Okselhaar, ja of nee?

vrijdag 4 mei 2018 om 21:28
Ik vind het niets 'goeds' aan om okselhaar te laten staan. Persoonlijk vind ik het echt helemaal niks. Dus ik scheer elke dag effe snel als ik onder de douche sta. 3 tellen werk en klaar.hondenmens schreef: ↑04-05-2018 17:05Ik scheer mijn oksels wel, ondanks dat ik ontharen haat. Maar langere haartjes scheren vind ik nóg akeliger. Dus ik houd het maar kort. Glad is het nooit, want dat jeukt weer. Van mij mag iedereen doen wat ie wil. Geschoren vind ik niet perse mooier of vrouwelijker. Ik vind het juist goed dat er weer mensen met okselhaar geshowd worden. Zodat het taboe eraf gaat.
Bikinilijn doe ik alleen als ik ga zwemmen. De rest heel af en toe wat inkorten. Het is een rampgebied om te scheren. Mocht ik ooit een man treffen die erop afknapt, dan zoekt ie maar een ander.
Mijn man houdt het ook bij. Oha vind ik dat frisser en ook mooier. Maar dat is niet per definitie zo bij alle mannen. Sommige harige mannen vind ik juist heel sexy.
Maar harige vrouwen vind ik nooit sexy.
Verder moet iedereen doen wat ie zelf wil. Ik kan er eigenlijk niet van wakker liggen.
Maar voor mezelf: no go!
Ik vind het ook echt nergens over gaan dat sterren ineens hun haren weeldig laten tieren. Met welk doel in godsnaam? Als mode statement, als: kijk mij eens tegen de meute ingaan, of: kijk mij eens 'autonoom' zijn en tjongejonge wat ben ik toch lekker feministisch bezig.
Het gaat wat mij betreft nergens over en je maakt er voor mij ook geen 'punt' mee.
vrijdag 4 mei 2018 om 22:46

woensdag 9 mei 2018 om 16:27
woensdag 9 mei 2018 om 22:44
.Yggdrasil- schreef: ↑04-05-2018 21:28Ik vind het niets 'goeds' aan om okselhaar te laten staan. Persoonlijk vind ik het echt helemaal niks. Dus ik scheer elke dag effe snel als ik onder de douche sta. 3 tellen werk en klaar.
Mijn man houdt het ook bij. Oha vind ik dat frisser en ook mooier. Maar dat is niet per definitie zo bij alle mannen. Sommige harige mannen vind ik juist heel sexy.
Maar harige vrouwen vind ik nooit sexy.
Verder moet iedereen doen wat ie zelf wil. Ik kan er eigenlijk niet van wakker liggen.
Maar voor mezelf: no go!
Ik vind het ook echt nergens over gaan dat sterren ineens hun haren weeldig laten tieren. Met welk doel in godsnaam? Als mode statement, als: kijk mij eens tegen de meute ingaan, of: kijk mij eens 'autonoom' zijn en tjongejonge wat ben ik toch lekker feministisch bezig.
Het gaat wat mij betreft nergens over en je maakt er voor mij ook geen 'punt' mee.
Welluss

Later is nu
woensdag 9 mei 2018 om 22:45
.popita schreef: ↑09-05-2018 16:27Ik scheer het weg, maar ik ben opgegroeid in een tijd dat het normaal was om het te laten staan dus onsmakelijk vind ik het niet, hooguit oogt het wat rommelig.
Wel vind ik het fascinerend hoe iets wat normaal en natuurlijk is, binnen een vrij korte tijd vies en onsmakelijk heeft kunnen worden.
Dat verbaast mij ook enorm.
Later is nu

donderdag 10 mei 2018 om 12:17
Ik scheer het wel weg, maar niet vaker dan 2 keer per week; niet zo'n zin in een bulten- en puistenparade onder mijn oksels.
Verder leven en laten leven. Ik vind er weinig van als anderen het laten staan, al heeft het mijn voorkeur niet (bij vrouwen althans). Hygiëne vind ik wel belangrijk, maar dat staat m.i. los van lichaamshaar. Dat is een aangepraat ding.
Verder leven en laten leven. Ik vind er weinig van als anderen het laten staan, al heeft het mijn voorkeur niet (bij vrouwen althans). Hygiëne vind ik wel belangrijk, maar dat staat m.i. los van lichaamshaar. Dat is een aangepraat ding.
vrijdag 11 mei 2018 om 08:37
Haha ja dat zou kunnen als jij je ook schaamt voor je schaamhaar. Al zou ik het dan allebei schaamtehaar gaan noemen omdat het niet meer echt te maken heeft met de plek waar het groeit

zondag 13 mei 2018 om 12:22
popita schreef: ↑09-05-2018 16:27Ik scheer het weg, maar ik ben opgegroeid in een tijd dat het normaal was om het te laten staan dus onsmakelijk vind ik het niet, hooguit oogt het wat rommelig.
Wel vind ik het fascinerend hoe iets wat normaal en natuurlijk is, binnen een vrij korte tijd vies en onsmakelijk heeft kunnen worden.
Nou ja, dat dus. Maar dat hen ik wel met meer dingen hoor.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.