Niet te bedwingen honger

dinsdag 20 februari 2018 om 18:18
Sinds een jaar heb ik soms een niet te bedwingen honger. Ik ga dan echt vreten en helaas zijn dit niet de allerbeste dingen.
Ik snap niet hoe het komt. De ene week denk ik niet eens aan eten en de andere week heb ik constant honger. Ik drink veel water en kruidenthee, dus dorst kan het haast niet zijn.
Ik baal echt enorm. Heb eindelijk na jaren van langzaam afvallen een ideaal gewicht bereikt en nu weeg ik al weer 5 kg zwaarder.
Herkent iemand dit? Tips?
Ik snap niet hoe het komt. De ene week denk ik niet eens aan eten en de andere week heb ik constant honger. Ik drink veel water en kruidenthee, dus dorst kan het haast niet zijn.
Ik baal echt enorm. Heb eindelijk na jaren van langzaam afvallen een ideaal gewicht bereikt en nu weeg ik al weer 5 kg zwaarder.
Herkent iemand dit? Tips?

donderdag 22 februari 2018 om 10:06
Echt? Nog erger? Ik voelde me al zo'n enorme vreter zo. Ik bedoel, het gaat hier puur en alleen om een vreetbui. Dat is dus nog los van alle andere eetmomenten en snacks.
Ik hoop dat mijn hormonen de 'schuldige' zijn, dan kan ik daar mee aan de slag. En een diëtiste zal ik in mijn achterhoofd houden.

donderdag 22 februari 2018 om 10:06
Echt? Nog erger? Ik voelde me al zo'n enorme vreter zo. Ik bedoel, het gaat hier puur en alleen om een vreetbui. Dat is dus nog los van alle andere eetmomenten en snacks.
Ik hoop dat mijn hormonen de 'schuldige' zijn, dan kan ik daar mee aan de slag. En een diëtiste zal ik in mijn achterhoofd houden.
donderdag 22 februari 2018 om 11:55
eet als je honger hebt, maar eet dan voedsel dat traag verteert en geen pieken in je bloedsuiker geeft. Voedsel dat bekend staat om hongergevoel tegen te gaan. peulvruchten, avocado, havermout,... [....] Ik kwam ook maar steeds aan, zelfs tijdens kha dieet. Nu eet ik wanneer ik wil en ik eet elke dag deze voedingsmiddelen en ik ben sinds januari 5 kg afgevallen.... Ik probeer wel geen suiker en koekjes te eten maar verder eet ik gewoon wat ik wil....
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2018 11:57
Reden: linkje verwijderd
Reden: linkje verwijderd
11.05% gewijzigd

donderdag 22 februari 2018 om 16:10
Maar ik zeg ook nergens dat ik denk aan een eetstoornis. Maar een vreetbui is het wel. Het is geen uit de hand gelopen snack. En dan heb ik het niet over twee boterhammen met melk na de lunch. Er gaat op zo’n moment echt wel wat meer in.
Mijn relatie met voeding is gewoon normaal. Ik snoep, snack, eet fastfood, maar bovenal eet en snack ik gezond. Helaas zijn daar dus het laatste jaar van die vreetkicks bijgekomen. En ja, ik vraag me af hoe dat komt. Waarom had ik die twee jaar geleden niet? Mijn eetpatroon is namelijk al jaren zoals het is.
Mijn relatie met voeding is gewoon normaal. Ik snoep, snack, eet fastfood, maar bovenal eet en snack ik gezond. Helaas zijn daar dus het laatste jaar van die vreetkicks bijgekomen. En ja, ik vraag me af hoe dat komt. Waarom had ik die twee jaar geleden niet? Mijn eetpatroon is namelijk al jaren zoals het is.

donderdag 22 februari 2018 om 16:50
Twee boterhammen met pindakaas en een glas melk is nog geen 400 calorieën hoor.Koffiekop schreef: ↑22-02-2018 16:41Qua calorieen dus niet. 800 kcalorieen is 2 boterhammen pindakaas en een glas melk.
Maar hoe moeten wij weten hoe dat komt? Als je denkt dat je verder normaal eet dan zou ik het negeren en een blokje om gaan als ik zo'n snaai-aanval voel aankomen. Sporten en bewegen doet ook iets met je hormonen dus misschien meer daarop richten?
En als dat allemaal niet lukt zou ik naar de huisarts gaan.
En voor wat betreft het tweede gedeelte van je post: jij hebt hier misschien geen antwoord op, maar ik heb toch al aardig wat tips gekregen. Mijn vraag in mijn op is al door meerdere forummers beantwoord.

donderdag 22 februari 2018 om 17:07
jazekerenof schreef: ↑22-02-2018 16:50Twee boterhammen met pindakaas en een glas melk is nog geen 400 calorieën hoor.
Dit is wel grappig, want dat ligt er helemaal aan hoe dik je de pindakaas erop smeert, gaat er nog boter tussen en hoeveel dan, wat wegen die boterhammen en welk soort is het, hoe groot is dat glas melk en is dat vol / halfvol / mager... Kan alles bij elkaar zo het dubbele aan kcal opleveren!

donderdag 22 februari 2018 om 17:44
Je hebt een punt. De exacte hoeveelheden waren niet genoemd.Mieshka schreef: ↑22-02-2018 17:07Dit is wel grappig, want dat ligt er helemaal aan hoe dik je de pindakaas erop smeert, gaat er nog boter tussen en hoeveel dan, wat wegen die boterhammen en welk soort is het, hoe groot is dat glas melk en is dat vol / halfvol / mager... Kan alles bij elkaar zo het dubbele aan kcal opleveren!![]()
Bij mij is het ik ieder geval onder de 400 kcal. Ik eet geen boter en drink een glas halfvolle melk van 200 ML.

donderdag 22 februari 2018 om 19:44
Ik heb verder geen reacties gelezen, maar ik heb ooit eens "aanvallen" van een "onstilbare honger" gehad en toen was ik zwanger maar wist dat nog niet. Ik kon zo 8 boterhammen met pindakaas opeten en had dan serieus het gevoel alsof ik niéts had gegeten. Ik vond dat zelfs een beetje eng! Ik zou daarom zeggen, ga langs je huisarts en bespreek het. Misschien iets hormonaal aan de hand?

donderdag 22 februari 2018 om 20:48
Ik denk dat je op de vreetbuidagen te weinig eet eerder op de dag waardoor je zo'n vreetkick krijgt. Neem gewoon wat meer, misschien kan je de vreetkick voor zijn.jazekerenof schreef: ↑22-02-2018 17:47Maar ik track mijn eten al jaren via mfp en mijn ontbijt en lunch zijn bij elkaar zo’n 800 kcal. Als ik daar dan nog eens het dubbele bij eet als ‘snack’ dan vind ik dat best fors.

vrijdag 23 februari 2018 om 07:58
Dat scheelt enorm met mfp waarbij twee sneetjes brood 150 kcal zijn, een smeersel pindakaas van 15 Gr 98 kcal is en een glas halfvolle melk van 200 ml 92 kcal.
Als ik dat tegen fatsecret afzet dan zal mijn vreetbui dus waarschijnlijk ook veel hoger zijn. Dan Kun je die verhoudingen niet met elkaar vergelijken.
Als ik dat tegen fatsecret afzet dan zal mijn vreetbui dus waarschijnlijk ook veel hoger zijn. Dan Kun je die verhoudingen niet met elkaar vergelijken.

vrijdag 23 februari 2018 om 07:59
Zwanger ben ik niet. Maar hormonaal sluit ik niet uit.shining_star schreef: ↑22-02-2018 19:44Ik heb verder geen reacties gelezen, maar ik heb ooit eens "aanvallen" van een "onstilbare honger" gehad en toen was ik zwanger maar wist dat nog niet. Ik kon zo 8 boterhammen met pindakaas opeten en had dan serieus het gevoel alsof ik niéts had gegeten. Ik vond dat zelfs een beetje eng! Ik zou daarom zeggen, ga langs je huisarts en bespreek het. Misschien iets hormonaal aan de hand?

vrijdag 23 februari 2018 om 08:00
Dat zal waarschijnlijk zo zijn. Gekke is alleen dat ik die dagen echt niet minder eet dan andere dagen. Maar mijn lichaam zal het nodig hebben.
Ik probeer nu inderdaad in de ochtend al wat meer te eten.