Lijf & Lijn alle pijlers

Opgeblazen buik

08-11-2019 15:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent dit?

Na een tijd buikpijn, opgeblazen zijn en veel last van lucht, ontdekte ik dat melk wel eens de boosdoener kon zijn. Mijn klachten namen na het weglaten van melk en alle producten met daarin melk snel af. Nu zijn de klachten toch weer terug, op de buikpijn na. Ik eet en drink nog steeds geen melk.

Ik vind dit zó lastig! Ik kleed me op lange dagen van huis inmiddels op het opzetten van mijn buik en ik moet echt moeite doen om af en toe wat lucht kwijt te raken.

Mijn directe omgeving weet er natuurlijk van en komt met allerlei goedbedoelde adviezen. Stress zou de oorzaak zijn (dan zou het per dag verschillen, toch?), Ik heb vast een enge ziekte (voel me verder prima), ik zou glutenintolerant zijn (gluten zijn geen trigger, daar ben ik al wel achter), het is...

Ik heb plannen om naar een diëtist te gaan, maar afspraken voor mezelf zijn op het moment lastig in te plannen.

Wie herkent mijn klachten? Wat was bij jou de oorzaak? Wat hielp en wat niet?

Omdat ik denk dat ik herkend ben, heb ik trouwens een nieuw account aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook pds en meestal na de middag begint het. Knoerharde opgeblazen buik, veel lucht etc. Pepermuntolie helpt wel iets moet ik zeggen. En een plekje zoeken om ongestoord de lucht eruit te laten, want inhouden maakt het 10x zo erg. Qua voeding ben ik er zelf ook nog niet uit, waar het aan kan liggen. Als ik minder suiker eet, scheelt het ook wel wat.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven