Lijf & Lijn alle pijlers

Niet fit tijdens dieet.

13-04-2018 13:10 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in mijn leven doe ik aan de lijn: ik wil een kilo of vijf afvallen. Ik probeer me aan 1600 calorieën per dag te houden. En dat lukt me ook maar ik voel me helemaal niet fit... Ik ben moe, hoofdpijn, soms wat duizelig, maagpijn en veel honger.
Ik ben een echte snoeper, normaal als ik trek heb dan eet ik een stroopwafel of twee eierkoeken of m&m’s. Dat doe ik nu dus niet meer, ruim twee weken niet.

Ik vraag me af of dit misschien wel verschijnselen zijn van het afkicken van suiker?

Is dit herkenbaar ? Ben heel benieuwd.

Oh ja, misschien handig om bij te vermelden: ik ben 1.75 en 73 kg.
duh, je crasht
Zou dat het probleem zijn? Dat het een crash dieet is... Dat is niet mijn bedoeling eigenlijk. Ik wil een paar kilo kwijt, maar dit lijkt niet de manier voor mij.
normaal eten maar die M&M en eierkoeken (waarom 2?) laten liggen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je flink mindert of stopt met suikers dan is het logisch dat je je minder fit voelt. Zijn gewoon afkickverschijnselen. Of je crasht weet ik niet. Voor mij zou 1600 lang geen crashen zijn. In tegendeel, boven de 1800 kcal per dag kom ik aan.

Maar zonder te weten wát je eet en van welk eetpatroon je komt is het wel lastig adviseren. ben je het op eigen houtje gaan doen?
Nee, dit is niet afkikken van suiker, je lichaam hunkert naar eten. Als je zo'n snoeper was, hoeveel calorieën kreeg je dan eerst binnen? Als je daar een paar honderd onder gaat zitten (300 ofzo), dat is laag genoeg. Als je zo'n honger hebt en je niet fit voelt, meer eten!
Life is short. Eat dessert first.
Ik vind 1600 kc niet crashen. Dat haal ik bijna nooit en ik eet echt niet weinig.
Al ik de 2000 kc aan hou kom ik aan. Ligt gewoon aan je stofwisseling en wat je eerst binnen.

Je kan wel soms last hebben van een ander eetpatroon, minder suiker maar ook andere voedingstoffen geeft vaak een paar dagen klachten.
Misschien kan je eerst kijken wat je normaal binnen krijgt en dan niet veel minder gaan eten maar andere keuzes maken?

En anders een dietiste proberen, je krijgt drie uur uit vanuit de basisverzekering, is vaak meer dan 3 afspraken. Kost wel je eigen risico als je die nog niet hebt op hebt gemaakt.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 13:24
43.54% gewijzigd
Ja ben het op eigen houtje aan het doen. Het leek mij wel kunnen voor die paar kilo’s, maar het valt me dus tegen.

Ik ben ook een waardeloze eter, snoep lust ik altijd en krijg ik zo weg en een boterham staat me zo tegen. Geen idee waarom, heb ik altijd al gehad.

Mijn ontbijt is niet goed, een crackertje. Later op de ochtend eet ik dan een boterham en wat fruit. Lunch een stuk of drie boterhammen en wat tussendoortjes, bv liga, en dan avondeten. Avondeten kan zijn pasta of aardappels enz. En normaal dus nog snoep er bij.
RubyAnne, je wilt maar een paar kilo kwijt, heftig crashen is niet handig (valt volgens mij met 1600 kcal wel mee) en als je straks weer normaal gaat eten komt het er gewoon weer bij. Je moet gaan voor een aanpassing van je eetpatroon.

Het is belangrijker om te kijken of je bepaalde zaken kunt schrappen of vervangen. Dus stel je eet elke dag een snicker (50 g) dat is ongeveer 242 kcal. Natuurlijk kun je een uur extra gaan hardlopen om het te compenseren of misschien kun je het beter vervangen door een stuk komkommer of iets anders met minder kcal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
En ipv het brood wat je zo tegen staat, een bak yogurt/kwark/skyr met noten en fruit?
Of wat anders als ontbijt? Zat lekkere dingen te bedenken ipv brood.
RubyAnne schreef:
13-04-2018 13:24
Ja ben het op eigen houtje aan het doen. Het leek mij wel kunnen voor die paar kilo’s, maar het valt me dus tegen.

Ik ben ook een waardeloze eter, snoep lust ik altijd en krijg ik zo weg en een boterham staat me zo tegen. Geen idee waarom, heb ik altijd al gehad.

Mijn ontbijt is niet goed, een crackertje. Later op de ochtend eet ik dan een boterham en wat fruit. Lunch een stuk of drie boterhammen en wat tussendoortjes, bv liga, en dan avondeten. Avondeten kan zijn pasta of aardappels enz. En normaal dus nog snoep er bij.
Snoep en dingen als liga weglaten en bij trek vervangen door groente of fruit. Ook meer eiwitten eten om hongergevoel te voorkomen dus meer kwark of yoghurt o.i.d.
Afkicken van suiker bestaat niet, je lichaam maakt zelf suiker als je het niet eet. Verder eet je natuurlijk ineens veel minder en daar schiet je lichaam van in de stress
Ja komt door de suiker. Ik had van de een op andere dag alle suiker geschrapt. Zo, een hoofdpijn! En moe! Gewoon afkickverschijnselen. Kan wel 6 weken duren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dan moet je het snoep niet gewoon weglaten, maar vervangen. Denk dat je nu aan het crashen bent omdat je lichaam nu al de calorieën van het snoep moet missen. Maar dat weet je alleen door uit te rekenen wat je hiervoor binnenkreeg.
Bedankt voor de reacties ! Het voelt niet goed waar ik nu mee bezig ben. Ik moet eigenlijk gewoon stoppen met dat gesnoep en gezonder eten, daar komt het gewoon op neer. Ik hoopte dat dit voor mij zou werken, maar ik loop gewoon bijna de hele dag met knorrende maag, zelfs na drie boterhammen als lunch. Ik baal er van, ik wil gewoon eens een dieet volgen en dan valt het zo tegen. Sorry voor het geklaag, ik snap dat ergere dingen zijn maar het is even fijn van me aftypen :hyper:
Bereken je BMR eens, ik denk dat jij (gok je) zo'n 1.900 calorieën moet eten, om gezond af te vallen.
(voor BMR berekenen zijn tooltjes, google maar)
Madeliefjees schreef:
13-04-2018 13:27
Ja komt door de suiker. Ik had van de een op andere dag alle suiker geschrapt. Zo, een hoofdpijn! En moe! Gewoon afkickverschijnselen. Kan wel 6 weken duren.
Kan ook gewoon zijn omdat je veel minder calorieën eet als je stopt met suiker. Je lichaam moet het dan opeens met veel minder doen, logisch dat je hoofdpijn krijgt en moe bent.
RubyAnne schreef:
13-04-2018 13:29
Bedankt voor de reacties ! Het voelt niet goed waar ik nu mee bezig ben. Ik moet eigenlijk gewoon stoppen met dat gesnoep en gezonder eten, daar komt het gewoon op neer. Ik hoopte dat dit voor mij zou werken, maar ik loop gewoon bijna de hele dag met knorrende maag, zelfs na drie boterhammen als lunch. Ik baal er van, ik wil gewoon eens een dieet volgen en dan valt het zo tegen. Sorry voor het geklaag, ik snap dat ergere dingen zijn maar het is even fijn van me aftypen :hyper:
Geen dieet volgen. Normaal eten en af en toe snoepen, meer hoef je niet te doen.
Doornroosje: ik zal eens uitrekenen wat ik normaal aan calorieën binnen kreeg. Ik heb altijd de luxe gehad om gewoon te kunnen snoepen, ben altijd vrij slank gebleven dus heb me er nooit zo mee bezig gehouden.

Ik weet nog niet hoe ik moet quoten trouwens. Maar dat zoek ik nog wel uit.
RubyAnne schreef:
Een dieet volgen is sowieso gedoemd te mislukken dus laat dat los. Je moet je eetpatroon veranderen aangezien je de kilo's ool blijvend weg wil hebben (ga ik vanuit). Dus beginnen met snoep weglaten en vervangen. Ook jezelf niet alles ontzeggen. Het moet wel leuk blijven.

Overigens krijg ik ook snel trek na 3 broodjes. ook wel na 6. Vult voor geen meter.
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 13:33
0.00% gewijzigd
RubyAnne schreef:
meer eten dus
doornroosje9 schreef:
13-04-2018 13:31
Geen dieet volgen. Normaal eten en af en toe snoepen, meer hoef je niet te doen.
Ik hoop dat ik goed gequote heb.
Ik denk dat ik het over die boeg ga gooien inderdaad! En meer bewegen maar dat is ook m’n hobby niet :roll: Ik sport wel maar een keer per week.
Meer sporten heeft weinig invloed op je gewicht. Je moet echt heel veel sporten om af te vallen.

Stoppen met te veel snoepen wel, anders eten ipv minder helpt vaak ook al zat als je een beetje normaal werkend lichaam hebt.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 13:36
11.72% gewijzigd
lilalinda schreef:
13-04-2018 13:33
meer eten dus
Weet je, ik heb niet eens het idee dat ik ontzettend veel minder eet dan normaal. Alleen het snoep en tussendoortjes zoals eierkoeken laat ik weg. Ik had zo niet verwacht dat ik dan zoveel honger zou hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven