Lijf & Lijn alle pijlers

Oogdruppels hooikoorts / welke?

14-06-2021 08:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
met welke oogdruppels hebben jullie goede ervaringen die helpen tegen jeukende hooikoorts ogen?
Alle reacties Link kopieren
Livocab.

En (afsluitende sport-)zonnebril, gezicht wassen bij thuiskomst, hoed/doek om haren buiten en binnen weer afdoen, haren wassen voor slapen gaan, geen kleding van buiten in de slaapkamer, stofzuigen/dweilen, ramen en deuren dicht houden.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn zoon heb ik vorige week de oog- en neusdruppels van carelastin gekocht, helpen heel goed. Zijn ogen zaten ‘s ochtends steeds helemaal dicht maar dat is voorbij, en ze jeuken ook niet meer.
Allergodil.
Livocab inderdaad, via de apotheek/huisarts.
missfitz schreef:
14-06-2021 08:28
Voor mijn zoon heb ik vorige week de oog- en neusdruppels van carelastin gekocht, helpen heel goed. Zijn ogen zaten ‘s ochtends steeds helemaal dicht maar dat is voorbij, en ze jeuken ook niet meer.

Carelastin is dezelfde als Allergodil las ik.
Ik krijg alleen de Allergodil via de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik had oogdruppels. Maar ben er inmiddels achter dat tabletjes me veel beter helpen dan die oogdruppels (terwijl ik alleen oogklachten heb)
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
14-06-2021 08:59
Carelastin is dezelfde als Allergodil las ik.
Ik krijg alleen de Allergodil via de huisarts.
Ja klopt, het werkzame bestanddeel is hetzelfde, alleen is carelastin vrij verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Livocab oogdruppels. Op recept via de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Hier combi van desloratedine, fluticason neusspray en als er dan nog jeukende ogen zijn, Livocab oogdruppels maar dat is gelukkig maar zelden. Kind is de pineut hier, hij heeft horecabijbaan buiten in de tuin in horeca en heeft daardoor veel last. De oogdruppels vind hij lastig om te gebruiken, dus dat is zijn laatste optie.
Ik doe mijn best
Hier geen oogdruppels voor hooikoorts, maar etherische olien. Een combinatie van Lavendel, pepermunt en citroen wel te verstaan.
Werkt hier vele malen beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Livocab oogdruppels in combinatie met Nasacort neus spray. Verkrijgbaar via dr apotheek. Die combinatie werkt voor mij veel beter dan welk tabletje ook.
You’re not ugly, you’re just not your type
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
14-06-2021 09:44
Hier combi van desloratedine, fluticason neusspray en als er dan nog jeukende ogen zijn, Livocab oogdruppels maar dat is gelukkig maar zelden. Kind is de pineut hier, hij heeft horecabijbaan buiten in de tuin in horeca en heeft daardoor veel last. De oogdruppels vind hij lastig om te gebruiken, dus dat is zijn laatste optie.
Heeft hij het wel eens geprobeerd met een oogdruppel hulpmiddel?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Hier werkt Opatanol (huisarts) icm desloratadine en fluticason neusspray heel behoorlijk bij zware hooikoorts zoon. Soms moeten we iets vaker dan de aangegeven 2 keer per dag druppelen.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
14-06-2021 10:23
Heeft hij het wel eens geprobeerd met een oogdruppel hulpmiddel?
Nog nooit van gehoord! Ik ga gelijk op zoek, dank je voor de tip.

Edit: nou dat is dus wat we zoeken, een echte eyeopener :)
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
14-06-2021 12:12
Nog nooit van gehoord! Ik ga gelijk op zoek, dank je voor de tip.

Edit: nou dat is dus wat we zoeken, een echte eyeopener :)
Nu nog kiezen welke. Er komen steeds meer verschillende toepassingen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven