nee. Thanks but, no thanks.

Als ik zo de menu's bekijk en ervaringen lees zou ik het knap vinden als je nog veel honger hebt. Tenzij je 12 uur per dag op een steiger stalen balken staat te versjouwen.

De verhoudingen tussen KHD, eiwitten en vetten is meer dan prima, er worden alternatieve geboden en itt tot veel andere diëten (Sonja B om maar wat te noemen) zit het met de voedingsstoffen ook goed.

Het is wellicht ietwat laag in calorieën, maar dat zal wel moeten als je 10 kilo af moet vallen..

Ze geeft aan dat je gemiddeld een halve tot 1 kilo per week kan afvallen. Ook dat is volkomen normaal.

Kan zijn dat als je je normaal gesproken de hele dag volstouwt dat je er moet wennen, dat wel.

Eens wat betreft het trainen overigens. Ik ben bijna 2 jaar bezig geweest onder begeleiding van een PT om zo ver te komen en kan geen week verzaken. Het houdt nooit op, zeg maar.

Wat dat betreft dus eens met het artikeltje van het NRC. Al is het tegenwoordig ook een sport geworden om gezondere levensstijlen onderuit te halen en inderdaad, zoals hier boven iemand zegt, lekker die Bosche bol weg te werken.
"Het dieet van Fajah is nu precies zo'n dieet dat (...) weinig slagingskans biedt. Jezelf tijdelijk uithongeren kun je geen duurzame levensstijl noemen."

Quote uit het NRC-artikel.

Kun je een voorbeeldmenu posten, Dragisa? Ben wel benieuwd.
Bedankt Pikkie!

Maar dit is toch ook een crashdieet? Hiermee kom je volgens mij niet boven de 1500 calorien.

En Dragisa, had jij niet maat 32? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Dan kan ik me wel voorstellen dat je hiervan vol zit.
Dit is een fase 1, http://docplayer.nl/docs-images/40/1603 ... age_12.jpg

http://docplayer.nl/docs-images/40/1603 ... age_13.jpg

De strengste fase

Gewoon 6 eetmomenten per dag, niets bijzonders. Persoonlijk vind ik eiwitshakes bullshit, die zou ik gewoon vervangen voor volle of half volle kwark afhankelijk van de macro's.

Fase 2 (niet best te lezen) https://www.google.nl/search?q=my+kille ... 16bJ0jM%3A

Ik vind dat niet "jezelf uithongeren".

Bovendien, iedereen kan bedenken dat je de porties iets kan vergroten als je er niet lekker op gaat. Ook dat zegt ze. Dan moet je er wel bij nemen dat het iets langer duurt.
quote:Monatala schreef op 26 oktober 2016 @ 12:01:

Bedankt Pikkie!

Maar dit is toch ook een crashdieet? Hiermee kom je volgens mij niet boven de 1500 calorien.

En Dragisa, had jij niet maat 32? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Dan kan ik me wel voorstellen dat je hiervan vol zit.

Klopt. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met krachttraining om net als Fajah vorm te krijgen. Ik moet echt eten als een bootwerker ivm onder andere een te snel werkende schildklier. Ik ben dus geen graadmeter.

Maar voor mij persoonlijk is dit geen crashdieet. Je krijgt binnen wat je binnen hoort te krijgen. Als je iets hoger in je KCAL wil gaan zitten vergroot je je portie rijst. Dan ben je er al. Een mens moet ook eens beseffen dat die kaken niet de godsganse dag hoeven te malen om in leven te blijven ( mezelf als uitzondering :P)

Shakes, Dokter franken, Atkins, south beach. Dat zijn voor mij crash diëten. Dieeten waarbij je aantoonbaar veel te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt en hele groepen gaat schrappen.

Uiteindelijk moet TO gewoon ergens beginnen. Ik vind dit geen absurde opstap naar een fatsoenlijk eetpatroon, en iedereen kan dit naar eigen gevoel invullen toch?
Dat valt nog mee. Alleen die caseïne shakes vind ik dapper. Sommige mensen doen het er echt niet goed op en worden er dikker van.

Ik doe zelf ook een eiwitshake (isolaat) maar alleen na een zware training. Kwark kan inderdaad ook. Maar de shake vind ik gewoon bijzonder lekker
quote:fireflywentby schreef op 26 oktober 2016 @ 12:08:

Dat valt nog mee. Alleen die caseïne shakes vind ik dapper. Sommige mensen doen het er echt niet goed op en worden er dikker van.

Ik doe zelf ook een eiwitshake (isolaat) maar alleen na een zware training. Kwark kan inderdaad ook. Maar de shake vind ik gewoon bijzonder lekker

Nee precies, ik zou een caseïne shake ook echt niet aanraden.

Kan me ook niet voorstellen dat de gemiddelde koper van dit boek daadwerkelijk zo zwaar aan de slag gaat als Fajah zelf. Dan heb je het gewoon niet nodig en zou ik mezelf in plaats van zo'n shake een "eetmoment" gunnen met kwark en wat fruit en noten.
dat meisje is dj met een obsessie voor haar eigen lijf, ze is geen dietist
shakes zijn ook overbodig als je gezond eet, en als ik zo even zo'n menu bekijk dan is het laag calorisch. Dat snap ik niet aangezien je wilt shapen. Je kan niet shapen en afvallen tegelijkertijd
quote:S-Meds schreef op 26 oktober 2016 @ 12:22:

shakes zijn ook overbodig als je gezond eet, en als ik zo even zo'n menu bekijk dan is het laag calorisch. Dat snap ik niet aangezien je wilt shapen. Je kan niet shapen en afvallen tegelijkertijd

dat doet ze dan ook niet. Simpel af te leiden uit de trainingsschema's. Ze werkt in fases.

Maar eens hoor, ze is geen voedingsdeskundige. Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat iemand die zo'n boek leest gewoon zijn gezonde verstand gebruikt en wat meer eet als dat nodig is.
quote:Dragisa schreef op 26 oktober 2016 @ 12:26:

[...]

dat doet ze dan ook niet. Simpel af te leiden uit de trainingsschema's. Ze werkt in fases.

Maar eens hoor, ze is geen voedingsdeskundige. Ik ga er eigenlijk altijd van uit dat iemand die zo'n boek leest gewoon zijn gezonde verstand gebruikt en wat meer eet als dat nodig is.daar ga ik niet vanuit, na jaren op VF op deze pijler ben ik ervan overtuigd geraakt dat veel vrouwen een behoorlijk verknipte relatie hebben met eten en hun eigen lijf.
Ik denk namelijk oprecht dit soort schema's een prima opstapje zijn voor mensen die geen weet hebben van een fatsoenlijk eetpatroon.

Als je 8 kilo in 8 maanden aankomt ga ik er vanuit dat je daar dus geen verstand van hebt. Er zijn gewoon mensen die het echt niet weten.

Dan kan het mijn inziens helpen om het even zwart op wit te zien en het geleidelijk aan te passen naar een voor jou prettig/leefbaar/volledig eetpatroon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven