Lijf & Lijn alle pijlers

Okselhaar, ja of nee?

04-05-2018 11:11 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker zienwe jonge hippe vrouwen met okselhaar.
Paris Jackson, Lourdes.....
Is dit gemakzucht? Een statement? Een gevoel van girlpower of feminisme?

Wat vind jij en vind je het mooi of niet?

Okselhaar, ja of nee?

Totaal aantal stemmen: 151

ja (7%)
nee! (70%)
lekker belangrijk (24%)
Ik scheer alleen als ik mijn oksels ga laten zien. Zomers best vaak..En in de winter af en aan om het niet erg laten worden.

Wat een ander doet moeten ze lekker zelf weten.
Mijn okselhaar is permanent verwijderd. Geen weg terug voor mij dus.
Dreamer schreef:
04-05-2018 12:17
.
Oké.. omdat ik hier al eens op aangesproken ben in een ander topic: ik stink meer naar zweet als ik scheer. En volgens diegene in dat andere topic was dat onzin en kon dat niet, dus ben ik erop gaan letten.

Wat wel kan is dat ik in bepaalde hormonale periodes meer op m'n uiterlijk let en dus scheer en dat ik met haar ook meer zou stinken op zo'n moment. Maar scheren staat niet gelijk aan schoner en minder stank. Helaas, was het maar zo simpel.

Dit is herkenbaar. Bij mij een combinatie van geirriteerde huid, deo en zweet die dan niet goed ruikt. Dus als ik het doe, dan bijvoorbeeld op vrijdag, zodat ik het hele weekend stoppels kan kweken, zodat ik op maandag weer deo op kan doen. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
RosesAreRed schreef:
04-05-2018 12:41
Ik stink juist meer als ik okselhaar laat staan dus alleen al daarom scheer ik het.

Ik ben benieuwd of Lourdes enzo ook hun been- en schaamhaar laten staan.

Lourdes was laatst te zien met beenhaar.
Yasna schreef:
04-05-2018 13:23
Lourdes was laatst te zien met beenhaar.
hier past een welgemeend:
"oh jeetje!"
nee dankje.

Bij warmere dagen broeit het nogal. Zweet blijft erin hangen.
Ik scheer het het liefst weg.
Mijn mening is gestippeld.
Oudblond schreef:
04-05-2018 12:33
En even later Julia Roberts. Dat was toen voorpagina nieuws :bonk:
Die foto zie ik zo weer voor me ;-D
De eerste keer dat ik die foto zag had ik eerst iets van :O en toen :HA:

Übergestyld, brede, blije lach, mooie jurk (was het, dacht ik) en dan dat haaaaarrrr.. de combinatie blijft leuk :biggrin:
Ik kan me nog herinneren dat ik zeker tot mijn 20e vond dat het nergens voor nodig was om mijn oksels te scheren. Werd er zelfs heel opstandig van toen iemand tegen me zei dat ze dat niet zo vrouwelijk vond. Ik dacht op dat moment: Hoezo niet vrouwelijk, er groeit toch van nature haar, dus heeft de natuur het als vrouwelijk bedoeld!

Geen idee meer wat me van gedachte heeft doen veranderen, maar sinds ik het ben gaan scheren wil ik niet anders meer. Nu vind ik het mooier en frisser om geen okselhaar te hebben.
ñuca schreef:
04-05-2018 14:56
Ik kan me nog herinneren dat ik zeker tot mijn 20e vond dat het nergens voor nodig was om mijn oksels te scheren. Werd er zelfs heel opstandig van toen iemand tegen me zei dat ze dat niet zo vrouwelijk vond. Ik dacht op dat moment: Hoezo niet vrouwelijk, er groeit toch van nature haar, dus heeft de natuur het als vrouwelijk bedoeld!

Geen idee meer wat me van gedachte heeft doen veranderen, maar sinds ik het ben gaan scheren wil ik niet anders meer. Nu vind ik het mooier en frisser om geen okselhaar te hebben.
Dat heb ik ook! Maar ik vind het eigenlijk heel erg belachelijk van mezelf.
Ik scheer het eigenlijk alleen als het echt te lang wordt en/of als het zomer is en ik shirtjes/jurkjes draag. Ik kan me er bij andere mensen ook niet zo druk om maken.
Benen scheer ik ook alleen als ze voor de buitenwereld te zien zijn.
Ik heb nauwelijks okselhaar. Lekker makkelijk want dan hoef ik niet over dit soort dingen na te denken!
Heb eens een relatie gehad met een man die zijn oksels schoor. Dat vond ik eigenlijk wel prettig, maar mijn huidige vriend krijg ik echt niet zover.
hankypankyshanghai schreef:
04-05-2018 13:02
Mijn okselhaar is permanent verwijderd. Geen weg terug voor mij dus.
Bij mij ook. Alles weg laten flitsen. Ik weet toch dat ik het nooit zou laten aangroeien. Vind het er erg onverzorgd uitzien. Ook al zou niemand het zien, ik zou mezelf ook niet fris voelen met een bos haar onder mijn arm.
De meeste mannen die ik ken scheren het ook af, wil ook geen man met okselhaar, kort mag wel, maar geen pak shag.
...
Hier ook al jaren geleden alles weg laten flitsen dus weinig keuze en daar lig ik geen seconde wakker van. Geen stoppels of irritaties, heerlijk!!
Anárion schreef:
04-05-2018 15:14
Bij mij ook. Alles weg laten flitsen. Ik weet toch dat ik het nooit zou laten aangroeien. Vind het er erg onverzorgd uitzien. Ook al zou niemand het zien, ik zou mezelf ook niet fris voelen met een bos haar onder mijn arm.
De meeste mannen die ik ken scheren het ook af, wil ook geen man met okselhaar, kort mag wel, maar geen pak shag.
Mijn vriend trimt het ook. Vind het echt niet sexy als ik er vlechtjes in kan maken
Miffy53 schreef:
04-05-2018 15:21
Hier ook al jaren geleden alles weg laten flitsen dus weinig keuze en daar lig ik geen seconde wakker van. Geen stoppels of irritaties, heerlijk!!

Maar dat is heel duur toch?
ñuca schreef:
04-05-2018 15:41
Maar dat is heel duur toch?
De rest van je leven scheermesjes of ontharingscreme kopen ook
hankypankyshanghai schreef:
04-05-2018 16:07
De rest van je leven scheermesjes of ontharingscreme kopen ook

Misschien, maar dat is niet een heel groot bedrag in 1 keer. Wat oksels betreft zou ik ook niet voor permanent ontharen kiezen, ik vind het echt geen enkele moeite om dat met een scheermesje te doen.
Schaamhaar daarentegen.... hm nouja, wie weet. Voorlopig nog niet i.i.g.
Ik heb nee gestemd, zou het zelf niet laten staan en vind het bij anderen ook niet smakelijk (zelfs bij mijn vriend heb ik liever dat hij het grotendeels weghaalt), maar ben er verder niet mega tegen als mensen het willen laten groeien, het zit er nu eenmaal en met schaamhaar en beenhaar ben ik ook totaal niet moeilijk.
Ik scheer mijn oksels wel, ondanks dat ik ontharen haat. Maar langere haartjes scheren vind ik nóg akeliger. Dus ik houd het maar kort. Glad is het nooit, want dat jeukt weer. Van mij mag iedereen doen wat ie wil. Geschoren vind ik niet perse mooier of vrouwelijker. Ik vind het juist goed dat er weer mensen met okselhaar geshowd worden. Zodat het taboe eraf gaat.
Bikinilijn doe ik alleen als ik ga zwemmen. De rest heel af en toe wat inkorten. Het is een rampgebied om te scheren. Mocht ik ooit een man treffen die erop afknapt, dan zoekt ie maar een ander.
Ik heb de enorme mazzel dat ik bijna geen ongewenst haar heb, oksels scheer ik eens per twee weken of zo en dan doe ik bikinilijn (raar woord trouwens want mijn lijn laat echt geen bikini toe), en die 20 haren op mijn benen ook. Maar die enorme tossen onder de armen vind ik echt helemaal niets.
Dreamer schreef:
04-05-2018 12:17
.
Oké.. omdat ik hier al eens op aangesproken ben in een ander topic: ik stink meer naar zweet als ik scheer. En volgens diegene in dat andere topic was dat onzin en kon dat niet, dus ben ik erop gaan letten.

Wat wel kan is dat ik in bepaalde hormonale periodes meer op m'n uiterlijk let en dus scheer en dat ik met haar ook meer zou stinken op zo'n moment. Maar scheren staat niet gelijk aan schoner en minder stank. Helaas, was het maar zo simpel.
Ik merk ook geen verschil qua stank of ik nou wel of niet scheer. Een shirt gaat na 1 dag dragen de wasmand in. Altijd zit er een vrij sterke okselgeur aan.
Ik scheer mijn oksels wel. Maar helaas blijft er toch altijd een donkere waas in mijn oksels achter :"-(
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
uitzonderingen zijn meestal leuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven